Hc Rave: First Channel electronic 80s synzaa

25 posts, 2 pages, 3,778 views

Avatar
#1 • • Hc Guest
http://www.mikseri.net/artistit/?id=38236

Näissä kahdessa kappaleessa (sama kappale) on oikeastaan kolmen kappaleen melodiat, joita olen säveltänyt ja muokannut alkaen 4 vuotiaasta asti ja nyt pääsin ensimmäistä kertaa noin 6:ksi tunniksi studioon vähän sylkäisemään tuotosta pihalle. Tarkoituksena on 3 vuoden kuluessa muokkaa oma saundi valmiiksi ja tehdä kunnollinen biisi. Yhteistyökumppaneita ei ole ja joita kovasti kaipaan.

Rakkaudesta musiikkiin - Henri -

alias Hc Rave
Avatar
#2 • • master bator Guest
Voi kyynel...

Niin kornia ettei mitään rajaa... Silti jollain perverssillä tavalla pidin tästä, koska tämä toi mieleen vanhat demot/pelit.
Avatar
#3 • • miikkaL Guest
Ei herranjumala :laugh: :eek: :hah:

Mitäköhän tästä ensimmäisenä uskaltais sanoa :) Noh tuota.. Jos olet oikeasti tätä biisiä mielessäs miettinyt 27 vuotta, niin eiköhän olisi jo aika siirtyä seuraan biisiin. Tosin tässäkin on niiiiiiiin kliseiset bonjovifaniypäjältä 13v melodiat ja saundit että pelottaa mitä voisi seuraavaksi olla luvassa..

Niin, siis täähän on tällaista 5 minuutissa tehtyä pimputtelua, enkä ymmärrä miten olet saanut studiossa kulutettua 6 tuntia tähän?

Keep up the good work!
Avatar
#4 • • djsakke Guest
aikas kasaria synapoppia tosiaan. tulee mieleen 80-luvun lopun pienehko "eurobeat"-liike joka oli italoo ja hi-nrg:ta jotenkin popisti naitettuna, hyvinkin pitkalti 90-luvulla suurta suosiota nauttineen eurodancen esi-isa samoine koppoti-koppoti-ratsastan-hevosella basslineineen. Tuo yks melodia-kulku oli kylla jostain varmasti napsastu kun kuulosti ihan torkeen tutulta, mutta enpa osaa nyt yhdistaa, olikohan se nyt sit se kolmas osa tjsp.
Avatar
#5 • • Edited Hc Guest

Ei herranjumala :laugh: :eek: :hah:

Mitäköhän tästä ensimmäisenä uskaltais sanoa :) Noh tuota.. Jos olet oikeasti tätä biisiä mielessäs miettinyt 27 vuotta, niin eiköhän olisi jo aika siirtyä seuraan biisiin. Tosin tässäkin on niiiiiiiin kliseiset bonjovifaniypäjältä 13v melodiat ja saundit että pelottaa mitä voisi seuraavaksi olla luvassa..

Niin, siis täähän on tällaista 5 minuutissa tehtyä pimputtelua, enkä ymmärrä miten olet saanut studiossa kulutettua 6 tuntia tähän?

Keep up the good work!



Miikka L, jos olisi vielä niin ystävällinen ja lukisit artistisivullani kertomaani taustaa, niin saat kyllä pääosin vastauksen kaikkiin esittämiisi kysymyksiin..

