Digital Beat vs. Armin Van Buuren

37 posts, 2 pages, 4,395 views

#21 • • Fusione Guest

No entäs miten freestyle suhtautuu totuuksiin?

Totuudet ovat tervetulleita mutta asiattomat mielipiteet kannattaa pitää omana tietonaan ellei niitä osaa yhtä sanaa tarkemmin perustella.
#22 • • murQla Guest
mä oon ainakin ihan vitun kännissä....
#23 • • Digital Beat Guest

Onko kukaan koskaan sanonu sua idiootiksi?

sinä !!! :angry:
#24 • • Digital Beat Guest

Olipa hyvä läppä. Niin, kyllä meidän oma Kimmo Rinta-Pollari aka Digital Beat on maailmalla jo iso nimi! Vapise Darude.

I love techno 2 :hearts:
#25 • • miikkaL Guest

Onko kukaan koskaan sanonu sua idiootiksi?

Asiattomuuksian, dissauksen tai asiattoman dissauksen postaaminen ei ole sallittua edes Freestylessä.

Ai, musta on viime aikoina vaikuttanut että adminit on ollut unessa, mutta onhan täällä sentään joku vahtimassa digital beatin oikeuksia ;)
#26 • • Adam t Guest
Laitetaas Lauantain kunniaksi pieni arvailu käyntiin:

Minkä topicin Digital Beat laittaa seuraavaksi pystyyn?

Oma villi arvaus:

Kimmo Rinta-Pollari

KRP ja Pollari :panic: Kohta meitä viedään...
:D

#27 • • :D

Totuudet ovat tervetulleita mutta ...

Onko joltain jäänyt ns. pimentöön todisteet erään idiootin toiminnasta
täällä? Meinaan kyllähän DB:n postit jne. todistavat hyvin.

Kyllähän kadultakin vakavimmat mielenterveydellisia ongelmia omaavat
henkilöt toimitetaan hoitoon pois tavisten kaduilta.

Suhteellisen laaduttomaksi on osittain menny foorumi DB:n alettua
kirjoittamaan tänne. Uskoisin nyt kaivataan hieman rankan käden toimia,
jotta sais tän taas suosta ylös. Ehkä vähintä mitä voi tehdä, jotta muut
käyttäjät saataisin rauhoittumaan on pistää häiriön alkutekijän poista-
minen. Kill one instead of thousands.

Demokratia iskee. Jos pitäs äänestyksen aiheesta "bannataanko DB"? :)

Tokihan muillakin on peiliin katsomista, kun vajoavat alas replyamään
typeriä. Totuushan on, että leikkimällä typerää / olemalla typerää saa
toisen osapuolen myös mukaan kyseiseen.

Semmoista. :scared:
#28 • • Digital Beat Guest

Totuudet ovat tervetulleita mutta ...

Onko joltain jäänyt ns. pimentöön todisteet erään idiootin toiminnasta
täällä? Meinaan kyllähän DB:n postit jne. todistavat hyvin.

Kyllähän kadultakin vakavimmat mielenterveydellisia ongelmia omaavat
henkilöt toimitetaan hoitoon pois tavisten kaduilta.

Suhteellisen laaduttomaksi on osittain menny foorumi DB:n alettua
kirjoittamaan tänne. Uskoisin nyt kaivataan hieman rankan käden toimia,
jotta sais tän taas suosta ylös. Ehkä vähintä mitä voi tehdä, jotta muut
käyttäjät saataisin rauhoittumaan on pistää häiriön alkutekijän poista-
minen. Kill one instead of thousands.

Demokratia iskee. Jos pitäs äänestyksen aiheesta "bannataanko DB"? :)

Tokihan muillakin on peiliin katsomista, kun vajoavat alas replyamään
typeriä. Totuushan on, että leikkimällä typerää / olemalla typerää saa
toisen osapuolen myös mukaan kyseiseen.

Semmoista. :scared:

jos edes vaivautuisit lukemaan mun postituksia eikä haukkumaan niin ehkä tietäisit että mitä kirjottelen Freestylen ulkopuolella. Menit kyllä mielestäni itse liian pitkälle kun menet henkilökohtasuuksiin.
#29 • • rewind Guest

jos edes vaivautuisit lukemaan mun postituksia eikä haukkumaan niin ehkä tietäisit että mitä kirjottelen Freestylen ulkopuolella.

Entäpä jos SINÄ vaivautuisit edes KERRAN miettimään mistä tämä kaikki johtuu. Platinum ei suinkaan ole ainoa paikka, jossa nautit negatiivista suosiota.
#30 • • Digital Beat Guest

jos edes vaivautuisit lukemaan mun postituksia eikä haukkumaan niin ehkä tietäisit että mitä kirjottelen Freestylen ulkopuolella.

