Chicago

5 posts, 1 page, 1,614 views

Avatar
#1 • • Edited ipe Guest
Olen lähdössä RSNA konferenssiin Chicagoon 27.11-4.12. Kuka osais kertoa jotakin hyviä levykauppoja ja muita mestoja missä kannattais käydä. Kiitos!
Avatar
#3 • • choose life Guest
itse olen käynyt chicagossa pariin kertaan, viimeksi vuosi sitten

tosiaankin, gramaphonessa kannattaa käydä. ko. kaupassa on erittäin kattava valikoima old school-chicagohousea joten jos tätä osastoa halajaa niin kannattaa varata kookas matkalaukku mukaan. uudempaa jenkkihousea on myös runsaasti tarjolla ja hinnat ovat edullisia (6-8 usd / 12"). euro-importteja ei kannata hintojen takia jenkeistä hankkia.

gramaphonen naapurissa saman kadun varrella on myös pari käymisen arvoista putiikkia eli Second Hand Tunes ja Hi-Fi Records joissa on enimmäkseen käytettyjä levyjä. näistä voi löytää todellisia old school-helmiä pilkkahintaan.

muitakin levykauppoja löytyy mutta ne sijaitsevat hieman ydinkeskustan ulkopuolella. chicagon valtavan koon huomioiden tämä tarkoittaa n. 5-10 km etäisyyksiä ytimestä ja ilman omaa autoa on aika hankalaa päästä näihin paikkoihin.

house on aika lailla undergroundia chicagossa tätä nykyä eikä sitä juuri kaupungilla kuule. radiot soittavat rnb:tä, rokkia ja countrya. klubeja on jonkun verran ydinkeskustassa, kannattaa tsekata flyerit levykaupoista. paikallisella baarikadulla on lähinnä rock-henkisiä saluunoita.

muuten kaupunki on ihan leppoisa amerikkalaiseksi suurkaupungiksi. järven rannalla on miellyttävää hengailla ja cityn kaduilla riittää ihmettelemistä pilvenpiirtäjissä. sears toweriin en suosittele jonottamaan, sen sijaan kannatta käydä parikymmentä metriä matalammassa hancock centerissä johon ei ainakaan viimeksi ollut yhtään jonoa.
Avatar
#5 • • ipe Guest
Nonnii. Lauantai aamuna lähtö. Huomasin tos just että olis tämmöinen:

Thursday Dec 2nd
ADAM X (sonic groove - nyc)
Apocolypse (Blazaebla)
SubK (Adaptive Programs)
@ Club Euro
5415 W. Irving Park (@ Cicero)
Chicago, IL

Aikast kova. Täytyy yrittää päästä tonne! :)