Playstation III Appreciation Thread

199 posts, 10 pages, 36,431 views

Avatar
#21 • • Samus Aran Guest



No juu, mulle taas just pleikkari on ollut
se plattari, jolle löytyy ne ainoat pelit
joihin todella kiinnostaa syventyä
kertafiilistelyä enemmän. Edustan toki
hyvinkin kapeaa marginaaliryhmää,
mutta just pleikkarilla tuntuu olevan
heterogeenisin skaala tarjonnassa
eri pienryhmille, vrt. esim. just hard core
budopelit tai pelkästään japanin friikkimarkkinoille
suunnatut käsittämättömät bussikuski/
hyttys/mitävaankeksitniinmehänmallinnetaan
simulaattorit, jne. Vai onko mun nintendo-
tarjonnan tuntemuksessa vaan iso aukko?



Ei ainakaan budopelien kohdalla, pelkästään niiden suhteen oot epäilemättä osunut sopivaan platformiin. Japsi-, ym. friikkailuahan löytyy kyllä joka konsolilta, jos oikeasti lähtee hakemaan. Oon melko varma, että sullekin löytyy tarjontaa myös muilta alustoilta ja jopa budo -settingin ulkopuolelta. Tottakai kaikilla isoilla konsoleilla on laadukkaita pelejä, tarkempi erittely kuulunee jo toiseen topikkiin.

Toi peruspointti mitä pyrin painottamaan koski tosiaankin yleistä yhtiöpolitiikkaa.
Avatar
#22 • • miikkaL Guest
Playstation on omassa taloudessa vienyt aina pidemmän korren xboxista, sillä en edes tiedä mitään muuta yksinoikeuspeliä kuin Halo boksille. Pleikkarille näitä on taas ollut aina - ja tulee olemaan - huomattavasti enemmän kuin muille alustoille. Esim GTA:t, Final Fantasyt (vrt xbox tarjonta), Gran Turismo, ym ym.
Avatar
#24 • • suolekas Guest

Playstation on omassa taloudessa vienyt aina pidemmän korren xboxista, sillä en edes tiedä mitään muuta yksinoikeuspeliä kuin Halo boksille. Pleikkarille näitä on taas ollut aina - ja tulee olemaan - huomattavasti enemmän kuin muille alustoille. Esim GTA:t, Final Fantasyt (vrt xbox tarjonta), Gran Turismo, ym ym.



niin, GTA:than saa nyky xboxille ja final fantasy tulee xbox 360:lle...
Avatar
#25 • • miikkaL Guest

Playstation on omassa taloudessa vienyt aina pidemmän korren xboxista, sillä en edes tiedä mitään muuta yksinoikeuspeliä kuin Halo boksille. Pleikkarille näitä on taas ollut aina - ja tulee olemaan - huomattavasti enemmän kuin muille alustoille. Esim GTA:t, Final Fantasyt (vrt xbox tarjonta), Gran Turismo, ym ym.



niin, GTA:than saa nyky xboxille ja final fantasy tulee xbox 360:lle...



So? Kyse onkin siitä, milloin tulee ja mitä tulee. En ole vielä xboxilla nähnyt yhtään ff:ää tai muutakaan ostamisen arvoista. Gta:tkin ehti pelata pleikkarilla moneen kertaan läpi ennen pc/xbox julkaisuja.

Itse oon vahvasti sitä mieltä että xboxin suosio perustuu helppoon modattavuuteen.
Avatar
#26 • • Samus Aran Guest

...En ole vielä xboxilla nähnyt yhtään ff:ää tai muutakaan ostamisen arvoista..



Aika suppea maku pelien suhteen? Suosittelenpa tutustumaan boxin tarjontaan tarkemmin. Luulis kyl löytyvän jotain sinnekin suuntaan...
Avatar
#27 • • ville Guest
Pistää kyllä miettimään tämä uusi sukupolvi taas ... jos vaikka saisi jonkun hankittua.

IMO tässä vaiheessa on jokseenkin naurettavaa lähteä nillittämään kenenkän valmistajan uutta konsolia, sillä ekan sukupolven pelit saati sitten demot joita nyt nähdään, ovat aika kapea näkemys koko asiaan.

Jos mun kuitenkin pitäisi veikata miten hommassa käy, niin uskoisin, että pidemmän päälle xbox 360 tulee pärjäämään erittäin hyvin. Ehkä jopa paremmin kuin PS3 ... tämä jää kuitenkin nähtäväksi ja tällähetkellä tuloksia ei pysty sanomaan kukaan.

