Deejii raiderit?

78 posts, 4 pages, 10,175 views

Caro²

Posts: 5,301

#41 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


mikä muuten pitäs kans lukee mun raideris. soitan aina mielummin levarit pystyssä.
upotetut levarit on perseestä.



Mie oon tykästyny tohon soittimet normaalisti.. Mutta upotetut levarit on ihan paksista. Ite tykkään roikottaa kättä levarin reunan yli. Käsi lepää rennosti siinä reunalla, ja samalla käsi on ergonomisessa asennossa. Luonnollisin asento kämmenellehän on silloin ku se on "pystyssä".

Sama juttu soittimien kanssa, jokanen soitin pitäs olla noin 7cm päässä toisistaan, kahdestakin syystä. Mahtuu lepuuttamaan kättä siinä välissä, ja sitten ei tu virhepainalluksia. Kerran painanu soivan cd-soittimen pauselle samalla ku olen säätäny levariin biittiä kohalleen. Kinkerit oli Ruk:n kurssijuhlat (K:222), Club Targetin bailutilassa, kappale Dj Eric - We Are Love (Gridlock remix)..

Erittäi hyvin muistaa.. sen verran pahat traumat siitä.. :panic:

Kiukulla aina otan soittimet erilleen ku näkee että ne on liimattu toisiinsa.. :mad:

Hassua, jotkut taas haluaa että kaikki on yhdessä.. kait esteettisistä syistä.. käytännön iloa en tuosta keksi kyl millään.


Ja oon 180 cm.



Hihi.. pikkuriikkisiä setiä kaikki syomassa.gif
Avatar
#42 • • Båssanova Guest

Hihi.. pikkuriikkisiä setiä kaikki syomassa.gif



Hohoho, mä syön tollasia välipaloina.

200 cm :cool:
Caro²

Posts: 5,301

#43 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Hohoho, mä syön tollasia välipaloina.

200 cm :cool:



Hihhei.. sittehä meitsi o seisaaltaan melkei suihinottokorkeudella suihinotto.gif ..

painakko kans ~140kg :D
Avatar
#44 • • drS Guest

en myöskään vaadi soundchekkiä jos tapahtumassa on edellämainitsemani osaava äänimies pitämässä huolen siitä että tekniikka pelaa.

älä ikinä usko järjestäjien lupauksiin.
siel on kuitenkin joku eastwayn rokki-urpo jonka mielestä djt soittaa vaan
taustamusaa. hearing is believing.



joo, valitettavan harvoin rokkiäänijäbät viitsii/osaa panostaa konemusatapahtumiin mutta onneksi sellaisiakin on jotka ottavat myös teknobileet vakavasti.
Avatar
#45 • • www.dj-rx.com Guest

en myöskään vaadi soundchekkiä jos tapahtumassa on edellämainitsemani osaava äänimies pitämässä huolen siitä että tekniikka pelaa.

älä ikinä usko järjestäjien lupauksiin.
siel on kuitenkin joku eastwayn rokki-urpo jonka mielestä djt soittaa vaan
taustamusaa. hearing is believing.



joo, valitettavan harvoin rokkiäänijäbät viitsii/osaa panostaa konemusatapahtumiin mutta onneksi sellaisiakin on jotka ottavat myös teknobileet vakavasti.



totta, mutta kyllä mä lähden ainakin siitä että tapahtuman järjestäjä on "ammattilainen" ja hoitaa omalle vastuualuelleen kuuluvat asiat oikein ja tunnollisesti kuten kuuluu. tässä vaiheessahan ei ole enää allekirjoittaneen ongelma, vaan tapahtuman järjestäjän ongelma, jos saundi kusee / laitteet menee paskaks ;)

olenpa joskus soittanut viimeiset 15min setistäni pelkillä monitorikaiuttimilla jotka on käännetty tanssilattialle päin, kun joku urpo oli käynyt tekemässä hieman "omia säätöjä", jonka tuloksena saatiin komeet savut pa-laitteistosta :)
Avatar
#46 • • mrt Guest
Tällaista toivetta mun kohdalla;

Cd't; Pioneer 1000 / 800 / 500 / 100, Denon 3000
Levarit; Technics 1200-1210(ruuvaamattomat tietty)
Mixeri; Pioneer 600 / 500 / 300(kaikkien hanikoiden pitää toimia tietty)
Monitori; JBL Eon, muutkin toki käy kunhan dynamiikkaa löytyy! Korvan korkeus olisi optimaalinen mulle.

Soittopöytä riittävän korkea(pituutta n.194cm, joten liian matalilta pöydiltä soittaminen on tosi p...), juomaa mahdollisuuksien mukaan, kulut kuitataan sovitulla tavalla. Näillä päästään jo hyvin pitkälle.

