Pleikkari alkaa hajota! Entä muilla?

20 posts, 1 page, 4,983 views

Avatar
#1 • • Villa Guest
Kysyisin semmoista, että kuinka pitkään teidän PS2:t ovat kestäneet? Pitää käynnistää Browser joskus monesti, ennen kuin Pleikkari2 huomaa cd:n!! Hemmetin nopeasti kuluu tuo lukupää..

Entäs nuo uudemmat DVD:t, kun ostin WWE: King Of The Ring 93-94 DVD:n ja sitä se ei lue olleenkaan..??!
Eli eikö vanhempi PS2 lue noita uudempia DVD:itä kun serkulla se toimii? (Sillä on se uudempi versio PS2:sta) Onko muilla kokemuksia?
NTSC-versiotkin toimii ja muut (RegioX:llä) Mutta tuota ei suostu lukemaan! :confused:
Avatar
#2 • • :t:c: : : Guest
Toinen PS2 tällä hetkellä menossa ja ekaakin korjattiin pariin otteeseen.. Eli kuluuhan ne, mut on toi ollut sit kyl melkein yötäpäivää päällä sen muutaman vuoden. Eka oma PS2 tuli vielä joulun välipäivinä saksasta, kun suomesta sitä olis saanu sit vasta tammikuun alussa :] Eli taatusti bugista hardwaree... Tossa uudessa mallissa on sitten selkeesti hiljaisempi tuuletin ja uusittu CD/DVD asema, ei kyl harmittanu yhtään sen hankinta.

Tohon ekaan versioon tuli kyl monta kertaa vikaa, mut haitallisin oli kyllä ihan lukupään ns. 'paskoittuminen' joka sit aiheutti disc read erroreita ja muuta. Eikun kansi auki ja pumpulipuikolla linssit puhtaaks ja taas toimii. Myös aseman kelkka hajos kerran (tai kaks jos tarkkoja ollaan, toinen oli sit se hautajaiskeikka).

Mut jos avaatte omia koneitanne, niin en sit ota vastuuta ja kannattaa pysytellä siinä 'päällipuolella' (eli ei lähetä repiin sitä ihan osiin ilman asiantuntemusta:)

Ja nyt kiireesti kauppaan-->
Avatar
#3 • • KarriN Guest
perskutarallaa, kun ei vieläkään ole päättänyt, ostaisko moisen pönikän esim. xenosagaa ja final fantasy x:ää varten, vai odottaisiko, että ps2-emut pääsevät nykyisten psx-emujen tasolle.
Avatar
#4 • • Marc Whyte Guest
Tuntuu olevan PS2:ssa samanlainen käyttöikä kuin PS:lla. Eli 2 vuotta toimii moitteetta ja sitten tulee tuo lukupäävika. Toi kun ei lue levyjä enää ollenkaan johtunee lukupäästä kans, joka pitäis kuulemma kalibroida oskilloskooppien ja muiden mittalaitteiden kans. Itte sen pystyy tekeen jos osaa kyseisiä laitteita käyttää. Siitä saa kai taas 6-12kk lisäikää. Huolto kuulemma on niin kallis ettei kannata. Hinnasta ei ole tietoa. BiliBoxissa on sama homma, mutta kestää vaan vuoden tuo lukupää. Mutta se onkin MS:n laite.
Avatar
#5 • • hiski Guest
Oma pleikkari aivan ensimmäistä erää ja versiota. Yhtään vikaa ei ole ollut *puukoput* ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kaikki DVD-leffatkin näkynyt moitteettomasti. Sattunut vissiin käteen joku luksormalli =)
Avatar
#6 • • Hugo Guest
Mulla on ollut PS2 nyt noin vuoden. Eipä mitään kommervenkkejä ole ollut - tosin käyttökään ei ole mitään 24/7 tasoa. Taitaa olla viimeisiä versioita ennen niitä, joissa on sisäänrakennettu kaukosäätimenvastaanottotsydeemi (kai sillä jokin nimi on?) ja hiljaisempi tuuletin. No, Stockalle vaan kitisemään jos jotain ongelmia ilmenee jatkossa.
Avatar
#7 • • pyhimys Guest
En tiedä toimiiko sama keino kuin PS Onessa eli laitat koneen pystyasentoon. Itselläni lukupää ei toiminut ollenkaan vaaka-asennossa, vaan se piti laittaa pystyasentoon jolloin se toimi moitteettomasti. Tämä oli vieläpä hyvin yleinen keino (ainakin lähipiirissä), mutta enpä tiedä toimiiko Playstation 2:lla.