Lopulta kuitenkin kaikki konsolit tulevat olemaan erinomaisia ja yksittäisten konsolien sopivuus riippuu aina henkilökohtaisista preferensseistä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.

Noin muuten oon aika samuksen linjalla: xbox ja ps ovat vieneet koko konsolisotaa aivan liikaa "hypehypekivaltanäyttää" suuntaan, jossa varsinainen pelien kehitys on jäänyt jälkeen. Ehkä se olen vain minä, mutta silti mulla on tuntu, että Nintendo, joka on näistä kaikista pienin ja heikon, tuottaa edelleen materiaalia, joihin muiden on vaikea vastata vaikka kaikki on uskomattoman suurta ja hienoa. Juuri tästä syystä, kun viimeiksi olin ostamassa konsolia, päädyin Cubeen, enkä PS2:een tai XBOX:iin. Ja olin valintaani enemmän kuin tyytyväinen.

Valitettavaa myös on, että varsinkin näiden uusien julkistusten aikana hommaa viedään yhä enemmän tuohon "tämä laitee pyyhkii ton laitteen prossulla persett*", suuntaan. Tärkeää näyttää olevan grafiikka, grafiikka, grafiikka, sen sijaan että keskittäisiin jotain uutta ja omaperäistä :(

Mut tulee kyllä mielenkiintoinen vuosi tuosta 2007:a kun konsoleja ajattelee.
Avatar
#28 • • miikkaL Guest

...En ole vielä xboxilla nähnyt yhtään ff:ää tai muutakaan ostamisen arvoista..



Aika suppea maku pelien suhteen? Suosittelenpa tutustumaan boxin tarjontaan tarkemmin. Luulis kyl löytyvän jotain sinnekin suuntaan...



No esim mitä "japsiropeja" Xbox:lle/PC:lle on tullut viimeisen parin vuoden aikana? Itse en ole nähnyt yhtään.. Muutenkin xbox tuntuu olevan enemmän tollanen räiskintä/fps-alusta.
Avatar
#29 • • akir0 Guest


Oikea muoto kuuluu 'missä ei mielestäni näytetty oikeaa ingame matskuu" :]



Sonyn johtopamputkin sanoivat jälkeenpäin, ettei mikää oo in-game -matskua, kun kaikki ajettiin pc:llä development-ympäristössä, jossa oli kiinni joku ATI:n kortti, johon tää ps3:n piiri tulee perustumaan.
Avatar
#30 • • Samus Aran Guest

...En ole vielä xboxilla nähnyt yhtään ff:ää tai muutakaan ostamisen arvoista..



Aika suppea maku pelien suhteen? Suosittelenpa tutustumaan boxin tarjontaan tarkemmin. Luulis kyl löytyvän jotain sinnekin suuntaan...



No esim mitä "japsiropeja" Xbox:lle/PC:lle on tullut viimeisen parin vuoden aikana? Itse en ole nähnyt yhtään.. Muutenkin xbox tuntuu olevan enemmän tollanen räiskintä/fps-alusta.



Pointti just siinä, et boxillekin löytyy paljon laadukkaita pelejä.

Postaukses perusteella sulla on melkoisen suppea (<- ihan vaan kuvaavana terminä) pelimaku, ja varsinkin siihen nähden tossa oli ainakin mun silmään aika yleisen statementin maku. Boldasin olennaisen.

Tutustumisen arvoisia ropeja boxille on mm. Kotor, Jade Empire, PSO:t, Fable ja Shenmue 2.

Piis.
Avatar
#31 • • djsakke Guest
Muistakaan nyt sit viel etta aina ei menesty se paras.. vaan keskiverto. Kuten muuallakin :) PS3 vs XBox360 voi hyvinkin kaantya yllattaen XBoxin voitoksi aikaisemman julkaisun vuoksi; tai sitten XBox vain feilaa koska ei vastaa odotuksia ja PS3 voittaa. Kaikki on viel mahdollista..

Itse en oo koskaan pitany konsoleista yleensa sen ohjaimen takia.. pc:n nappis ja hiiri + lentosimuissa joikka + nappis on enempi mun makuun.

Mut palaanpa tonne sivummalle seuraamaan. Tuskin ostan kumpaakaan, nimittain.
Avatar
#32 • • miikkaL Guest

...En ole vielä xboxilla nähnyt yhtään ff:ää tai muutakaan ostamisen arvoista..



