Celsius Minus - Icicles (Psy/goatrance?)

2 posts, 1 page, 598 views

Avatar
#1 • • CelsiusMinus Guest
Tällaista melko rauhallista trancea, kauniita padeja ja kivoja kolinoita. En oikein ole tarkkaa genremääritystä onnistunut tälle tekemään, jotkut ovat kutsuneet goaksi, toiset psytranceksi..enkä itse osaa sanoa sen paremmin. Kaipa tässä on elementtejä hieman sieltä sun täältä.

Celsius Minus - Icicles

Hieman tämä on jo vanhempaa tavaraa, mutta en ole lähiaikoina saanut mitään kummoisempaa valmiiksi. Että kannattaneeko tähän suuntaan sitten panostaa lisää? :)
Avatar
#2 • • Taikakimi Guest
Ihan piristävää ääntä. Oikein kauniita ilmapiirejä.

Bassoista puuttuu alapäätä vähän ainakin näin kuulokkeilla kuunneltuna. Elikkäs vähän kumisee toi basari liian kovaa... Mut toi basarisoundi on tietty ihan makuasia. Ite oon vaan aika kriittinen ja kun toi on trancebiiseissä enimmäkseen se kovimmalla oleva soundi joka tulee samanlaisena joka biitillä, käy vähänkin huono rasittamaan nopeaan. Ite leikkaisin silti jostain +-120hz aika paljon, tykkään enemmän sellasista "oomph" kun "ponk"-basareista.

Millä noi padit yms on tehty? Tosi nättejä.

Ihan skarppi soundi. Biisi itsessään ei ole kovinkaan mielenkiintoinen, mutta tääkin on ihan makuasia. On tää miellyttävämpi kun 3/4 mun kuulemasta kaupallisesta melodisesta trancesta :) (enpä tosin paljon kuuntele, että ei ole mikään iso otos)

6 minsan kohdalla alkaa olla mitta täynnä. Jotain breikkejä, uusia selkeästi erottuvia soundeja tms vaihtelua kaipaisi. Onneksi tää nyt vaikuttaa siltä että tää on loppumassa, eli bonusta oikean mittaisesta biisistä kanssa, kesti just sen verran kun jaksoin kuunnellakin :)

Melodioista ja padien/jousien tms soundeistahan tää biisi koostu, jälkimmäisistä sanoinkin jo mielipiteeni, melodiat oli jotenkin sellaista vessanraikastinkamaa. Ihan raikkaita, mutta ei noita kovin pitkään jaksa nauttia. Jos noi soudit ei olisi noin ilmavia, en kyllä olisi kovin pitkään tätä kuunnellut.

Lisää arvaamattomuutta, epätavanomaisuuksia ja jotain psy-vääntöä, niin tykkäisin paljon enemmän :)