312 posts, 16 pages, 166,916 views
Mites toi systeemi muuten menee
Mites toi systeemi muuten menee
Eli näihin aikoihin tulee veroehdotus/ilmoitus (ei o vielä ainakaan multa kolahtanu laatikosta sisään, prkl, jännityksellä odottaen...) ja rahat tupsahtavat tilille joulukuussa.
Olettaen siis jos palautuksia tulee.
Mites toi systeemi muuten menee ku joku tuossa kirjoitti, että niiden olis pitäny tulla joulukuussa, mutta esim innae odottaa vieläkin kirjettä sormet syyhyten? Mullekaan ei ole vielä tullut mitään...
:confused:
Nimim. emmä älyy
Joo sain vähän selvyyttä tähän systeemiin kun juttelin faijan kanssa. Laskeskelin myös vähän viime vuoden matkakuluja... Löysin tuolta vero.fi-sivulta sen kilometrikorvauksen määrän, eli 0,38e/km ja kerroin sillä ne ruhtinaalliset kilometrit mitä viime vuonna kertyi -> 5700e :D Tosin siinä sit oli vissiin vielä joku omavastuu jne jne, että ei kai sieltä ihan noin paljoa tule, mutta ihan mukavasti kuitenkin :) Kesällä mulla oli siis työmatkaa reilu 90km/suunta ja syksyllä 20km/suunta.
Joo, toi 0,38e/km on siis kilometrikorvaus, eli ei liity tähän.
Mutta verottaja katsoo oman auton käyttöä siten, että siitä saa vähentää 0,21e/km. Lisäksi on tosiaan 500euron omavastuu.
Lisäksi on se rattoisa puoli, että jos työmatkaasi on ollut mahdollista kulkea julkisilla niin vähennykset tehdään niiden mukaan
(yleensä oman auton käyttöä ei saa kovinkaan helposti perusteltua läpi)
Tsekkaa veroilmoituksen täyttöohje liite 2 (sivu 17).
Ei ole ollut. Tai no kesällä olis reitin puolesta ollut, mutta ei aikataulun puolesta.
Hyvin mä sain sen ainakin Kelalle perusteltua ollessani lukiossa :) Silloin sain about 100e kuukaudessa matkakorvausta.
Mä olen käsittänyt et noi aikataulut on lähes yks ja sama kelalle...
Ainakin niitä ei paljoa kiinnosta jos joudut venailee vaihtoa bussiasemalla tms tunnin pari.
wtf? :confused:
Missä sie oikee oot asunu ja missä käyny lukiota?