Noniin, nyt on tullut pari peliä hankittua Mario Kartin lisäksi.
Yoshi Touch & Go vaikuttaa ihan pätevältä pikku peliltä, ohjaus toimii
aivan loistavasti ja tää peli onkin selkeesti suunniteltu nimenomaan tuota
kosketusnäyttöä käyttämään. Aika vähän kuitenkin on pelattavaa, mutta
näyttäisi ihan hyvin soveltuvan myös pienemmille pelaajille.
Meteos oli toinen hankinta, ja tähän en ole vielä päässyt oikein sisälle.
Toisin kuin Luminesissa, pelin sisäistäminen tuntuu vievän aika paljon aikaa,
peli vaikuttaa sekavalta ja jotenkin turhan hektiseltä. Ehkä se siitä, kun
oppii oikealla tavalla siirtelemään noita palikoita. Tässäkin tuota kynä-ohjausta
on kyllä käytetty esimerkillisesti.
Super Mario 64 DS oli kolmas hankinta. Eilen tuli tätä pelailtua ja ohjaus
ei oikein mun mielestä toimi. Tai sit en vaan osaa, peli tuntuu ihan helvetin
vaikealta. Ja missä on mario? Eikai tuossa koko peliä Yoshia ohjata?
Tästä tulee kuitenkin vahvasti mieleen GC:n Super Mario Sunshine joka
on ainakin loistava peli. Ehkä tähän pääsee pikkuhiljaa sisään.
Jebs, Yoshi Touch & Go on nimenomaan arcade henkinen score attack peli (hyvässä ja huonossa). Yoshi Touch & Go on myös aika marginaalisen yleisön peli, kuten vaikkapa Trauma Center, Ouendan, Advance Wars, Meteos ja Metroid Pinball, eli suosittelut pienellä varauksella muille kuin genren sisäistäneille. Yoshi Touch & Go:han ei ole platformeri, niin kuin kuvista ja muista helposti luulis. Yoshi's
Island taas oli suora jatko-osa SMW:lle, joten ihan ymmärrettävästi monet olettaa tän olevan jatkoa sille. YI2 on kyl tulos ihan kohta, mut tää on ihan eri asia. Platformerinakin Yoshi Touch & Go toimii jotenkuten, mutta pisteistä, kenttien opettelusta ja guruilusta tässä on kyse. Jotkut diggaa isosti, jotkut pelaa kuten platformeria ja ihmettele miks tässä on vaan kaks eri kenttää.
Hehee, Meteoksen pelimekaniikan salat aukee kovimmallekin puzzle-fanille vasta kunnon tahkoomisen jälkeen ja sittenkin löytyy viel monia eri tasoja ja detaljeja. Ihan eri tasolla tossa mielessä ku Lumines, joka on enemmän vaikkapa Polariumin henkinen. Suosittelen tahkoomaan 2:00 minuutin Time Waria, joka on imo Meteoksen ydin. Ekaks opettelet selviimään hengissä 2 minuuttia, sit rakentamaan isompia komboja yhdistelemällä blokkeja, lopulta pystyt duunaamaan koko screenin kokosen blokin kymmenessä sekunnissa L-napin (speeder) pysyessä koko ajan pohjassa! Joillekin aukeaa, joillekin ei. Ehkäpä sittenki laitan sen videon tänne, kyllä siitä saa ainakin sen verran selvää, että meno on helvetin hektistä, mut kaikki moovit on tarkkaan harkittuja. Kuten aikasemmin tuli todettua, niin ZooKeeper on oikeesti loistava peli ja paljon helpommin omaksuttava.
Mut, mut, ei voi sanoa, etteikö sua ois varotettu M64:n DS versiosta (tai Meteoksen sisäistämisestä) ;) Varsinkin jos Sunshine on ennestään tuttu, niin M64 DS versio kalpenee entisestään. Onneks et sentään oo pelannut alkuperäistä 64:sta, Sunshine kalpenee sen rinnalla samalla tavalla. IMO, vaihda johonkin toiseen peliin tai jätä kokonaan pikkusille ja odota Wii versiota, klassikkoa ei kannata pilata ihan noin helposti. Kun tosiaan oot jo Sunshinen kanssa päässyt vähän ohjaamisen makuun, niin ei toi DS versio voi mitenkään yltää samalle tasolle.