PS2 on kyllä aikamoinen susi, mitä tulee noihin DVD:ten soittamiseen. Itselläni on juuri tämä ensimmäinen versio tästä masiinasta ja se ei suostu soittamaan kunnolla oikein mitään. Varsinkin kaksikerros elokuvat saat unohtaa, koska niitä se ei soita, vaikka kuinka kokeilisit. XBOX toimii moitteetomasti kaikkien DVD:ten suhteen.
Avatar
#8 • • okiru Guest
Itselläni XBOX toimi moitteetta ja dvd:t pyörii ongelmitta. Uutta pleikkaria olen ajatellut ostaa. Vanhassa on lukupää paskana ja nykyään sitä jauhankin siten, että kone on ylösalaisin jotta se toimisi. :p
Avatar
#9 • • tumpsi Guest
Oma täyttää 3v elokuun lopulla, ja on kiukutellut aktiivisesti jo vuoden...
pohdinnassa ollut jo pidempään uuden hankinta.
toissapäivänä koklasin melkein joka levyä mikä mulla on, ja kaikki kiukuttelu oli historiaa.. outoo sinänsä, mut mua ei ei haittaa vaikka se alkais toimia ;).
sen jälkeen en o konetta startannu.
täytynee toivoo et ihmeparantuminen on tosiasia.
Avatar
#10 • • ipe Guest
Ai tämmönenki topikki.

Oman PS2:n ostin helmikuussa 2001 eikä vielä toistaseks ole ollu todellisia vikoja. *koputtaa puuta* Ainut ongelma on ollu poltettujen DVD leffojen katselu joka välillä tökkii ja välillä taasen toimii hyvin. Virallisestihan noitten alkupään tuotannon PS2:sten ei kyllä pitäiskään toistaa DVD-R levyjä mutta kyllä niistä sentään suurin osa on toiminu mitä oon kokeillu. Plussa-levyt ei kyl vissiin toimi mutta siis miinukset. Toisaalta ihan sama kun on DVD-soitinkin joka toistaa polttolevyt vaivatta...
Avatar
#11 • • jorkki Guest
Jos leffat/pelit pätkii tai ei käynnisty, niin uuden lukupään vaihto tekee tosiaan ihmeitä.. Kannattaa harkita uuden lukupään tilaamista ja vaihtamista, koko pleikkarin vaihtamisen sijaan (lukupäitä luulis löytyvän jostain, ehkä..?).. Lukupään vaihtaminen onnistuu melko helposti.
Avatar
#12 • • tumpsi Guest

... uuden lukupään vaihto...



Inttikaverini on töissä Tampereen PlayerOnessa, ja kun siltä
asiasta tiedustelin, vastaus oli melko tyly:
"PS2:seen uusi lukupää maksaa samanverran kun uus konsoli
nykypäivänä. Että osta uus ennemmin."
Avatar
#13 • • Villa Guest
Joo kyllähän tuon Pleikka2:sen hinta on aika paljon laskenut, mutta eipä kehtais joka vuosi uutta ostaa.. Ainakin tuo Smackdown: Here Comes the Pain näyttäs aika paljon konetta kuluttavan, kun koneen äänet kuuluu jo varmaan naapuriinkin.

Ja tosiaan myös tuo PS2 toimii paremmin pystyasennossa..Muutkin keinot on jo käytetty, kun yritetty saada dvd näkymään! (joskus levyt lähtee vasta 50 kokeilukerran jälkeen pyörimään..riks raks) :mad:
Eikä ole poltettuja.

PS2:sen pelit kyllä lähtee ekalla toimimaan, ykkösen pelit ei aina ihan heti..
Mutta miten joku lukupää voi maksaa niin paljon? Sama juttu kun stereoissa cd-soittimessa, menee vuodessa paskaks, ainakin jos kokoajan soitin päällä.. :D
Avatar
#14 • • andy braun Guest

Virallisestihan noitten alkupään tuotannon PS2:sten ei kyllä pitäiskään toistaa DVD-R levyjä mutta kyllä niistä sentään suurin osa on toiminu mitä oon kokeillu. Plussa-levyt ei kyl vissiin toimi mutta siis miinukset.


Ai? Mä oon taas kuullut et pelkästään +r levyt toimivat. Itselläni pelkästään plussa levyille poltettuja pelejä/leffoi mut tietyisti se modi pitää olla.. :)
Uusi malli tais toistaa jo rw:tkin.
Mulla ps2 on reilu pari vuotta vanha eikä vielä mitään vikaa.. *kopkop*
Avatar
#15 • • Hempp@ Guest
Keh, itselläni on vielä vanha PSX toiminnassa, ei kertaakaan hajonnut.
Vähän nuo vanhat pelit alkaa kyllästyttää kun silmäkarkkia ei ole niin kivasti kuin eräillä mutta eipä tuo mittää...

Kun pleikkarin kolmas versio tulee, niin kai se pitää ostaa JOS siinä on vielä se sama vanha ja hyväksihavaittu ohjain, sillä itseeni on vanhuus iskenyt kun kaikenmaailman XBoxien ja GameCubejen ohjaimet eivät tunnu mitenkään menevän jakeluun.
Vanha koira ei opi uusia temppuja.

Ah, voi niitä aikoja kun peliohjaimissa oli vain pari nappulaa, nykyään niissä on melkein yhtä paljon kamaa kuin jossain tietokoneen näppäimistössä :mad:
Avatar
#16 • • Elwira Guest
Mulla alkaa Pleikka 2 hajota. Toi pelien lataaminen hidastuu koko aika vaikka ei ole koko masiina ollut paljon käytössä.
Avatar
#17 • • Quu Guest

Mulla alkaa Pleikka 2 hajota. Toi pelien lataaminen hidastuu koko aika vaikka ei ole koko masiina ollut paljon käytössä.



Sä oot vaan niin koukussa johonkin peliin että muutut koko ajan kärsimättömämmäksi ;)
Avatar
#18 • • tumpsi Guest
Ah, olinkin unohtanut postata tänne.

Tossa taannoin menetin malttini kun yritin startata rakasta konsoliani
n.150-200 kertaa, tuloksetta.

Irroitin piuhat konsolista ja seinästä.
Otin ruuvimeisselin käteen, avasin ruuvit, ja irroitin kannen.
Tämän jälkeen avasin itse cd/dvd-aseman ruuvit, irroitin kannen.

Siirryin katsastelemaan itse lukijaa, ja kappas vaan,
sehän oli mustana pölystä ja muusta shaissesta, siispä puhdistin sen pehmeällä kankaalla,
tippa tiskiainetta seuranaan. Tämän jälkeen vielä kuivasin sen.

Laitoin aseman kannen takaisin paikalleen, ja kiinnitin ruuvit.
Laitoin ulkokannen paikalleen, ja kiinnitin ruuvit.

Piuhat kiinni, virta päälle, ja
:hearts: :hearts: :hearts: TITTI DI DIII DI DIII!!!!!!! :hearts: :hearts: :hearts:

Rakas konsolini on jälleen toimintakunnossa.
(Kuin uusi, ei minkäänlaista ongelmaa ilmennyt so far.)

En aio ottaa hajonneista konsoleistanne vastuuta, kukin toimikoon oman harkintansa mukaan :hah:
Avatar
#19 • • Tapsa Guest

..yritin startata rakasta konsoliani
n.150-200 kertaa..


Hooked :D
Avatar
#20 • • Elwira Guest

Mulla alkaa Pleikka 2 hajota. Toi pelien lataaminen hidastuu koko aika vaikka ei ole koko masiina ollut paljon käytössä.



Sä oot vaan niin koukussa johonkin peliin että muutut koko ajan kärsimättömämmäksi ;)



njoo.. myönnetään :D
Sims 2 <3