Veroehdotus: mätkyjä vai palautuksia?

312 posts, 16 pages, 166,934 views

#141 • • R2 Guest
568e takas, ei paha..
#142 • • innae Guest
Sormet syyhyten odotan kirjettä.
Pitäis tulla ihan kivasti takasin, kun lisäverolla mentiin tuossa syksy...
Omalla, huonolla, tuurillani tulee kuitenkin mätkyjä jostain syystä.
#144 • • master bator Guest
Mites toi systeemi muuten menee ku joku tuossa kirjoitti, että niiden olis pitäny tulla joulukuussa, mutta esim innae odottaa vieläkin kirjettä sormet syyhyten? Mullekaan ei ole vielä tullut mitään...

:confused:

Nimim. emmä älyy
#145 • • Daniel Braun Guest

Mites toi systeemi muuten menee

Eli näihin aikoihin tulee veroehdotus/ilmoitus (ei o vielä ainakaan multa kolahtanu laatikosta sisään, prkl, jännityksellä odottaen...) ja rahat tupsahtavat tilille joulukuussa.
Olettaen siis jos palautuksia tulee.
#146 • • master bator Guest

Mites toi systeemi muuten menee

Eli näihin aikoihin tulee veroehdotus/ilmoitus (ei o vielä ainakaan multa kolahtanu laatikosta sisään, prkl, jännityksellä odottaen...) ja rahat tupsahtavat tilille joulukuussa.
Olettaen siis jos palautuksia tulee.

Eli viime vuoden mahdolliset palautukset tulee tän vuoden joulukuussa?
#147 • • ipe Guest
Jiihaa! Kyllä kannatti taas pikkasen ite manuaalisesti korottaa veroprozenttia:
palautuksia mulle 412e, muijalle 848e. Eli ihan kivat joululahjarahat tulossa!

*pepsodent-hymy*
#148 • • innae Guest

Mites toi systeemi muuten menee ku joku tuossa kirjoitti, että niiden olis pitäny tulla joulukuussa, mutta esim innae odottaa vieläkin kirjettä sormet syyhyten? Mullekaan ei ole vielä tullut mitään...

:confused:

Nimim. emmä älyy

Niin, odotan tietoa että tuleeko tänä vuonna mätkyjä vai palautuksia. Ja viime joulukuussa sain ihan kivasti palautuksia siis :) Taisin kirjoittaa vaan niin pirun epäselvästi :D (noh, koskas en niin tekisikään)
#149 • • SamZa Guest
141 egee palautuksia!!! \0/////..... kerrankin edes ton verran.. normi on ollu 20-50egee..
#150 • • master bator Guest
Joo sain vähän selvyyttä tähän systeemiin kun juttelin faijan kanssa. Laskeskelin myös vähän viime vuoden matkakuluja... Löysin tuolta vero.fi-sivulta sen kilometrikorvauksen määrän, eli 0,38e/km ja kerroin sillä ne ruhtinaalliset kilometrit mitä viime vuonna kertyi -> 5700e :D Tosin siinä sit oli vissiin vielä joku omavastuu jne jne, että ei kai sieltä ihan noin paljoa tule, mutta ihan mukavasti kuitenkin :) Kesällä mulla oli siis työmatkaa reilu 90km/suunta ja syksyllä 20km/suunta.
#151 • • akir0 Guest

Joo sain vähän selvyyttä tähän systeemiin kun juttelin faijan kanssa. Laskeskelin myös vähän viime vuoden matkakuluja... Löysin tuolta vero.fi-sivulta sen kilometrikorvauksen määrän, eli 0,38e/km ja kerroin sillä ne ruhtinaalliset kilometrit mitä viime vuonna kertyi -> 5700e :D Tosin siinä sit oli vissiin vielä joku omavastuu jne jne, että ei kai sieltä ihan noin paljoa tule, mutta ihan mukavasti kuitenkin :) Kesällä mulla oli siis työmatkaa reilu 90km/suunta ja syksyllä 20km/suunta.

Joo, toi 0,38e/km on siis kilometrikorvaus, eli ei liity tähän.

Mutta verottaja katsoo oman auton käyttöä siten, että siitä saa vähentää 0,21e/km. Lisäksi on tosiaan 500euron omavastuu.

Lisäksi on se rattoisa puoli, että jos työmatkaasi on ollut mahdollista kulkea julkisilla niin vähennykset tehdään niiden mukaan (yleensä oman auton käyttöä ei saa kovinkaan helposti perusteltua läpi).

