Aloittelijalle sopivat kamat vinyylien pyörittelyyn

4 posts, 1 page, 969 views

Avatar
#1 • • Loither Guest
Tiedän, että tälläisiä topikkeja on varmaan n+1, mutta kiireessä en ehdi liiemmin etsiskelemään niitä ja ehdottaisin, että tästä topikista tehdään sticky kaikkia meitä uusia harrastelijoita varten.

Eli asiaan, haluaisin tiedustella, että minkälaista settiä minun kannattaisi katsella ensimmäisekseni. Olen jonkun verran hankkinut kokemusta cd-puolelta, mutta todellinen kiinnostus on herännyt vinyylejä kohtaan. Aloittaakseni harrastuksen haen halvahkoa (mielellään reilusti alle 400e) settiä, joka olisi helppo kuljettaa mukana ja sisältäisi kaksi turntablea sekä mikserin, johdot tms. on aina plussaa. Minulle käy kaikki aina käytetystä, huomispäivän tekniikkaan ja minulle voi tehdä tarjouksia.

Olisi hienoa, jos voisitte avittaa minut tähän uuteen maailmaan jakamalla kokemuksianne ja tietojanne. Erityisesti laitteet ja niiden väliset erot kiinnostavat. Tarkoitan tällä sitä, että kannattaa aloittaa kertomalla ruohonjuuritasolla ja koettaa vääntää ratakiskosta niin, ehkä saatan sen ymmärtää :) . Kiittää ja Kumartaa.

-Loither
Avatar
#2 • • De Souza Guest
Oikeassa olet, näitä topiikkeja on varmasti useita, mutta minä en siitä sen enempää jaksa valittaa, enkä myöskään etsiä sinulle linkkejä samanlaisiin topiikkeihin.

Sen voin kuitenkin todeta, että 400 eurolla ei saa juuri muuta kuin savea. Omasta mielestäni ei kannata missään nimessä panostaa hihnavetoisiin levareihin, joihin luultavasti joudut turvautumaan budjettisi ollessa varsin pieni. Mutta voihan sitä odottaa ja toivoa, että joku luopuu laitteistaan tuohon 400 euron hintaan, jolloin saatat saada suoravetoiset soittimet. Mutta kun vielä mikserikin pitäisi saada pakettiin mukaan, niin voi olla että jonkun aikaa joudut etsimään.

Kuitenkin suosittelisin kokeilua jollain tutulla tai tutuntutulla, jotta tietäsit kannattaako laitteisiin ylipäätänsä sijoittaa. Jos innostut enemmänkin, kasvata budjettiasi ja panosta laatuun.
Avatar
#3 • • Daniel Braun Guest
Asiasta on todellakin keskusteltu moneen otteeseen...
Ei koskaan voi olla niin kiire ettei hakua voi käyttää.
Laiskuutta se vaan on ;)
Etsivä löytää...

No, mutta...
400e on kyllä aivan liian pieni summa kahden levarin & mikserin hankintaan.
Mieluummin kannattais säästää pikkasen enemmän sitä rahaa ja ostaa paremmat vehkeet.
Katsos, "köyhällä ei oo varaa ostaa halpaa/paskaa" pätee tässäkin jutussa.
Kuten ollaan jo moneen kertaan aikaisemminkin todettu.
Neljällä huntilla et saa muuta ku harmaat hiukset ja suuren vitutuksen jos.
Ei se oo oikeesti mahdoton tehtävä oottaa pari kuukautta tms ja säästää pikkasen sitä rahaa että saa paremmat vehkeet alle.

Käytettynä kannattaa noita tsekkailla.
Teknarit saattaapi irrota (hyvällä tuurilla) ~300e/kpl ja jonkun Behringerin kaks kanavaisen kurkkupurkin saa melkein sisäänkanto hinnalla itselleen.
Himakäytössä se mikseri ei alkuun tarvi olla mikään überhyvä, mut ne levarit olis hyvä olla soittokelpoiset eikä mitkään 120e Omnitronic hihnavetoiset...
Hermot vaan paskojen kanssa menee ja olet kusessa kun ekan kerran kosken Teknareihin ;)
Toisaalta, kyllä se paskoilla laitteilla opettelu opettaa sen että kaikella voi miksata.
Vaikka kelanauhoilla...
Mut miks ostaa paskaa jos pienellä säästämisellä ja etsiskelyllä voi saada parempaa?

Ei kellään voi olla niin kiire et tuhlaa rahansa tyhmästi...
Menetät vaan intosi soittaa jos alla on soittokelvottomat laitteet.
Avatar