tööt

13 posts, 1 page, 3,433 views

Avatar
#1 • • vartio Guest
höh. kyse on kuitenkin nyt autoista ja autojen tööteistä.

ovatko ne aivan turhia vai edistävätkö ne jonkintasoista tunteiden siirtoa?
Avatar
#2 • • Daniel Braun Guest
Joku semmonen siisti "la cuca raza"/what ever töötti on påp! :hearts:
Hiiten semmoset perustöräykset!

Sit tietyst tää "kumipallotöötti" (tyyliin vm 1904) siinä auton ulkopuolella on kans aika hieno.
Menisköhän katsastuksesta läpi? :excellent:
Avatar
#3 • • khatt Guest
Voiko autojen torviin ladata polyfonisia soittoääniä?
Avatar
#4 • • timppa^ Guest

Voiko autojen torviin ladata polyfonisia soittoääniä?



jossain niissä jenkkilimoissahan on monofonisii kyl.
Avatar
#5 • • Quu Guest
Välillä tulee kyllä käytettyä tööttiä ihan rankaisumielessä jos joku oikein idioottimaisesti törttöilee. Joskus olen toivonut ratin keskiöön sellaista lautasen kokoista nappia millä voisi puukottaa toivottua kohdetta naamaan. Onneksi näitä tilanteita tulee hyvin harvoin. :heart:


Muuten toivoisin autoon sellaista vaihtoehtoista lempeää tööttiä, josta laite suoltaisi ulos jonkun rauhallisen "anteeksi, mutta..." -tyyppisen litanian vienolla naisen äänellä. Töötti on turhan provosoiva ääni jos kyse on esim. edellä olijan nukahtamisesta vihreiden valojen vaihduttua.
Avatar
#6 • • Bio Guest
Mulla oli ennen vanhassa honda civicissäni sellanen hiljanen töötti, joka ei kuulunu kunnolla kun tööttäili. Harmitti, jos joku törttöili eikä oma töötti kuulunu yhtään.. :angry:

Harvoin käytän tööttiä, mut toivon et se kuuluu myös. Etenkin harmittaa, jos jotkut bussikuskit (jotka ovat ammattiautoilijoita), luulevat että heillä on oikeus mennä miten vaan liikenteessä, eikä oma töötti kuulu, jos on samanlainen kuin mun entisessä civicissä. :mad:

nojoo.. mä alan pian ottaa punssia :hah:
Avatar
#7 • • osm Guest
Mulle on ainakin joskus opetettu että töötti on hätätilanteita varten, eli oikea reaktio sellaisissa tilanteissa joissa sulle töötätään on pysähtyä ja mennä kysymään että mikä on hätänä. :)
Avatar
#8 • • da_chef Guest

Mulle on ainakin joskus opetettu että töötti on hätätilanteita varten, eli oikea reaktio sellaisissa tilanteissa joissa sulle töötätään on pysähtyä ja mennä kysymään että mikä on hätänä. :)



Tuossa tapauksessa voikin sitten täräyttää proverbiaalisen töötin kysyjän naamaan.
Avatar
#9 • • JussiS Guest
Ite oon suosinu kavereitten kanssa "tyyttää töyssyissä" -kampanjaa, eli aina ajaessasi hidastetöyssyyn, paina torvea. Jos ei muuta, niin vituttaapa ainakin sitä suunnittelijaa.

(Disclaimer: Raumalla on keskustassa käytännössä luovuttu liikennevaloista, ja päädytty kolmiottomiin hidastetöyssyisiin risteyksiin. Tulos: Koko kaupungin keskustan liikenne seisoo 14.00-18.00. Siistii :))
Avatar
#10 • • bulk Guest

Voiko autojen torviin ladata polyfonisia soittoääniä?



Lakikirjan mukaan autossa saa olla useampaa eri säveltä soittava äänimerkki, mutta niiden on soitava samaan aikaan, joten melodioiden soittelu (tyyliin Kwai-joen silta) on kielletty.

Itse tööttään aina kun on aihetta, yleensä myös turhissa hidastetöyssyissä.

Töötin käyttö ei ole oikein Suomessa arvossaan, itse käytän sitä lähinnä ilmoittamaan muille tienkäyttäjille: "Hei, huomaatko, että olen täällä".
Avatar
#11 • • Taedium Guest

Mulle on ainakin joskus opetettu että töötti on hätätilanteita varten, eli oikea reaktio sellaisissa tilanteissa joissa sulle töötätään on pysähtyä ja mennä kysymään että mikä on hätänä. :)

No tais olla autokoulukirjoissa, joissa opetettiin, etta tootti on vaaratilanteen merkki. Taisi samassa kirjassa olla myos maininta siita, etta vaaratilanteen sattuessa kannattaapi hiljennella sita vauhtia.

Nain ainakin itse toimin. Myoskin itse pidan siita kiinni, etta turvavali on kaksi sekuntia. Jos joku ajaa liian lahella puskurissa, eika kolmesta jarruvalon vilautuksesta tajua jattaytya vauhdin vaatimalle turvavalietaisyydelle, niin ei auta muu kuin laittaa se vauhti sitten sen muikaiseksi, etta se etaisyys autojen valissa on se kaksi sekuntia.

Tieta annan kylla, jos haluaa ohi menna, mutta persauksissa ei ajeta.
Avatar
#12 • • Remotion Guest
Eikö tohon liikenteessä kettuiluun mee hirveesti voimavaroja, varmaan kokoajan hermot pinnassa kun miettii mitäs mä tolle teen jos se sattuu vaikka ajaa liian lähellä. Mulle on ainakin töötti ollut suotuisa. Muuten oisin ehkä alkanut pesee autoo kattoluukku auki ellei tarkkaavainen autoilija ois huomauttanu töötillä! :excellent:
Avatar
#13 • • crash Guest
eipä nuo suomessa ole häirinneet, mutta arabiassa kyllä. käytettiin meinaan _vähän_ hanakammin.