Eihän kiusaajillakaan ole ikinä aikomusta aiheuttaa suurta mielipahaa vaan "ainoastaan pitää vähän hauskaa" jonkun kustannuksella. Mun mielestä huumorissa tärkeintä on se että sitä pyritään tekemään siten, ettei läppää kohdisteta suoraa johonkin henkilöön, ellei se sitten ole oma itse, josta pilkkaa tehdään.
Eli, jokainen ihminen joka kertoo hauskan jutun sinusta, mutta jota sinä et pidä hauskana, on kiusaaja? Kiusaaja, siinä merkityksessä jossa minä sen ymmärrän, eli ihmisenä joka pyrkii toisen itsetunnon latistamiseen, vallantunteeseen sekä oman itsetuntonsa kohottamiseen ja tekee sen jatkuvalla ja päättäväisellä pieteetillä.
Kertaluonteinen iva/sarkasmi/vittuilu/huumori on kaukana kyseisestä määritelmästä.
Siinä vaiheessa kun oma pilkka loukkaa jotain henkilöä, vaikka se olisi kuinka vain vitsiksi tarkoitettu, on mielestäni pilkantekijän syytä katsoa peiliin ja miettiä omaa huumorintajuaan, sen sijaan että valittaa pilkankohteen huumorintajuttomuudesta.
Onko kuva edelleen topikissa? Olenko keskustellut Jonen kanssa 15 minuuttia puhelimessa? Ei. Kyllä.
HAHA! :D Anna mun kaikki lukea :D
Toivottavasti sun lapses ei ikinä joudu kouluun jossa parin viikon välein ihmisen mielen pahoittaminen on ok :D
Tää episodi ei jatkunut tän pitempään, koska tähän puututtiin, mutta jos kukaan ei ois sanonu mitään, ni pelkään pahoin et noi gif:it ei ois jääny ainoiks.
Luuletko, että ihmiset yhtäkkiä lopettaisivat toisten mielen pahoittamisen? Missä fantasiamaailmassa sinä elät? Jatkuva ja järjestelmällinen kiusaus on minusta aivan toisen luokan käsittelyä, kuin satunnainen pilkanteko, mitä tapahtuu kaikkialla ja useimmiten hyvässä hengessä (kuten minäkin postasin ko. kuvan hyvässä hengessä). Toivon, että lapseni oppii kestämään tällaisen häneen kenties kohdistuvan pilkanteon, sillä sitä tapahtuu, toivoi sitä tai ei ja toivon, että lapsestani kasvaa sen verran vahva, että hän voi kohdata maailman sellaisena kuin se on, ottamatta muiden toimista tai sanomisista itselleen minkäänlaista riippakiveä.
Mä luulen että Kääriäisenkin suhtautuminen asiaan ois vähän eri jos kyseistä miestä pilkattais toisten puolueiden poliitikkojen toimesta eduskunnassa... Itsevaltiaissahan pilkataan kaikkia ministereitä melko tasapuolisesti, eikä sorruta osoittamaan yhtä ihmistä sormella ja nauramaan, vaan tehdään kaikista karikatyyrejä.
Eikö tämäkin kuva aivan selvästi ollut
karikatyyri jonesta? Siitähän koko kuvan huumori kumpusi!
Mä toivon kanssa sitä kunnollista huumoria sekä sarkasmia, en yksittäisten ihmisten pilkkaamista. Tollasella läpällä se ilmapiiri eltaantuu entisestään. Ja kyllä, itseironiaa kaivataan, mutta mun mielestä sitä pitää velvoittaa ennen kaikkea itseltään ja löytää sitä omista teoistaan. Ja toi parempi asenne ois kans todella toivottavaa. IMO yksittäisten ihmisten pilkankohteeksi ottaminen ei ole sitä parempaa asennetta
Jaa, minusta tämä oli kunnollista huumoria, kieliposkella tehtyä ivaa. Kuten sanoin, olisin itse kokenut tällaisen kuvan imarteluna, joten oletusarvoisesti ajattelen muiden kokevan samoin.
Mun mielestä on kummaa, että vaikka tekijät ovat tajunneet loukanneensa joitakin ihmisiä, on rehellisen anteeksipyynnön esittäminen näemmä suhteettoman vaikeaa. Sen sijaan pyritään vähättelemään tekojaan niinku kaikki vastaavanlaiset kiusanhenget...
And I quote..
Eli, kuva poistettu. Pahoittelen mahdollisesti aiheutettua mielipahaa. Yhtään pahaa aikomusta tai henk.kohtaista kaunaa ei sisältynyt kyseisen kuvan postaukseen.
Mitä ylläolevasta lauseesta et ole ymmärtänyt? Minä ihmettelen vain ihmisten pikkusieluista kommentointia asian ulkopuolelta ja joidenkin ihmisten kyvyttömyyttä nauraa itselleen ja omille heitoilleen. Ei elämä ole vakavaa, varsinkaan nettipersoonien kautta eletty. Kärjistetyt nettipersoonat sekä tunnetut sellaiset ovat oivia huumorin kohteita.