Linnunradan käsikirja liftareille - Elokuvaksi vuonna 2005!

47 posts, 3 pages, 8,557 views

#1 • • Daniel Braun Guest
Kyllä, on se totta... :eek: :eek:
Saas nähdä miltä toi tulee näyttämään.

Ei kyllä takuulla nouse tosta kirjata ohi, täysin mahdoton edes ajatuksena.
Ei sitä sanallista taiturointia ja mielikuvien luontia voi millään saada elokuvan muotoon.
Mut kyl toi on täl hetkellä odotuslistan no 1!
:)
#3 • • Ricke Guest
Linnunradastahan on muuten jo tehty minisarja 80-luvun alussa. Leffasta löytyy infoa myös täältä.

Ite en hirveästi uskalla odottaa tulevalta elokuvalta ja sarjaa en oo nähnyt. Suuri osa Adamsin hohtoa liittyy juuri erilaisiin verbaalisiin kikkailuihin ja käsittämättömän pitkiin ja monimutkaisiin lauseisiin. Tietysti, jos elokuvassa hyödynnetään ulkopuolista kertojaa tavalla, tai toisella, niin lopputulos saattaa olla ihan mukiin menevä.
Cutoff

#4 • • Cutoff
mitähän tapahtu sille linnunradan käsikirja-systeemille jonka piti ohjata Chris Cunningham?
#5 • • Daniel Braun Guest

Linnunradastahan on muuten jo tehty minisarja 80-luvun alussa. Leffasta löytyy infoa myös täältä.

Juu, tosta jo tiesinkin.
Harmi sinänsä etten oo sitä nähny.
Tota minisarjaa on kyl suht paljon kuullu haukuttavan, mut olis se silti katsottava.
Kirjasarjana toi on kyl mulle "se" juttu joka on kolahtanut kaikista parhaiten.
Tainnu kahlata koko "maailma ainoan viisiosaisen trilogian" jo about 5-10 kertaa läpi.

Ite en hirveästi uskalla odottaa tulevalta elokuvalta ja sarjaa en oo nähnyt. Suuri osa Adamsin hohtoa liittyy juuri erilaisiin verbaalisiin kikkailuihin ja käsittämättömän pitkiin ja monimutkaisiin lauseisiin. Tietysti, jos elokuvassa hyödynnetään ulkopuolista kertojaa tavalla, tai toisella, niin lopputulos saattaa olla ihan mukiin menevä.

En minänkään kyllä odota tosta elokuvasta kirjan voittanutta, mut uskoisin että edes jotenkuten onnistuessaan se on mukavaa viihdetta.
Kokonaisuudessaan tosta kyl katoaa hemmetin paljon filmatisoinnissa, ei sitä kaikkea "outoutta" saa kuviksi tehtyä.
#6 • • Ricke Guest

Tota minisarjaa on kyl suht paljon kuullu haukuttavan, mut olis se silti katsottava.
Kirjasarjana toi on kyl mulle "se" juttu joka on kolahtanut kaikista parhaiten.
Tainnu kahlata koko "maailma ainoan viisiosaisen trilogian" jo about 5-10 kertaa läpi.

Tjooh, parhaiten on kolahtanu myös mulle niistä harvoista kirjoista mitä on tullut luettua. ~Kerran vuodessa tulee kahlattua Linnunrata kokonaisuudessaan läpi.

Pitäny jo monta kertaa hankkia toi sarja dvd:llä, mutta aina jääny ostamatta syystä tai toisesta. Ehkä vielä joskus.. :)
#7 • • J-P Guest
justjoo, aikamoiset odotukset tulee leffalle... jotenkin tuntuu, että leffasta tulee raiskaus (tyyliin daredevil) eikä hyvä filmatisointi (tyyliin lotr)...

varsinkin kun katsoo leffan ohjaajaa :)
[iva]
Garth Jennings - ohjannnut ennen (imdb:n mukaan) jonkun blur:n videon ja siinä se :) ollut tosin mukana megalomaanisen upeassa spektaakkelissa, ali g - the movie!!! OMGOMGROTFUCKLOL! :)

omat fiilikset: tästä tulee surkein yritys sitten van helsingin.
onneksi huonoja elokuvia ei ole vielä tehty kuin muutama.
[/iva]
#8 • • JussiS Guest

justjoo, aikamoiset odotukset tulee leffalle... jotenkin tuntuu, että leffasta tulee raiskaus (tyyliin daredevil) eikä hyvä filmatisointi (tyyliin lotr)...