Mulle monitori on puolestaan hyvin tärkeä soitellessa. Kenkuttaa usein, jos monitorina on joku taustakaiutin tms. "matolaatikko". Ja on sanomattakin selvää, että toivottavaa olisi kaikkien tekniikoiden toimivan moitteettomasti.

Nämä puitteet ovat ainakin kunnossa kun kyhäilen itse tapahtumia!
Avatar
#47 • • JimmyD Guest
Yllättävän moni tahtoo pinohiiren mikserin, itse tahtoisin jonku laadukkaan ;)
Itselle riittää teknarit, 1 tai 2 kpl cd soittimia,monitorit tietty ja kunnon pa, alapäätä on oltava hyvin. Kaikki muu on sitten toisarvoista, tosin matkakulut on kiva saada jos "joutuu" reissaan.
Avatar
#48 • • JussiS Guest

Yllättävän moni tahtoo pinohiiren mikserin, itse tahtoisin jonku laadukkaan ;)


99% PA:sta ei kyl huomaa soundissa mitään eroja, on siinä välissä sitten Pioneerin tai Ranen mikseri. Toki esmes A&H:n miksereissä oleva 4-kanavainen EQ antaa progedj:lle paljon enemmän miksausvaraa, mutta sinänsä äänenlaadun kannalta tolla on tuskin mitään mainittavaa merkitystä.
Avatar
#49 • • JimmyD Guest

Yllättävän moni tahtoo pinohiiren mikserin, itse tahtoisin jonku laadukkaan ;)


99% PA:sta ei kyl huomaa soundissa mitään eroja, on siinä välissä sitten Pioneerin tai Ranen mikseri.


Tottahan tuo, pikku provo lähinnä ;) Olen tykästynyt pikkumiksereihin, pioneerissa on niin paljon turhaa millä ei tee mitään. Ja yleensä mestoissa on niin kulahtaneet pioneerit että knobit ja liut rahisee.
Avatar
#50 • • . Guest

Yllättävän moni tahtoo pinohiiren mikserin, itse tahtoisin jonku laadukkaan ;)


99% PA:sta ei kyl huomaa soundissa mitään eroja, on siinä välissä sitten Pioneerin tai Ranen mikseri.

AAAAAARRRGGHHH!!!!
99% DJ:stä ei huomaa pioneerin paskuutta koska ne on tottunu siihen
ja tottunu sillä vetää. mut älkää ny menkö ees vihjaa ettei eroa muka
huomaa. pieruneerin paskuus on audio-tech puolella jo monta kertaa
todistettu ja varmennettu. siit ei enää keskustella.
Avatar
#51 • • Edited R2 Guest
Noita levynsäilytystiloja, soittorauhaa jne. vois pitää jo itsestään selvyyksinä. Laitteiston kans ei oo niin justiinsa, kuhan laitteet toimii.. Jollain Geminin cd-soittimilla ja mikserillä se soittaminen ei kyllä järin herkkua oo.. eikä vanhalla (tämän valmistajan tapauksessa yli 1 v..) pioneerilla, ne kun tuppaa olemaan järestään huonossa kunnossa.

Laite asioísta ei sen enempää, näistä voidaa jauhaa vaik kuin...

Merkittävä soittorauhaa rajottava tekijä on soittopaikka, jossa jengi pääsee kulkemaan dj'n selän takaa! On nähty, ei tuu mitään.. Kaikkein mieluiten soittaa paikassa, jossa ei ykskää turisti pääse nykimään hihasta, et "hei soita jotaa parempaa teknoo, niiku DJ Alligaattorin Flaijin hai..". Toi ei tapahtunu mulle, sori Mikko, ens kerral miinotetaa se pöydän vierusta!!

EDIT: typoo..
Avatar
#52 • • Homegrove Guest
2 x moitteettomasti toimiva teknari
2 x Pioneer 1000 / 800 / 100 / 500 cd-soittimia
Hyvä mikseri, preferenssi olisi A&H mutta Pioneer 600 / 500 käy kyllä
Vähintään yksi hyvä monitori
jokunen olut (5+)
tyttöystävä ja ehkä joku muukin listalle
RAUHALLINEN DJ-KOPPI
Avatar
#53 • • De Souza Guest

Soittopöydän korkeus n. 120 cm.


Makuasioita, mutta 120cm on itselleni noin 20-40cm liian korkea. Ja olen normaalipituinen.


tätä on tutkittu joskus. soittopöydänkorkeus on ergonomisin kun dj seisoo
suorassa, nostaa käden kyynärpäästä 90astetta ja roikottaa rannetta rentona.



Liian korkea mulle. Tuntuu että kyynärpäät kolisee levylautaseen ja ei saa kunnon kontrollia levyyn kun alkaa kunnolla kikkailemaan.



Esim. DMC skaboissa pöydän korkeus taitaa olla vakiona 80cm, joka on ainakin itselleni suht sopiva korkeus. Ainakin levyjä raapiessa ja kikkaillessa 90 astetta on liikaa. Miksatessa ei niin väliä vaikka olisikin vähän korkeammalla... ~85-95cm.
Avatar
#54 • • Edited . Guest


Esim. DMC skaboissa pöydän korkeus taitaa olla vakiona 80cm, joka on ainakin itselleni suht sopiva korkeus.


ootkos ikinä nähny dj crazea? kaveril taitaa olla mittaa n. 160cm. ei ainaka
kauheesti yli eikä se q-bert:kään mikään hujoppi taida olla. miksköhän ne
pöydät on niin matalii??? ettei tarvi soittaa laatikoiden päällä...
mut luulenpa et jos joku DMC-skaboihin osallistuva oiski 200cm pitkä nii
sen ei tarvi soittaa sil 80senttisel pöydäl vaa sille laitetaa iha oma.
tai sit pikkumiehet on vihdoin keksiny lajin jossa nekin pärjää.
Cutoff

Posts: 14

#55 • • Cutoff


Esim. DMC skaboissa pöydän korkeus taitaa olla vakiona 80cm, joka on ainakin itselleni suht sopiva korkeus. Ainakin levyjä raapiessa ja kikkaillessa 90 astetta on liikaa. Miksatessa ei niin väliä vaikka olisikin vähän korkeammalla... ~85-95cm.



Mittasin itsekin tos. 80cm (mieluusti hieman jopa alle) on ideaali mulle. En raavi, biittimiksaan vaan. 100cm alkaa jo oleen sit sellanen korkeus, että soittamisesta ei tuu enää mitään.

nim. 164cm
Avatar
#56 • • De Souza Guest


Esim. DMC skaboissa pöydän korkeus taitaa olla vakiona 80cm, joka on ainakin itselleni suht sopiva korkeus.


ootkos ikinä nähny dj crazea? kaveril taitaa olla mittaa n. 160cm. ei ainaka
kauheesti yli eikä se q-bert:kään mikään hujoppi taida olla. miksköhän ne
pöydät on niin matalii??? ettei tarvi soittaa laatikoiden päällä...
mut luulenpa et jos joku DMC-skaboihin osallistuva oiski 200cm pitkä nii
sen ei tarvi soittaa sil 80senttisel pöydäl vaa sille laitetaa iha oma.
tai sit pikkumiehet on vihdoin keksiny lajin jossa nekin pärjää.



Viimeksi koneistossa näin kyseisen jampan ja meinasinkin mainita, että moni DMC -voittajista on ~160 senttisiä (ainakin a-trak ja mixmaster mike lisättynä edellä mainittuihin). Ja itseasiassa kun olen DMC videoita katsellut ja Suomessa käynyt paikan päällä katsomassa skaboja, niin kaikkilla oli sama pöytä...
Avatar
#57 • • Darude Guest


99% DJ:stä ei huomaa pioneerin paskuutta koska ne on tottunu siihen
ja tottunu sillä vetää. mut älkää ny menkö ees vihjaa ettei eroa muka
huomaa. pieruneerin paskuus on audio-tech puolella jo monta kertaa
todistettu ja varmennettu. siit ei enää keskustella.