Entäpä jos SINÄ vaivautuisit edes KERRAN miettimään mistä tämä kaikki johtuu. Platinum ei suinkaan ole ainoa paikka, jossa nautit negatiivista suosiota.

negatiivinen suosio, negatiiviset ihmiset?

ms_frus.jpg
#31 • • Daniel Braun Guest

jos edes vaivautuisit lukemaan mun postituksia eikä haukkumaan niin ehkä tietäisit että mitä kirjottelen Freestylen ulkopuolella. Menit kyllä mielestäni itse liian pitkälle kun menet henkilökohtasuuksiin.

Ajattelin että olen hiljaa, mut eihän se onnistu jos tämmöisä provoja heitellään ilmaan...

DB, kirjoitat tänne freestyleen kamalaa paskaa.
Niinkuin moni muukin.
Siinä ei oo mitään ihmeellistä.
Mut kirjoitat sitä samaa paskaa kaikkialle...
Se on jo huolestuttavaa.

Joitakin ihan fiksuja viestejä on sulta tullu.
Audiotech:in puolella heität välillä ihan normaaleja viestejä, ei juurikaan erotu muusta massasta.
Paitsi nyt se Reason:in ylistys...
Mut ni.
Kuiteski, jos kerran osaat kirjoittaa fiksuja ni miks sit et sitä enemmänkin tee ja jätä tätä paskaa pois?

Monet sun topicit ovat menneet tappeluksi ja hampaiden kiristelyksi juuri siitä syystä että sinä et voi käsittää että sinun mielipiteesi/ratkaisusi hoitaa jokin asia ei välttämättä ole se paras ratkaisu.
Ja se mikä montaa aktiivi-/hieman vähempi-aktiivikirjoittajaa kaivelee on toi sun tapa quotettaa jokainen sun saama kommentti ja vastata niihin mitä typerimmillä tavoilla.
Ja tää liittyy just noihin turhiin itseä koskeviin topiceihin...
Ei niitä tarvi nostaa jos ne on ollu 2kk huomioitta.
Jos asia on loppuunkäsitelty ja yksi turha vittuilu & päänaukomis topic kadonnut parin sivun päähän, ei sitä helvetti tarvi nostaa takas etusivulle jollakin typerällä:

blaa blaa blaa

Blaa blaa :D :scared: :hah:

viestillä tms muulla turhalla.
On sun nimi jo kaikkien tiedossa, ei nyt millääntavoin positiivisella tavalla mut on kuitenkin.

Jos nyt olet niin mahtava musiikintekijä ettet kritiikkiä kestä ni ei tänne oo pakko kirjoittaa.
Lähde plattarista yhtä suurieleisesti kuin "lähdit" mikseristäkin.
Ei Plattarikaan maksa rojaltteja eikä täältä löydy sun levyn ostajia... ;)
#32 • • Digital Beat Guest

Ajattelin että olen hiljaa, mut eihän se onnistu jos tämmöisä provoja heitellään ilmaan...

DB, kirjoitat tänne freestyleen kamalaa paskaa.
Niinkuin moni muukin.
Siinä ei oo mitään ihmeellistä.
Mut kirjoitat sitä samaa paskaa kaikkialle...
Se on jo huolestuttavaa.

Joitakin ihan fiksuja viestejä on sulta tullu.
Audiotech:in puolella heität välillä ihan normaaleja viestejä, ei juurikaan erotu muusta massasta.
Paitsi nyt se Reason:in ylistys...
Mut ni.
Kuiteski, jos kerran osaat kirjoittaa fiksuja ni miks sit et sitä enemmänkin tee ja jätä tätä paskaa pois?

Monet sun topicit ovat menneet tappeluksi ja hampaiden kiristelyksi juuri siitä syystä että sinä et voi käsittää että sinun mielipiteesi/ratkaisusi hoitaa jokin asia ei välttämättä ole se paras ratkaisu.
Ja se mikä montaa aktiivi-/hieman vähempi-aktiivikirjoittajaa kaivelee on toi sun tapa quotettaa jokainen sun saama kommentti ja vastata niihin mitä typerimmillä tavoilla.
Ja tää liittyy just noihin turhiin itseä koskeviin topiceihin...
Ei niitä tarvi nostaa jos ne on ollu 2kk huomioitta.
Jos asia on loppuunkäsitelty ja yksi turha vittuilu & päänaukomis topic kadonnut parin sivun päähän, ei sitä helvetti tarvi nostaa takas etusivulle jollakin typerällä:

blaa blaa blaa

Blaa blaa :D :scared: :hah:

viestillä tms muulla turhalla.
On sun nimi jo kaikkien tiedossa, ei nyt millääntavoin positiivisella tavalla mut on kuitenkin.

ai niin ne vitun quotet, sori tuosta, tarkotit sitä mun profiilia. Maksan yleensä vaan potut pottuina, siis siinä tapauksessa jos joku sotkee mun profiilia. Et varmaan pitäis itekkää jos joku wannabe dj tulee soittamaan poskea sun artistiprofiiliin. Mun mielestä se oli vaan niin törkeää.