Mua kyllä pelotti siinä vaiheessa kun kuulin et Peter Jackson ohjaa LOTR:n. Mut joo, ei Linnunrata kyl käänny ihan yhtä helposti leffaks. Niit juttuja voi olla vaikeeta selittää kuvallisin keinoin, esimerkiks se maahan tippuva kaskelotti :D

edit: onkos jollain sitä Linnunradan kirjaa missä on kaikki viisi osaa yksissä kansissa?
#9 • • whuf. Guest
Fanaattisimmat fanit tietävät että aluperinhän tämä kirja on lähtöisin BBC:n radiokuunnelmasta. Tarina ei missään määrin ole koskaan ollut "oikeanlainen", vaan on vaihdellut julkaisumuotojen mukaan. Kuunnelmat, teatteriesitykset, tv-sarjat ja varmasti tuo tuleva leffakin tulee olemaan perusjuoneltaan aika samaa, mutta silti jotain ihan käsittämätöntä ja erilaista kun muut... Eli siis perus Douglasii :excellent:
Siinä mielessä odotan kyllä innolla tätä leffaa enkä jaksa kompastella tommosiin "leffa ei ikinä voita kirjaa" kliseisiin. Se tv-sarjakin jo todisti että toi juttu vaan toimii oli muoto mikä tahansa. Kasarihenkisyys tietty jeesas myös :D
Iteltäni löytyy toi viisosanen trilogia yksistä kansista, se tv-sarja jonkinlaisena cd-mpeg kokoelmana sekä suomenkielinen yleisradion kuunnelma mp3:na =) (löytynee myös hyvinvarustetuista kirjastoista, kasettina tietty ;) kannattaa oikeesti tsekata sekin!)
Jostain vois vielä yrittää metsästää noita alkuperäsiä enkkukuunnelmia, mut voi olla ettei niitä oo julkastu koskaan radion ulkopuolella.

:roll: :hearts: :happyroll: :hearts: :roll:
#10 • • Daniel Braun Guest

edit: onkos jollain sitä Linnunradan kirjaa missä on kaikki viisi osaa yksissä kansissa?

Jeps!
Löytyy.

Mitäs siitä?
#11 • • JussiS Guest

Jeps!
Löytyy.

Mitäs siitä?

Ymmärtääkseni toi ilmesty jo jouluna, mut en oo löytäny tota mistään, ja kirjakaupoissakin pyöritellään vaan päätä. Tarvii yrittää löytää jostain.
#12 • • Daniel Braun Guest

Ymmärtääkseni toi ilmesty jo jouluna, mut en oo löytäny tota mistään, ja kirjakaupoissakin pyöritellään vaan päätä. Tarvii yrittää löytää jostain.

Häh?
Kyl toi mun oma painos on jo vuodelta -97 joten onhan niitä ollu kaupoissa jo iät ja ajat...
#13 • • JussiS Guest

Häh?
Kyl toi mun oma painos on jo vuodelta -97 joten onhan niitä ollu kaupoissa jo iät ja ajat...

Voi olla kyl, tätä yritinkin selvittää.
#14 • • Ricke Guest

Iteltäni löytyy toi viisosanen trilogia yksistä kansista, se tv-sarja jonkinlaisena cd-mpeg kokoelmana sekä suomenkielinen yleisradion kuunnelma mp3:na =) (löytynee myös hyvinvarustetuista kirjastoista, kasettina tietty ;) kannattaa oikeesti tsekata sekin!)
Jostain vois vielä yrittää metsästää noita alkuperäsiä enkkukuunnelmia, mut voi olla ettei niitä oo julkastu koskaan radion ulkopuolella.

Löytyy kanssa toi suomenkielinen kuunnelma mp3:na ja se toimii ihan hyvin.

Häh?

Mulla on vuodelta 2001 ja kyseessä on viides painos.
#15 • • Funkatronik Guest
Mikäköhän siinä oikein on kun nykyään Hollywoodissa kaikki isot tuotannot ohjaa aina joku tyyppi josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan ja jolla ei ole juuri lainkaan kokemusta isojen elokuvien ohjaamisesta? Omituista.

Itse en tältä elokuvalta todellakaan ihmeitä odottele, varsinkin kun siitä ymmärtääkseni tulee joku 100:n miljoonan taalan suurproduktio. Joku pikkufirma saisi varmaankin paremman tuloksen aikaan kun ei niitä vitsejä tarvitsisi tyhmentää jotta 5-vuotiaat amerikkalaisetkinne ymmärtävät. Veikkaan pääosan esittäjäksi Ornaldo Bloomia ja naispääosaan Jennifer Anistonia ja itse asiassa siitä romanssista tuleekin elokuvan pääjuoni. Tai jotain.

t: Pessimisti
#16 • • dixoff Guest

Itse en tältä elokuvalta todellakaan ihmeitä odottele...

En minäkään. Kun jo kirjakin on niin heikko esitys, voidaan vaan lainata kulahtanutta sananpartta: Ei paskasta saa marjapuuroa vaikka kuinka sekoittaisi.

t: Toinen
#17 • • Kalle Karvanen Guest

Mikäköhän siinä oikein on kun nykyään Hollywoodissa kaikki isot tuotannot ohjaa aina joku tyyppi josta kukaan ei ole koskaan kuullutkaan ja jolla ei ole juuri lainkaan kokemusta isojen elokuvien ohjaamisesta? Omituista.

Mä veikkaisin näin:

Jos kyseessä on tehoste-elokuva tai joku muu isompi rahatuotanto niin nämä n00bat ovat ohjaamassa sen tähden että ohjattuaan ne musiikkivideot uransa alussa he tietävät siitä musavideo estetiikasta jonkun verran. Sitä on sitten helppo livauttaa myös näihin megaleffoihin ja nu-reiv-purkkapoppi teinit tykkäävät kun on nopeaa toimintaa, värejä, makeita vaatteita, kauniita mimmejä jne jne.

Toinen syy voisi olla se että studioiden ja tuottajien on helppo pitää ohjat käsissään ja olla antamatta final cut-oikeutta näille ohjaajille, koska he nyt kusevat muutenkin hunajaa kun pääsevät ison produktion kimppuun.

Lisäksi heille ei tarvitse maksaa yhtä isoa liksaa kuin Peter Jacksonille.
#18 • • Juba Guest

Veikkaan pääosan esittäjäksi Ornaldo Bloomia ja naispääosaan Jennifer Anistonia ja itse asiassa siitä romanssista tuleekin elokuvan pääjuoni. Tai jotain.

Ei kannata olla niin pessimisti ;)

Douglas Adamsin kotisivut tietävät kertoa seuraavaa...

After what seems like seven and a half million years, the film adaptation of Hitchhiker's is finally underway.

Anything published here is at the request of the production team or Douglas's family and friends, who claim it's far easier than mailing you all individually. So, while rumour and speculation are bound to abound elsewhere, this is the only official source for information*.

Arthur ... Martin Freeman
Ford ... Mos Def
Humma Kavula ... John Malkovich
Marvin ... Warwick Davis
Mr. Prosser ... Steve Pemberton
Questular ... Anna Chancellor
Slartibartfast ... Bill Nighy
Trillian ... Zooey Deschanel
Zaphod ... Sam Rockwell

Eli kohtuullisen hyvältä näyttää.

Mulla on tuo englanninkielinen radiokuunnelma, on kyllä loistokamaa. BBC:ltä alkaa syyskuussa myös uusintaversio radiokuunnelmasta, jossa on mukana myös itse Douglas Adams. Sarja alkaa syyskuussa ja lisätietoja löytyy täältä
#19 • • Ana-- Guest
Sääli ettei Adams itse kykene millään muotoa itse osallistumaan elokuvan
tekoon; kirjassa on senverran omalaatuista huumoria että sen tuominen
valkokankaalle vaatii joko itse tekijän tai vähintään jonkun todella hyvin
kirjan sisäistäneen ihmisen panoksen.

Enemmän mä kyllä odottelin Terry Pratchettin ja Douglas Adamsin yhdes-
sä kirjottamaa kirjaa, mutta tämä ei jälkimmäisen poismenon johdosta
tule ilmeisesti kuulumaan ainakaan ihan lähitulevaisuuden suunnitelmiin.

Leffasta voi joko tulla loistava tai aivan paska, latteaa esitystä on
tollasesta materiaalista vaikea tehdä, TOISIN KUIN TARU SORMUSTEN
HERRASTA!

Tässä hyvä arvostelu LoTR:ista
#20 • • Tres Guest
Mun mielestä toi liftarisysteemi toimii ainoastaan
alkuperäsessä kuunnelmaformaatissaan, kun
se kirjotettiinkin kuitenkin pienissä osissa sitä
mukaa kun tarina eteni.

Jo kirjakskin muutettuna vähän puuduttavaa
settiä.