Ei tämä ole välttämättä huono asia, platinumin kohderyhmä on hieman eri kuin klubituksen. Jos joku kokee sen negatiivisena asiana eikä halua mainostaa (mitä kyllä ihmettelen) niin se on henkilökohtainen valinta.
Tämän asian olen ymmärtänyt eri tavoin kuin sinä. Oon elänyt siinä käsityksessä, että Plattarin oli(si) tarkoitus olla keskustelufoorumi ja kohtaamispaikka kaikille elektronisesta musiikista (oli tämä musiikki sitten psykeä, harddancea, housea, trancea, rumpubassoa, progea tai mitä tahansa) ja mm. sen ympärillä pyörivistä tapahtuneista kiinnostuneille ihmisille.
Itse en ole käyttänyt Plattaria kuin vasta kesästä 2001, mutta muistan kuitenkin ajan, jolloin asia oli about yllämainitsemallani tavalla. Sittemmin asiat ovat muuttuneet (sun näkökulmastasi ilmeisesti parempaan suuntaan) erinäisten "mun musa on parempaa kuin sun musa ja sun musaa kuuntelee ainoastaan sellaiset ja sellaiset palikat"-genresotien ja niiden jälkilöylynä ilmaan roikkumaan jääneen "en kyl enää viitsi hetkeekään puhua NOIDEN kanssa kun ne on sellasii palikoita"-savun ansiosta.
IMO tossa ei edelleenkään oo mitään hienoa.
...ja munkin mielestäni on valitettavaa, että kaikki organisaatiot eivät enää viitsi infota itsestään ja tekemisistään tänne. Toisaalta en mäkään ko. orgien housuissa viitsisi kun siitä on vaivanpalkkana säännönmukaisesti se, että joku rikkiviisas napero käy poimimassa itselleen lisää pisteitä samanhenkisten kaveriensa keskuudessa aina niin freesillä ja omaperäisellä lällättelyllä.
Täysin turha dissaus on ongelma kaikilla foorumeilla.
Jeps. Itse tosin suhtaudun paljon suvaitsevaisemmin henkilöön menevään dissaukseen kuin sellaiseen dissaukseen, jossa ensin keinotekoisesti luodaan joku ryhmä, kehitellään sille vahva stereotypia ja ruvetaan lukemaan ihmisiä tähän ryhmään, jolle voi yleisesti vittuilla päin näköä vittuilematta suoraan kenellekkään päin näköä.
Karkeana esimerkkinä edeltävästä:
Mulle voi tulla ihan suoraan avautumaan siitä millaisena mua pitää johonkin muhun liittyviin kokemuksiin pohjautuen ja saatan avautua takaisin, mutta loppupeleissä mä harvemmin vedän tosta herneen nenääni. Näin tehdään usein Klubbarilla (ellei joku PLUR-poliisi juokse väliin).
Siitä taas en perusta, että puhutaan [insert genre here]:n kuuntelijoista idiootteina, [insert genre here] paskana ja sitten sanotaan, että "sähän olet [insert genre here]:n kuuntelija, therefore olet automaattisesti paskaa kuunteleva idiootti." ...ja päälle vielä bonukseksi hohotellaan päälle porukalla ja taputellaan toisia hohottelijoita olkapäälle. Näin tehdään usein Plattarilla.
Platinumin moderointipolitiikka on pitää asiat helposti löydettävissä, vähentää turhien sekä paskapostausten määrää (tätä varten perustettiin Freestyle) sekä pitää platinum asiallisena foorumina, jossa ei olisi sitä Demi-läppää niin paljoa.
IMO klubituksen suurin miinus tulee nimenomaan Demimäisyydestä. Platinum tuntuu sopvian minulle paremmin juurikin siitä syystä, että se on vakavampi foorumi.
Klubbarilla Demi-läppää on pääsääntöisesti "häröilyssä" ja sielläkään demiyden tasoksi ei ole muodostunut sama kuin täällä Freestylessä. Kuten aikaisemmin mainitsin, niin niin ala-arvoisia topiceja kuin tämä Plattarin selkeästi suosituin osuus sisältää ei edes Klubbarin häröilyssä katsottaisi hyvällä.
Plattari vakavampi forum? Joo, varmasti.
Vakavammin otettava forum? Osittain kyllä, pääsääntöisesti ei.
Mun kirjoitusteni tarkoitus on kuitenkin lähinnä ihmetellä sitä, että täällä napistaan muiden tekemistä typeryyksistä ja kuitenkin samantien vedetään ne typeryydet ihan omalle tasolle. Sekin on musta perin juurin kummallista, että muutamat (nyt sen kummemmin nimiä mainitsematta) henkilöt, jotka täällä kitisevät Klubbarista ja vannovat Plattarin nimeen ovat käytännössä nykyään enemmän Klubitus- kuin Platinum-aktiiveja, mutta mielellään näkevät itsensä ja esittävät asian muille aivan toisin uskottavuuden ja skenetrendikkyyden nimissä.