Curriculum Vitae with MySQL database

30 posts, 2 pages, 5,797 views

#21 • • djsakke Guest

Olen huomannut, että sivusto ei wörki ollenkaan MAcin Safari selaimessa joka johtuu selaintunnustuksesta. Sama näytää olevankin jostain systä teidänkin selaimissa.

Ei siihen selaimen lahettamaan user agent -stringiin pida luottaa; sen sisaltohan on aivan vapaasti maariteltavissa; vahemmistohan sita toki muuttaa, mutta isoissa firmoissa tyypillisesti tuota on muutettu, jotkut isp:t muuttaa tuon asennusvaiheessa ohjelmistollaan (say, AOL ainakin muutti tuota ennen, muutamat kotimaiset aikanaan), ja voipahan tuota viela proxyllakin vaihtaa.

Kannattaa opetella koodailemaan myos virhetilanteiden hallinta niihin webisovelluksiin, se kuuluu niihin ihan yhtalailla kuin mihin tahansa tietokoneohjelmaan. Talla kertaa se puuttui tuosta tunnistus-palikasta mita kaytit (mika se sitten ikina olikaan). Sisaisten virheilmojen tulostaminen selaimeen produktioserverilla kuiskii myos itsessaan amatoorimaisyydesta seka kokemattomuudesta.

Mutta hyvaa joulua ja antoisaa koodailun opettelemista.
#22 • • mark hamilton Guest

Olen huomannut, että sivusto ei wörki ollenkaan MAcin Safari selaimessa joka johtuu selaintunnustuksesta. Sama näytää olevankin jostain systä teidänkin selaimissa.

Ei siihen selaimen lahettamaan user agent -stringiin pida luottaa; sen sisaltohan on aivan vapaasti maariteltavissa; vahemmistohan sita toki muuttaa, mutta isoissa firmoissa tyypillisesti tuota on muutettu, jotkut isp:t muuttaa tuon asennusvaiheessa ohjelmistollaan (say, AOL ainakin muutti tuota ennen, muutamat kotimaiset aikanaan), ja voipahan tuota viela proxyllakin vaihtaa.

Kannattaa opetella koodailemaan myos virhetilanteiden hallinta niihin webisovelluksiin, se kuuluu niihin ihan yhtalailla kuin mihin tahansa tietokoneohjelmaan. Talla kertaa se puuttui tuosta tunnistus-palikasta mita kaytit (mika se sitten ikina olikaan). Sisaisten virheilmojen tulostaminen selaimeen produktioserverilla kuiskii myos itsessaan amatoorimaisyydesta seka kokemattomuudesta.

Mutta hyvaa joulua ja antoisaa koodailun opettelemista.

Ei kannatakkaan luottaa selaintunnisteeseen, minulla meni jonkun aikaa kikkaillessa että sain yden hommaon toimimaan Operan itsemääriteltävästä tunnistesta huolimatta niin että se tunnistaa selaimen olevan Opera.

Virhe johtui siitä että uudella palvelimella ei ole delfaultina selaimen tunnistus muutujia.. ne olisi pitänyt määritellä itse.

Selain tunniste on aivan turha kävijä tilastoissa.

Minulle riittää vain host ja ip ja kelloanjat ja päivä määrä milloin mitäkin linkkiä on klikattu. Sillä ei ole väliä onko ip tao host oikea pääasia että siihen tulee jotain, että tietää että mikä on tullut erikättäjältä.

Kuitenkin palvelun tarjoajalla on stat palvelu joka tekee omatekoisesta statikasta turahan.

Ohjelmoinnin harjoitteluna oman statika systeemin ohjelmointi on järkevää. Oppiii ainakin jotain.
#23 • • mark hamilton Guest
HOST | workexperience.php | 29.10.04 | 15:36:31 | IP | Mozilla/4.0
HOST | index.php | 29.10.04 | 15:38:21 | IP | Mozilla/4.0

Tälaiset tiedot kävijä tilastoni kerää..
#25 • • Remotion Guest
onko nää sun työs jotain huumori juttuja?? Kun yhteenkään en oo vielä päässyt käsiks kun tulee suojaus varoituksia, hyväksy sertifikaatti, anna salasana jne. panee kiehuttamaan moinen. jos ei kiinnosta näyttää niitä kuppasia duunejas ni älä sit pidä tääl jotain ominaisuus monologejakaan :mad: :)
#26 • • mark hamilton Guest

onko nää sun työs jotain huumori juttuja?? Kun yhteenkään en oo vielä päässyt käsiks kun tulee suojaus varoituksia, hyväksy sertifikaatti, anna salasana jne. panee kiehuttamaan moinen. jos ei kiinnosta näyttää niitä kuppasia duunejas ni älä sit pidä tääl jotain ominaisuus monologejakaan :mad: :)

Ei kaiupallisen SSL salauksen takia tulee niitä hyväksy sertifitiikka ilmoituksia.

Jotka olen nyt poistanut palauttaan takia.

Sääli, vaan että sivustoon liityminen on turvallisempaa jos hyväksyntä popupeja tuova evästeiden SSL salaus tulee.

Homma on vaan huono koska Open Source salaus tuo varoitus popuppeja että on käytösssä open source salauis.

Net kun klikkaat:
http://www.technologycommunity.com

Niin ei trule popuppeja.

Popupeista ei niin tarvitsi välitää paiti ne on ikäviä.
#27 • • Samuli Guest

Ei kaiupallisen SSL salauksen takia tulee niitä hyväksy sertifitiikka ilmoituksia.

Sääli, vaan että sivustoon liityminen on turvallisempaa jos hyväksyntä popupeja tuova evästeiden SSL salaus tulee.

Homma on vaan huono koska Open Source salaus tuo varoitus popuppeja että on käytösssä open source salauis.

Net kun klikkaat:

Niin ei trule popuppeja.

Mark, oliko hyvä jurri kun tuota kirjoitit?
#28 • • mark hamilton Guest

Net kun klikkaat:

Niin ei trule popuppeja.

Mark, oliko hyvä jurri kun tuota kirjoitit?

Heh.. on ainakin kirjoitusvirheitä vaikka muille jakaa.

En pärjää ilmain woordia.. edes selvin päin jos silläkään.
#30 • • 8PUS Guest

Tein CSS CV:n

..jonka CSS ei validoi.