mitä OLET TEHNYT työksesi?

82 posts, 5 pages, 16,079 views

#41 • • kilobitti Guest
-auttanut autoliikkeessä pikkuaskareissa
-ollut pullopoikana
-myynyt fillareita ja fillaritarvikkeita, ym. touhuja fillariliikkeessä
-käsitellyt voiteluöljytilauksia, ja myynyt samaisia aineita puhelimitse
-ollut vastussa em. osaston laskutuksesta
-auttanut em. osaston sisäänostoissa
-ollut (ja olen edelleen) pää-aineeni laitoksella avustamassa

Halu päästä 'oikeisiin hommiin' on kova :)
#42 • • phanatic Guest
-kaupan kassa
-kirjastonhoitaja
-tiskaaja
-jotain puutarhahommia
#43 • • SnoXn Guest
-rakennus/maalaushommissa
-metsänistutuksessa
-varastomiehenä
-puistotöissä
-terästehtaalla
#44 • • vartio Guest
mhm. mikäs on ihmisillä suurin uranvaihto?

itse vaihdoin vakiduuni-metallityöntekijästä (kusiset haalarit,
paskanen naama, surkea liksa, rööki huulessa 8h/5p) melko
suoraan IT-alalle vakiduuni-webbihäiskäksi.
#45 • • Hugo Guest
- elokuvien erikoisliikkeessä myymäläapulaisena (tet)
- hampurilaisten pakkaajana
- välinehuoltajana mm päivystyspoliklinikalla
- jokusen elokuvan (ja?) tai tv-sarjan taustahahmona
- Al Bundy:na kenkäliikkeessä
- arkisthonhoitajana
- atk ja intternet - tuki, ja tämä homma jatkuu edelleen ::shocked:

Suurin uranvaihto oli varmaan siirtyminen sairaalan poliklinikoilta tietokoneen ja intterwebin ääreen. Tämän ratkaisi hyvinkin pitkälle saatu opiskelupaikka. Tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä että hyvin kävi.
#46 • • k1mm0 Guest
- kirjastoduunia
- puistoduunia
- dementoituneiden vanhusten hoitoa
- dementoituneiden ja alkoholisoituneiden vanhusten hoitoa & keittiöduunia, jne.
- tukiopetusta englannin kielessä
- puhelinmyyntiä

erittäin vaikuttava cv :crybaby:
#47 • • RaisuSport Guest
Teininä olin aerobic-ohjaaja, siitä vaihdoin siivoojaksi koska fyysinen, intoa puhkuva työ ei vain ole minua varten. Seuraavaksi pääsin DNA-myyjäksi. DNA-liike suljettiin jolloin vaihdoin vaatemyyjäksi nuorisovaateliikkeeseen. Tilaisuuden tullen lähdin Lontooseen myymään vaatteita ja pääsin myös hotellin respaksi yhdeksi kesäksi. Tämän vuoden puolella olen ollut Nokialla Salossa kokoamassa puhelimia, pakkaamassa saippuaa tehtaassa sekä PAKKAAMASSA SILLIÄ Rymättylässä kaksi päivää. Tällä hetkellä olen töissä yökerhossa, jossa haluan pysyä pitkään. :heart:
#48 • • UzU Guest
hmm.. Näitähän joutuu hetken miettimäänkin.

-muutamana kesänä "tutustu työelämään tonnilla" jutun kautta talonmiehen apulaisena isolla kansanopistolla.
- leipomolla (tet)
- mainosten jakamista (never ever again)
- web-sivujen tekemistä joskus 1998 tms. Yks isompi projekti, sen jälkeen ollut mukana muutamassa pienemmässä.
- leipomolla nyt noin 4,5 ajan. Ensin pakkaajana ja siitä pikkuhiljaa leipuriksi. Myös pullakuskin hommia 4 viikkoa tullu tehtyä. Nyt menossa toinen leipomo. välillä tuli vain vaihdettua Itä-Suomesta tänne Tampereelle. Alalla pitää hyvä palkka yötöistä. Välillä vähän liiankin hyvä opintotukirajoihin nähden ;)
- tietotekniikan perusteiden (word, excel, powerpoint, web-selaimet, sähköposti yms) opettaminen yliopistolla
- lisäksi veronalaisia tuloja on tullut erinäisten kokouspalkkioiden muodossa.
#49 • • sauce Guest
listaani voidaan lisätä:

- "urheilukuvaaja" liitokiekon MM-kilpailuissa. elikkäs lavvantaina täällä turuus alko tollaset liitokiekon eli frisbeen eli Ultimaten mm-kilpailut. Sinne sitten rekrytoitiin kuvaamaan... puolessa välissä ollaan ja mulle ennestään tuntemattomasta lajista on tullut mielenkiintoista ja hyvinkin jännittävää. suosittelen. lisää yksityiskohtia myöhemmin.
#50 • • sauce Guest
lisäys listaani:

- "nuorempi asentaja" hiilivoimalassa... heh, kaveri soitti heti ton kuvauskeikan jälkeen, että pääsenkö puoleksitoista viikoksi töihin, ja mähän lährin... aikamoinen kokemus, kakspäivää vielä jäljellä... on muuten maailman paskaisinta hommaa... mutta käsittämättömän löysää.

hyvä puoli näissä teollisuuden keikoissa on, että palaa kummasti toi "kadotettu luovuus" ja "opiskelumotivaatio". suosittelen lämpimästi kaikille taiteellisessa kriisissä oleville :D
#51 • • Zeta Guest
Kalastaja
Eräopas
Listoittaja
Kirvesmies
Villoittaja
Leirintäalueen yleistyömies
Turvatarkastaja
#52 • • Oules Guest

Eräopas

Katos. Missäpäin olit oppaana?
#53 • • Laite Guest

- "urheilukuvaaja" liitokiekon MM-kilpailuissa. elikkäs lavvantaina täällä turuus alko tollaset liitokiekon eli frisbeen eli Ultimaten mm-kilpailut. Sinne sitten rekrytoitiin kuvaamaan... puolessa välissä ollaan ja mulle ennestään tuntemattomasta lajista on tullut mielenkiintoista ja hyvinkin jännittävää. suosittelen. lisää yksityiskohtia myöhemmin.

Haha, varmaan ihan hauskaa. Tuli kanssa käytyä jonain päivänä vähän pyörähtämässä tuolla ja katsastettua tuota menoa kameran etsimen läpi. Eihän tuosta mitään ihmeempiä tajunnut, mutta kivaa oli.
#54 • • sauce Guest

Haha, varmaan ihan hauskaa.

nojoo, paskalla kameralle ja vieläpaskemmalla jalustalla kokemus oli ainakin, jossei hauska, niin opettava. päivät oli pitkiä ja luvattu lounas tarjottiin yhtenäpäivänä. mutta tutustui mukaviin ihmisiin ja sai olla ulkona sen viikon kun suomessa oli kesä:D

Tuli kanssa käytyä jonain päivänä vähän pyörähtämässä tuolla ja katsastettua tuota menoa kameran etsimen läpi.

ilmeisesti olit stillikameran kanssa liikkeellä? saitko hyviä kuvei? meinaan vaan, että jos se kuvaaminen oli hankalaa videokamerallakin, niin stillinä oli VIELÄ hankalampaa... kokeiln vaan räpsiä jotain sillon perjantaina kun aikaa oli, ja kyllä siihen ois vaadittu järee putki että ois onnistunut... ellei sitten onni suosinut ja sattunut tapahtunut lähellä.

Eihän tuosta mitään ihmeempiä tajunnut, mutta kivaa oli.

säännöt on kyllä hyvä tietää lajista kuin lajista jota seuraa, varsinkin tossa kun ne liikku millai sattu(tai siltä se siis aluksi tuntu)...

jossain välissä ajattelin editoida jonkun ~30s pätkän noista matskuista mitä sain narulle perjantaina... valitettavasti pelit oli vaisuja ja se jalusta paska... mutta kattellaan...
#55 • • plasma Guest
- kodinkoneliikkeen apupoika (TET)
- mainosjakaja
- aamulehtien jakaja (Hesari yms)
- A4-leikkaaja (semmonen hiton iso kone UPM:llä) :D
- Lotus Notes -kouluttaja
- Mikrotukihenkilö :scared:
- Web-sivujen tekoa
- Koodaamista

Nykyään neuvomassa asiakkaita miten hommat pitäisi tehdä eli suomeksi konsultointia :D
#56 • • peepe Guest
Minä olen
-poiminut mansikoita
-toiminut kirjurina taimien istutuksessa
-hoitanut pikkuisia päiväkodissa
-tehnyt tylsiä toimistohommia oppisopimuskeskuksessa
-siivoillut ja laittanut ruokaa eräässä perheessä

hmm..mitähän seuraavaksi?
#57 • • innae Guest
Poiminut mansikoita, pakannut kanamunia kanalassa, hoitanut hevosia ja ajanut niiden p*skaa ulos, hoitanut lapsia, siivonnut ihmisten koteja, plokkari, ja tällä hetkellä myyn viinaa janoiselle kansallemme :hah:
#58 • • Hempp@ Guest
- mansikanpoimija
Paskamainen työnjohtaja, sain porttikiellon kolmen viikon duuniajan jälkeen kun menin "avautumaan" työnjohtajalle kun tuli *ttuilemaan minulle. :D

- tiskaaja
Kohtalaisen helppoa, viskoin vaan tiskejä koneeseen ja se siitä.
Yleensä joudun päivystämään jonnekin puoleenyöhön asti. :angry:

- koodiorja
Paikkana Andritz.
Paskaa hommaa, tarkoituksena oli 6 kuukauden aikana tehdä Intranetin sisäinen hakuohjelma. Vituiksihan se meni kun jostain Kotkasta tarvittiin jotkin vahvistushärpäkkeet jotka eivät ikinä sitten tulleet Varkauteen asti.

En enää ikinä halua mitään koodaushommaa tuon jälkeen tehdä, ihan sama vaikka saisi palkkaa hyvin.
Mieluummin köyhänä, mutta selväjärkisenä kuin jatkuvasti burn outissa :mad:

- kahvilamyyjä
Iisiä hommaa, ei voi muuta sanoa.
Pari viikkoa ja homma loppuu, täytyy etsiä jotain muuta duunia.
#59 • • jouni a Guest
tässä muutama ei niin kronologisessa järjestyksessä.

-varastomies
-radiojuontaja
-kiinteistöfirmalla pihahommissa
-dj
-työtön eli joutonomi
-äänituottaja
-kuorma-autokuski/appari/huonekaluasentaja

ensimmäinen pesti oli varmaan ala-asteella mainosten jakajana :happyroll:
#60 • • Kate Guest
~ "vartijana" ruokakaupassa
~ puhelinmyyjänä
~ rahtikirjakäsittelijänä
~ kahvio- ja kassatyöntekijänä
~ palkanlaskijana

Kaksi viimeistä ovat myös nykyisiä ammattejani.