Mikä emolevy audio pc:lle

12 posts, 1 page, 2,493 views

Avatar
#1 • • nimbus159 Guest
Nyt olis koneen päivityksen aika ja olen hieman tippunu vuoden aikana kehityksestä, eli suositelkaa hyvää emolevyä audio käyttöön ??

Nykyisissä melkein jokaisessa on integroitu äänipiiri joten haittaako se menoa jos sen disabloi ja nakkaa koneeseen Pro kortin ???

Ilmeisesti tällä hetkellä piirisarjoissa kannattaa tuijottaa nforcen piirisarjallisia emoja ? VIA:lliset ei oikeen ole hyvässä suosiossa audio puolella

Ehdotuksia kun pitäis kauppaan mennä ostoksille :D

AMD:n koneen olen ajatellut kasata joten intelin emot vois melkeen jättää mainitsematta ellei jotain hyvää ole tiedossa :D
Avatar
#2 • • P.Korhonen Guest
Niin ja siis Athlon 64 vai XP?

Sinänsä osaa sanoa tähän aiheeseen mitään erikoista, mutta kiinnostaa tietää mihin toi ikuinen VIA-dissaus perustuu? Varmaan -96 ei toiminut joku juttu ja sen takia pitää nykyäänkin haukkua. Itselläni on jo vanhahko XP 2400+ ja varmasti monen hc-nörtin haukkuma MSI KT4AV-L (VIA KT400) ja ei ole mitään valittamista. Kaikki on aina pelannut täysin ongelmitta. Ylikellotukseen ei varmastikaan paras mahdollinen, mutta sitä nyt ei audiokäytössä taida kuulukaan harrastaa.
Avatar
#3 • • kode Guest

mutta kiinnostaa tietää mihin toi ikuinen VIA-dissaus perustuu?



Mäkään en ole oikein ymmärtänyt tuota. Muistellaan kuiteski pitää mielessä että esim. joidenkin protools-versioiden kanssa suositellaan ainoastaan VIAa.. nojoo. Always trust information on the Internet :eek:

nimim. "VIA toiminut 3+ vuotta ilman moitteen sijaa"
Avatar
#4 • • kode Guest
edit: tupla-dubbel
Avatar
#5 • • nimbus159 Guest
Niin mitä kohtaa herrat ei ymmärtäny ?

Mun nykyinen kone on pari vuotta vanha ja ekana siihen kokeiltiin Abitin emoa joka oli VIA piirisarjalla ja Pulsari ei oikeen tykänny toimia mutta kun vaihdettiin emo toisella piirillä ni het alko pelaamaan :D

Eli muotoillaan kysymys uutelleen =)

MINKÄ EMON SINÄ VALITSISIT JOS NYT TARTTIS KONE PÄIVITTÄÄ JA KONEELLA ET TEE MUUTA KUN MUSIIKKIA ????????????????


Ja edelleen AMD :)
Avatar
#6 • • kode Guest
Heh, ei tuossa sun kysymyksessä mitään kryptistä ollu, piti vaan todeta kuinka jaksaa ihmetyttää tää ainainen "via o iha paska"-henkinen kommentointi=)

Mutta vastataasny itse kysymyksen. Oon itse seuraillu koska esim. MSI K7D tai Tiger MPX alkais oleen edukkaita. Tsekkasin itse asias just tänhetkiset hinnat eikä noi oikeestaan enää ees maksele niin kauheestii..

Joka tapauksessa kallistuisin juurikin näiden dual-athlon -ratkaisujen kannalle. Mielestäni selkeesti kustannustehokkain vaihtoehto tällä hetkellä.
Avatar
#7 • • 0z- Guest
Mä suosittelisin ostamaan ihan erikseen hyvän äänikortin noi integroidut ei koskaan oikeastaan ole ollut kauhean hyviä, tulevaisuudessa ehkä. Eli disabloit vaan sen integroidun ja ostat kunnon pelin alle, tämä on halvin ja viisain vaihtoehto jos väsäilee musiikkia yms. Mutta jos aikomuksena on päivittää kone tulevaisuudessa niin silloin kannattaakin jo melkein ostaa uusi emolevy ja riutua jonkin aikaa tällä uudella integroidulla äänikortilla kunnes rahatilanteen salliessa ostaa uuden äänikortin. Mulla on itellä emona Abit NF7-S jossa on suht hyvä integroitu ääkortti, nVidian Sound Forge tjsp.. en muista kun siitä on jo melkein vuosi aikaa :D.
Avatar
#8 • • Edited the Atonalizer Guest

