Re: RE: Music sharing is destroying the industry

48 posts, 3 pages, 6,901 views

:D

Posts: 3,707

#21 • • :D

Jäbä ei taida tuntee ton Micalin tuotoksia, ei se kuitenkaan enää mitään 'demomatskua' tee sanan varsinaisessa merkityksessä



En tunne en. :( Mut no pointti olikin, et kyllähän täälläkin on demo
osastolla semmoista matskuu jotka olis 'suoraan' valmista kauraa
ja ei tarvis kun saada esim. diili ja biisia levylle.

(eikä tämä ainoastaan tässä foorumissa)
Avatar
#22 • • Kalle Karvanen Guest

Painoksen määrä olis sitten ehkä vaikka 5000 vinyylia, jotka sitten menis kaupaksi joka tapauksessa (riippuu tietty kuinka paska biisi on kyseessä) ....



5000kpl vinyyliä on aika helvetin hyvin nykyisillä markkinoilla jos puhutaan hiukankin erilaisesta musagenrestä kuin valtavirta paska tai jollei artistilla ole nimeä. En tiedä minkä tyylistä matskua Micali tekee, mutta tämä ihan yleisesti.

No ehkä sitten FS:n myötä vinyyli-dj:t warettavat _kaikki_ biisit mp3:na upfront promoina ja soittavat niitä sitten. Yea!



Ei VINYYLI-djt soita FS:ää ;)


Edelleen pidän kiinni siitä, että mp3:sta kärsii ehkä eniten sitten CD-julkaisut.... plaa plaa juttua karsittu... Jokainen tietty näkee tämänkin asian omalta osaltaan itselleen edullisesta näkövinkkelista.



Juurikin näin. Tutkittua tietoa mp3 rellujen yms. syöpäläisten toiminnasta ei elektronisen musiikin saralla juurikaan taida olla. Kuten todettu niin homma on aika 50/60 ja sou not. Itse pidän mp3 rippailua jne. täysin idioottien pätemishaluisten mulkkujen hommana, mutta joissain tapauksissa se on myös hyvä keino markkinoida. Kaikki on kuitenkin tapauskohtaista.

Omalta kohdaltani voin sanoa että en ole ikinä hakenut yhtään mitään soulseekin kautta, enkä ole enää 6-7 vuoteen ostanut yhtään cd:tä (yhtä poikkeusta lukuunottamatta). Vinyyli on mulle se mitä pitää saada. Puristi mikä puristi tämän suhteen.

Pelottavin skenaario on tietysti se että uusi kasvava sukupolvi tottuu liiaksi siihen että kaikki löytyy soulseekistä tai yleensäkin bitti-muodossa, jolloin voimme sanoa amen vinyylille.

Vähän ot, mut olkoon.
:D

Posts: 3,707

#23 • • :D

Pelottavin skenaario on tietysti se että uusi kasvava sukupolvi tottuu liiaksi siihen että kaikki löytyy soulseekistä tai yleensäkin bitti-muodossa, jolloin voimme sanoa amen vinyylille.


Very true! Eniten syö muakin se kun aika moni tuttu on just semmoinen,
että ei voisi vähempää kiinnostaa levyt kaupanhyllyssä, jos sen saa
netistä imettyä. :( Myönnän, että imen ihan hitosti materiaalia mp3:na
netistä, lähinnä tarkoituksena seulia läpi ns. hyvät biisit, jotka ostan sitten
vinyylina/cdna kaupasta. Mutta joo ne jotka imee vaan, eikä osta levyä
missään vaiheessa + polttaa vielä rahasta kavereille cdr:lle. HRRR HRRR->
Avatar
#24 • • MikkiHiiri Guest
Eipä ollu mitenkään yllätys toi postaus. Tollasta sattuu joka päivä ja olen nähnyt aika
vitun monta vastaavaa tapausta. Siks olis artistille vitun tärkeetä ettei menis jakelemaan
biisejänsä YHTÄÄN MIHINKÄÄN ilman lupia, jos ne on diilattu tai edes joku on kiinnostunu
diilaamaan. Itellä on meinannu käydä myös pari kertaa tollanen kämmi pelkkien tracklistien
takia joten ei kannata ihmetellä träklistejäni, jos siellä lukee jonku biisin tilalla
"unknown - untitled". Se on biisin nimi niin pitkään, ennenku on julkasupäivä sopparissa ja lyöty lukkoon.
Jos välttämättä haluu pistää biisinsä jonku DJ:n soittoon, tehkää siitä versiosta erilainen
kuin muista, jolloin vuodon aiheuttaja paljastuu välittömästi.
Avatar
#25 • • da_chef Guest


Pelottavin skenaario on tietysti se että uusi kasvava sukupolvi tottuu liiaksi siihen että kaikki löytyy soulseekistä tai yleensäkin bitti-muodossa, jolloin voimme sanoa amen vinyylille.



Turun Kivikukkaron Anttilan musiikkivastaava sanoi juuri etteivät he pysty saamaan niin paljoa vinyyliä mitä menisi kaupaksi, ongelma johtuu lähinnä tukkujen ja levy-yhtiöiden kyvyttömyydestä saada tarpeeksi vinyyliä markkinoille. Ei tosin puhunut konemusasta pelkästään, mutta yleisellä tasolla kuvaa hyvin sitä, ettei vinyyli ole mihinkään kuolemassa.
Avatar
#26 • • Edited :t:c: : : Guest
Yks paska juttu on myös noi nykypäivän liiaksikin yleistyneet cd-kansio varkaudet. Siinä ei auta vaikka kuinka olis ollu dj pistämättä tavaraa eteenpäin. Mut sille nyt ei voi mitään, paitsi jonkun kivuliaan sairauden sille joka matskut käänsi. Onneks itselle ei ole vielä käynyt näin, johtuiskohan vaan mun uberpienestä kansiosta mitä ei oikeen uskalla päästää silmistä? *puunkoputtamis* :D

Mut Mikki puhuu asiaa, eri nimiä ja versioita vaan. Ei ole kuitenkaan kauheen vaikee tehdä joku pieni muutos ja bouncee sen sit uusiks.

Briteissähän on näitä promo/white juttuja ollu mis tulee jotain pähkää spiikkiä päälle, 'This is a promo of upcoming XXX release...' ja esim essential mixeis on joskus spesuissa 'essential'-lisävoxui päällä (ei siis niitä jinglejä vaan ihan oikeeta tavaraa:).
Avatar
#27 • • MikkiHiiri Guest

Yks paska juttu on myös noi nykypäivän liiaksikin yleistyneet cd-kansio varkaudet. Siinä ei auta vaikka kuinka olis ollu dj pistämättä tavaraa eteenpäin



Toi on totta ja erittäin valitettavaa..
Mulla lukee senkin takia CD:issä pari kirjainta/biisi, joten voi olla varkaalle vaikee keksii
nimi sharetukseen, auttaa ainakin vähäsen :) (ellei biisi sitte oo ollu jo tiedossa)
Avatar
#28 • • Adam t Guest

Meinaatko sitä promon rippaamista nettiin
vai tota oman musiikin julkaisun haluamista?



Kyllä, meinaan sitä promon rippaamista nettiin.
Avatar
#29 • • MikkiHiiri Guest

Näyttää vaan, että nykysin kaikki paskajutut mitä tapahtuu, syypääksi
väitetään piratismi / mp3:t. hrrh.



Mikäs se paskajuttujen syy oli ennen mp3:sta? Vai tarvitsiko silloin edes syyttää mistään mitään :happyroll: :roll:
Avatar
#30 • • da_chef Guest

Näyttää vaan, että nykysin kaikki paskajutut mitä tapahtuu, syypääksi
väitetään piratismi / mp3:t. hrrh.



