Enpä viitsi käydä äänestämässä Vantaan kunnallisvaaleissa kun viikon päästä muutan kuitenkin pois.
Mikäli ei halua tukea ketään, niin kannattaa kuitenkin käyttää äänioikeuttaan ja jättää tyhjä lappu.
82 posts, 5 pages, 13,052 views
Enpä viitsi käydä äänestämässä Vantaan kunnallisvaaleissa kun viikon päästä muutan kuitenkin pois.
[
:D
Köyhät kyykkyyn! Siteeraten oikeiston ihmelasta, Olli Oikarista "Rahahan se on mikä maailmaa pyörittää", perkeleen kvartaalitalouden kasvatit.
Espoossa on muuten suhteellisen alhainen kunnallisveroprosentti ja haluankin tietää, millä herra wannabe-porvari A-E aikoo kustantaa kunnan lakisääteiset palvelut, jos veroprosenttia alennetaan?
Mm. kirjastotoimelle on jo nykyisellä budjetilla edessä kivoja vaihtoehtoja:
1) Ei uusia kirjoja vuonna 2005
2) 7 pienen sivukirjaston sulkeminen vuonna 2005
Verotuloilla on muutakin merkitystä kuin kiusata hyvätuloisia. Sitäpaitsi valtion veronkevennykset pudottavat kuntien verotuloja koko ajan ja sinä haluat vielä pudottaa kunnallisveroja? Espoo elää jo nyt lainarahalla.
Espoon Talousarvion ja -suunnitelman yleisperustelut
Vuosina 2004-2006 uutta lainaa otetaan noin 126 milj. euroa ja lainoja lyhennetään noin 34 milj. euroa. Talousarviolainojen korkomenot kasvavat tällöin suunnitelmakauden loppuun mennessä 5,7 milj. euroon ja lainojen lyhennykset noin 19 milj. euroon vuositasolla, jolloin lainanhoitomenot ovat vuositasolla yhteensä 24,7 milj. euroa.
Ai niin, mutta eihän tämä haittaa! Pitäähän A-E:n saada enemmän rahaa! Oma napa on kyllä aina niiiiiiin kaunis.
ps. mm. RKP vastustaa aika paljolti metroa ja tarjoaa myös ei-oikeistolaisia ehdokkaita. Uskoisin, että myös muutamalla muullakin puolueella on metron vastustajia ehdoilla..
Mulle verotus on varkautta ja piste.
Vaikka epäilen vahvasti tätä trolliksi, niin en malta olla heittämättä muutamaa kysymystä.
Kuinka verottomassa Suomessa hoidettaisiin esim. terveydenhuolto? Mitä tekisi pienituloinen, jonka lapsi sairastuisi vakavasti ja tarvitsisi erikoissairaanhoitoa?
Miten järjestettäisiin koulutus ja päivähoito? Kuinka kolmen lapsen pienituloisilla vanhemmilla olisi rahaa maksaa kaikkien lastensta koulutuksesta ja päivähoidosta?
Ens alkuun tehdään nyt selväksi että kyllä olen kokoomuslainen (jo 7 vuoden ajan) ja kyllä tulen hyvätuloisesta kodista (Pitäiskö sitä vittu hävetä?). Onko siinä jotain hävettävää, että kunnioittaa omien vanhempiensa kovalla työllä ansaittua elintasoa?
Vaan puhutaan ja valitetaan asioista kaikissa yleisöpalstoilla, foorumeissa, kadulla, kahviloissa ja jne., mutta ei osata hyödyntää niitä oikeita kanavia tuoda ja ilmaista omia mielipiteitään.
Tämä riittää varmaan mun osalta tästä aiheesta, mutta jos jotain kiinnostaa tulla esittämään omat näkemyksensä minulle asioiden hoidosta ja mun mielipiteistä niin siitä vaan mukaan politiikkaan.
Jos kunta/valtio ei pysty huolehtimaan tehtävistään on sen mielestäni tehostettava toimintaasa ja leikkattava ylimääräisiä menojaan jotta peruspalvelut voidaan turvata kaikkille tai ainakin kaikkein huono osaisemmille kuntalaisille.
Tarkennetaan nyt tätäkin. Mun mielestä ainut oikea verotuksen malli on tasaverotus. Tasaverotus ei sorra ketään ihmistä ja on tasapuolinen palkka luokkaan katsomatta kun kaikki ihmiset maksaa saman prosentti osuuden palkastaan veroa. Sehän on selvää, että yhteiskunta ei toimi ilman verotusta.
Tolla verotus on varkautta jutulla siis tarkoitan sitä, että se on varkautta kun niitä jotka kovalla työllä tässä maailmassa yrittävät saada parannettua elintasoaan rangaistaan niitä sillä, että heidän verotuksensa on muita korkeampi.
Ja yhä edelleen jos kunnalliset asiat ja politiikka kiinnostaa löytyy niitä varten ihan omat fooruminsa. Se on ihme, että ihmisillä on vitusti mielipiteitä moneenkin asiaan, mutta niitä ei osata kannavoida ja tuota esille oikeissa paikoissa. Vaan puhutaan ja valitetaan asioista kaikissa yleisöpalstoilla, foorumeissa, kadulla, kahviloissa ja jne., mutta ei osata hyödyntää niitä oikeita kanavia tuoda ja ilmaista omia mielipiteitään.
Tämä riittää varmaan mun osalta tästä aiheesta, mutta jos jotain
Ens alkuun tehdään nyt selväksi että kyllä olen kokoomuslainen (jo 7 vuoden ajan) ja kyllä tulen hyvätuloisesta kodista (Pitäiskö sitä vittu hävetä?).
Onko siinä jotain hävettävää, että kunnioittaa omien vanhempiensa kovalla työllä ansaittua elintasoa?
Itse yritän kanssa päästä kovalla ja rankalla työllä eteenpäin elämässäni.
Joten en voi ymmärtää sitä, että joku laiska ja kateellinen kusipää tulee dissamaan ja kahdettimaan muiden menestystä.
Kyllä mäkin olen asunut kerrostalo lähiössä ja kyllä mäkin olen syntynyt ihan perus duunari perheeseen. Mun onneksi vanhempani ovat menestyneet elämässään, minkä takia arvostan suuresti kovaa työn tekoa.
Mun mielestä platinum foorumi ei kuitenkaan ole se paikka, missä mä alan kertomaan omia poliittisia näkemyksiäni ja maailman katsomustani sen syvällisemmin. Ei musta eikä mun poliittisista näkemyksistä tarvitse pitää. Sä jUSSi voit olla mun puolesta ihan erimieltä noista verotus ja muistakin poliittisista asioista. Se on jokaisen meidän oikeus, jota mä en millään tavalla halua rajoittaa, koska se sotii täysin mun maailmankäsitystä vastaan.
, kun varsin hyvin jUSSI tiedät että Espoossa tullaan varmasti säilyttämään kaikki jokaiselle kuntalaiselle tärkeät peruspalvelut olen mä mitä mieltä niistä tahansa.
Tarkennetaan nyt tätäkin. Mun mielestä ainut oikea verotuksen malli on tasaverotus. Tasaverotus ei sorra ketään ihmistä ja on tasapuolinen palkka luokkaan katsomatta kun kaikki ihmiset maksaa saman prosentti osuuden palkastaan veroa. Sehän on selvää, että yhteiskunta ei toimi ilman verotusta.
Jos kunta/valtio ei pysty huolehtimaan tehtävistään on sen mielestäni tehostettava toimintaasa ja leikkattava ylimääräisiä menojaan
jotta peruspalvelut voidaan turvata kaikkille tai ainakin kaikkein huono osaisemmille kuntalaisille.