Heh, ei tuossa sun kysymyksessä mitään kryptistä ollu, piti vaan todeta kuinka jaksaa ihmetyttää tää ainainen "via o iha paska"-henkinen kommentointi=)



Ei noitten tiettyjen via:n sarjojen kanssa kyllä vieläkään kaikki noi pro kortit toimi, ehkä siksi. Noi uudemmat tosin taitaa olla ihan jeez.

Mikäli single athlon riittää, itselläni on käytössä ASUS A7N8X-E, ei ainakaan mitään probleemia tähän asti, ja laajat säätö mahdollisuudet.

Tietysti, ehkä kandeis myös harkita noit 64-bit prossuja, kun hintaa ghz:taa kohden on tietyissä malleissa saman verran kuin perus athlon xp:ssä. Tehoa ja yhteesopivuutta tulevien softien kanssa kuitenkin enemmän.
Avatar
#9 • • Edited the Atonalizer Guest
tupla, sori
Avatar
#10 • • kode Guest

Ei noitten tiettyjen via:n sarjojen kanssa kyllä vieläkään noi pro kortit toimi, ehkä siksi. Noi uudemmat tosin taitaa olla ihan jeez.



Aika vanhoista piirisarjoista sitten varmaan kyse, esim. KT266A kun on ygössuositus vaikkapa digi002:n kanssa. Tiedän kyllä että joillain tuotteilla on ollut ongelmia VIAn kamojen kanssa, mutta tiedän myös että joillain tuotteilla on ollut ongelmia nforcen, SiS:n, intelin, <insert manufacturer> jne. kanssa.

Huh. Jos nyt päättäis paasauksen vaikka toteamalla että omista tarpeistahan se kaikki riippuu. Eli jos nyt vaikuttais siltä että esim. joku p4-ratkaisu ois just se oikee niin go for it, vaikka p4 onkin paska ;)

Mutta vielä itse aiheeseen liittyen, mielestäni musakäyttöön kannattaisi tosiaan valita mahdollisimman riisuttu emo. Jos ominaisuutta x ei tarvitse, siitä voi olla vain haittaa. Harmi sinänsä että turhasta integroidusta cacasta vapaita laadukkaita emoja on hiukka hankala löytää..
Avatar
#11 • • ShapeShifter Guest
Epoxilta löytyy ihan jees emoja kaikenmoiseen käyttöön, luulisin että audion vääntämiseenkin sopivaa ei tarvitte kauaa hakea.


EPOX EP-8HDA3+ VIA K8T800 S754/10/100/1000LAN
tuommoinen löytyy cruzbrokerilta, luulisin olevan aika kiva vähän kaikkeen käyttöön. Tottakai tuo vaatii sen ettei usko tuohon VIA-dissaukseen.

EPOX 8KDA3J NFORCE3 S754 8CHAUDIO/GBLAN/SATA/USB2.0
tuossa sitten nforcen piirillä oleva vaihtoehto..

löytyvät osoitteesta www.cruzbroker.fi

"nimim. Ep0X 3v eikä onglman häivää"
Avatar
#12 • • nimbus159 Guest
Näyttäis siltä että alan kallistua Gigabyte GA-K8NS Pro emoon joka vaikuttais asialliselta ?

Onkos jollain sanottavaa tolle emolle tulevasta prossusta eli olisko joku tietty ylitsemuiden vai kaikki samaa kauraa?

Vieläkun löydän sopivan räkki/pöytäkotelon setupille ni alkaa olla palikat valittuna :D Tarttis toi powercore saada mahtumaan joten kaikki kotelot ei oikein aja asiaa.......