Purismi

142 posts, 8 pages, 20,001 views

#61 • • crc Guest
samijussi.gif
#64 • • Paarma Guest
*nyökyttelee* c====:-D
#65 • • Funkatronik Guest
Nitkuu ja paukkuu kyllä hyvin.

*nyöks*
#67 • • grno Guest
aiva greisii :hearts:
#68 • • jUSSi Guest
:eek: :laugh: :D tähän vois laittaa miljoona :LOLLERO: hymiötä.

Sörssi, oot mun huumorijumala, mun oma puolivillainen montyni <3

Ryppyotsaisuus kuuhun ja puhekuplat suuhun!
#69 • • Daniel Braun Guest
Mä en oo paras ihminen sanomaan, mut helvetti mikä lastentarha tappelu taas meneillään...
Oletteko kuulleet että ihmisen pitäis osata nauraa myös itselleen...?
Tuskin mikään näistä gif:eistä on tarkoitettu loukkaukseksi sanan varsinaisessa merkityksessä.
Eiköhän noi aika läpällä oo tehtyjä...

Toise osaavat nähtävästi ottaa tuollaisen huumorilla, mutta toisille taitaapi olla kova paikka kun heihin kohdistetaan leikkimielistä vittuilua.
Mutta kyllähän sitä sitten itse voidaan vittuilla vaikka miten ja kenelle tahansa missä tahansa...
#70 • • serotonot Guest
Mun täytyy tähän sanoa että mun mielestä vittuilu ja kiusanteko on eri asia.

Tässä tilanteessa musta tulee ilmi pahasti se minkä takia koulumaailmassakin kiusattujen osa on niin vaikea. En nyt tarkoita että tässä olisi kukaan itkenyt kotona kohtaloaan tms. mutta yleismaallisesti tää antaa aika pahan kuvan taas ihmisten toiminnasta.

Siinä vaiheessa nimittäin kun kiusattuun sattuu, ei paljoa auta että kiusaaja alkaa nauramaan itselleen ja tekee samanlaista pilaa itsestään. Sillä pikemminkin koitetaan vähätellä tehtyä tekoa mikä saattaa tuntua kiusatusta vielä pahemmalta.

Mulle on ihan sama vaikka musta tehtäis minkälaisia gif:ejä tms, sellaisella meiningillä mua on turha enää yrittää satuttaa, mutta muistellessani peruskoulua ja etenki ala-asteen myöhempiä luokkia, muistan tarkasti kuinka kiusaaminen sattui.

Mun mielestä keskinäinen sanaharkka jne on ihan hyväksyttävää ja keskusteluissa aikuiset ajautuu ristiriitoihin ja ratkaisee niitä välillä pahastikin sanomalla, mutta se että joukko ihmisiä hyökkää yksittäisen henkilön kimppuun on mielestäni todella syvältä.

On vain oman historian takia todella vaikea katsoa tuollaista menoa, vaikka se kuinka olisi "vain hyvä läppä" joidenkin mielestä, koska johonkin toiseen se saattaa oikeasti sattua. Ja sitten jos vielä sattuu niin kiusaajat nauravat perään "Onko sulla kenties itsetunto-ongelmia kun et pientä vitsiä kestä". Sellainen ei tunnu kiusatusta välttämättä hirveän kivalta koska pitemmän aikaa harrastettuna se syö itsetunnon ja ainoa vaihtoehto on joko hyväksyä se vitsi ja itkeä sitä sitten yksin tai sanoa siitä ettei se ole kivaa ja kuulla kuinka huumorintajuton tai heikkoitsetuntoinen on.

Vittu hei aikuiset ihmiset...

nimim. koulukiusattu

Ja ei, en hae tällä mitään hyväksyntää tai voivottelua. Mä oon oman historiani kanssa ihan sinut, se itseasiassa on kääntynyt jopa nykypäivänä aikamoiseksi voimaksi, mutta toivon että jos näillä "hauskan läpän" heittäjillä on joskus omia lapsia, joita kiusataan esim koulussa, he eivät sanoisi lapsilleen vain "hei sehän on vaan läppää, eiks sun huumorintaju / itsetunto sitä kestä?"

Ja turha vedota siihen että "tässä ollaan jo aikuisia". Samankaltaista työpaikkakiusaamista, kuin tämä esiintyy nykypäivänä todella paljon ja se on valitettavaa. Varsinkin kun aikuset ihmisetkin suhtautuvat siihen tuolla tavalla vähättelevästi.
#71 • • J-P Guest
no toisen koulukiusatun mielipide:

itelle tuli kyllä enemmänkin sellainen "vittuuxxx niizt kiusaajista" henki.
jos jokku paskiaiset saa iloa siitä, että aukoo päätään yms mukavaa, niin siit sit vaan viis piispist.

ja en tiedä (kun en tiedä) mistä kuka tahansa on itteensä ottanut, mutta jos se johtuu pelkästään kixu/polkka -vittuilusta ja yhdestä/parista giffistä niin aika herkästi ottaa itseensä.

enkä nyt halua millään tapaa puolustella "kiusaajia", mutta jos mulle tulee ircissä tai plattarilla tai vaikka livenä joku x -hengen poppoo valittamaan että oon runkku ja tekno on paskaa musaa, niin siinäs sit valittavat.

mun 1c arvoinen narina ja tilitys. eikä siitä sen enempää.
#72 • • serotonot Guest

ite
enkä nyt halua millään tapaa puolustella "kiusaajia", mutta jos mulle tulee ircissä tai plattarilla tai vaikka livenä joku x -hengen poppoo valittamaan että oon runkku ja tekno on paskaa musaa, niin siinäs sit valittavat.

mun 1c arvoinen narina ja tilitys. eikä siitä sen enempää.

No tossahan on aikamoinen ero että tullaanko sanomaan suoraa että olet mulkku vai levitelläänkö nettiin pilkkaavia kuvia.

Sama ero kuin se että porukka koulussa huutaa "hei urpo" tai vaihtoehtoisesti tekee pilkkaavan kuvan ja levittää sitä ympäri koulua, jolloin joutuu tai ainakin luulee joutuvansa koko koulun naurun kohteeksi.

Mun mielestä voi ihan suoraa sanoa jos joku on mulkku omasta mielestä, mutta tollainen pilkkaavien kuvien taakse piiloutuminen on mun mielestä naurettavaa ja kertoo pilkan tekijästä paljon.

Jos jotain skismaa on niin eikö sitä ois nimenomaan järkevä selvittää suoraa puhumalla eikä tollaisten kuvien kautta?

Pelottavaa silti miten hyväksyttynä tollasta pidetään.
#73 • • drS Guest

itelle tuli kyllä enemmänkin sellainen "vittuuxxx niizt kiusaajista" henki.

no sehä nyt oiski jees jos kaikki ihmiset pystyis aina suhtautuun tolleen asioihin. mut näin ei oikein taida olla?

ja en tiedä (kun en tiedä) mistä kuka tahansa on itteensä ottanut, mutta jos se johtuu pelkästään kixu/polkka -vittuilusta ja yhdestä/parista giffistä niin aika herkästi ottaa itseensä.

nii no tos ylempänä just totesit ettet tajua mitään kiusaamisen itteensä ottamisesta, ni mun mielestä oot aika jäävi kommentoimaan mikä on "aika herkkää" mielenpahoittamista.

enkä nyt halua millään tapaa puolustella "kiusaajia"

:D vähä sama ku "emmä mikään rasisti oo, mut.."
#74 • • J-P Guest
joo pilkkakuvat erikseen, mutta ehkä mä oon sit luonteeltani joku neo-natsi kun en nää esim. siinä jonen kuvassa mitään pilkkaavaa...
vai? selittäkää ny mulle joku, että mikä siinä on pilkkaavaa?

tietty, jos kuvassa olis ollu jotain homokääpiöitä ja shemaleja nussimassa ja pää olis lisätty sinne, SE olis ollu pilkkaavaa.
mutta jos on valokuvaamassa ja pää "räjähtää", niin ei oo mun mielestä mitään aihetta loukkaantua. ehkä en_vain_ymmärrä.jpg

sori nyt, en halua puolustella. jos joku loukkaantuu, se on totta kai hiton ikävää.
#75 • • sonni Guest
eikös se ei-vittuilu olekaan pahinta vittuilua? vai mitäs.

ja tosiaan: missä vaiheessa tässä on muuta kun hassuteltu? onko sekin
vittuilua nykyään?

