Mielenkiintoista on myös, että alunperin Saw:lle NC-17:n lätkäisseen MPAA:n mielestä leffan väri- ja äänimaailma oli liian ahdistava. R-versioon piti siis goreleikkauksien lisäksi tasata värisävyjä.
45 posts, 3 pages, 7,711 views
Tietää ainakin mitä mieltä on, propsit siitä.
SAW 2 - kuvia :
Tosta väritekniikasta en tiedä mutta mun mielestä se on yleistä noissa
psykologia/kauhuleffoissa. Muistaakseni taasen Terminator kakkosessa
käytettiin paljon sinistä väriä, joka kyllä sopi siihen futuristiseen elokuvaan todella hyvin mielestäni. Olisi muutenkin mielenkiintoista tietää väritekniikoiden käytöstä elokuvissa. Lähtökohtana olisi vaikka tämä Saw.
Toinen syy on puhtaasti esteettisyys. Michael Bayn leffat näyttävät aina samanlaisilta : kuumalla kelillä kuva on oranssinpunainen, kylmällä kalmansininen (mies rippaa Cameronia, heh.)
Jep, James sen keksi, kaippa noi on sille teostot siit maksanu. (heh)
Harvempi tyyppi keksii käyttää sinistä kylmänä ja punasta kuumana.
Jep, James sen keksi, kaippa noi on sille teostot siit maksanu. (heh)
Harvempi tyyppi keksii käyttää sinistä kylmänä ja punasta kuumana.
Blade Runner? Anyone?
En usko että joku...*SPOILERSPOILER*