Ongelma vain on, että en ole koskaan oiken katsonut telkkaria tai seurannut mitä sarjoja tulee. Niinpä kokemukseni on sen verran vähäinen, että en osaa sanoa mitkä olisivat hyviä sarjoja. Ja koska yksi boksi telkkarisarjaa maksaa yleensä hunajaa, ei viitsisi ostaa sikaa säkissä vain todetakseen että sarja on huono.
Niinpä olisi kiva kuulla muiden suosituksia hyvistä televisiosarjoista, joita voisi hankkia myös kotihyllyn komistukseksi. Ja ei vain pelkäksi komistukseksi, vaan olisi kiva että sarja kestäisi katsomista useammankin kerran. Plussaa tulee vielä hyvästä äänen- ja kuvanlaadusta, tosin ymmärrän kyllä että harvemmassa sarjassa on yhtä hyvä tekninen laatu kuin monissa elokuvajulkaisuissa.
- - -
Tällä hetkellä hyllyssä on kolme televisiosarjaa: Simpsons, Taistelutoverit ja Pride and Prejudice.
Simpsonit ovat ihan peruskauraa, niitä on aina kiva katsoa. Tosin niitäkin voisi ilmestyä vähän nopeampaa tahtia, vasta kolme ensimmäistä tuotantokautta on ilmestynyt... :P Futuramaa olen miettinyt, mutta en oikein osaa sanoa onko se hintansa väärti. (Olen nähnyt ehkä max. yhden jakson Futuramaa koskaan, enkä oikein muista miten se vertautuu Simpsoneihin.)
Pride and Prejudice tuli tilattua Briteistä, sisältäen kaikki 6 jaksoa sekä yhden BBC:n making of -dokumentin. Vaikka luulin että kyseessä olisi enemmän pelkkä tyttöjuttu, tuntui Villekin ihan tykkäävän brittiläisen yläluokan sosiaalisista kiemuroista. Ja onhan se Colin Firth aivan ihana Mr Darcyna. :heart:
Taistelutoverit on uusin hankinta, ja täytyy sanoa että boksi teki aikamoisen vaikutuksen ainakin muhun. Ensinnäkin, tekninen laatu sarjassa oli aivan loistava: ääni oli kirkas ja hieno 5.1 DD ja kuvanlaatu oli todella upea. Toisekseen, sarja itsessään antoi mulle paljon ajattelemisen aihetta sodasta, ja näytti siitä sellaisia puolia joita en ollut tullut edes ajatelleeksi. Siinä missä monet muut sotaelokuvat (esim. Saving Private Ryan) keskittyvät kuvaamaan vain yhden puolen sodasta, kuvasi sarja tapahtumia laajalla skaalalla, alkaen aina alun koulutuksesta sodan loppumiseen ja kotiuttamiseen. Ja mikä parasta, tositapahtumiin perustuva kerronta oli myös huomattavan yleissivistävää.