Samaa mieltä kyllä kerrankin että kirjotan paskaa freestyleen, tämänhän pitäski olla semmonen paikka. Jotkut vaan tekivät sen virheen että luulivat että täällä saa mennä loukkaamiseen asti tuossa vapaamuotoisessa juttelussa. Se on mielestäni alentavaa ja lapsellista.
Samaa mieltä en oo kyllä siitä että kirjottaisin jokapaikkaan paskaa.

Jos nyt olet niin mahtava musiikintekijä ettet kritiikkiä kestä ni ei tänne oo pakko kirjoittaa.
Lähde plattarista yhtä suurieleisesti kuin "lähdit" mikseristäkin.
Ei Plattarikaan maksa rojaltteja eikä täältä löydy sun levyn ostajia... ;)

Ainakin lähdön tekee helpoksi jatkuva haukkuminen ja henkilökohtasuuksiin menevä arvosteleminen. Oon toki vieläki mikserissä.

No ei varmaan löydy levyn ostajia. Sen voi kyllä melkeen huomata kun moni kuuntelee mieluummin jotain vähän enemmän mainstreamia ku independent artisteja. On varmasti 60% platinum.ac käyttäjistä jotain dj Orkidea faneja tai vastaavanlaisia, korjaa jos olen vallan väärässä.
#33 • • Daniel Braun Guest

No ei varmaan löydy levyn ostajia. Sen voi kyllä melkeen huomata kun moni kuuntelee mieluummin jotain vähän enemmän mainstreamia ku independent artisteja. On varmasti 60% platinum.ac käyttäjistä jotain dj Orkidea faneja tai vastaavanlaisia, korjaa jos olen vallan väärässä.

Ei välttämättä mainstream kuuntelijoita täällä niin paljoa ole, mut ihmiset vaativat laatua ja sitä tiettyä tyylikkyyttä musiikilta... ;)
Moniko plattarissa pyörivä dj voi sanoa että hänen tän hetken "10-parasta" listallaan olis samoja kuin yleisillä poppis dancecharteilla?
Eiköhän tää jengi oo kuitenkin sen verran "sceneä" tuntevaa että Lasgot tms ovat karsiutuneet pois.

Orkidea voi olla monenkin mielestä kova, mutta ei yllätyskään.
Hänellä on pitkä ja kunnioitettava dj ura takana ja hyviä biisejä/remixejä on tehtailtuna vuosien varrella.

Indepentet artisteja (huoh, eiköhän monet plattarin musiikin tekijät oon ihan omalla rahalla näitä demobiisejä tekemässä) on kuule monia muitakin kuin sinä.
Ei se voi olla se juttu minkä takia joku sun levyn ostais.
Eiköhän se mee enemmän musiikkimaun piikkiin jos joku haluaa taikka ei haulua ostaa sun levyä...
#34 • • Digital Beat Guest

Ei välttämättä mainstream kuuntelijoita täällä niin paljoa ole, mut ihmiset vaativat laatua ja sitä tiettyä tyylikkyyttä musiikilta... ;)
Moniko plattarissa pyörivä dj voi sanoa että hänen tän hetken "10-parasta" listallaan olis samoja kuin yleisillä poppis dancecharteilla?
Eiköhän tää jengi oo kuitenkin sen verran "sceneä" tuntevaa että Lasgot tms ovat karsiutuneet pois.

Orkidea voi olla monenkin mielestä kova, mutta ei yllätyskään.
Hänellä on pitkä ja kunnioitettava dj ura takana ja hyviä biisejä/remixejä on tehtailtuna vuosien varrella.

Indepentet artisteja (huoh, eiköhän monet plattarin musiikin tekijät oon ihan omalla rahalla näitä demobiisejä tekemässä) on kuule monia muitakin kuin sinä.
Ei se voi olla se juttu minkä takia joku sun levyn ostais.
Eiköhän se mee enemmän musiikkimaun piikkiin jos joku haluaa taikka ei haulua ostaa sun levyä...

