Members of Mayday

16 posts, 1 page, 2,298 views

Avatar
#1 • • rudeboy Guest
Elikkä...onkohan olemassa vanhoista 90-luvun Mayday-spektaakkeleista
minkäännäköisiä DVD-levyjä.Ja mistä parhaiten löytäisi Mayday-levyjä?
Jotain pieniä videoklipsejä on tullut saatua...huh-huh mitä settejä :happyroll:
Avatar
#2 • • Boneless one Guest
On ne varmaan jo DVD:näkin, mutta ostin aikoinaan (taisi olla 1994) Spinefarmista videon: "MayDay The video mix 1991 - 1993" (46min), jossa on kuvamatskua MayDay pippaloista 1 - 5. Sitä kyllä tuli katsottua ja fiilisteltyä moneen kertaan, hullu reivaaja kun olin. :)
Videoon on miksattu sen ajan Low Spirit köörin tuotoksia ja kyllähän ne maistui ja maistuu muuten vieläkin. En nyt muista kaikkia biisejä, ainakin Marusha "Rave channel", Members of MayDay "Religion", Dj Dick "Iron raver", Mark Oh "Never stop that feeling" ynnä muita helmiä löytyy.

maydayvideo9009uq.th.jpg

Oih! Tuokaa mulle tuo aika takaisin.

:heart:
Avatar
#4 • • Mistahype Guest
Aijjai...oli tää scene vielä makee tuohon aikaan. Ja musa todella oli uutta ja kiintoisaa. Onko täälä muita kolmekymppisiä jotka oli meisingeissä tuolloin...ja on vieläki?
Avatar
#5 • • xybo Guest
Tottakai. Kyllä noita tulee kotona soiteltua harvinaisen usein ja fiilisteltyä.. 92-94' <3

-- xybo
Avatar
#7 • • Boneless one Guest

Onko täälä muita kolmekymppisiä jotka oli meisingeissä tuolloin...ja on vieläki?



Hehee, arvaa.. :)
Tosin nykyään tulee lähdettyä noihin ns. "meisinkeihin" vaan jos siellä on jotain todella mielenkiintoista. Yleensä se onkin jotain, joka muistuttaa vanhoista ajoista kuten nyt vaikka taannoinen Hardfloor keikka/acid-house teema hesarilla alkuvuodesta. Mä olen ihan totaalisen ulkona modernista "scenestä" = nykymusiikki, nykytiskijukat ja nykybileet, eikä se yllättäen haittaa mua ollenkaan. Tarjontaa vaan tuntuu olevan niin paljon. Mulle on ihan sama kuka jossain soittaa levyjä kun en mä sitä kuitenkaan tiedä/tunne ja eikä ne biisit sano mulle mitään.
Toisaalta ei noi modernit rallatukset jaksa edes kiinnostaa pätkääkään (yllätys yllätys).

Toiseksi, levyjä/leibeleitä tuntuu pukaavan ulos jokapuolelta sitä tahtia, ettei niitä jaksa tai pysty mitenkään seurata, ellei niiden seuraamisesta sitten tee kokopäiväistä duunia. Eipä se musiikkikaan kovin usein ole mitään kovin omaperäistä, mitä noita sämplejä on tuolta kuunnellut. Ja kun tulee taas seuraava retrobuumi, niin ne samat lätyt kaivetaan kuitenkin esille.

Noissa Members of Mayday -reivitouhuissa oli kyllä oma tunnelmansa tuohon aikaan (1992-1994). Niitä oikein odotettiin, koska sen tiesi että bileistä tulee hyvät, eikä se odotus koskaan jäänyt palkitsematta.
Joku varmaan ei voi sietää ~93/94 reivi saundia, mutta kyllä se mulle toimii vieläkin nostalgiana. Westbam, Dj Dick, Marusha jne. bileissä ainakin oli aina kivaa.

Missäs noita bileitä nykyään pidetään? Tässähän alkaa tanssijalka vipattamaan kun muisteleekin sitä intoa ja energiaa.. :)
Avatar
#8 • • Mistahype Guest

Onko täälä muita kolmekymppisiä jotka oli meisingeissä tuolloin...ja on vieläki?



Noissa Members of Mayday -reivitouhuissa oli kyllä oma tunnelmansa tuohon aikaan (1992-1994). Niitä oikein odotettiin, koska sen tiesi että bileistä tulee hyvät, eikä se odotus koskaan jäänyt palkitsematta.
Joku varmaan ei voi sietää ~93/94 reivi saundia, mutta kyllä se mulle toimii vieläkin nostalgiana. Westbam, Dj Dick, Marusha jne. bileissä ainakin oli aina kivaa.

Missäs noita bileitä nykyään pidetään? Tässähän alkaa tanssijalka vipattamaan kun muisteleekin sitä intoa ja energiaa.. :)



Ensinnäkin en tiedä kuka on tämä Dadravel, mutta en ole hän, enkä tiedä koko sälliä.

Enivei, joo ei noita Mayday hommia oo kyllä liiaksi ollu enää nykyään, mutta se [reiv:] porukka järkkää minusta hyviä bileitä vielä vanhassa hengessä, ja olimpa itekki kattomassa Hardflooria hesarilla (tietenkin! :) ) ja kyllä oli hyvä meno.