Mikäs se paskajuttujen syy oli ennen mp3:sta? Vai tarvitsiko silloin edes syyttää mistään mitään :happyroll: :roll:



c-kasetit

"hometaping is killing music"
Avatar
#31 • • Kalle Karvanen Guest


Pelottavin skenaario on tietysti se että uusi kasvava sukupolvi tottuu liiaksi siihen että kaikki löytyy soulseekistä tai yleensäkin bitti-muodossa, jolloin voimme sanoa amen vinyylille.



Turun Kivikukkaron Anttilan musiikkivastaava sanoi juuri etteivät he pysty saamaan niin paljoa vinyyliä mitä menisi kaupaksi, ongelma johtuu lähinnä tukkujen ja levy-yhtiöiden kyvyttömyydestä saada tarpeeksi vinyyliä markkinoille. Ei tosin puhunut konemusasta pelkästään, mutta yleisellä tasolla kuvaa hyvin sitä, ettei vinyyli ole mihinkään kuolemassa.



Anttilalla on hyvä asema jo senkin takia että heille voi tilata levyjä halvalla, ilman postikuluja ja vielä kohtuullisen suuresta katalogista. Tähän kun vielä lisätään Turun alueella se että täällä ei ole yhtään liikettä mistä saisi puhtaasti noita genrejä mitä Anttilaan voi tilata + se että Suomessa ei ole oikein mitenkään muutenkaan hyvin pullat uunissa levykauppojen suhteen niin Anttila vastaa hyvin kysyntään.

En tiedä ketä Anttilan puolelta päätti ottaa tämän käytännön käyttöön että tilaavat vinyyliä liikkeeseen, mutta eivät tainneet aavistaa sitä miten hyvin levyjä on alkanut menemään. Uskoisin että suurimman osan tuosta vinyylimyynnistä muodostaa juuri konemusa.

Vaikka tämä kaikki kuulostaakin kovin ruusuiselta niin pitää muistaa että Kivikukkaron vinyylin myynti vastaa noin yhtä kourallista hiekkaa Saharassa, eli se ei todellakaan ole paljoa Euroopan laajuisesti. Tämän takia en vetäisi yleistyksiä ihan näin helposti siihen suuntaan että vinyyli voi hyvin :)

Tuo oma skenaarioni nyt oli lähinnä sellainen uhkakuva mitä olen hautonut päässäni mutta näkisin että se on ihan mahdollinenkin tulevaisuudessa. Asenteet muuttuvat ja ihmiset muuttuvat. Aikahan tämän näyttää. Loppuu se vinyyli ainakin sitten kun öljy loppuu :)
Avatar
#32 • • djsakke Guest

Pelottavin skenaario on tietysti se että uusi kasvava sukupolvi tottuu liiaksi siihen että kaikki löytyy soulseekistä tai yleensäkin bitti-muodossa, jolloin voimme sanoa amen vinyylille.


EHDOTTOMAN HORROR-tilanne. DJ:n pitaa kyl todellakin omistaa soittamansa levyt originaalijulkaisuina/promoina. Mp3-only-/Sonic Foundry-Acid-wannabe-dj:t palakoot helvetin tulissa. Ainiin, ei mitaan vikaa jos soittaa cd:lta itse siirrettya vinyylimatskua, kunhan pystyy todistaan etta ei ole kyseessa piraattikappale. (enka naa mitaan vikaa siina etta tekee softalla X megamixeja old skool -tyyliin kunhan EI vaita olevansa dj silla meriitilla)


se että Suomessa ei ole oikein mitenkään muutenkaan hyvin pullat uunissa levykauppojen suhteen niin Anttila vastaa hyvin kysyntään.


Jaano, tampereella voltista loytyypi melkein aina just mita tarvii. (jos ei loydy niin tilataan) harvemmassa levykaupassa on niin paljon backstockia hyllyssa ja tietotaitoo valikoida paketteihin ainakin meikalaisen musamakuun sopivaa matskua. lifesaverissa ei koskaan oo mitaan kun siel kay, perushottoo hyllyt taynna mika ei kiinnosta ketaan ja tampereella lakkasin kaymasta swampissa jo ajat sit kun se alakerran 'vinyyliosasto' on niin helvetin vastenmielinen. Markon listoja en enaa lue kun niissa maileissa ei oo enaa listoja vaan linkit jonnekin helvetin paskasti dizainatulle webbisaitille mista ei saa luettua mitaan jarkevasti.

edit: OHO huonot quotet, olin tuossa parilla kaljalla, ei jaksa korjaa. You get the point anyway :)
Avatar
#33 • • A-E Guest


Very true! Eniten syö muakin se kun aika moni tuttu on just semmoinen,
että ei voisi vähempää kiinnostaa levyt kaupanhyllyssä, jos sen saa
netistä imettyä. :( Myönnän, että imen ihan hitosti materiaalia mp3:na
netistä, lähinnä tarkoituksena seulia läpi ns. hyvät biisit, jotka ostan sitten
vinyylina/cdna kaupasta. Mutta joo ne jotka imee vaan, eikä osta levyä
missään vaiheessa + polttaa vielä rahasta kavereille cdr:lle. HRRR HRRR->



Itse kanssa imen netistä biisejä seulonta tarkoituksessa, koska netti levykauppojen 30 sec audio samplet ei kerro koko kuvaa biisistä, minkä takia ne biisit on pakko hakea netistä ennen kuin lähtee mitään ulkomailta tilaamaan. Suomessa kun on niin huonot valikoimat levykaupoissa on pakko turvautua mp3 apuun kun etsii uusia ja mielenkiintoisia julkaisuja. Kyllähän se tietenkin olisi kivaa, jos törmäisi noihin uusiin julkaisuihin ihan Streetbeatissä, mutta kun ei niin ei. Se on ihan sama tilaako noi levyt ulkomailta vai Detunezista tai Stereofonicasta, kun ne pitää kuitenkin ennen ostoa kuunnella ja tässä mp3 on mielestäni aivan loistava apu.

Mielestäni tämä mp3 ongelma koskettaa kaikista eniten proge dj:tä ja tuottajia. Proge deejiillä kun näyttää olevan pakonomainen tarve soitella noita julkaisemattomia cd-r levyjä ennen kun muut dj:t alkavat niitä soittamaan ja kun ne viellä jakelevat omia tuotoksiaan joka toiselle kaverilleen niin ei ole mikään ihme, että joku niistä kavereista laittaa ne nettiin yleiseen jakoon. Sitä voisi miettiä kannattaako niitä promoja levitellä ympäri maailmaa, kun ne näyttävät koko ajan päätyvän kuitenkin internettiin ennen virallista julkaisua. Pitää promot itsellään ja tekee niistä hieman muutettuja versioita levy yhtiöille ja muille dj:lle niin pääsee siitäkin ongelmasta eroon, koska kuka saatanan idiootti sitä soittelisi "väärää" versiota dj keikoillaan. En vittu ainakaan minä. Mulla sen levyn pitää olla vinyyli formaatissa tai sitten se jää soittamatta, kun noi cd:t ei oikein istu omaan dj-tyyliini.

eikä proge fanien tarvitse alkaa vetään sitten mitään hernettä nenään yhden teknopuristin höpinöistä ja olettamuksista, kun ei noi mun olettamukset perustu mihinkään oikeisiin faktoihin, vaan omiin johtopäätöksiini ja olettamuksiin. Enkä tarkoittanut noilla kommenteilla ketään kotimaista tuottajaa tai dj:tä vaan ulkomaalaisia superstar dj tähtiä.
Avatar
#34 • • miikkaL Guest


Juurikin näin. Tutkittua tietoa mp3 rellujen yms. syöpäläisten toiminnasta ei elektronisen musiikin saralla juurikaan taida olla. Kuten todettu niin homma on aika 50/60 ja sou not.



Juurihan tuosta julkaistiin akateeminen tutkimus, jonka mukaan musiikin jakaminen ei laske levymyyntiä.

http://www.digitoday.fi/showPage.php?page_id=11&news_id=29651

Edit: Ai puhuitkin elektronisesta musiikista... Kyllä mä uskon että vaikuttaa ainakin tiettyihin genreihin. Missään muualla en ole nähnyt niin aktiivisesti uusia julkaisuja seuraavia+warettavia ihmisiä kuin trance-genren kuuntelijoissa.
Avatar
#35 • • MikkiHiiri Guest

Pelottavin skenaario on tietysti se että uusi kasvava sukupolvi tottuu liiaksi siihen että kaikki löytyy soulseekistä tai yleensäkin bitti-muodossa, jolloin voimme sanoa amen vinyylille.



Ja tätä vois edistää myös nää MP3-levykaupat.
Mitä tulee noihi MP3-levykauppoihin, niin ite en maksais ikinä MP3:stä senttiäkään.
Johan siitä on ääntä karsittu enemmän kuin hintaa alkuperäiseen nähden.
Avatar
#36 • • MikkiHiiri Guest

Missään muualla en ole nähnyt niin aktiivisesti uusia julkaisuja seuraavia+warettavia ihmisiä kuin trance-genren kuuntelijoissa.



True.
Ja johan sen näkee kun pistää hakusanoja, teknompaa matskuu tulee 2-5 vastausta
ja tieston uutta biisiä 20000
Avatar
#37 • • da_chef Guest

Vaikka tämä kaikki kuulostaakin kovin ruusuiselta niin pitää muistaa että Kivikukkaron vinyylin myynti vastaa noin yhtä kourallista hiekkaa Saharassa, eli se ei todellakaan ole paljoa Euroopan laajuisesti. Tämän takia en vetäisi yleistyksiä ihan näin helposti siihen suuntaan että vinyyli voi hyvin :)



Tottahan toki, mutta silti pitää muistaa, että Anttila on sen kokoluokan kauppa ettei sinne kovin helpolla varmaan oteta tavaraa hyllyssä tyhjänpanttina lojumaan.

Mutta Anttiloissakin on eroja, samaisesta jutusta luin miten jokainen Anttila päättää itse mitä levyjä hankkii eli mitään keskitettyä toimintaa ei sen ihmeemmin ole.
Avatar
#38 • • da_chef Guest
raskaasti off-topic:

Itse kanssa imen netistä biisejä seulonta tarkoituksessa, koska netti levykauppojen 30 sec audio samplet ei kerro koko kuvaa biisistä, minkä takia ne biisit on pakko hakea netistä ennen kuin lähtee mitään ulkomailta tilaamaan.

eikä proge fanien tarvitse alkaa vetään sitten mitään hernettä nenään yhden teknopuristin höpinöistä



Soitat teknoa etkä tajua teknobiisin ideaa 30 sekunnissa?
Avatar
#39 • • sonni Guest
ketä kiinnostaa musiikkiteollisuus?
ketä kiinnostaa jokin paska label, joka ei
välitä itse musiikista, eikä halua saada
tuotosta kaikkien saataville analogisessa
muodossa (, jos se on sen arvoinen)?

tämä ei ole mikään mp3-ware-puolustus.
mp3/ogg on mainio keksintö tilapäismediaksi.
helpoin keino on olla jakamatta liian hyvä-
laatuista tilapäismediaa ympäriinsä.
Avatar
#40 • • Homegrove Guest
Itse kannatan mp3 kauppoja ja väitän että ne yleistyvät rajusti. Hassua että juuri progea löytyy helpoiten ostettavassa muodossa mp3:sena...

Suosin kuitenkin itse vielä toistaiseksi vinyyliä, levy-ostokset jotka olen tehnyt bitti-muodossa eivät ole yleensä olleet saatavilla ainakaan helposti vinyylinä tai sitten ovat ns mp3 exklusiiveja.