Ristisanat :S

9 posts, 1 page, 2,216 views

#1 • • miikkaL Guest
Heh, oon jäänyt ihan koukkuun kaiken maailman ristisanoihin.. Perinteiset ristikot ym muut menee, ja olen siirtynyt jo sen verran mummo/pappa-asteelle harrastuksessani, että oon muutaman kerran tässä kuussa jopa investoinut ristikkolehteen. Kassalla hävettää kuin olisi kallea ostamassa :crybaby: :D

Onko muita ketkä näillä tappaa aikaa?

Yks juttu muuten ärsyttää, lähes joka ristikossa on noita tiettyjä samoja vihjeitä/sanoja.

Sitten en muista niiden tehtävien nimeä, mutta missä on joku todella omituinen vihje tyyliin "barbaba, haluan juoda maitoa tissistäsi" ja vastaus on 'kumisaapas', ne on loistavia vaikka ei aina järki riitäkään niihin :D
#2 • • Tapi T Guest
Hoi Miikka! Et ole ristisanoinesi yksin, sillä minäkin ylpeänä julistan niitä ajoittain tekeväni. Mulle ne toimivat mukavana aivojumppana ja yleissivistyksen kehittäjänä.
#3 • • milo Guest

Sitten en muista niiden tehtävien nimeä, mutta missä on joku todella omituinen vihje tyyliin "barbaba, haluan juoda maitoa tissistäsi" ja vastaus on 'kumisaapas', ne on loistavia vaikka ei aina järki riitäkään niihin :D

Siis krypto taitaa olla noiden nimi? Ja tulee itsekin ristikoita jonkun verran harrastettua. Aina on yksi ristikon sivu jääkaapin ovessa magneetilla kiinni ja kynä vieressä, niin tulee aivojumppaa harrastettua samalla kun käy jääkaapilla.

Mutta löytyykö täältä ketään niin intohimoista harrastajaa, että omistaisi ristikkosanakirjan, yhden tai useampia?
#4 • • miikkaL Guest

Siis krypto taitaa olla noiden nimi?

Kävin tarkistaan, ne on piilosanoja.. Esim:

-Ketaleen talo on etelän puusta. Se ei Suomen talvia Kestä (4) = TEAK

-Vankikarkuri jäi ilman Uotia ja karautti pakoon hevospelillä (8) = VANKKURI

Noin on hauskoja mut menee aina hermot :crybaby:
#5 • • LindaGP Guest
Mä en osaa tehdä kuin Husiksen ristikkoja, mutta diggaan ihan sikana.
#6 • • pie Guest
Oon hemmetin surkea täyttämään ristikoita. Uutislehti 100:n ristikkokin näyttää jo liian vaikeelle. Ja kryptoista en älyä hevon persettäkään.
#7 • • Bio Guest
Kryptoi tulee vaan tehtyä.. joskus saan kohtauksen ja voin muutaman tunnin tehdä niitä.
#8 • • JsL Guest

Näitä tulee joo väännettyä aina kun törmää jossain. Ainakin Ilta-Sanomista löytyy joskus. Löytyykö ristikkolehdistä? :scared:
#9 • • miikkaL Guest

Näitä tulee joo väännettyä aina kun törmää jossain. Ainakin Ilta-Sanomista löytyy joskus. Löytyykö ristikkolehdistä? :scared:

Joo löytyy :)