Ensimmäinen musiikkilaitteesi

71 posts, 4 pages, 24,312 views

#21 • • ajj Guest
Ensimmäinen ns. oikea musiikkilaitteeni tuli hankittua vuoden 2003 syksyllä. Kyseessä oli saksalainen ihmeaparaatti, Quasimidi 309. Vimpain löytyy yhä pöydännurkasta, enkä siitä varmaan raaski ihan hetkeen luopuakaan.

Muitakin laitteita on tuon jälkeen tullut tiuhaan tahtiin osteltua, mutta tässä taidettiiin kuitenkin kysyä vain tuota ensimmäistä.
#22 • • vartio Guest

Ensimmäinen ns. oikea musiikkilaitteeni tuli hankittua vuoden 2003 syksyllä. Kyseessä oli saksalainen ihmeaparaatti, Quasimidi 309. Vimpain löytyy yhä pöydännurkasta, enkä siitä varmaan raaski ihan hetkeen luopuakaan.

QM-309! kuin myös. ostin vaan sen uutena kun se julkaistiin. sillon joskus.

vieläkin ikävöin sitä omaa pierubasso-soundia ja sakuelektrokittejä.
#23 • • bulk Guest

Muitakin laitteita on tuon jälkeen tullut tiuhaan tahtiin osteltua, mutta tässä taidettiiin kuitenkin kysyä vain tuota ensimmäistä.

Mulla pyöri aikanaan parikin Quasimidin Siriusta nurkissa (Sirius on siis kuten 309, mutta kolme synaparttia perkussioiden lisäksi + vähän laajemmat wavekitit ja 4-oktaavinen koskettimisto) ja olihan ne ihan hauskoja vehkeitä. :)
#24 • • Transistor Guest

QM-309! kuin myös. ostin vaan sen uutena kun se julkaistiin. sillon joskus.

vieläkin ikävöin sitä omaa pierubasso-soundia ja sakuelektrokittejä.

Tää olis kyllä yks laite minkä todella haluisin takaisin!
#25 • • keijo imailija Guest
yamaha rx5 rumpukone 1997 (en oo myyny, enkä myy) ja tietty nokkahuilu joskus 1986 :D
#26 • • burdock Guest
no jos niinku konepuolta ajatellaan, niin tais eka ostos olla joskus -94 Roland TR-909. Oli mulla sitä ennen tietty Amiga ja sitä ennen C64, mut niillä tuli lähinnä räpellettyä jotain... tai no samaa räpeltämistähän se vieläkin on ;)
#27 • • 029 Guest
kaippa tän voi musavehkeeks laskee...

ATARI ST :) noin 14 vuotta sitten.

edit: turha läpänderi veks =]
#28 • • ipe Guest

-87 Valkoinen Yamaha-nokkahuilu

Hahaa mä sainkin mun Yamahan nokkahuilun jo vuonna -83! Ja se on muuten vielä tallella!
Cutoff

#29 • • Cutoff
Roland JV-30.
Sen jälkeen tuli mm. Roland JV-1010, Korg Prophecy, Korg EA-1, Yamaha RM1X.
Nykyinen laitteisto on E-MU 4XT Ultra, MAM MB33 ja SH-101
#30 • • anra Guest
Jos kitaraa ei lasketa niin Korg MS10. Edelleen kovassa käytössä sekä studiossa että keikalla.
#31 • • Dr.Phibes Guest
No oikeestaan just toi noggahuilu oli eka soitin vuonna 82
#32 • • ShapeShifter Guest
Joku hämärä technicsin keyboardi 90-luvun alulla :cool:
#33 • • :t:c: : : Guest
Hitto miten hyvin suomes menee huiluja kaupaks! Luulis et täällä olis sellanen huiluskene et oksat pois :o
#34 • • bulk Guest

Hitto miten hyvin suomes menee huiluja kaupaks! Luulis et täällä olis sellanen huiluskene et oksat pois :o

Mä epäilen, että tässä on taustalla jotain ihan muuta.

Ikäänkuin, soitetaan "huilua" tai puhutaan kaverin "mikkiin" tjsp. ;)
#35 • • Daniel Braun Guest

Mä epäilen, että tässä on taustalla jotain ihan muuta.

Ikäänkuin, soitetaan "huilua" tai puhutaan kaverin "mikkiin" tjsp. ;)

Mä kyllä enemmän lämpenin akustisen kitaran rämpyttelyyn...
Siitä kaikukopan reijän kohdalta ku vähän rämpytteli ni soitin oikein auloi soittamisen ilosta ;)

Huilun soittaminen oli sit toisten poikien juttu...
#36 • • jallu Guest

hehehehhehe....repesin :D
liityn tuohon skeneen
#37 • • Tuppu_ Guest
Jep, huilullahan minäkin ihan oikeesti alotin, en vaa kehannu eka myöntää :D
#38 • • punaParta Guest
Korg Electribe ES-1, hankittu kolme vuotta sitten ja vasta eilen se oli ensimmäistä kertaa käytössä livenä. wicked.
#39 • • OSC8 Guest
No voi ny kiesus tätä nokkahuilufetisseilyy täällä :hah:

Goddamnit kun mut pakotettiin peruskoulun musiikkiluokalla soittamaan sitä.. jäi kyllä oppimatta se soitin, hyihhelvetti että inhoon vieläkin sen ääntä. Trauma! :laugh:

Mut sellanen ensimmäinen oma "oikee" soitin oli jammun CS1x joskus milloin lienee ilmestymisvuotenaan, '97?. Sitä ennen oli tietty tullu pelehdittyä amigan ja lainasyntsien kanssa (DX100, AKAI :D ) mut toi oli sellanen jonka sai ihan peräti ostettua itselleen.
#40 • • whuf. Guest
Huiluskene :eek:
Lol :excellent:

Mun eka elektroninen instrumentti oli Korg NX5R synamoduli vuonna 1999. Ei oo ollu turha hankinta, käytän sitä yhä kaikkeen maholliseen mökään. Sweetbox :heart: