Unelmakämppä

113 posts, 6 pages, 20,070 views

Avatar
#21 • • espoo_rumpshaker Guest


Ja mikä se juttu oli et mainoskatko jälkeen näytetään "aikaisemmin tapahtunutta", eli otoksia mitkä on näytetty viimeksi 5 min sitten? Olis vielä jotenkin ymmärrettävissä et näytetään joka jakson alussa pikku intro viime jaksossa tapahtuneista, mut toi oli aika aliarvioivaa.



devious explanation: broadcasters are given a certain ratio of how much commercials can be shown in respect to actual content - by repeating content shown before the commercials a second time after the commercials the broadcaster fulfills the ratio and saves money.
Avatar
#22 • • JussiS Guest

(oletteko muuten huomanneet, että joka ikisessä tämäntyyppisessä reality -sarjassa on pakko olla tietty prosentti seksuaalisten vähemmistöjen edustajia, jotta perheenäidit saisivat taas jutunaihetta kahvipöytiin?) :D


Oli muuten kiva kuunnella sunnuntai-iltana pikku krapuloissa taas duunissa kun mummot päivitteli "noita kauheita homoja"... :scared:

Aika järkyttävältä vaikuttaa kyl toi konsepti, kaikki muut parit otti ihan oikeesti päähän ja aiheutti myötähäpeää, paitsi Ana ja Jukka, jotka onnistu oleen ainakin puoliks luonnollisia. Sen blondin luokanopettajan olisin kyl hirttäny jo ennen ekaa mainoskatkoa. Säälin kyl sitä sen jätkää (joka kyl on niin perusvässykkä, ettei parempaakaan ansaitse ;))
Avatar
#23 • • Faini Guest
Go Gay Go!
Avatar
#24 • • k1mm0 Guest
kannatus antille ja jukalle :heart:

toivottavasti se lihapiirakka-muija katkaisee
kynnen tai jotain "remontoinnin" aikana...
Avatar
#25 • • Edited milo Guest

Jossain jaksossa taitaa tulla pätkiä kinosta fantasyn bileistä kun A oli soittamassa..tai ainakin nelonen oli paikalla silloin ja jengi pakoili kameraa :)


Saattaapi tulla tänään ainakin jotain pätkiä tuossa erikoisjaksossa, jossa kerrotaan 'taustoja pareista ja siitä miten tähän on tultu'. Neloselta 20:30 eli kohta :)

+edit: ei tullutkaan. Ehkä sitten nähdään pätkiä kun mr.a käy töissä.
Avatar
#26 • • SS Guest


Tuo 40Ke ei todellakaan ole paljoa tuollaiseen kaaokseen.



No kyllähän sillä nyt saa jo aika paljon aikaan, ellei sit lopuksi sijoita johonkin 5ke sohviin sun muihin niin voi olla vähän hiljasta ;) Mut jos panostaa enemmänkin kämpän kunnostamiseen, kuin sisustamiseen - kuten itse ainakin tuossa tilanteessa tekisin - niin kyllä tuolla budjetilla jo aika laadukasta jälkeä loihtii :)

Tiukempi homma onkin sit saada kaikki tehtyä 10 viikossa. 130 neliön kämpän laittamises riittää puuhasteltavaa ;)

Mä en ainakaan tykännyt siitä että pitää jo sisustaa joku huone valmiiksi ennen kuin muut ovat valmista nähnytkään. Ei sopis mulle :)
Avatar
#27 • • Zakka Guest

Jossain jaksossa taitaa tulla pätkiä kinosta fantasyn bileistä kun A oli soittamassa..tai ainakin nelonen oli paikalla silloin ja jengi pakoili kameraa :)


Saattaapi tulla tänään ainakin jotain pätkiä tuossa erikoisjaksossa, jossa kerrotaan 'taustoja pareista ja siitä miten tähän on tultu'. Neloselta 20:30 eli kohta :)

+edit: ei tullutkaan. Ehkä sitten nähdään pätkiä kun mr.a käy töissä.




Viime sunnuntain aloitusjaksossa näytettiin pätkä bileistä, joissa A soitti. En tunnistanut paikkaa, mutta isohko se oli ja jotenkin väljää tanssilattialla. Pätkä pyöri ehkä 5 sekkaa ruudussa...
Avatar
#28 • • akir0 Guest


Mä en ainakaan tykännyt siitä että pitää jo sisustaa joku huone valmiiksi ennen kuin muut ovat valmista nähnytkään. Ei sopis mulle :)



Ei varmasti kenellekkään muullekkaan sopinut tuo. Tekee kuitenkin ko. projektista tosi kiihkeän, koska 10 viikkoa vaikka pelkästään saunatilojen + keittiön remppaamiseen ei ole pitkä aika. Nytkun noidenkin aikaa on rajoitettu, tulee hommassa olemaan todella kiire.
Avatar
#29 • • Hempp@ Guest
Mitä nyt tuli tuota sarjaa vähän jo katseltua sivusilmällä...

Kuitenkin, 40 000 euroa kuulostaa kyllä kivalta rahalta, mutta kyllä remontissa palaa helposti enemmänkin rahaa, tuossa saa jo ruveta puolivälissä käyttämään mielikuvitustaan säästääkseen sitä rahaa.

Muuten silmään pistivät seinillä olevat kaakelit, helppoahan ne olisi vaihtaa jos suurin osa olisi jo rapissut alas, mutta kun suurin osa niistä riippuu yhä seinillä kiinni...Helkutinmoinen ruljanssi jo niiden kanssa.

Itse olen remonttihommista saanut tarpeeksi about viideksi vuodeksi, neljä vuotta tuli rakenneltua kaikkea mahdollista porukoiden kotiin ja tiedätte varmasti että siinä paloi pinna kerran jos toisenkin. :laugh:

Eli jos remonttia pukkaa, älkää kutsuko minua.
Avatar
#30 • • drS Guest

Eli jos remonttia pukkaa, älkää kutsuko minua.



tosimies käy aina juomassa muuttokaljat ja istuu lopunaikaa päivittelemässä huonoa muuttosäätä ja antamassa ohjeita pianon roudaamiseen.

variaatio sopii myös remonttitilanteeseen.
Avatar
#31 • • ville Guest


Tuo 40Ke ei todellakaan ole paljoa tuollaiseen kaaokseen.



No kyllähän sillä nyt saa jo aika paljon aikaan, ellei sit lopuksi sijoita johonkin 5ke sohviin sun muihin niin voi olla vähän hiljasta ;) Mut jos panostaa enemmänkin kämpän kunnostamiseen, kuin sisustamiseen - kuten itse ainakin tuossa tilanteessa tekisin - niin kyllä tuolla budjetilla jo aika laadukasta jälkeä loihtii :)



Ei toi 40 ke oikeesti ole suuri summa kun pitää remontoida 130 neliötä lattiasta kattoon ja summalla pitää ostaa _kaikki_ materiaalit.

Lisäksi noissa kämpissä pitää tehdä myös sähkö/vesitöitä eli vähintäänkin (lain mukaan) nämä pitää ostaa ammattilaiselta. Ja koska remonttiaika on erittäin lyhyt homma tod näk menee siihen että tuosta 40 ke menee hyvin suuri osa ulkopuolisen työvoiman ostoon.

Jos vaikka lonkalta heittäisi, että remontissa auttaisi täysipäiväisesti yksi äijä, niin kyseisen henkilön palkka voisi hyvin olla esim 8000e kymmenestä viikosta (ja tääkin on vielä tosi paska palkka rakennusalalla kun puhutaan palvelusta joka ostetaan firmalta)

Sitten vielä pistetään 12 ke keittiöön (joka sekään ei ole paljoa kun koneet pistää ostaa) niin äkkiä 40ke summasta onkin jo puolet mennyt .... sen jälkeen pitäisi vielä saada lattiamateriaalit, maalit, laatoitus, sauna, seinät & katot & lattiat siihen kuntoon että niille voi tehdä jotain, sähkötavaraa, paljon kaappeja, lämmitys jne jne

Mä veikkaan että jos noi ei alusta asti suunnittele budjettia hyvin tarkkaan niin rahat loppuu pahasti kesken.
Avatar
#32 • • Daniel Braun Guest
Jees, onhan toi 40k e suht snadi summa ton kokosen kämpän (lisäksi vielä tuon kuntoisen) remontointiin.
Varsinkin tuollaisessa ajassa.
Toisaalta, vähän tuntuu että tossa kisassa saa noita "yllätys lahjoja & palkintoja" sen mukaan miten menestyy viikkotavoitteessa.
Joten varmaankin jotain remonttiapua tms saattaa olla palkintona.

Toisaalta, säästämällä ja laskemalla budjettia tarkkaan toi 40k e riittää aivan mainiosti.
Varsinkin jos rakentaa noi "unelmakämpät" vähän edullisemmista raaka-aineista jne.
Mut mitä sillä on sit enää tekemistä unelman kanssa?

BTW: kuuluuks noiden kalustaa noi kämpät kans?
Jos huonekalujen hankinta kuuluu kuvioon, toi raha jää kyl tosi pieneksi siihen remonttiin.
Kuitenki kyse on ~130 neliöisestä asunnosta jossa ei ole mitään.
Avatar
#33 • • Felis Guest
Voi ei, mä missasin tän päivän jakson :crybaby: Kertokaa ettei multa jääny mitään mehukasta riitaa väliin...
Avatar
#34 • • Ana-- Guest
Välil harmittaa ettei oo telkkuu.