-kylläpä mulla kädet tärisee tätä kirjoittaessa, kun kukaan ei koskaan aikasemmin oo tällee netissä tuotoksistani (huom ei valmiita) omia mielipiteitään kertonut- vai johttukohan se maanantai päivästä =)

Kiitos (`,-)) kovasti kommenteista, milelläni kuulisin lisää
Avatar
#6 • • plink Guest
todella härö biisi. :D ei voi minkään, mutta käy väkisinkin naurattamaan kuunnellessa. ei siten, että biisi olisi niin huono, vaan että ehkä tuo korni sana on oikeampi. :) ei tästä nyt sen ihmeempiä muuten osaa sanoa, kuin että tästä on hyvä jatkaa. jatkossa ehkä ei kannata näin paljon nostalgiahehkutusta työntää yhteen biisiin. o/
Avatar
#7 • • Hc Guest

aikas kasaria synapoppia tosiaan. tulee mieleen 80-luvun lopun pienehko "eurobeat"-liike joka oli italoo ja hi-nrg:ta jotenkin popisti naitettuna, hyvinkin pitkalti 90-luvulla suurta suosiota nauttineen eurodancen esi-isa samoine koppoti-koppoti-ratsastan-hevosella basslineineen. Tuo yks melodia-kulku oli kylla jostain varmasti napsastu kun kuulosti ihan torkeen tutulta, mutta enpa osaa nyt yhdistaa, olikohan se nyt sit se kolmas osa tjsp.



Hienoa, että huomasit tämän koppoti koppoti kompin, koska juuri sitä olin komppeja tehdessäni hakemassa, eli mahdollismman rullaavaa komppia.

ko. biisissä on käytetty yhteensä viittä (4) erillaista komppia, joista itse erityisesti sytytää tämä missä olin käyttänyt bongoja.. bong bong =)

Huomioikaa please, että en omista tietokonetta, jotta olisin voinut valmistella kappaletta paremmin etukäteen. Tarkoituksenani olikin vain eräitä säveltämiäni melodioita laittaa talteen `, )
Avatar
#8 • • Hc Guest

todella härö biisi. :D ei voi minkään, mutta käy väkisinkin naurattamaan kuunnellessa. ei siten, että biisi olisi niin huono, vaan että ehkä tuo korni sana on oikeampi. :) ei tästä nyt sen ihmeempiä muuten osaa sanoa, kuin että tästä on hyvä jatkaa. jatkossa ehkä ei kannata näin paljon nostalgiahehkutusta työntää yhteen biisiin. o/



Todellakin -tuli tätä nostatusta jatkettua vähän liian pitkään, myönnän.. mutta kun olin niin Liekeissä suorastaan palossa kun studioon pääsin.. taidan savuta vieläkin :)
Avatar
#9 • • Hc Guest

Voi kyynel...

Niin kornia ettei mitään rajaa... Silti jollain perverssillä tavalla pidin tästä, koska tämä toi mieleen vanhat demot/pelit.



Suosittelen kuuntelemaan kappaletta (siinä alapuolella "First Channelin synat") jossa soitan pelkkiä koskettimia. Siinä tempo on lähellä sitä miten todellisuudessa soitan, eikä taustalle ole laitettu hätäisesti väännettyjä komppeja `.)
Avatar
#10 • • Hc Guest
He hee, lähetän tässä pukille kirjeen.. jos olen ollut vuoden kiltisti saatan saada joulun jälkeen oman tietokoneen ja se tarkoittaa sitä, että saatte kuulla musiikkia lisää.. vähän on ollut myöskin puhetta jostain "Q base softasta"

Hyvää joulua kaikille `,)
Avatar
#11 • • Transistor Guest
Taidettiin saada uus DB!
Avatar
#12 • • deetsay Guest
Ennakkokehuihin nähden eihän se ollut ees hassumpi, ekana vaan tulvi mieleen:

Intro kuulosti vielä ihan oikeesti hyvältä.
A-osa ei oikeen sovi paikalleen, bassoraita puuttuu, jos saa suositella ni oktaavibassohan se tuohon kävis kuin nenä hattuun, ja stringisoundin vois vaihtaa johonkin muuhun tilapäisesti.
Kertsi on iha hyvä, se bassolinja vaan tosiaan sinne ja tietty joku typy hönkimään jotain latteuksia. :-)
Ja GUUbasesta kompressoriplugari SUPERMAXXXIMUM-presetillä. Pörfekt!
Avatar
#13 • • Hc Guest

