Sauna

60 posts, 3 pages, 8,706 views

Avatar
#41 • • osm Guest

+130c on oman saunan ennätys :D



Pistän paremmaks: +140°C :D
Avatar
#42 • • Juki54 Guest

Konemetsässä oli kyllä loistava sauna. Suht iso, lauteet mukavaa puuta, kiuas josta riitti löylyjä sen 36h.
Ja mikä parasta niin chill-outin musa kuulu mukavasti saunaan.



Kuulostavaa rentouttavalta :heart:
Avatar
#43 • • rewind Guest
En tiedä mitä meinaa, mutta laudeliinaan jäi istumisen jälkeen aivan selvä pääkallokuvio ja suihkussa meni saippuaa silmään.
Avatar
#44 • • drS Guest

En tiedä mitä meinaa, mutta laudeliinaan jäi istumisen jälkeen aivan selvä pääkallokuvio ja suihkussa meni saippuaa silmään.



pääset saksaan saippuatehtaalle.
Avatar
#45 • • Digital Beat Guest
hyvä tekosyy vetää ne 3 kaljaa jääkaapista. Yks menee lauteilla ja kaks muuten vaan. Rentouttaapi.
Avatar
#46 • • LyoN Guest
Skidinä tuli saunottua aika paljonkin, koska oli oma sauna eikä tarvinnut niin miettiä saunomisajankohtaa. Faijan kanssa tuli heiteltyä sellasia maailmanennätyslöylyjä, että meinas nahat lähtee selästä pariin otteeseen. Parhaina päivinä kestin helposti sen 120 celsiusta, riippuen tietysti ilman kosteudesta ym.

Kotoa muuton jälkeen saunomiset jäi vähemmälle. Nykyään sauna alkaakin sitten ahdistamaan jo viiden minuutin oleskelun jälkeen. Ei vaan pysty hengittämään sitä ilmaa. Suoraan sanottuna en juurikaan pidä saunaa tällä hetkellä minään 'must have' -juttuna ja voisin ihan hyvin elää ilman sitä.
Avatar
#47 • • pie Guest
Silloin kun asui vielä vanhempien luona tuli saunottua about 2-3 kertaa viikossa. Nykyään ei oo omaa saunaa ja taloyhtiön saunassa ei tule käytyä. Saunomiset jääkin sitten uimahallissa käynnin yhteyteen ja aina kun porukoiden luona käy niin täytyy saunassakin käydä. Ilmankin saunaa voisin elää, mutta ihan mukavaa saunassa käynti on ja saunonkin yleensä aina kun siihen on tilaisuus.
Avatar
#48 • • Funkatronik Guest
Saunoista puheenollen, olin eilen sangen erikoisessa saunassa. Kyseessä oli maakuoppaan rakennettu turpeella lämmitetty savusauna. Sijaitsi n. 300:n metrin päässä Helsingin rautatieasemasta. Jokseenkin erikoista että tuommoinen on olemassa ja kyseessä on myös mitä erinomaisin sauna, pehmeämpiä löylyjä on vaikea löytää.
Avatar
#49 • • tumpsi Guest
Mä en oo ikinä ollu mikään saunatyyppi.
Saunassa tulee kuuma.
Kuumuus+hiki on arsesta..
(Paitsi tietysti aito r3iv1hiki[tm] on jees :excellent: )
Tosin kyllä pidän saunomisesta aiheutuvasta
jälkiolosta, mutta se tulee hankittua vain muutaman
kerran vuodessa, jos sitäkään...
Saunominen ei vaan ole mun juttu.
Avatar
#50 • • JussiS Guest
Uudessa kämpässä on sauna :hearts:

Oli pakko testaa heti eilen. Sähkölasku tulee oleen jotain tähtitieteellistä ;)
Avatar
#51 • • happosepi Guest

Sähkölasku tulee oleen jotain tähtitieteellistä ;)



Asuin vielä vuosi sitten saunallisessa kämpässä ja laskeskelin silloisen kWh-hinnan ja kiukaan tehon perusteella että saunan lämmittäminen tulee maksamaan keskimäärin 50 senttiä kerta. Onhan se (vrt. muut sähkölaitteet) suhteellisen iso piikki, mutta jos ei nyt ihan joka päivä lämmitä.. :)
Avatar
#52 • • timppa^ Guest

Koivu on ihme puu kyllä, siitä tulee myös ksylitoli! ;)



Joo, ja mulla turpoo keuhkoputki melkeen umpeen joka vuos. Koivut :heart:



Musta tuntuu että sulla turpoilee keväisin joku ihan toinen putki! :hah:
Avatar
#53 • • R24 Guest
Oma puulämmitteinen on näitä omakotitaloasumisen bonuksia :)
Avatar
#54 • • Mrrshan Guest
Saunassa on ihan mukava käydä jos saa itse päättää paljonko heitetään löylyä, mutta vittumaista se on sellaisten ihmisten kanssa jotka kippaa vettä kiukaalle niin että saa istua kaksinkerroin...
Avatar
#55 • • miikkah Guest

Saunassa on ihan mukava käydä jos saa itse päättää paljonko heitetään löylyä, mutta vittumaista se on sellaisten ihmisten kanssa jotka kippaa vettä kiukaalle niin että saa istua kaksinkerroin...



...tai semmoisten ihmisten kanssa, jotka alkaa heti valittaa, kun meinaa löylyä heittää :D


(saunaniksi: lauteille mukaan cooleri, saavi tms astia johon paljon jäitä ja vettä, niin pysyy juomat jääkylminä vaikka olis mimmoiset löylyt)
Avatar
#56 • • rewind Guest

Joo, ja mulla turpoo keuhkoputki melkeen umpeen joka vuos. Koivut :heart:



Musta tuntuu että sulla turpoilee keväisin joku ihan toinen putki! :hah:



Nämä keskustelut voitte jättää suosiolla kotiin.

(saunaniksi: lauteille mukaan cooleri, saavi tms astia johon paljon jäitä ja vettä, niin pysyy juomat jääkylminä vaikka olis mimmoiset löylyt)



Oma eukko taitaa ajaa saman asian.
Avatar
#57 • • Nefertete Guest


Kuumuus+hiki on arsesta..



Oon varmaan outo, mut mie en yleensä hikoa saunassa. Ihosta tulee enemmänkin sellanen nihkeä. Oman saunan kosteammissa löylyissä tulee kyl joskus hikoiltuakin.
Avatar
#58 • • pinnie Guest
Oma sauna elokuun alusta asti <3 :hearts:
Avatar
#59 • • drS Guest

Sähkölasku tulee oleen jotain tähtitieteellistä ;)



oma sauna + vakio sähkölasku = :heart:
Avatar
#60 • • Tapsa Guest
Tulin just kolmannen kerran saunasta tällä vkolla
:hearts: