Roland Juno-D

23 posts, 2 pages, 4,574 views

Avatar
#21 • • gerry Guest
Pitäisiköhän rolandille pistä postia....
Avatar
#22 • • 029 Guest

ei taida olla hirveästi muuta tekemistä juno-jatkumon kanssa kuin nimi... millaisia ovat "radio-ready" patchit?
http://www.roland.com/products/en/JUNO-D/index.html



Hmm.. Mun mielestä tolla on ehkä kaikkein eniten tekemistä juno:n kans =D Ne alkuperäset junothan oli/on just sellasia peruslähiöpubkaraokesoundisettejä sisältäviä synia et oikeestaan toihan jatkaa tasan samaa linjaa isoveljilleen uskollisena =D

Itse ainakin oon täs keväällä ostamaani Alpha Junoon joutunu twiikkaan kaikki beissit ja hooverit ihan alusta init patchista lähtien (ihan helvetin helmee hommaa btw. tulee kyllä läskii saundii). Mut ne alkuperäset presetit... hyih ne presetit .. YRGH *laatta* ;);) Löytyy meinaan preseteistä aika hirveetä pimpelimomsaundia koko muistin täydeltä jollei jaksa itse saundeja muokata :)

Ja vielä tohon diss' Roland meininkiin:

Tässähän me oikeestaan nähdään Rolandin venyvyys et miten se on pystynyt kautta linjansa tarjoamaan toisaalta hemmetin uskomattomia laitteita. Samat laitteet venyy eri tyylisuuntiin ja tarjoaa niin eri musatyyleille omistautuneille tyypeille täydellisen saundimaailman - et voisko synilta enää enempää vaatiakaan?

Tosin noi Groovebox hirvitykset kyllä on ihan oma lukunsa, mut kuitenkaan harva toinen valmistaja on venynyt samoihin suorituksiin ku Roland - ainakaan näin 100% teknoihmisen näkökulmasta katsottuna.

Edit: Ja joo... enpä kyllä siis todellakaan usko et itsekään tosta mieleistä saundia irti saisin, mutt mutt... :)
Avatar
#23 • • FoFlow Guest

Okei, my bad. Kappas, laitteen speksit tosiaan vastaa tuota RS-sarjaa.
Ajattelin aluksi, että ovat ainoastaan ottaneet layoutin uusiokäyttöön. :)

Siinä tapauksessa kyllä aika älytöntä pelleilyä... :(



Ei vaan tuotteistusta. Firmalla on monta hyvää ja myyvää nimeä ja numerosarjaa, joten on luonnollista että niitä käytetään vaikka tällein "väärin" (ainakin meidän mielestä). Eri asia sitten on onko tuotteistuspäätös tehty viksusti. Ongelma vaan on että esim Juno yms laitteet on aikoinaan olleet sen ajan halpavehkeitä, suunnattu Matti Meikäläisille ja nousseet maineeseen arvaamattomaan vasta tuotteiden oikeastaan jo kuoltua.

Juno-Dstä tuskin tulee legendaa 10v päästä, mutta JP on vähän sivunnut Rolandin tatsia tehdä kuolleesta raudasta haluttua, tai oikeastaan ainoa onnistunut vanhan raiskaus. Oikeastaan parasta Rolandille olis tehdä Syna X, lopettaa sen valmitus, pitää kuitenkin itsellä tolkuton varasto. Heti syna Xn kuoltua sen arvostus kohoaa sfääreihin ja Roland nettoaa varastollaan sikana. Tai jos ei käy niin kyseisen tuotepäällikön hanurissa paistaa japanilaisittain 38 koon buutsin kuva :excellent: