ATK-Ongelma-topic

54 posts, 3 pages, 10,013 views

Avatar
#21 • • R Guest

Win98:lla et voi käyttää NTFS partitioita(no okei SE:stä en oo ihan varma mut näin ainakin alkup 98:ssa), joten NTFS:ää on ihan turha koneelleen pistää.



Jep, ei toi 98se osaa mutta jumiiko se siksi?? noi osiot mitkä laitoin xplle ntsf:nä ei näy 98 puolella..
Avatar
#22 • • whuf. Guest


Jep, ei toi 98se osaa mutta jumiiko se siksi?? noi osiot mitkä laitoin xplle ntsf:nä ei näy 98 puolella..


Ei pitäisi jumita sen takia. Käytin tuolla tapaa konetta jonkin aikaa, mutta rupesi tympimään kun ei 98:lla päässyt ntfs-kovoon käsiksi. Ja hyvin siis toimi. Sulla taitaa olla jotain muuta siellä pahasti pielessä.. Kokeile asentaa 98 uudestaan(nehän on eri asemilla eikö?).
Avatar
#23 • • Kosmonaut Guest
Osaako joku neuvoa miten saan kapsi.fi:hin upittua filuja niin että ne ovat jaossa? Upitin setin home/users/aki-a kansioon, ja ohjeissa luki että jotain public_html kansiota pitäisi käyttää. Semmoista en kuitenkaan mistään löytänyt :confused: Joku kapsilainen voisi auttaa :hearts:
Avatar
#24 • • whuf. Guest

Osaako joku neuvoa miten saan kapsi.fi:hin upittua filuja niin että ne ovat jaossa? Upitin setin home/users/aki-a kansioon, ja ohjeissa luki että jotain public_html kansiota pitäisi käyttää. Semmoista en kuitenkaan mistään löytänyt :confused: Joku kapsilainen voisi auttaa :hearts:



Tee sen niminen kansio.
Avatar
#25 • • Kosmonaut Guest

Tee sen niminen kansio.



Joskus ihan hämmästyttää oma tyhmyys :)
Avatar
#26 • • whuf. Guest


Joskus ihan hämmästyttää oma tyhmyys :)



Sorry to bring it to you :excellent:
Avatar
#27 • • R Guest


..asentaa 98 uudestaan(nehän on eri asemilla eikö?).


jep,pitää varmaan ettiä joku bootmanageri ettei tarvii poistaa taas xptä ja säätää se 98 ja sit xp.
Avatar
#28 • • Ezzy Guest


Loppukommentti: WinXP=netti/multimedia/karkkikäyttis, 98=vakavampaan (esim työ-) käyttöön.
XP sisältää toki paljon parannuksia ja uudistuksia mutta ainakaan mulle niistä ei oo mitään hyötyä.
:roll:



xp on kyllä miljoona kertaa vakaampi ja yhteistyökykyisempi kuin mikään edellinen windows-käyttis. BSOD:tä en o tainu koskaan nähdä xp-aikana.
Avatar
#29 • • -=aave=- Guest
Työkäytössä käytetään yleensä win 2k:ta. :)
Avatar
#30 • • R Guest


xp on kyllä miljoona kertaa vakaampi ...


mut ootko jo laittanu sp2n? :D
Avatar
#31 • • -=aave=- Guest


xp on kyllä miljoona kertaa vakaampi ...


mut ootko jo laittanu sp2n? :D



Mulla löytyy, eikä mitään ongelmia. :)
Avatar
#32 • • djsakke Guest


xp on kyllä miljoona kertaa vakaampi ...


mut ootko jo laittanu sp2n? :D


Mulla löytyy, eikä mitään ongelmia. :)


Mulla kanssa, eika mitaan ongelmia myoskaan, iskin heti ku final tuli ulos.
Avatar
#33 • • whuf. Guest


xp on kyllä miljoona kertaa vakaampi ja yhteistyökykyisempi kuin mikään edellinen windows-käyttis. BSOD:tä en o tainu koskaan nähdä xp-aikana.



Ei oo muuten mullakaan tullu xp:ssä sinistä ruutua vielä koskaan.. se vaan boottaa suoraan ilman mitään virheilmotuksia ;)
Avatar
#34 • • -=aave=- Guest


xp on kyllä miljoona kertaa vakaampi ja yhteistyökykyisempi kuin mikään edellinen windows-käyttis. BSOD:tä en o tainu koskaan nähdä xp-aikana.