Aikanaan itse kävin Wanhalla Mayday-bileissä jossa juuri Westbam räjäytti pankin Mayday biisillä. Kylmät väreet menee vieläki niskassa ku muistelee. Marushan näin original Housenationissa tampereella, olikohan -96? -97? Marushan itseasiassa voi nähdä taas Housenationissa, ainakin niin hänen sivuilla kerrotaan --> 25.02.2006 / FI / Tampere / Tullikamari / House Nation

Sinne siis :)

\o/
Avatar
#9 • • -orion- Guest


Ensinnäkin en tiedä kuka on tämä Dadravel, mutta en ole hän, enkä tiedä koko sälliä.



:D HÄH??

Dadrave-termin selitys löytyy tuosta laittamani linkin takaa.
Dadrave - eli siis "Dädreiv" niinku...
Avatar
#10 • • marli Guest
Oi niitä aikoja 90-luvulla kun käytiin Wanhalla yo-talolla Maydayn pippaloissa. Ei ole nykybileet enää ihan samanlaisia spektaakkeleita kuin ennen vanhaan. Ei sen puoleen, viihtyy niissä vieläkin.. :roll:
Avatar
#11 • • Mistahype Guest


Ensinnäkin en tiedä kuka on tämä Dadravel, mutta en ole hän, enkä tiedä koko sälliä.



:D HÄH??

Dadrave-termin selitys löytyy tuosta laittamani linkin takaa.
Dadrave - eli siis "Dädreiv" niinku...



Pahoitteluni, tämä nimitys ei ollut tuttu minulle, enkä duunissa ehtinyt tutustua aiheeseen.
Avatar
#12 • • meke Guest
Tuolta löytyi live setti (CD) Maydayltä. Harmittaa kun joskus aikaa sitten en ostanut Mayday VHS kasettia... Ja eihän live cd koskaan kuvaa (äänen kera) korvaa mutta tuli nyt vain mieleen.

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=21446337

Sinkut:
-Mayday Live Olympia Live EP
-Marusha: Ur life
-Marusha: It takes me away

Kokoelmat:
-Mayday X
-Universal Spirit
-Mayday Forward ever backward never
-Mayday Reformation
-Mayday the great coalition


Jos tykkää vanhasta soundista niin http://www.di.fm/classictechno/
tuota nettiradiota on kiva kuunnella.

Ja tietty multa tulee aina välillä noita oldskool mikauksia ulos (muutama pyöriikin kierrossa di.fm classictechno kanavalla.
Ja olihan tuo Orionin oldskool acid settikin jaossa plattarissa, klubituksessa ynm.:happyroll:
Avatar
#13 • • Boneless one Guest
Tuo "Forward ever, backward never" on kova. <3 Marushan "It takes me away":stä puolestaan mun mielestä paras versio oli Hoschi & Düx remix, vaikka alkuperäinenkin versio toki toimi. Kannattaa zekkaa.
Mun henkilökohtainen mielenkiinto Members/Mayday touhuun lopahti ~ "Bells of reformation" -levyn aikoihin. Sitä edeltäneessä "We are different" kappaleessa/teemassa oli vielä sitä 90-luvun puolenvälin reivi tunnelmaa, mutta sitten touhu alkoi jumittua paikoilleen ja biisejä tunnutiin vääntävän kasaan väkisin.

Omasta mielestä parhaat wanhalla järjestetyt Members of mayday -bileet oli ne ensimmäiset kesällä 1993 "Judgement day" levyn aikoihin. Sinä kesänä oli muutenkin paljon ikimuistoisia reivejä. Niisk*

Näistä aivan viimevuosien Mayday touhuista, biiseistä ja nimistä olen ihan ulkona, eikä ne sillätavalla jaksa enää kiinnostaa.
Avatar
#14 • • Remotion Guest


Ensinnäkin en tiedä kuka on tämä Dadravel, mutta en ole hän, enkä tiedä koko sälliä.



:D HÄH??

Dadrave-termin selitys löytyy tuosta laittamani linkin takaa.
Dadrave - eli siis "Dädreiv" niinku...



Pahoitteluni, tämä nimitys ei ollut tuttu minulle, enkä duunissa ehtinyt tutustua aiheeseen.



tuleeko ihmisestä vanhana näin huumorintajuton ja oivaltamaton... hmm rupes pelottaa..

kohta tulee kysymys:

"mikä on rupes? tämä nimitys ei ollut tuttu minulle,en ehtinyt tutustua aiheeseen" :scared:
Avatar
#15 • • Mistahype Guest


Ensinnäkin en tiedä kuka on tämä Dadravel, mutta en ole hän, enkä tiedä koko sälliä.



:D HÄH??

Dadrave-termin selitys löytyy tuosta laittamani linkin takaa.
Dadrave - eli siis "Dädreiv" niinku...



Pahoitteluni, tämä nimitys ei ollut tuttu minulle, enkä duunissa ehtinyt tutustua aiheeseen.



tuleeko ihmisestä vanhana näin huumorintajuton ja oivaltamaton... hmm rupes pelottaa..

kohta tulee kysymys:

"mikä on rupes? tämä nimitys ei ollut tuttu minulle,en ehtinyt tutustua aiheeseen" :scared:



No hoh hoijjaa....en vaan töissä lukenut tarpeeksi keskittyneesti ja vilasin vain nopsaan sivua jonka linkkiin viitattiin. Voipi tapahtua kelle tahansa, iästä riippumatta. My bad.
Avatar
#16 • • Timmo Guest
Ärsyttää aina yhtä paljon ku te alatte muistelee!!

T:nassikka



Löyty muuten tällanen dnb-sets.de saitilta:

http://www.dnb-sets.de/mp3.php?331*.dl

Greg J - The 1992 Hardcore Lesson

:excellent:

Edit: äh, kopioikaa toi linkki. Saamarin tähtimerkki.