Ennakkokehuihin nähden eihän se ollut ees hassumpi, ekana vaan tulvi mieleen:

Intro kuulosti vielä ihan oikeesti hyvältä.
A-osa ei oikeen sovi paikalleen, bassoraita puuttuu, jos saa suositella ni oktaavibassohan se tuohon kävis kuin nenä hattuun, ja stringisoundin vois vaihtaa johonkin muuhun tilapäisesti.
Kertsi on iha hyvä, se bassolinja vaan tosiaan sinne ja tietty joku typy hönkimään jotain latteuksia. :-)
Ja GUUbasesta kompressoriplugari SUPERMAXXXIMUM-presetillä. Pörfekt!



Ikävä tuottaa pettymys mutta kyllä ekasta kappaleesta (jossa kompit) löytyy myöskin bassoraita ;)

se on se säröinen vasemman käden tausta.. hyvin yksinkertainen

Tänään toivottavasti pääsee kuuntelemaan ja katsomaan mr. DJ Foodia ja hakemaan hieman erillaisia vaikutteita verrattuna omaan soittoon..

Ei tuonut pukki konetta, joten joutuu hankkimaan sen itse ja ohjelmakin oli Cubase vst 4.0, mutta tästähän on hyvä uusi vuosi aloittaa. Kaverin olen löytänyt, joka luvannut työstää noita melodioita siihen suuntaan, että alkaisi "putoo" miellyttää vähän isompaa joukkoa ihmisiä jos nyt on edes ketään miellyttänyt?

Niin ja on kyllä alustavasti vähän puhetta ollut yhden viehättävän hieman ujon naislaulajan kanssa vokaaleiden tekemisestä biisin päälle, kunhan sen biisin saan valmiiksi (täytyy kyllä osaa lopettaa jossain vaiheessa). On kyl yksi räpäyttäjä hemmokin vilauttanut vocaalejaan (hymyä)..

Hyvää uutta vuotta 4 every one, hope c u next year.. it's tomorrow

Syvin osanottoni järistyksen uhreille ja siitä kärsineille.. kaveri kerran sanoi eri asia yhteydessä:

- Life go's on -
¡ Previous post a couple of years ago !
Avatar
#15 • • Hc Guest
Vähä livematskuu ekasta setistä.
Avatar
#16 • • R Guest
näyttää olleen kova meininki;)
Avatar
#17 • • Diodi Guest
Hyvä melodiahan tossa on. just sopivan korni kasarimeno.
Ehkä paremmilla saundeilla/kompilla tosta voisi saada erittäin mainion biisin.
Avatar
#18 • • Hc Guest
Äänentoisto ei kyllä kuulu mitenkään tosta läpi, ku kameran oma mikki oli mitä oli se vähä harmittaa. Henkilökohtaisesti olin erittäin tyytyväinen ravintolasta löytyviin PA-kamoihin, josta kiitos äänimiehelle.

Souondina oli edeleen sama PSR-36 :) kompit oon saanu noist Korgeista, mitä niissä on valmiina. Ekan setin aikana taustalla soi Trance komppii. Tokan setin aikana Jazz step dnb, Fantacy tasajalkaa, sekä Progressive komppi. Näitten pälle noil Yamahoilla sit aiemmin kuultu First Channel ja tietenki 2nd Channellii. Toka setti kesti joku vähä yli vartin.
Avatar
#19 • • Hc Guest
Tosta meinigistä vielä. Tuli ne videon lopussa vilahtaneet naiset lopulta tanssilattialle. Tuli kyl keikuttelee nii lähelle et meinäs mennä pasmat ja sormet sekasin ;)

Nii ja vielä kestosta, videon kesto on noin vartti, mut oma toka setti kyl jotain puolen tunnin luokkaa, vaikea arvioida, hetken se kesti.
Avatar
#20 • • Edited Digital Beat Guest
4 vuotiaasta asti? tä? (Jopen tyylillä sanoen)

tää on kova kasaribiisi, tykkäsin.