Tsekkaa veroilmoituksen täyttöohje liite 2 (sivu 17).

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=3723;762069
#152 • • Kaino Guest
saatanan saatana, mätkyjä tuli, kun sain porrasverokortin 2004 vuodeksi enkä tajunnut nostaa veroprosenttia työttömyyden alkaessa, joten tuli 170e mätkyjä. saatanan saatana.
#153 • • master bator Guest

Joo, toi 0,38e/km on siis kilometrikorvaus, eli ei liity tähän.

Joo noi vero.fi-sivut on aika epäselvät.

Mutta verottaja katsoo oman auton käyttöä siten, että siitä saa vähentää 0,21e/km. Lisäksi on tosiaan 500euron omavastuu.

Tulee siitä silti 2600€, which is nice.

Lisäksi on se rattoisa puoli, että jos työmatkaasi on ollut mahdollista kulkea julkisilla niin vähennykset tehdään niiden mukaan

Ei ole ollut. Tai no kesällä olis reitin puolesta ollut, mutta ei aikataulun puolesta.

(yleensä oman auton käyttöä ei saa kovinkaan helposti perusteltua läpi)

Hyvin mä sain sen ainakin Kelalle perusteltua ollessani lukiossa :) Silloin sain about 100€ kuukaudessa matkakorvausta.

Tsekkaa veroilmoituksen täyttöohje liite 2 (sivu 17).

Joo. Kunhan jaksan asentaa Acrobatin tälle uudelle koneelle.
#154 • • Hugo Guest
Onpas mukavaa kuulua veroehdotuksen piiriin vaihteeksi. Sai jo tiedon palautuksista ja jälleen se oli joku 80e tms - no, ei ihan osta talveksi lentoja aurinkoon tolla summalla :silence:
#155 • • pie Guest
777 takas
#156 • • Daniel Braun Guest

Ei ole ollut. Tai no kesällä olis reitin puolesta ollut, mutta ei aikataulun puolesta.

Mä olen käsittänyt et noi aikataulut on lähes yks ja sama kelalle...
Ainakin niitä ei paljoa kiinnosta jos joudut venailee vaihtoa bussiasemalla tms tunnin pari.

Hyvin mä sain sen ainakin Kelalle perusteltua ollessani lukiossa :) Silloin sain about 100e kuukaudessa matkakorvausta.

wtf? :confused:
Missä sie oikee oot asunu ja missä käyny lukiota?

Mut joo, edelleenkin odotan jännityksellä.
Eiks noiden pitäis tulla aakkosjärjestyksessä tms?
Ainakin normaalisti mä oon saanu ehdotuksen suht nopeesti, miltei heti ku niit on käyty lähettelee ympäri suomea.
Mut nyt jossakin viipyy.
Olis kiva tietää onko jouluna joulu vaiko...
#157 • • innae Guest
Hohooh.
Tänään se tuli (ts. normaali aikatauluisille eilen).
Joulukuussa tililleni rapsahtaa 1526,47e.
Kiitos valtiolle.
Maksoin tosin enemmän kuin takaisin sain, mutta turha siitä nillittää on.
Ihan tyytyväinen näinkin :) Saapi joululahjoja ja -ruokia osteltua :)
#158 • • Boot Guest
Palautusta 700eemeliä. :D
#159 • • JsL Guest
Reippaat 900 takaisin. :happyroll:
#160 • • master bator Guest

Mä olen käsittänyt et noi aikataulut on lähes yks ja sama kelalle...
Ainakin niitä ei paljoa kiinnosta jos joudut venailee vaihtoa bussiasemalla tms tunnin pari.

No ei nyt ihan. Sitä koulumatkatukea sain just sillä perusteella, että bussien venaamista tulis keskimäärin 2h/päivä ja tällä kertaahan ei olla siis Kelalta ruinaamassa.

wtf? :confused:
Missä sie oikee oot asunu ja missä käyny lukiota?

Asuin Lapinjärvellä ja kävin lukiota Porvoossa. Koulumatkaa oli siis reilu 40km.

Kesällä olin duunissa Helsingin keskustassa ja kuljin sinne autolla, siitä ne runsaat kilometrit kertyivät. Tosiaan koska ensimmäinen bussi lähtee Lapinjärveltä Helsinkiin 6.20 ja työt alkoivat 7.00, luulis riittävän perusteluksi omalla autolla kulkemisesta. Bussimatka Lapinjärveltä Helsinkiin kestää siis lähemmäs kaks tuntia. Autolla menee ehkä 1h 10min.