PUSSIES.
#76 • • Daniel Braun Guest

tietty, jos kuvassa olis ollu jotain homokääpiöitä ja shemaleja nussimassa ja pää olis lisätty sinne, SE olis ollu pilkkaavaa.
mutta jos on valokuvaamassa ja pää "räjähtää", niin ei oo mun mielestä mitään aihetta loukkaantua. ehkä en_vain_ymmärrä.jpg

Niin, minäkin kaipaisin tähän juttuun selitystä.
J-P:n esittämä asia on mun mielestä tässä tapauksessa lähempänä totta kuin se mistä esim JussiS tai muut ovat tässä topicissa kitisseet.
Kyse on huumorilla heitetystä läpästä (kuten tuolla Feedback:n puolella jo Serotonotille kirjoitinkin) joka suuntautuu enemmänkin tietyn musagenren diggailijoista muodostetun yleistämismielikuvan varaan...
Ei suoranaisesti vittuilua kenellekkään.
Enemmän toi on vaan huvittava läppä...
Mistään loukkaavasta ei mun mielestä ole kyse.

Eri asia oliskin jos tosiaankin tossa oltais menty noihin homokääpiöihin tms
Tai no, jollekulle sekään ei ole loukkaavaa.
Mut yleisesti kuitenkin...

Tällaiset asiat tulis selvittää helposti keskenään, ei tällaista ihme "kerta sä veit mun pikkuauton niin mä rikon sun hiekkalinnan" tappelua...
Tällainen ei ikinä johda muuhun kuin siihen että lopulta mennään oikeasti niihin henkilökohtaisuuksiin jne.
#77 • • serotonot Guest

eikös se ei-vittuilu olekaan pahinta vittuilua? vai mitäs.

ja tosiaan: missä vaiheessa tässä on muuta kun hassuteltu? onko sekin
vittuilua nykyään?

Hassuteltu joo. Mut ihmisten kustannuksella jotka eivät pitäneet siitä. Ja silloin kuin tuolla tavalla "hassutellaan" ihmisten kustannuksella, on se mun mielestä kiusaamista. Ei vittuilua vaan kiusaamista. Vittuilla voi mun puolesta kuinka paljon vaan. Kiusanteko on mielestäni hieman eri asia.

PUSSIES.

...
#78 • • serotonot Guest
Ja mun mielestä näiden "hassuttelijoiden" itsetunnosta ja selkärangasta kertoo paljon se että sen sijaan että tekoa pyydettäisiin vain rehdisti anteeksi, sitä pyritään selittelemään ja vähättelemään ja siinä sivussa sanotaan "sori jos tää muka loukkas"...
#79 • • drS Guest

Kyse on huumorilla heitetystä läpästä (kuten tuolla Feedback:n puolella jo Serotonotille kirjoitinkin) joka suuntautuu enemmänkin tietyn musagenren diggailijoista muodostetun yleistämismielikuvan varaan...
Ei suoranaisesti vittuilua kenellekkään.
Enemmän toi on vaan huvittava läppä...
Mistään loukkaavasta ei mun mielestä ole kyse.

haha, tästä alkaa kyl oikeesti tulla ihan ala-aste flashbackeja, ku jotain kiusattiin siellä ja opettaja tuli väliin ni kiusaajat vaan heitteli legendaarisia fraaseja kuten "leikkiähän tää ny vaan oli", "ihan huumorilla vaan heitettiin", "mitä sä ny pienistä suutut", "ei voinu sattuu ku ei vertakaan tuu" ja "eihän me ny ees lyöty kunnolla"
#80 • • Daniel Braun Guest

haha, tästä alkaa kyl oikeesti tulla ihan ala-aste flashbackeja, ku jotain kiusattiin siellä ja opettaja tuli väliin ni kiusaajat vaan heitteli legendaarisia fraaseja kuten "leikkiähän tää ny vaan oli", "ihan huumorilla vaan heitettiin", "mitä sä ny pienistä suutut", "ei voinu sattuu ku ei vertakaan tuu" ja "eihän me ny ees lyöty kunnolla"

mitä vit...? :confused:
Ehä mä edes ollu koko jutussa mukana ennekuin kerroin vain oman mielipiteeni tästä "kiusaamisesta"...?