Uskaltaisitko olla Juomatta alkoholia puolivuotta?

60 posts, 3 pages, 14,669 views

#41 • • drS Guest

Ei mutta siis oikeesti, mitä uskaltamista siinä nyt sitten olisi?

Maailma voi selvinpäin olla joillekin aika pelottava paikka :panic:

niin, toki se useimmista ihmisistä tuntuu oudolta kysymykseltä mutta joku alkoholisti saattaa oikeesti pelätä selvinpäin olemista.
#42 • • Yansher Guest
En uskaltais!
Eiks sellaseen voi kuolla :confused:
#43 • • LindaGP Guest
Miksi muuten otsikossa "juomatta" on isolla J:llä ja "puoli vuotta" on kirjoitettu yhteen?
#44 • • Tapsa Guest

Miksi muuten otsikossa "juomatta" on isolla J:llä ja "puoli vuotta" on kirjoitettu yhteen?

Siksi, koska topicin starttaaja ei ole
pystynyt olemaan puoltavuotta juomatta !
#45 • • De Souza Guest

Siksi, koska topicin starttaaja ei ole
pystynyt olemaan puoltavuotta juomatta !

:hah:

Kyse ei ole uskaltamisesta vaan tahdosta... Uskaltaisin olla juomatta pidempääkin, hyväähän se varmasti tekisi. Rahaakin säästyisi, mutta kun en halua olla juomatta...
#46 • • trakkerterrorist Guest
Mulla on tilanne niin että päätös on kiinni siitä että jos miesystävä haluaa kihloihin. Teen sen yhdellä ehdolla. Kumpikin on juomatta puoli vuotta ennen kihlohin menoa. En ole kertonut helvtillistä ehdotustani hänelle.
#47 • • Hansu Guest

Mulla on tilanne niin että päätös on kiinni siitä että jos miesystävä haluaa kihloihin. Teen sen yhdellä ehdolla. Kumpikin on juomatta puoli vuotta ennen kihlohin menoa.

Miksi? Mitä puolen vuoden juomattomuus muuttaa? Ja jos kihloihin menolle pitää asettaa ehtoja, kannattaa ehkä harkita uudestaan...
#48 • • Edited Zapa Guest

Mulla on tilanne niin että päätös on kiinni siitä että jos miesystävä haluaa kihloihin. Teen sen yhdellä ehdolla. Kumpikin on juomatta puoli vuotta ennen kihlohin menoa. En ole kertonut helvtillistä ehdotustani hänelle.

ei kannata kertoa tuota ehdotusta sun BF:lle. se kuitenkin tarttuu kossupulloon ilman ehdotuksia jo ekana iltana kun aloitat sen puolivuotis-laskennan omana tietonasi. sit voit sanoa vaan tylysti, et en mee kihloihin sun kaa ja se on ihan huuli pyöreänä valmiina ottamaan lisää kossua
#49 • • Zapa Guest
double-dobble
#50 • • 0z- Guest
No joo kevyesti, tulee muutenkin juotua alkoholia niin vähän, muutama saunakalja kuukaudessa thats it.
#51 • • Jukka I Guest

A) kihloihin meneminen ei tänä päivänä ole tae yhtään mistään ja
B) pakotettu määräaikainen absolutismi ei myöskään kerro tai takaa yhtään mitään teidän yhteisestä tulevaisuudestanne.

Just my 2 cents, kuten jenkkilässä sanotaan.
#52 • • inkkari Guest
Olin tässä syksyllä juomatta 4 kuukautta, ei se kovin vaikeaa ollut. Mutta kyllähän tuo punde taas maistuukin sen jälkeen hyvältä..
#53 • • trakkerterrorist Guest

B) pakotettu määräaikainen absolutismi ei myöskään kerro tai takaa yhtään mitään teidän yhteisestä tulevaisuudestanne.

Just my 2 cents, kuten jenkkilässä sanotaan.

Entäs se sitoutouminen eri asioihin. Mä alan jo 'suuttua' Miesystävälleni kun lähtee ryyppään.. Mä jään omiin kuvioihin yksin ja saan kuvitella kaikkea tyhmää :(
#54 • • 0z- Guest

Alkoholihan on tarkoitusperäänsä nähden harvinaisen onnistunut aine, miltei täydellinen. Miksi jotain niin hyvää olla ilman. :)

Tappaa yli 3000 suomalaista vuosittain, on miltein jokaisessa väkivaltarikoksessa mukana yms.. Onnistunut aine? :confused: En kuitenkaan tarkoita että siitä olisi kaikille haittaa, monet vaan eivät osaa käyttää kohtuudella varsinkaan suomalaiset.
#55 • • Roz Guest

Entäs se sitoutouminen eri asioihin. Mä alan jo 'suuttua' Miesystävälleni kun lähtee ryyppään.. Mä jään omiin kuvioihin yksin ja saan kuvitella kaikkea tyhmää :(

Ei se sitoutuminen mielestäni saa tarkoittaa 25h yhdessäoloa. Välillä pitää ukko päästää tuulettamaan kuuppaansa tuopposen ääreen tai muuten saattaa tulla ikäviä seurauksia yhteiseloon :P

Parisuhteeseen kuuluu kuitenkin myös molemminpuolinen luottamus. Jos et ukkoosi luota sitä vertaa että kaljalle uskaltaisit päästää niin... no... tapauskohtaista kai...
#56 • • Elohopea Guest
NO EN! :D
#57 • • djsakke Guest
No, en jaksanut lukea koko backthreadia, mutta jain miettimaan mita uskaltamista tuossa nyt on, tarkoittaako se sita etta pelätään olla selvin päin vai pelätään jotain muuta mikä aiheutuu selvinpäin olemisesta? Kysehan on kuitenkin varmasti enempi tahdonvoimasta olla juomatta kuin uskaltamisesta, vai ovatko sosiaaliset paineet alkoholin kayttoon niin kovat? Mikali seura vaatii jatkuvaa alkoholin nauttimista hyvaksyaksensa sinut seuraansa, on aika vaihtaa ystavapiiria. ps. Viimeiset 2kk selvinpain.

(ohhoh käytin ääkkösiä, maailma loppuu!)
#58 • • Remotion Guest

Eiköhän noi aika paljon merkkaa, ja täysin yksilöstä, ainakin mulle kumpikin merkkais tosi paljon. paitsi ettei tietenkään mikään takaa mitään.
#59 • • Taedium Guest
Kysymykseen "uskaltaisinko" vastaan, kylla.
Kysymykseen "olisinko" vastaan, ei sita tieda mita tekemista on uutenavuotena.

Toissa uutenavuotena olin, en viettanyt uutta vuotta juuri mitenkaan. Keskella Irlannin maaseutua olin.

Tana uutenavuotena en meinannut pysya tolpillani siina kolmen aikaan illasta (yosta), vaikka olinkin duunissa. (Jain 10h tyovuoron jalkeen ylakertaan auttelemaan baarin taakse ja pomo lupas, etta saa ilmaseks juoda tas ylityos... en ois muuten jaany. - Ja minahan join!)
#60 • • Taedium Guest
...tun tupla...