Täytyy myöntää että DJ Orkidea on kovin kotimainen. Respect. :)
Ehkä osatekijänä oman musiikin esilletuomiseen tai sen hankaluuteen on vahva dj kulttuuri scenessä, sen tiedän että tämäntyyppistä musaa on melko vaikea saada kaupaksi jos se ei ole hieman edes mainstream vaikutteista taikka sitten signattuna jollain labelilla eli toisin sanoen vinyylillä. Djt ostavat paljon mieluummin vinyyleitä myös pienemmiltä labeleilta kuin jonkin noname (myönnetään) artistin omakustannetta. Kuitenkin sitä ite ottaa aika ison taloudellisen riskin julkastessaan omakustanteen. Tuo optimaalinen hinta omasta mielestäni n. 70 min. omakustanteelle kuitenkin taitaa olla semmonen 7-10 Euroa. Ainakin tiedän muita bändejä/artisteja jotka myyvät omakustannetta hintaan 10 E.
Kyllähän erilaisia makuja on yhtä paljon kuin ihmisiäkin ja ei kaikkia voi millään tavalla miellyttää. Sehän on aivan luonnollista.
Hyvää kesän jatkoa sulle Daniel :)
#35 • • Daniel Braun Guest

Djt ostavat paljon mieluummin vinyyleitä myös pienemmiltä labeleilta kuin jonkin noname (myönnetään) artistin omakustannetta.

Niin, kyllä minäkin mieluummin ostan 12" josta pidän kuin omakustanne cd-ep joka ei maistu sitten millään.
Vaikka ajatus "köyhän" omatoimisen musiikintekijän tukemisesta olis ihan jees juttu, ni en mäkään mitätahansa suljua hyllyilleni osta.
Joku tykkää jostakin ja toinen taas toisesta.

On ne monet levyt mitä minä/monet muutkin ostamme ns "noname" tuottajilta.
Uusia kykyjä tulee ja sillätavallahan sitä nimeä saa aikaan että yrittää ja onnistuu.
Mut onnistumiseen vaaditaan hyviä biisejä ja mukautumista.

Kuitenkin sitä ite ottaa aika ison taloudellisen riskin julkastessaan omakustanteen. Tuo optimaalinen hinta omasta mielestäni n. 70 min. omakustanteelle kuitenkin taitaa olla semmonen 7-10 Euroa. Ainakin tiedän muita bändejä/artisteja jotka myyvät omakustannetta hintaan 10 E.
Kyllähän erilaisia makuja on yhtä paljon kuin ihmisiäkin ja ei kaikkia voi millään tavalla miellyttää. Sehän on aivan luonnollista.

Toi 7 - 10e on vielä suht ok omakustanteesta.
Tosin jos itse väsäisin musiikkia noin "aloittelu" asemissa, en edes kehtaisi pyytää siitä rahaa.
Eikähän ne biisit leviäis verkon kautta ja jos joku haluais cd-kopion suoraan multa, ni veloittaisin siitä vain sen cd-r:n hinnan + mahdolliset toimituskulut (tietenkin).
Mut ei enemäpää.
Sitten jos musanteossa on päässyt suht paljon pidemmälle, ni silloin vois ajatella taloudellisen hyödyn tavoittelua.

Rokkibändeillä on vähän toinen juttu, usein joudutaan varaamaan kallista studioaikaa sen demo-omakustanteen tekoa varten.
Ja silloin on siitä lätystä pyydettävä hitusen enemmän.
Eli levyn tekemiseen menneitä varoja yritetään paikata.

Kotitekoisen konemusiikin tekokustannukset eivät juuri sitä cd-r korkeammat ole.
Jos nyt ei laitteita mukaan lasketa.
Ja niitä tupakka-askeja & kahvikupillisiä jotka musaprosessin aikana menee...

Kiitos samoin.
Pitkästä aikaa olet asialinjalla liikkeellä.
Tällaista keskustelun pitäisi olla...
#36 • • Digital Beat Guest

Djt ostavat paljon mieluummin vinyyleitä myös pienemmiltä labeleilta kuin jonkin noname (myönnetään) artistin omakustannetta.

Niin, kyllä minäkin mieluummin ostan 12" josta pidän kuin omakustanne cd-ep joka ei maistu sitten millään.
Vaikka ajatus "köyhän" omatoimisen musiikintekijän tukemisesta olis ihan jees juttu, ni en mäkään mitätahansa suljua hyllyilleni osta.
Joku tykkää jostakin ja toinen taas toisesta.

