Kolina - febROARRR!!! 2005 [freaky/prog/tribal]

8 posts, 1 page, 1,082 views

Avatar
#1 • • Edited kolina Guest
Helmikuun helmenkalastusta. Sisältää kaikkee hassuu. Alkupuolella on vähän progempaa meininkiä. Keskivaiheilla rähisevämpää soundia ja loppu onkin sitten jo aika tiukkaa biittiä. Oon pyrkiny tekemään kokonaisuuden hyvin vaihtelevaksi äänimaailmaltaan, ettei tulis kärsimättömille ihmisille tylsä miissään vaiheessa. Pistäkeehä fiidpäkkii sit ahkerasti! Enjoy!

Huom. pituus 79,55 minuuttia. Eli menee cd:lle just hyvin.

Lataa tästä:
Kolina - febROARRR!!! 2005 [freaky/prog/tribal]

Biisit:

1. Pavel Bidlo - My Pills [Tao]
2. Marris - Knowledge & Happiness (Bart Van Wissen remix) [Nascent]
3. Sergio Fernandez & Mario Plaza - Awaken Minds [Beat Freak]
4. Adonis Alvarez - Chango [Weekend]
5. Saeed & Palash - Champion [Distinctive]
6. Mreux - ...But Funk Is Not Dead [Mantra]
7. Tristan Da Cunha - Livewire [Azuli]
8. Dire Straits - Money For Nothing (Beat Sleyer remix) [White Label]
9. Burnz Brotherz - Machine [Thrust]
10. Electronika - Out Of My Face [Azuli]
11. Venus And Mars - You Can't Handle This [Vudu]
12. Presslaboys - Electrobeat [Baroque]
13. Luke Fair - Digital [Precinct]
14. Simon & Shaker - Life From Mars [Beat Freak]
15. Simon & Shaker feat. Alicia Hawks - Make It (full vocal mix) [Beat Freak]
16. RPO & Thomas Penton - Perfect Storm [Garbage]

Akappellat ja lisäefektit:

+. AJ Scent - Naughty Times [Honchos]
+. Electronika - Acid [Azuli]
+. Oliver Klein & Peter Jürgens - Let The Music Take Control [Mutekki]
+. Sergio Fernandez & Mario Plaza - From Apes To Humans [Beat Freak]
+. David Tort & Toni Bali - The Truth (Mr. Whiteapella) [Weekend]
Avatar
#2 • • vain Guest
Alku lähti vakuuttavasti käyntiin, mutta pettymys oli kova kun matsku ei oikeen koventunutkaan. Miten ihmeessä dire straits joutu miksaukseen, siitä alkaen miksaus menikin ihme länkytykseksi. Rakenne oli turhan erikoinen, ei oikeen my cup of coffee. Kaiken kritiikin jälkeen viel sen verran et itse miksaaminen sujui hyvästi.
Avatar
#3 • • kolina Guest
Kiitos palautteestasi. Joo, ensinnäkin tarkoitukseni oli tehdä tästä aika elävä miksaus, siis räväköitä ja erikoisia biisinvalintoja ja vaihtoja. Eikä niinkään sellaista tyypillistä hitaasti etenevää perusprogemiksausta. Ite tykkään tosta Dire Straitsin remixistä ja mielestäni se sopi tosi hyvin juuri tuohon kohtaan miksausta. Siinä on vähän samaa tatsia kuin esim. jossain Fatboy Slimin tai David Guettan seteissä ja biiseissä. Noi tollaset aika rokkaavat soundit on hauskoja välillä elävöittämään miksausta. Vielä sellanenkin pointti tosta Dire Straitsista, että kyseinen biisi ilmestyi Pete Tongin Essential Mixissä äskettäin..
Avatar
#4 • • De Souza Guest
Ihan mukavaa helmenkalastusta indeed ja tarttu tästä
omaan koukkuunkin muutama vonkale. Varsinkin heti
alkuun Pave Bidlo kolahti kuin nuijalla päähän. Champi-
onissa oli mukava rullaava meininki. Eikä toi rakenne
ainakaan mun makuun ollut mitenkään turhan erikoinen.
Mulla tosin on itselläkin tapana sekoittaa soppaa isolla
kauhalla.

Ainoat kalat jotka ei olisi kelvannut mun koirallekkaan oli
7 ja 8. Jotenkin mä olen aina vierastanu rokahtavaa säh-
köskitta meininkiä elektronisessa musiikissa. Loppua koh-
den muutenkin ajauduttiin hieman vieraammille vesille
mun makuun, vaikka ihan menevää saundia olikin.
Avatar
#5 • • Kupez Guest
Alkaa hyvin. Loistavia biisejä! Kiva kuunnella progea, joka ei ole tylsää.
Täss on sitä vääntöö mitä A:n seteistä löytyy.

Iso miinus tulee tekniikasta. Aivan liikaa laukkaa :panic:

Ton 7:n vokaalit on karmeat. Biisi sinänsä ihan ok. Toi Dire Straits on kans älytöntä raiskausta.

Valitettavasti täytyy lopettaa kuunteleminen tähän. Jatkuu näemmä samoissa merkeissä.

Miksauksen tunnelma muuttuu puolivälissä täysin toisenlaiseksi.
Ei kyllä toimi ollenkaan.

Pettynyt olo, kun alku oli niin loistava! :right:
Avatar
#6 • • kolina Guest
Hehe, jopas tota Direstraitsia nyt mollataan. Tulee mieleen eräät Labyrinthin bileet (tais olla L2001 Kaapelilla), jossa yksillä oli mukana helvetin iso banderolli jossa luki "No more fucking rock'n'roll!". Ihan hauska läppä (ja se Protskun miksaus jossa kyseinen huuto ilmaantuu on kyl tosi jees.) Enivei, tuntuu että jollain ihmisillä on hieman ennakkoluuloja ja heillä nousee karvat pystyyn samantien kun kuulevat jotain sähköskitta soundeja. Eihän sille kyl voi mitään jos ei jostain biisistä tykkää kirveelläkään.

No joo.. On perjantai ilta ja kiva purkaa ajatuksia.. Tää ei oikeestaan liity teiän kommentteihin. IMO, tätä "konemusa"(whatever)-kulttuuria vähän varjostaa tällaset asenteet, että digataan jostain tietystää genrestä ja sitten haistatellaan paskat kaikelle muulle, vaikka ei edes tiedetä mitä se muu voisi olla. Musta on ihan hauska välillä yhdistellä aika laajalla skaalalla kaikkea erilaista matskua ja yritän rikkoa rajoja parhaani mukaan (tietenkin jotenkin järkevästi).. En vielä sitä kovin hyvin osaa, mutta tämä on esimakua tulevasta kenties.

Muuten, noi karmeat seiskabiisin vokaalit on peräisin vuosikymmenten takaa legendaarisesta Talking Headsin "Psycho Killer"-biisistä. :D

Tekniikkaa on myös mollattu. Parissa kohdassa tosiaan tulee pari ohilaukausta ja eikä biittimiksaus ole muutenkaan aivan konemaisen tarkkaa. Mun mielestä kuitenkaan mitään erityisen häiritsevää laukkailua ei ole missään (siis mielestäni oon aina nopeesti korjannu tilanteen ku meinaa biitit lähtee käsistä ja vienyt aina vaihdot kunnolla loppuun), joten kehtasin laittaa tämän jakoon. Pahin tapahtuu varmaan tossa 6 ja 7 biisien välissä, mutta tuossa välissä biisit soivat myös pisimpään päällekäin, eli 3 ja puol minuuttia karkeesti laskettuna. Muutenkin tässä on paljon pitkiä vaihtoja ym. kivoja lisäefektejä. Oon keskittyny enemmän niihin kuin äärimmäisen tarkkaan biittimiksaukseen. Bileissä käydessäni oon myös huomannut, että aika usein nimekkäiltä ja kokeneiltakinkin deejiiltä tulee pikku huteja. Noi ei kuitenkaan mun mielestä pilaa niin pahasti fiilistä kuin esim. joku väärään aikaan feidaaminen tms.

Kiitos palautteista. Lisääkin saa antaa! :)

Ps. Vinkki niille joille ei noi keskivaiheen soundit putoo, että skippaavat vaikka suoraan 60 minuutin kohalle, josta lähtee taas uus vaihe käyntiin. Kaks vikaa biisiä on mun tammikuun top vitosessa kuitenki, joten haluisin et ne huomattais ainaki, jos ei muuta.
Avatar
#7 • • Djinni Guest
Olen edellisten kanssa samaa mieltä sikäli että keskikohta ei ollut ihan parasta mahdollista, mutta alussa ja lopussa oli hyviä biisejä ja teknisesti mun mielestä ihan onnistunut. Kyllä tää mulla soitossa pysyy vielä hyvän aikaa.
Avatar
#8 • • kolina Guest
Lainaus eräältä brittifoorumulta:

niiice one, Excellent mix from start to finish , especially like the dire straits track but all goood, a tracklist would be great.



hehe.. jolleki sentään uppos toi dire straitsi.