Ei oo muuten mullakaan tullu xp:ssä sinistä ruutua vielä koskaan.. se vaan boottaa suoraan ilman mitään virheilmotuksia ;)



Sulla on silloin muisteis jotain häikkää(yhteen sopivuus). Itellä oli tota ongelmaa, vian piireillä.
Avatar
#35 • • whuf. Guest


Sulla on silloin muisteis jotain häikkää(yhteen sopivuus). Itellä oli tota ongelmaa, vian piireillä.



Öyyää?? :confused:
Muisteissa vikaa? Jos muisteissa olis vikaa niin varmaan Win98 tekis kans samaa?? Vai pitääkö niitten olla WinXP yhteensopivia?

ja yhteensopivuus on tosiaan yhdyssana
:hah:
Avatar
#36 • • guli van kaak Guest
xp:n sp2:n kans näyttäis olevan vähän niin ja näin, joillakin wörkkii ja joillain ei. jotkut manaa, että kone hidastuu. syystä.... jota en tiedä. henk.koht en tunge sitä mun rakkaaseeni, ennen kuin se on monta kertaa hyväksi todettu!
Avatar
#37 • • 029 Guest


xp on kyllä miljoona kertaa vakaampi ja yhteistyökykyisempi kuin mikään edellinen windows-käyttis. BSOD:tä en o tainu koskaan nähdä xp-aikana.



Ei oo muuten mullakaan tullu xp:ssä sinistä ruutua vielä koskaan.. se vaan boottaa suoraan ilman mitään virheilmotuksia ;)



hehhe =D mjoop, jos oikeesti on ongelmia XP:n kanssa ni kannattaa laittaa se sininen ruutu aktiiviseks... Sillon näkyy aina toi virheilmo sen bootin sijasta.
Avatar
#38 • • whuf. Guest


hehhe =D mjoop, jos oikeesti on ongelmia XP:n kanssa ni kannattaa laittaa se sininen ruutu aktiiviseks... Sillon näkyy aina toi virheilmo sen bootin sijasta.


Lol :hah:
No onneksi ei ole ollut.. Muutaman kerran vaan tullut tommonen boottaus.
Tuli muuten tässä mieleen että miellyttävän hyvin on koulussa toiminut Win2000 suhteessa Win98:iin. Win98 on paljon herkempi sähläilylle. Sen saa helposti tosi sekasin ja tahmeeks.

Ja tästä nyt vois palata alkuperäseen aiheeseen eli niihin ATK-ongelmiin. Mulla on semmosta ollut että kohtuu uudet CD-RW:t(alle 10 käyttökertaa) ei suostu enää tyhjentymään eikä kirjotu oikein. Tää alko sen jälkeen kun käytin niitä muutaman kerran DVD/CD-RW comboasemassa.. voisko se vaikuttaa tohon jotenkin?(eli tyhjennys+poltto 4x nopeudella)
Jos joku tietää noista enemmän tai on kokenut samaa helvettiä ite niin vois avautua tänne.
Avatar
#39 • • -=aave=- Guest


Sulla on silloin muisteis jotain häikkää(yhteensopivuus). Itellä oli tota ongelmaa, vian piireillä.



Öyyää?? :confused:
Muisteissa vikaa? Jos muisteissa olis vikaa niin varmaan Win98 tekis kans samaa?? Vai pitääkö niitten olla WinXP yhteensopivia?

ja yhteensopivuus on tosiaan yhdyssana
:hah:



Ai joo, sori. Taisin olla hiukka huppelis ku oon ton kirjoittanu. :)
Avatar
#40 • • Sandor Guest

Ja tästä nyt vois palata alkuperäseen aiheeseen eli niihin ATK-ongelmiin. Mulla on semmosta ollut että kohtuu uudet CD-RW:t(alle 10 käyttökertaa) ei suostu enää tyhjentymään eikä kirjotu oikein. Tää alko sen jälkeen kun käytin niitä muutaman kerran DVD/CD-RW comboasemassa.. voisko se vaikuttaa tohon jotenkin?(eli tyhjennys+poltto 4x nopeudella)



Jostain luin, että RW-levyt kannattaa aina polttaa samassa asemassa.