On ne monet levyt mitä minä/monet muutkin ostamme ns "noname" tuottajilta.
Uusia kykyjä tulee ja sillätavallahan sitä nimeä saa aikaan että yrittää ja onnistuu.
Mut onnistumiseen vaaditaan hyviä biisejä ja mukautumista.

samaa mieltä, en osta juuri koskaan kenenkään independent artistin musaa ainakaan hyväntekeväisyysmielessä. Ellei ole sitten helvetin hyvää matskua kuten esim. yks kanadalainen Vast-niminen projekti jota saa vain netin kautta.
njoo yrittänyttä ei laiteta, ehkä tuolla mukautumisella tarkotat että pitäs tehä vähän semmosta dj sopivaa shittiä?

Kuitenkin sitä ite ottaa aika ison taloudellisen riskin julkastessaan omakustanteen. Tuo optimaalinen hinta omasta mielestäni n. 70 min. omakustanteelle kuitenkin taitaa olla semmonen 7-10 Euroa. Ainakin tiedän muita bändejä/artisteja jotka myyvät omakustannetta hintaan 10 E.

Toi 7 - 10€ on vielä suht ok omakustanteesta.
Tosin jos itse väsäisin musiikkia noin "aloittelu" asemissa, en edes kehtaisi pyytää siitä rahaa.
Eikähän ne biisit leviäis verkon kautta ja jos joku haluais cd-kopion suoraan multa, ni veloittaisin siitä vain sen cd-r:n hinnan + mahdolliset toimituskulut (tietenkin).
Mut ei enemäpää.
Sitten jos musanteossa on päässyt suht paljon pidemmälle, ni silloin vois ajatella taloudellisen hyödyn tavoittelua.

no on ainakin kokemusta musan teosta jo pidemmältä ajalta (träkkerimusa) mutta varsinainen tuottamispuoli on kyllä uudempaa aluetta. Kuitenki kävin AMK:ssa musatuotantokurssin niin tajuaa edes jotain prosessin etenemisestä. Siitä on mielestäni hyvä alottaa kenen tahansa.
Kyllähän ainaki alussa on pitäny lähetellä demoja ja levyjä dj:lle ilmaseksikin. Kavereille pelkästään justiinsa postituskuluilla. Ostin oikeanlaiset cd-kannet ja painatin kuitenki kannet levyyn mainostoimistossa joten niistä pitää jotain velottaa.
Toisaalta netissähän sitä voi levittää muutenki ilmaseksi vaikka mulla onki muutama biisi tuolla I-Tunesissa niin ihmiset yleensäottaen lataavat tai striimaavat mun biisejä ilmaseksi.

Rokkibändeillä on vähän toinen juttu, usein joudutaan varaamaan kallista studioaikaa sen demo-omakustanteen tekoa varten.
Ja silloin on siitä lätystä pyydettävä hitusen enemmän.
Eli levyn tekemiseen menneitä varoja yritetään paikata.

persnetolla taitavat alussa mennä. :D

Kotitekoisen konemusiikin tekokustannukset eivät juuri sitä cd-r korkeammat ole.
Jos nyt ei laitteita mukaan lasketa.
Ja niitä tupakka-askeja & kahvikupillisiä jotka musaprosessin aikana menee...

Entäpä kun hommaa ohjelmat? Toisaalta voihan warea käyttää ;)
no sama vika tuossa kahvinjuonnissa kun musaa tekee, ilman paria kuppia ei iske inspiraatio paskan vertaa

Kiitos samoin.

Pitkästä aikaa olet asialinjalla liikkeellä.
Tällaista keskustelun pitäisi olla...

eipä kestä :)
#37 • • Daniel Braun Guest

Entäpä kun hommaa ohjelmat? Toisaalta voihan warea käyttää ;)

Kun käyttää rautaa ni ei tarvi miettiä waretettujen softien kanssa omaa moraaliaan & lainkuuliaisuuttaan.
Rautaa on paha "hankkia" ilman että rikosrekisteri kasvaisi (tosin semoista ei vielä ole)
Siksi pitäydyn raudassa...

Mut ni, ei ne laitteet & softat ilmaisia ole.
Mut eihän sitä aloitteleva rokkibändikään voi veloittaa keikkajärjestäjiltä/demon ostajilta niitä kitaroita ja rumpuja.
Eikähän sitä jokainen joka harrastuksen aloittaa ole valmis uhraamaan omia rahojaan siihen.

Ei sitä voi oikein perustella omakustanteen hintaa sillä että "hei mä oon ostanu näitä laiteita ja softia"
Voisinhan mäkin ostaa ison kasan gearia pankkilainalla ja sit kun lainan takaisinmaksu takkuilis ni ilmottaisin vaan "mun fanit ei oo maksanu tarpeeks noista demolevyistä, en mä voi vielä maksaa teille takaisin"