Tolla verotus on varkautta jutulla siis tarkoitan sitä, että se on varkautta kun niitä jotka kovalla työllä tässä maailmassa yrittävät saada parannettua elintasoaan rangaistaan niitä sillä, että heidän verotuksensa on muita korkeampi.
mutta jos jotain kiinnostaa tulla esittämään omat näkemyksensä minulle asioiden hoidosta ja mun mielipiteistä niin siitä vaan mukaan politiikkaan. Puolue ja järjestö toiminnasta on paljon hyötyä elämässä ja siellä tapaa paljon uusia ja mielenkiintoisia ihmisiä (jopa muista puolueista), jonka kanssa voi keskutella ihan kaikkessa rauhassa erilaisista yhteiskunnallisista asioista. Samalla teet kontakteja valtuutettuihin, kansanedustajiin ja jopa ministereihin, joiden kautta on mahdollista vaikuttaa sinulle tärkeisiin asioihin. Tämä on huomattavasti fiksumpaa kuin joku mielenilmaisu tai turkistarha isku ja huomattavasti laillisempaa. Suosittelen tätä ihan kaikille erittäin lämpimästi.
Mikäli ei halua tukea ketään, niin kannattaa kuitenkin käyttää äänioikeuttaan ja jättää tyhjä lappu.
Tätä mä en ymmärrä. Mitä vitun hyötyä tosta on??
Ei mitään, mutta tällä tavalla äänioikeus tulee ainakin käytetyksi.
pitkän harkinnan jälkeen oma valinta oli vasemmistoliitosta, mutta eipä mennyt läpi :(
no miksi se sitten kannattaa tehdä? miksi pitäisi 'käyttää' äänioikeus jättämällä tyhjä lappu?
no miksi se sitten kannattaa tehdä? miksi pitäisi 'käyttää' äänioikeus jättämällä tyhjä lappu?
Tyhjät äänet rekisteröidään, ja tietyllä prosenttimäärällä joudutaan järjestämään uudet vaalit. Sen lisäksi (vaikka prosenttimäärät ei menisi yli tai edes lähellekään) tyhjien äänien merkittävä osuus pitäisi ainakin toimia puolueille jonkinnäköisenä signaalina siitä että jotain tarvis tehdä.
BTW, Aku Ankkoja ja kirkkoveneen kuvia ei lasketa mihinkään ääniin, vaan ne päätyvät roskikseen, eikä niitä näy missään tilastoissa. Välillä silti noikin meinaa mennä vaaleissa läpi (ainakin eduskuntaan ja kunnanvaltuustoon). Tyhmiä ihmisiä siis löytyy aika paljon.
Eiks toi ole niin, että jos äänestysprosentti jää tarpeeksi alhaiseksi, eli ei ole käyty täyttämässä tarpeeksi sellaisia äänestyslippuja, joissa on selkeästi jonkin ehdokkaan nimi, joudutaan järjestämään uudet vaalit.
Kyllä käsittääkseni nuo äänestyslipukkeisiin piirretyt kirkkoveneet ja poliittiset tunnuksetkin sitä äänestysprosenttia laskee, kuin myös se, että
olet käynyt pudottamassa täysin tyhjän lapun tai jäänyt yksinkertaisesti kotiin, etkä ole käynyt edes äänestämässä.
Vain annetut äänet merkitsee, vai olenko ihan hakoteillä?
Eiks toi ole niin, että jos äänestysprosentti jää tarpeeksi alhaiseksi, eli ei ole käyty täyttämässä tarpeeksi sellaisia äänestyslippuja, joissa on selkeästi jonkin ehdokkaan nimi, joudutaan järjestämään uudet vaalit.
Kyllä käsittääkseni nuo äänestyslipukkeisiin piirretyt kirkkoveneet ja poliittiset tunnuksetkin sitä äänestysprosenttia laskee, kuin myös se, että
olet käynyt pudottamassa täysin tyhjän lapun tai jäänyt yksinkertaisesti kotiin, etkä ole käynyt edes äänestämässä.
Vain annetut äänet merkitsee, vai olenko ihan hakoteillä?
Tyhjät äänet rekisteröidään, ja ne lasketaan (muistaakseni) äänestysprosenttiin mukaan. Noita muita ei lasketa mihinkään mukaan, eli efekti on sama kun jos et äänestäisi lainkaan.
Eli tyhjät äänet lasketaan äänestysprosenttiin mukaan, jolloin ne ovat mukana vaikuttamassa ainakin siinä, että vaalien tulos on lainvoimainen äänestysprosentin noustessa tarpeeksi korkeaksi.