Aika suppea maku pelien suhteen? Suosittelenpa tutustumaan boxin tarjontaan tarkemmin. Luulis kyl löytyvän jotain sinnekin suuntaan...



No esim mitä "japsiropeja" Xbox:lle/PC:lle on tullut viimeisen parin vuoden aikana? Itse en ole nähnyt yhtään.. Muutenkin xbox tuntuu olevan enemmän tollanen räiskintä/fps-alusta.



Pointti just siinä, et boxillekin löytyy paljon laadukkaita pelejä.

Postaukses perusteella sulla on melkoisen suppea (<- ihan vaan kuvaavana terminä) pelimaku, ja varsinkin siihen nähden tossa oli ainakin mun silmään aika yleisen statementin maku. Boldasin olennaisen.

Tutustumisen arvoisia ropeja boxille on mm. Kotor, Jade Empire, PSO:t, Fable ja Shenmue 2.

Piis.



Joo. Fable ei ollut odotusten arvoinen. Kotoria löytyy muillekin alustoille. Ainoa "ok" mainitsemistasi on Shenmue 2, mikä ei kyllä yllä ykkösen tasolla mitenkään.
Avatar
#33 • • Samus Aran Guest



Joo. Fable ei ollut odotusten arvoinen. Kotoria löytyy muillekin alustoille. Ainoa "ok" mainitsemistasi on Shenmue 2, mikä ei kyllä yllä ykkösen tasolla mitenkään.



Hehe, kyllä noi kaikki yltää helposti "ok":n tasolle ja JE, Kotor ja PSO reilusti sen yläpuolelle. Vähäisellä kokemuksella, jaan Shenmue 2 mielipiteesi, mutta pidän sitä noista heikoimpana. Mut tää ei ollu se mun pointti, mikä tosiaan on boldattuna edellisessä viestissäni.

Pelkästään japsiropeja jos haluaa pelata, niin boxia soveltuvampia alustoja on nyky generationissa 3.
Avatar
#34 • • miikkaL Guest

Pelkästään japsiropeja jos haluaa pelata, niin boxia soveltuvampia alustoja on nyky generationissa 3.



Ja mun pointti oli se, että kun boxilla ei pelata kuin fps:iä, niin eikö saman voi hoitaa pc:llä ;)
Avatar
#35 • • Samus Aran Guest

Ja mun pointti oli se, että kun boxilla ei pelata kuin fps:iä, niin eikö saman voi hoitaa pc:llä



Hehee, esim. mä sit varmaan pelaan sitä väärällä tavalla ku muutkin genret maistuu?

:excellent:
Avatar
#36 • • miikkaL Guest

Ja mun pointti oli se, että kun boxilla ei pelata kuin fps:iä, niin eikö saman voi hoitaa pc:llä



Hehee, esim. mä sit varmaan pelaan sitä väärällä tavalla ku muutkin genret maistuu?

:excellent:



Sulla on muitakin konsoleita :) No turha tästä vääntää, mutta en vain näe xboxia millään tavalla hyödyllisenä hankintana ainakaan omaan talouteen.
Avatar
#37 • • Samus Aran Guest


Sulla on muitakin konsoleita :) No turha tästä vääntää, mutta en vain näe xboxia millään tavalla hyödyllisenä hankintana ainakaan omaan talouteen.



Nykysukupolvesta ei oo tällä hetkellä ku Cube ja DS. Pelailen kavereilla ja pelimaailman tutuilla noita muita. Juu, eipä tässä kummempia, sain vaan semmosen kuvan, et laitoit henkilökohtasen genre-preferenssin (japsiropet) objektiivisuuden edelle xbox pelien _yleisessä_ laadussa. Kuten sanottua, jos japsirope on suurin syy pelialustan valitsemiseen, niin ei varmaan ihan ekana tuu xbox mieleen.

All good..
Avatar
#39 • • samlainio Guest
PS3 menee todellakin hankintaan, kunhan se joskus markkinoille ilmestyy. Aikasemmat pleikkarit on kans tultu hommattua heti niitten ilmestyttyä, joten... E3 messuilta nähty demo matsku oli kyl aika jäätävän kaunista, varsinkin tulevassa Kill Zonessa. Ohjain kyl näyttää vähän epäilyttävältä, mut ei kannata kai viäl lannistua. Aikasemmin mm tuo Cuben ohjain näytti tosi epäilyttävältä, mutta on ehdottomasti paras ohjain toiminnallisuudellaan ja mukavuudellaan.