Sillee, househomopariskunta remppaamassa kämppää :heart:

Warestaisko joku noi jaksot ja pistäs vaik torrentiks? PLZ?
Avatar
#35 • • ville Guest
oli ihan hauska jakso ... anan paniikit oli kunkkuja :D

nähtävästi sisutamaan joutuu. Keskimäärin budjetit oli yli 4ke, mikä musta on aika runsaasti ottaen huomioon että kyseessä oli vasta yksi makuuhuone. Analla ja jukalla taisi olla pienin budjetti joka varmasti on hyödyksi jatkossa. Budjetin riittävyys kyllä mietityttää ....

oma suosikki oli kyllä anan & jukan makuuhuone. Tumma lattia & kaapit, kellertävät seinät ja punainen&valkoinen oli toimiva ja yksinkertainen yhdistelmä. Makuuhuoneista palkittiin katjan & pasin ... vähän tuli sellainen olo että palkintoa auttoi runsaasti arvokas lattiavalinta(tammiparketti). Tuomari (joku kiinteistövälittäjä) jaksoi oikein ihmetellä miten niinkin laadukasta materiaalia käytettiin vaatehuoneessa .....

Kannattaa muuten katsoa nelosen webbisivua, jossa paljon infoa ohjelmasta:

http://www.nelonen.fi/unelmakamppa

Siellä voi myös äänestää anan & jukan huoneen parhaaksi :)
Avatar
#36 • • Tapi T Guest

http://www.nelonen.fi/unelmakamppa


Minkä ihmeen takia tolla yhdellä parilla on kerrossänky? Ovatko he käsittäneet homman idean väärin ja tehneet makuuhuoneen sijasta lastenhuoneen?
:D
Avatar
#37 • • zAo Guest

http://www.nelonen.fi/unelmakamppa


Minkä ihmeen takia tolla yhdellä parilla on kerrossänky? Ovatko he käsittäneet homman idean väärin ja tehneet makuuhuoneen sijasta lastenhuoneen?
:D



Ne oli juurikin tehteen siitä lastenhuoneen, en kyllä tiedä miksi...
Avatar
#38 • • ville Guest

http://www.nelonen.fi/unelmakamppa


Minkä ihmeen takia tolla yhdellä parilla on kerrossänky? Ovatko he käsittäneet homman idean väärin ja tehneet makuuhuoneen sijasta lastenhuoneen?
:D



Ne oli juurikin tehteen siitä lastenhuoneen, en kyllä tiedä miksi...



Remontoijat saavat varmaakin itse päättää mitä tekevät huoneiden järjestykselle. Voi hyvin olla, että he siirtävät vanhempien makuuhuoneen lähemmäksi olohuonetta, mikä sinällään on fiksua, koska vanhemmat menevät yleensä vikana nukkumaan -> lasten huoneeseen ei tule meteliä esim töllöstä.
Avatar
#39 • • drS Guest
antin ja jukan makkari oli askeettisen tyylikäs, mutta (omaksikin) kauhuksi täytyy todeta että sen ärsyttävän mitään-aikaan-saamattoman pariskunnan makkari oli kyllä hienoin :eek:

(siis se mis o tummahiuksinen nainen ja nössö mies)
Avatar
#40 • • vaavu Guest

(omaksikin) kauhuksi täytyy todeta että sen ärsyttävän mitään-aikaan-saamattoman pariskunnan makkari oli kyllä hienoin



Mua häiritsi suunnattomasti siinä huoneessa ne seinät. Seinissä oli näkyviä saumoja, jotka olivat itsessään jo aika rumia. Tämän lisäksi vielä sängyn yläpuolelle oli maalattu maalilla kuvio, joka näytti ihan kauhealta niiden saumojen päällä. Varsinkin kun se kuvio oli ihan vinossa näihin saumoihin nähden - olisivat nyt edes laittaneet ne saumat menemään symmetrisesti sen kuvion kanssa!

Lisäksi kaappien liukuovet olivat aika pliisut, samanlaiset on mun vanhemmillakin, enkä tykkää niistä yhtään. Peilit tosin tuovat avaruutta tilaan, joka on ihan kiva juttu.

Mä pidin antin ja jukan huoneesta eniten. Erityisesti se kaappiratkaisu oli tosi kivan näköinen, ja lisäksi tumma laminaatti sopi niihin kaappeihin tosi upeasti. Muutenkin siinä huoneessa kaikki osaset sopivat toisiinsa. Muissa huoneissa oli jotainkin juttuja, jotka ainakin mulle särähtivät riitelevinä elementteinä silmään.