Yllättävän moni ihminen keskittyy esim. noise floorin kuuntelemiseen ensin, sitten vasta fiiliksellä soittamiseen... ;)
Eiku sitä vaan, että joo-o, helpostihan tuon eron huomaa akustoidussa -30dB huoneessa, Pioneerin 500 ja 600 kohisee helposti kovinkin äänekkäästi, varsinkin jos linjojen gainit tasolla "masterissa 5 punaista sammumatta koko setin" (jota näkee valitettavan usein). Isossa huoneessa ja isossa systeemissä noita kohinan aiheuttajia tuppaa olemaan muitakin kuin se dj-mikseri, joten aina sen rooli ei ole ratkaiseva.
Henk.koht. en luovu ihan helpolla 600:sta, koska sen (kämäset, joo) efektit on niin rakkaita ja helppokäyttöisiä, liu'ut ja potikat juuri siellä mihin käsi osuu ja ennen kaikkea luuri-monitorointi niinkuin pitääkin, eli (stereo) master ja cue -mixi ja suhde säädettävissä (helposti). Varmaan muutakin eroja kuin ton kohinan tarkkakorvaiset löytävät, mutta silti illan onnistumiselle on mielestäni tärkeämpää dj:n hyvä fiilis (soittaessa sillä mikserillä kuin se kivoimmalta tuntuu) kuin kohinatason minimointi tai lievät dynamiikkaerot tms.
Avatar
#58 • • mekaanikko Guest
Joutuu kyllä sanomaan että iso D heitti erittäin hyviä pointteja tuossa. Toki jotain diippihousea ja -teknoa on vielä kivempi soitaa lykaalilla rotary-mikserillä mut muuhun saundiin kyllä Pioneer 600:n layout + featuret ovat vaan niin perhanan toimiva paketti. Ja tosiaan harvoinpa on täällä Suomessa ollut niin hyvä ja hyvin säädetty PA, hyväkuntoiset neulat, hyväkuntoiset levyt, volyymitaso ja tilan akustiikka kohdallaan, ihmisten aiheuttama taustamelu riittävän vaimeaa jne. jne. jne. että olisi kovin paljoa kenttäolosuhteissa noita eroja päässyt kuulemaan (siis pl. tilanteet joissa vedetään nessityyliin kaikki punaisella).
Caro²

Posts: 5,301

#59 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Toki esmes A&H:n miksereissä oleva 4-kanavainen EQ antaa progedj:lle paljon enemmän miksausvaraa, mutta sinänsä äänenlaadun kannalta tolla on tuskin mitään mainittavaa merkitystä.



Kyllä ite ainakin katselisin suopeana että olis 4alueinen eq.. Helpottaa sen levyn "virheellisen" soundin fiksaamisessa huomattavasti. Ei tarvi ankeena katella 3eq:n ongelmia esm jos tarvii korostaa heikkoa beissiä, tai nostaa laulua hitusen kovemmalle.. vaimentaa korvia riipiviä haitsuja.. jne jne..


Viimeksi koneistossa näin kyseisen jampan ja meinasinkin mainita, että moni DMC -voittajista on ~160 senttisiä (ainakin a-trak ja mixmaster mike lisättynä edellä mainittuihin). Ja itseasiassa kun olen DMC videoita katsellut ja Suomessa käynyt paikan päällä katsomassa skaboja, niin kaikkilla oli sama pöytä...



Mietin tuossa vaan, että eikös se ole jotenkin fysiologisesti niin, että pienemmällä kaverilla on parempi kontrolli lihaksistoon kuin isommilla henkilöillä? Muistan kuulleeni (ja lukeneeni) jotain tällaista. Samoin pienemmillä kavereilla kulkee viestit aivojen ja toimintaa duunaavien elimien välillä nopeammin ja tehokkaammin..

Hittolainenku ei muista mistä moista luin..

EDIT: Sitten semmonen että:
Ihmettelin tuossa taannoin jonkun ison nimen raiderissa ollutta kohtaa (olikohan zwek vai kuka siitä kerto lappeessa joskus). Ko. kaverilla piti olla uudet stanttonit jotkut x-master malliset rasiat :eek:

Ite en ainakaan lähtis uusilla askeilla soittamaan yhtään keikkaa. Kyllähän se ny pitäs olla aika selviö, että se soundi ja träkkäys on parempi vasta parin kymmenen soittotunnin jälkeen :eek:
Avatar
#60 • • A-E Guest
Tälläistä toivoisin keikoilta, jos keikkoja tekisin

3 x ruuvaamattomat Technics sl1200/1210 levysoittimet (kahdella kyllä homma hoituu, mutta kun yleensä soitan nopeeta technoa max 2 min per biisi niin kolme dekkiä on ehdoton must)
1 x mixeri 3 band eq:illa,pysty fadereilla ja kaikki knobit ja liut pitää olla kunnossa myös crossin (A&H Xone:t, Pioneer DJM 600/500 ja Vestax PCV-275/PMC-55) Ranet ja muut potikkafaderilla varustetu mikserit kelpaisi kyllä, jos vain niillä osaisin soittaa.
1 x Technics SL-DZ1200 cd-soitin (Pioneeriltä ainoastaa CDJ-1000)
monitori korvan korkeudelle
tilava soittopaikka eristettynä asiakkaista
tukevapöytä noin 1 m korkea
turvallinen ja valvottu säilytyspaikka levyille ja vaatteille
avec ilmaiseksi sisään
matkakulut, jos muualla kun PK-seutu
majoitus, jos matkaa yli 100 km pk-seudulta tai keikka ei ole Jyväskylässä
juotavaa (vettä tai limua) bisset ja muut viinat voin maksaa kyllä itsekin
safkaa (ei pakkolinen)