JatsiJaakkon afrobeat

14 posts, 1 page, 2,785 views

Avatar
#2 • • J-P Guest
uuh ja aah. johan tässä pöksyt kastuu.

tosi smooth meininki, laadukasta jatsahtelua. kyllä vain :)

ainoa mitenkään häiritsevä asia oli toi rhodesin pannaus, se on niin jyrkästi oikealle, että kokoinaisuus kaatuu myös oikealle. mutta pieni miinus.

saako näitä ostaa jostain? hyvää kotimaista musiikkia täytyy tukea, vaikka mixerinetistä saisikin ilmaiseksi.
Avatar
#4 • • lauri soini Guest
joo mainio tuo "jancrobas flight"

niin mistäs näitä nyt vois ostaa :)
Avatar
#5 • • jatsijaakko Guest
Ilmaseksi saat tuolta miskerista kahmia, tai sitten laita vaikka osoite privana, niin voin lähettää postissa wavveista poltetun levyn, ihan itse tehdyillä kansilla. hehe

postimaksun ja levyn verran jos maksat, niin oon tosi tyytyväinen :)
- jaska
Avatar
#6 • • Herman Prime Guest
Aaaahhhh! Mahtavaa!

Rummuista on saatu toimivat niiden vähäisyydestä huolimatta. Biisin alussa ajattelin että tähän tarvittaisiin kymmenen miehen perkussiot, mutta rytmin lähtiessä kunnolla liikkeelle, toimii se kyllä täydellisesti.

Mä kastelen kans housuni noiden rhodesien kanssa, mutta pannaus silti saisi olla keskemmällä.
Ja torvet, mmmmm.....

Felan ja muun afrobeatin ystävänä uppoo mulle kyllä. Lähettäkää jonnekin jazzilafkoille, niin levyllehän tämä päätyy!
Avatar
#7 • • hexasonik Guest
oikein hyvä. erittäin mukavaa meininkiä tuo 'jancrobas flight'. jos miinuksia pitää hakemalla hakea, niin mainittu rhjodesin pannaus hiukan häiritsee. lisäksi, ollakseen afrobeatia/-jazzia (vrt. fela, tony allen, buari, manu dibango, mulatu of ethiopia, robyn kenyatta, oneness of juju etc etc) yleissoundi on hieman liian siisti :) ja rumpukompin perusteella ehkä sijoittaisin biisin enemmän bossajazz-osastoon. mutta kieltämättä biisissä on ainesta ihan hitosti. jos levyllä saisin, ottaisin hetimiten voimasoittoon. erityisen miellyttävä oli mollivoittoinen puhallinmelodia, joka toi juuri sitä afrikan meininkiä, tietoista tai ei, kaikuja juuri mulatun ja robin kenyattan soundista! hyvä! lisää, ja suhruisemmalla soundilla, pliis! :)

tykkäsin myös 'red flute' -biisistäsi. itse asiassa tietyssä räkäisyydessään se oli jotenkin enemmän afrobeatia kuin 'jancrobas'. hieno tunnelma biisissä, vähän niinkuin hubert laws meets mulatu meets hancock meets donald byrd, ja kaikki tanakoissa paukuissa! tästä heikki tykkää!

jaakko, jos tuommoinen härö-jazzfunk-soundi uppoaa, kannattaa tsekata seuraavat älpykkät (jollet ole tsekannut jo)

malcolm catto: popcorn bubble fish lp (mowax)
- brittiläisen kovan luokan funk 45 -keräilijä/dj:n tekemä soolo-lp. omituinen sekoitus funkia, afrobeatia, david axelrodia ja yleistä hörhöilyä, aidolla punk-diy -asenteella!

jd evil's dynamite band: explodes across the nation lp (soul fire)
- jo edesmenneen (tai ainakin parhaillaan telakalla olevan) soul fire -lafkan häröin julkaisu. funkia ihmismielen pimeämmilötä poluilta

whitefield brothers: in the raw lp (soul fire)
- nimensä mukaisestii raakaa mutta konstailematonta, silti pääosin hidastempoista, afro/axelrod -vaikutteista funkia. asialla on pitkän linjan saksalinen (!!!) funk-combo poets of rhtyhm, valenimellä. kovaa touhuu!
Avatar
#8 • • sonni Guest
MAD props vaikka kesken loppuikin!
Avatar
#9 • • teknis- Guest
NAM! katos jakkoki laittanu plattariin jakoon. ihan ku tästä rhodes pannauksesta olis joskus ennenki ollu keskustelua :happyroll: live on kans hyvä, harmi vaan että piti mennä venyttämään se loppu.

laita muuten liveversion linkki tähän samaan threadiin kans. kato täällä plattarissa on imo aivan liian vähän tarpeeksi oikeeta ihmisten soittamaa musiikkia jaossa :D
Avatar
#10 • • hexasonik Guest

täällä plattarissa on imo aivan liian vähän tarpeeksi oikeeta ihmisten soittamaa musiikkia jaossa :D



se on totta! :D
Avatar
#11 • • polyfonken Guest
niin on.
jancrobas flight, red fluten toinen toistaan sekavammat versiot ja what he plays sopivat kyllä tähän päivään kuin nasta peppuun.
vähän enemmän rakennetta olisi välillä noihin muihin kaivannut, tässähän sitä oli roppakaupalla enemmän.

tämä tykkää! :happyroll:
Avatar
#12 • • teknis- Guest
noooh... minä otan oikeuden kauniiseen käteeni postata liveversion linkin tähän perään.

pojat hyvällä asialla@geronimo 24.4
jancrobas flight live
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=67804

suurin piirtein sama posse puikoissa paitsi ainaki kyöstin tilalla oli joku ihme glasgowhemmo harjoittelemassa basson soittoa. (wink) :hah: ..ei ihan yllättävän hyvin se meni mut kyllä sen kuulee että humalapäissään oltiin, millos lisää settiä? et varmaan oo ehtiny raitoja tekeen, mulla menny rr:n kans kaikki aika.. hittoako mää tänne kirjottelen mutta ku ei sun puhelinkaan vastannu. :happyroll:
Avatar
#13 • • Hansu Guest
Me likes!
Tästä loistobiisistä tulee mieleen ihan vastapaahdetun kahvin tuoksu :heart:
Avatar
#14 • • jatsijaakko Guest
tervehdys. Myymäläpäälikkö sai potkut ja kirjoittelen nyt sen koneelta K-kaupan takatoimistossa.. siispä! hexasonik, kiitos mahtavasta palautteesta! katon noi kaikki levyt läpi kun palkkapäivä koittaa.. rhodesit pä pannaan tuosta biisistä keskemmälle, ja Hansu.. tuo kommentti vastapaahdetusta kahvista... kiitos!

nyt kun muutin yksiöön pois hevareiden, patologisten valehtelijoiden ja kleptomanien joukosta, tuntuu että sellanen rosonen afrobeat/bossajazz/london breaks hässäkkä vaan räjähtää ulos musta, tai tom waits.. vähän hektistä tekstiä multa, otin just kiinni myymävävarkaan ja sain taistella sen kans 12päkistä lapinkultaa.. ;)