XBOXin ja PSn kilpailu on kyl kova, mut omasta mielestäni selvä voittaja on jo noista kahdesta erottunu kauan. PSn pelitarjonta on vaan niin paljon suurempi, että se jo sen tähden jää suositummaksi konsoliksi, ainakin mulle. Tosin XBOXilla on muutamia hyviä pelejä ja ihan varmasti tulee lisääkin vielä ton uuden konsolin myötä, mutta en usko, että se silti tulee pesemään pleikkaria. Ja itte en niiden muutaman kiinnostuksen kohteen takia ostais XBOXia.
Avatar
#40 • • ville Guest


XBOXin ja PSn kilpailu on kyl kova, mut omasta mielestäni selvä voittaja on jo noista kahdesta erottunu kauan. PSn pelitarjonta on vaan niin paljon suurempi, että se jo sen tähden jää suositummaksi konsoliksi, ainakin mulle. Tosin XBOXilla on muutamia hyviä pelejä ja ihan varmasti tulee lisääkin vielä ton uuden konsolin myötä, mutta en usko, että se silti tulee pesemään pleikkaria. Ja itte en niiden muutaman kiinnostuksen kohteen takia ostais XBOXia.



Ei pelitarjonnan suuruus ole itseisarvo vaan oleellista on laatu.

Ja se että on ollut ylivoimaisesti suurin joskus ei missään määrin takaa, että on ylivoimainen myös tulevaisuudessa (kts nintendo).

Lisäksi uskollisuus konsolista toiseen ei myöskään näytä olevan mikään kiveen kirjoitettu laki, vaan pelaajat ostavat sitä, jonka kokevat (=luulevat) antavan eniten vastinetta rahalle. Siten voi käydä niin, että kun kaverilla hakkaa jotain uutta konsolia, saattaakin todeta sen hyväksi ja ostaa kyseisen laitteen sen sijaan jota oli alunperin ajatellut.

Uskon, että sekä ps että xbox tulevat pärjäämään loistavasti, mutta kumpi näistä lopulta on suurempi voittaja on ainakin omasta mielestä aika hankala sanoa (HUOM: voittaja ei ole välttis se, joka myy määrällisesti eniten laitteita). Laitteen myynnissä pitkällä juoksulla ratkaisee lopulta pelivalikoima ja ainakin näin sivusta katsottuna näyttää siltä, että ei xbox mitenkään huonosti ole pärjäämässä eli valikoimaan tullaan panostamaan entistä enemmän.

Lisäksi jos xbox julkaistaan huomattavasti ps3:a aiemmin (eroa jopa vuosi) se saa selvän edun. Uudet konsolit kuitenkin maksavat tullessaan uskomattoman paljon (luokkaa 500e) ja siten hyvin harvalla on varaa ostaa molempia ensimmäisen vuoden-kahden aikana. Tämä helposti johtaa tilanteeseen, jossa uuden sukupolven konsoleista ensimmäinen saa kerättyä ainona laitteena itselleen hyvän määrän pelaajia.

Lisäksi tulevaisuudessa, jossa nettipelaaminen on yhä tärkeämmässä osassa, saattaa tällainen "ensimmäisenä markinoilla" nousta yhtä suurempaan asemaan: ihmiset haluavat pelata muita vastaan ja pidempään myydyllä konsolilla on luonnollisesti enemmän pelaajia.

IMO xboxn suurin heikkous on edelleen ennakkoluulot. Suurin osa konsolin vähettelijöistä ei ole laitteeseen perehtynyt (tai edes kokeillut) vaan kotona on ollut aina ps, jolloin xbox on ollut lähinnä "ison pahan tietokone naamioituna konsoliksi ja ei edes mitään hyvää peliä". Toki on myös porukkaa, joka oikeesti tietää konsolien vahvuuden ja heikkoudet ja osaa katsoa niitä objektiivisesti, mutta jotenkin musta tuntuu, että tätä porukkaa on aika vähän.

Ja lopuksi: en pitä itseäni minään konsoliasiantuntijana vaikka olenkin kohtalaisen aktiivisesti alaa seurannut segan ja nintendon ensimmäisistä taisteluista asti. Aina välillä itsellänikin on edessä uuden konsolin osto ja viimeiksin kun piti valita parempi xbox vs ps2 taistelusta voiton vei musta hevonen cube. Taidan siten olla liian vanha nostalgiaheppu, joka tod näk tulee ostamaan jälleen uuden nintendon ja suu vaahdossa pelaamaan kaikkia niitä vanhoja pelejä, joiden parissa meni koko nuoruus :heart: