Demented? (+ toinen samantyylinen)

16 posts, 1 page, 2,353 views

Avatar
#1 • • Edited master bator Guest
Joo... Jonkun hetkellisen mielihäiriön seurauksena päätin laittaa tämän tänne... Inspiksen sain radioheadin exit musicista...

1. Demented?

2. Did I Miss a Note?

Edit: Laulut poistettu...

Edit 2: Toinen biisi lisätty... En viitsinyt perustaa sille omaa topiccia... Tällä kertaa jätin quantizen kokonaan pois, eli kaikki menee just sillä tavalla ku ne on soitettu...
Avatar
#2 • • rewind Guest
Vokaaleista ei nyt sentään traumoja jäänyt, tosin olen kyllä parempiakin laulajia kuullut. Alusta tuli jotenkin mieleen Marilyn Manson, johtui varmaan juuri vokaalien miksauksesta. Melkein jo odotin sähkökitaroita. Bassorumpu ja snare hukkuivat välillä ikävästi ja yhden efektin pannaus vaihteli turhan rajusti. Vaikka miksauksessa pientä säätöä vielä saisi harrastaa, pidin biisistä kovasti.
Avatar
#3 • • master bator Guest
Tässä vaiheessa mua alkaa kaduttaa, että laitoin kyseisen biisin tänne, mutta olkoon nyt sitten... Tuo keskivaiheen laulu on kyllä kauheeta tuubaa... Pannauksesta sen verran, että en ole itse pannannut mitään, tuossa tritonissa kun noilla soundeilla on ne pannaukset valmiina... No mutta pitihän sitä laulamistakin nyt kokeilla...
Avatar
#4 • • J-P Guest
no olipa jännä kyl :)
Avatar
#5 • • Daniel Braun Guest
Itse biisi nyt ei oo mikään kovinkaan paha.
Tämmöstä "wanabeälykköbrittipaatosta" tms :scared:
Vähän ehkä liikaakin revitty elementtejä sieltä sun täältä.
Vaikutteet kyllä hyvin havaittavissa. (Radiohead & muut vastaavat bändit)

Mut toi laulu...
Ei se nyt sinänsä oo niin hirvee et aiheuttais mitään lopullisia vaurioita kuuloon ja mieleen, mut laulutekniikka on vähän...
Tuota, niin, laulutekniikka kaipais vähän opettelua.
Vähän ponnettomasti oot hönkiny siihen mikkiin.
Ihan kuin olisit laulanu hiljaa kaapissa, piilossa kaikkien korvilta...
Vähän voimakkaamma äänenkäytöllä tohon olis saannu enemmän sitä särmää ja "laulun" tuntua.
Sanoituskin vähän mättää.
Tommonen vähän väkisin kirjoitettu teksti.

Taustat ovat liian konemaiset.
Kaipais vähän inhimillisyyttä rumpuihin jne.
Vähän liian tarkka.
Varmaan ymmärrät mitä tarkoitan...

Mut oikeesti propsit siitä että uskalsit laittaa tän esille.
Hyvä että täältäkin saattaa hetkittäin löytää muutakin musiikkia kuin vain näitä Plattarin perus demojuttuja.
Mut jos tää olis jonkun newbien biisi, olis tää jo haukuttu maanrakoon ja pistetty kaveri siirtymään Mikseriin taikka Muusikoiden.net:iin...
Avatar
#6 • • master bator Guest
Nyt lähti laulut hiuksista vittuun... Alkoi sen verran kaduttaa...

1. En laula enää ikinä (tai ainakaan nauhoita sitä)
2. En kirjoita sanoituksia
3. En kokeile enää mitään uutta
4. Lopetan tupakan polttamisen
5. Palautan kuitenkin huomenna pulloja kauppaan, että saan pienen askin tupakkaa

Joo.........
Cutoff

Posts: 14

#7 • • Cutoff
musta sulla on kyllä ihan skillssiä. Varsinki tos loppupuolella toi pianoriffi oli sykähdyttävä. Kuuntelin sen biisin jonka vaikutuksesta tää biisi on tehtyä ja meikästä kyllä osoittaa kykyä kopioida fiiliksiä.
Avatar
#8 • • Daniel Braun Guest


4. Lopetan tupakan polttamisen
5. Palautan kuitenkin huomenna pulloja kauppaan, että saan pienen askin tupakkaa


:D
Toi on koettu.
Pullorahat taikka "säästöpossu"...
Aina se lakko loppuu epätoivoon ja vitutukseen...
Avatar
#9 • • murQla Guest
hmm...ei tää nyt huono kyl ollu...tuli mieleen air
Avatar
#10 • • rewind Guest

1. En laula enää ikinä (tai ainakaan nauhoita sitä)
2. En kirjoita sanoituksia
3. En kokeile enää mitään uutta



Tovottavasti tämä oli pilaa.
Avatar
#11 • • master bator Guest

1. En laula enää ikinä (tai ainakaan nauhoita sitä)
2. En kirjoita sanoituksia
3. En kokeile enää mitään uutta



Tovottavasti tämä oli pilaa.



No ehkä tuo kohta 3, mutta laulut ja sanat jätän suosiolla osaaville ihmisille...
Avatar
#12 • • Roz Guest
Kyllähän tuosta hieman tuli Airin Virgin Suicides mieleen jossakin määrin ainakin. Tunnelmallista ja kaunista :)

Rumpuosasto kaipaisi ehkä vähän duunia.
Avatar
#13 • • flimtrick Guest
Noi "kuorot" kuulosti aika yllättävän hyvältä siellä seassa. Milläs oot soittanut? Yleensä on vaikea saada tommoset kuulostaa hyvältä. Biisin alku oli ihan hyvän kuuloinen, tosiaan tuli ehkä vähän liikaakin mieleen "Virgin suicide" soundtrack. Loppu ei ollut sitten läheskään niin hyvä kuin alku. Jotenki vähän lässähti toi idea, okei biitti lähti puolta nopeempaa ja jne. mutta jotenkin tuli fiilis että ei ollut oikein lopussa kunnon ideaa. En tiedä sitten, tämähän oli ilman laulua.... Ja pianosoundi oli ehkä vähä muovinen.... :D
Avatar
#14 • • master bator Guest

Noi "kuorot" kuulosti aika yllättävän hyvältä siellä seassa. Milläs oot soittanut?

...Ja pianosoundi oli ehkä vähä muovinen.... :D



Tuo on kokonaan soitettu korg triton le:llä... Livenä nauhoitin träkit laitteelle ja sen jälkeen laitoin quantizen jne... Mä itse tykkään tuosta pianosoundista, mutta hmm... Ehkä se ei tällaiseen meininkiin sovi niin hyvin... En sitten tiedä... Kyl sen varmaan pitäis olla aito piano, että siinä olis oikea fiilis...

Edit: Tässä nyt kuuntelen tuota Airin Virgin Suicidesia ja nyt ymmärrän miksi se kovasti kuulostaa tältä:) En ole tosiaan koskaan aikaisemmin kuullut Airia yhtään... Mutta tämähän on ihan loistavaa musaa! (Air siis, ei tuo mun biisi) Joistain biiseistä tulee ihan monkey islandin musat mieleen :)
Avatar
#15 • • Roz Guest


Edit: Tässä nyt kuuntelen tuota Airin Virgin Suicidesia ja nyt ymmärrän miksi se kovasti kuulostaa tältä:) En ole tosiaan koskaan aikaisemmin kuullut Airia yhtään... Mutta tämähän on ihan loistavaa musaa! (Air siis, ei tuo mun biisi) Joistain biiseistä tulee ihan monkey islandin musat mieleen :)



Keksit siis pyörän huomataksesi että se on jo keksitty, damn :)

Tää jälkimmäinen biisi on ehkä vielä enemmän Airia jopa. Loisto raita, joku ranskalaisaksenttia vääntävä laulaja sopisi tähän kuin leipä pukinkonttiin!

MA Nummista siteeratakseni : "Tämä oli laulu jossa on tunnelma" ;)
Cutoff

Posts: 14

#16 • • Cutoff
alotetaan miinuksista ton toisen biisin kohdalla:
biittipatterni kuulostaa siltä kuin elastinen ja iso-hk ois ollu puikoissa.

siinäpä ne miinukset olikin. Ehkä toi lead on pikkasen liian jarre tai jotain.
Kertosäe todistaa minulle kykysi tehdä musiikkia. Respektia kyllä.

hienoa.