Träkkeribiiseistä samplet talteen

18 posts, 1 page, 2,224 views

Avatar
#1 • • miikkaL Guest
Tietääkö joku, millä ohjelmalla saisi Impulse Tracker (.IT) -formaatissa olevista biiseistä samplet ulos, eli tallennettua kovolle? IT ei suostu toimimaan windowsissa, ja DOSia ei ole käytettävissä..
Avatar
#3 • • miikkaL Guest
Allright! Täytyy testata, kiitos! :)
Avatar
#4 • • veezay Guest
Sama ongelma mut vähän isommassa mittakaavassa. Noita IT-biisejä (tai enemmänkin pätkiä) on kertyny joku yli 500 eikä niistä jaksais sampleja oikeen yksitellen ryhtyä keräämään. Onko kukaan törmännyt ohjelmaan jolla sais kätevästi kaikki samplet biiseistä kun sille tarjoais moditiedostoa? Ois aika juhlaa kun ois nappulaa painamalla samplet järjestettynä kansioihin modin filenimen mukaan ja vois sitten käyttää muualla ilman IT-sähellystä... :hearts:
Avatar
#5 • • bulk Guest
Importtaa koko biisi raw-PCM:nä aaltoeditoriin ja copy-paste-save.

Ei se ääni missään salamuodossa siellä tiedoston sisällä ole. Jos biisissä on käytössä sekä 8- että 16-bittisiä sämplejä, niin joutuu avaamaan tiedoston kaksi kertaa eri bittisyvyyksillä (sama pätee mono/stereosampleihin).
Avatar
#6 • • veezay Guest

Ei se ääni missään salamuodossa siellä tiedoston sisällä ole.



En kyllä noisea muista käyttäneeni noissa biiseissä. Muistaakseni IT pakkaa defaultisti noi filet jotenkin, eikös? Muutenkin vaikka toimis niin toi ois suunnilleen yhtä työlästä kuin IT:stä käsin samplejen tallennus erikseen.
Avatar
#7 • • trakkerterrorist Guest
Lataa tää Modplug.. Se toimii jopa Xp:ssä ja Windows ympäristös.. Kaatumiset voivat olla normaalia...

Tällä mä teen suurimman waiwan tehdessäni biisejä.. :hah:

www.modplug.com ja siellä on ohjelma ja päivittävät sitä joskus..
Avatar
#8 • • veezay Guest
Molemmat Modplug Tracker ja Player on ollu jo muutaman vuoden enkä siltikään oo löytäny niistä mitään massasampletallennustoimintoa. :sad:
Avatar
#9 • • bulk Guest


Muistaakseni IT pakkaa defaultisti noi filet jotenkin, eikös? Muutenkin vaikka toimis niin toi ois suunnilleen yhtä työlästä kuin IT:stä käsin samplejen tallennus erikseen.



Jaa, en niin ole softaan tutustunut, joten saatan olla väärässäkin. Vanhoihin tracker-formaatteihin tuo kuitenkin toimi (xm, s3m, mod, dsf, 669). Tosin tuo on totta, että osa modeista ja it-tiedostoista on pakattu mmcmp:llä, jolloin on järkevää taistella tuo IT toimimaan vaikka väkisin.
Avatar
#10 • • whuf. Guest
Mä en ainakaan koskaan käyttänyt niin hyvälaatusia sampleja träkkeribiiseissä että niitä kannattais alkaa kaiveleen esiin.. Ja pidin sitäpaitsi "soundikirjaston" erillisenä biiseistä. Mistä te otitte alunperin soundit? Miksei niitä sieltä enää löydy?
Avatar
#11 • • P.Korhonen Guest

Mä en ainakaan koskaan käyttänyt niin hyvälaatusia sampleja träkkeribiiseissä että niitä kannattais alkaa kaiveleen esiin..



Tota mäkin vähän mietin. :) Eilen just heittelin roskiin ikiwanhoja ceedeitä missä oli jotain omia trakkeribiisejä.. kamalaa paskaa. :D
Avatar
#12 • • veezay Guest
Kiintolevyt on päässy vaihtelemaan ajan kuluessa ja nyt ei oo enää kuin pelkät it-filut jäljellä. Sitäpaitsi mullahan nyt on pelkästään hyviä sampleja. ;)
Avatar
#13 • • miikkaL Guest

Mä en ainakaan koskaan käyttänyt niin hyvälaatusia sampleja träkkeribiiseissä että niitä kannattais alkaa kaiveleen esiin.. Ja pidin sitäpaitsi "soundikirjaston" erillisenä biiseistä. Mistä te otitte alunperin soundit? Miksei niitä sieltä enää löydy?



Mä hain niitä lähinnä tohon mun Bitchstream projektiin, mikä on tollasta prodigyvaikutteista sälää.. Olis muutama vanha helmisample mitä pitäis päästä käyttään.

Ja ei, en todellakaan muista mistä otin ne 10 vuotta sitten ;)
Avatar
#14 • • whuf. Guest


Mä hain niitä lähinnä tohon mun Bitchstream projektiin, mikä on tollasta prodigyvaikutteista sälää.. Olis muutama vanha helmisample mitä pitäis päästä käyttään.

Ja ei, en todellakaan muista mistä otin ne 10 vuotta sitten ;)



Jees. No tommosiin one-off juttuihin auttaa kyllä kun asentaa jonkun winkkuträkkerin. Useimmat niistä aukoo kaikkia noita yleisimpiä formaatteja. Siis jos en ihan väärin muista niin .it tkin aukee jotenkin.. filtterit ym disabloituna tai jotain, mut sehän ei tässä tapauksessa haittaa mitään.
Avatar
#15 • • OSC8 Guest

Importtaa koko biisi raw-PCM:nä aaltoeditoriin ja copy-paste-save.



Tää muutoin oli silloin vanhaan gabberträkkäysaikaan ihan peruskunkkukikka numero yks :king:

Tuli meinaa frendien kans kokeiltua avata n^1 kpl .exe filuja träkkeriin ja kattoo kuka saa kovimmat metelit ah niin "loistaviin" biiseihinsä :laugh:
Avatar
#16 • • borg nagar Guest
Xmplay on kyllä hyvä softa. Se ei ainoastaan soita biisejä oikein, vaan siinä voi myös tallettaa biisit "raitamatskuna" yks instrumentti kerrallaan.

Träkkeribiiseissä kun minusta ne samplet on ollu lähes aina paskoja, mutta kun niillä on nerokkaasti kikkailtu träkkericommandeilla, niin lopputulos on ollut sitten ainakin mielenkiintoista.

Yhden vanhan träkkeribiisin miksaisin ja efektoin uudelleen tässä pari kuukautta sitten ja tuo xmplayn instrumenttidiskwriteri oli kyllä älyttömän suuri apu, kun tarvii vaan klikata pari kertaa ja softa kirjottaa raidat waveina koneelle.

Yksittäiset samplet sitte jollaki paskalla modplug trackerin savella koneelle. Mutta esim instrumenttidataa (vrt. ft2:n .xi:t) on mahdotonta saada talteen trackerin ulkopuolelle.

:edit: Hups, kyse oliki impulsetrackerista. Siitä en tiedä osaako tuo soittaa niitä. Olisitte käyttäny ft2:a ;-) :/edit:
Avatar
#17 • • trakkerterrorist Guest

Xmplay on kyllä hyvä softa. Se ei ainoastaan soita biisejä oikein, vaan siinä voi myös tallettaa biisit "raitamatskuna" yks instrumentti kerrallaan.

Träkkeribiiseissä kun minusta ne samplet on ollu lähes aina paskoja, mutta kun niillä on nerokkaasti kikkailtu träkkericommandeilla, niin lopputulos on ollut sitten ainakin mielenkiintoista.

Yhden vanhan träkkeribiisin miksaisin ja efektoin uudelleen tässä pari kuukautta sitten ja tuo xmplayn instrumenttidiskwriteri oli kyllä älyttömän suuri apu, kun tarvii vaan klikata pari kertaa ja softa kirjottaa raidat waveina koneelle.

Yksittäiset samplet sitte jollaki paskalla modplug trackerin savella koneelle. Mutta esim instrumenttidataa (vrt. ft2:n .xi:t) on mahdotonta saada talteen trackerin ulkopuolelle.

:edit: Hups, kyse oliki impulsetrackerista. Siitä en tiedä osaako tuo soittaa niitä. Olisitte käyttäny ft2:a ;-) :/edit:



mä olen kääntänyt .xi päätteisiä waveiksi.. Muistaakseni Jollain ohjelmalla.. Kummallista.. vielä onnistuin uppaan ne Modplugiin.. Weird..

Joo.. tais olla:
Nykäisee .Xi modplugin trakkeriin ja tallentaa sen waviksi ja pelittää..
Avatar
#18 • • whuf. Guest


Yksittäiset samplet sitte jollaki paskalla modplug trackerin savella koneelle. Mutta esim instrumenttidataa (vrt. ft2:n .xi:t) on mahdotonta saada talteen trackerin ulkopuolelle.

:edit: Hups, kyse oliki impulsetrackerista. Siitä en tiedä osaako tuo soittaa niitä. Olisitte käyttäny ft2:a ;-) :/edit:



mä olen kääntänyt .xi päätteisiä waveiksi.. Muistaakseni Jollain ohjelmalla.. Kummallista.. vielä onnistuin uppaan ne Modplugiin.. Weird..

Joo.. tais olla:
Nykäisee .Xi modplugin trakkeriin ja tallentaa sen waviksi ja pelittää..




Borg Nagar tais tarkottaa instrumenttidatalla niitä volume envelopeja, pannauksia ym mitä ei waviin tallennu. Voiski taas vähän retroilla ja tehdä pari 4 kanavaista tässä joku päivä.. tää topikki sai träkkäyshampaan äriseen :laugh: