Live setuppi

54 posts, 3 pages, 8,220 views

Avatar
#21 • • gerry Guest

samapa tuo tosiaan, live täydellä kotistudiolaitteistolla on vaan aika raskasta ja kaikki laitteet eivät tosiaankaan sovellu livekäyttöön vaan nimenomaan studiokäyttöön. ja kuten mäkin sanoin, toi showpuoli on tietenkin huomattavasti siistimmän näköstä jos lavalla hakataan mpc:tä ja synia - mut noista asioista selviää vaikka roudaamalla lavalle synat, jättämällä johdot lattialle ja silti ajamalla setin pöydän alla pyörivällä läppärillä haha.


Show on se kaikista tärkein :)
Vaikka ehkä vähän kornilta kuullostaakin, mut kyl näyttävää liveä on aina kiva katsoa kuin sellaista mis yks/kaksi+n heppua räplää läppäreitään ja sormeilee jotankin snadia kahden oktaavin midikiipparia.
Ottais edes sieltä kotistudiosta sen vähän isomman synan (vaikka se Gerryn mainitsema JP) pelkäksi midikontrolleriksi.

Kaikkea ei voi raahata mukaan, se on kyllä ihan totta.
Mut onhan se sen vaivan arvoista että siellä lavalla on sitä tavaraa...
Ei siinä varmaan liven soittajallakaan hirveesti fiiliksiä voi olla jos on käytössä läppäri+kontrolleri.
Ainakin mulla olis mielenkiinto kadoksissa jos joutuis isolle ihmisjoukolle soittamaan "liven" ei niin näyttävästi.



No juu... Monihaarainen käsite. Totta kai live tilanne jossakin torilla tai limudiskossa on helvetin tylsää seurata jos joku heppu hääri läppärin takana! Silloin ON tärkeä live esintyminen ja edellä mainitut show meininki. Toki silloin kuuluvat myös tanssitytöt live geariin;)

Mutta nyt keskustelun toinen haara. Jos veät clubikeikan ei sua yleensä edes nähdä. Vaikka olet lähellä yleisöä, yleisöön kohdistuvat valot sekä melko pimeät olosuteet lavalla peittävät artistin kokonaan... Silloin on yks haile millä setuplla sen kokoonpanon heittää. Ja tätä jälkimmäistä kokoonpanoa itse olen täs harkinnut... Setuppi on minimallistinen, helppo roudata mutta LIVE eikä mitään sen kummemppaa showta tarvitse. Fiilikset, valot, sekä musa tehköön se puolestan.

Ei clubil kukan kato sun gearia tai ajattele et hohhohhojja miten yksinkertaista. Tosin ku esimerkiksi jossakin lasten hyväntekeväisyyskonsertissa keskellä stadionia 10 kameramiehen kuvatessaan tekemisiäsi :D

Uskon että mm. tämän takia tässä threadissa tuli vähän erimielisyyttä live setupista:)

Johonkin hyväntekeväisyyskonserttiin ku esintymään menisin toki ottaisin vaikka lainaksin frendien kaikki synat ym. krääsän sekä palkkaisin ehkä kokonaisen sinfoniaorgesterin shown takia, mut clubeil ei sitä tarvitse;)
Avatar
#22 • • Daniel Braun Guest
En minä Gerry tässä ajatellut tota "clubi-live vs poppidisco-live" asetelmaa.
Se on loppujenlopuksi ihan sama missä se live hoidetaan, kyl siihen aina ihmiset kiinittävät huomiota.
DJ saattaa jäädä huomioimatta, mut jotenkin toi live aina vetoaa sen verran et ihmiset hakevat katseellaan edes jonkinmoista havaintoa siitä mitä siellä lavalla touhutaan jne...

Minen tiedä että minkälaisissa tapahtumissa sinä olet käynyt ja mikä on sun näkemys noista jutuista, mut nii.
Kuten sanoinkin jo edellä, jokaisella on oma makunsa ;)

Kun sanoit:

Ei clubil kukan kato sun gearia tai ajattele et hohhohhojja miten yksinkertaista. Tosin ku esimerkiksi jossakin lasten hyväntekeväisyyskonsertissa keskellä stadionia 10 kameramiehen kuvatessaan tekemisiäsi


Ni mun mielestä menet vähän metsään tossa.
Kyllähän toi hyväntekeväisyyskonsertti tms olis pakko hoitaa ehkä överi näyttävästi (just ne tanssitytöt tms) mut kyl se clubi-livekin olis joidettava suht mielenkiintoisen näköisesti.

Live on aina live, ei siitä mihinkään päästä.
Ei voi ajatella että clubeilla vois luistaa siitä näyttävyydestä, kyl se live aina on sellainen asia että sen tulis jollakintapaa olla edes hieman liven näköinen.
Mitä hittoa sit livekeikkaa heittämään jos ei tosissaan halua tehdä siitä "liveä" vaan näpyttelee jotakin konetta pimeässä nurkassa?
Samalla olis voinnu himassa vetää koko setin cd:lle ja tulla törkkäsemään sen cd-soittimeen ja fiilistellä takahuoneessa tms paikassa...
Avatar
#23 • • gerry Guest
Olen kanssasi aika erimieltä... Ja näen ettet yritä edes ymmärtää tai et vaan ymmärrä, mut ei se mitään. Housebileet kai poikkeavat niin paljon trancebileistä ettei vaan ymmäretä toisiamme;)

Ni mun mielestä menet vähän metsään tossa.
Kyllähän toi hyväntekeväisyyskonsertti tms olis pakko hoitaa ehkä överi näyttävästi (just ne tanssitytöt tms) mut kyl se clubi-livekin olis joidettava suht mielenkiintoisen näköisesti.



Clubeilla mainitsemasi näyttävyyden hoitavat valot, savukoneet, lazerit, musa sekä muu rekvisiitta... HYVIN harvoissa bileissä artistia lavalla ede näkee johtuen voimakkaista spottivaloista jotka on kohtistettu yleisöön (ja puhun trancen puolesta, en siis tiedä miten teillä housemiehillä, voi olla et teil juodan tikulla lovejuomia ja chillataan tekopalmujen alla;))



Live on aina live, ei siitä mihinkään päästä.
Ei voi ajatella että clubeilla vois luistaa siitä näyttävyydestä, kyl se live aina on sellainen asia että sen tulis jollakintapaa olla edes hieman liven näköinen.
Mitä hittoa sit livekeikkaa heittämään jos ei tosissaan halua tehdä siitä "liveä" vaan näpyttelee jotakin konetta pimeässä nurkassa?
Samalla olis voinnu himassa vetää koko setin cd:lle ja tulla törkkäsemään sen cd-soittimeen ja fiilistellä takahuoneessa tms paikassa...



Eieieiei.... Sä joko oikeesti et ymmärtänyt tai et halua ymmärtää. Soittamalla CD:ltä valmista levyä siinä ei ole mitään liveä tosin kuten "naputtelemalla" vaikka looppeja koneella livenä, efektoimalla niitä sekä heittämällä mukaan uusia juttuja.

Sulla on ihan selvästi joku konefobia etkä voi hyväksä et koneel VOI heittää livesettiä;) Mut aiheesta ei sen enemppää sillä edellisissä postauksissa se on jo HYVIN selväksi tehty miten LIVEÄ on pyöritellä esim. abletonis looppeja, reaali aikaisesti efektoita niitä sekä miksata biisejä yhteen rakentamalla ne lennossa uusiksi, ja toimenpite ON erittäin live vaikka se on sun mielestä pelkästään "koneella naputtelua" onkin. CD? Sehän on kaukana mistään livestä....

Mut joo, enpä kritisoi asia sen tarkemmin, piis;)
Avatar
#24 • • Daniel Braun Guest

Olen kanssasi aika erimieltä... Ja näen ettet yritä edes ymmärtää tai et vaan ymmärrä, mut ei se mitään. Housebileet kai poikkeavat niin paljon trancebileistä ettei vaan ymmäretä toisiamme;)


Sinä vain et halua ymmärtää minun mielipidettäni ;)
Heh heh...


(ja puhun trancen puolesta, en siis tiedä miten teillä housemiehillä, voi olla et teil juodan tikulla lovejuomia ja chillataan tekopalmujen alla;))


Jaah...
Että sit tuollaista.

Mites teillä kiksubileissä?
Kutiavatko ranteet kiksukarvoista ja onko valotikuissa riittävästi potkua? :D


Eieieiei.... Sä joko oikeesti et ymmärtänyt tai et halua ymmärtää. Soittamalla CD:ltä valmista levyä siinä ei ole mitään liveä tosin kuten "naputtelemalla" vaikka looppeja koneella livenä, efektoimalla niitä sekä heittämällä mukaan uusia juttuja.


Jos kerran sitä ei yleisö näe, niin mikset olis voinnu naputella sitä konetta himassa ja hoitaa sen "liven" siellä talteen cd-r:lle jonka vaikka postitat keikkapaikalle?
Kato, ei tarvis edes raahata sitä läppäriä paikanpäälle ;)
Yhtä "live" sekin olisi, eihän se yleisö tiedä kuka/mistä se "live" tulee jos ei kerran artistia tms muuta näe...


Sulla on ihan selvästi joku konefobia etkä voi hyväksä et koneel VOI heittää livesettiä;) Mut aiheesta ei sen enemppää sillä edellisissä postauksissa se on jo HYVIN selväksi tehty miten LIVEÄ on pyöritellä esim. abletonis looppeja, reaali aikaisesti efektoita niitä sekä miksata biisejä yhteen rakentamalla ne lennossa uusiksi, ja toimenpite ON erittäin live vaikka se on sun mielestä pelkästään "koneella naputtelua" onkin.


Ota silmä käteen ja lue edelliset viestini...
Koneella voi hoitaa livekeikan, en mä sitä mene kiistämään.
Mut mun mielest se on kyllä melko mitättömän näköistä.

Joko sinä et ymmärrä, halua ymmärtää tai näyttösi on vain likainen.
Mutta ni, lue ensin ajatuksella noi mun viestit...
Avatar
#25 • • whuf. Guest

Ota silmä käteen ja lue edelliset viestini...
Koneella voi hoitaa livekeikan, en mä sitä mene kiistämään.
Mut mun mielest se on kyllä melko mitättömän näköistä.

Joko sinä et ymmärrä, halua ymmärtää tai näyttösi on vain likainen.
Mutta ni, lue ensin ajatuksella noi mun viestit...




Joskus tuli heitettyä keikka tolla danonen tyylillä... tuloksena paskempi soundi, vaikeammat biisejen vaihdot ja huonompi soundillinen kokemus porukalle. Eikös musiikissa kuitenkin tärkeintä ole se ÄÄNI eikä se ULKONÄKÖ!?(vrt silikonirinnat... kivan näköset, mutta puristappas niitä ;) Toki voi raahata vaikka koko olohuoneensa keikalle, mut siinä vaan ei ole mitään järkeä jos aikoo toteuttaa sen jutun niin että se vielä soundais hyvälle... ilman mitään ihme säätöjä.
Kaikki biisit mitä on tullut duunattua on vaatinut niin paljon säätöä että sen toteuttaminen livenä ilman kymmenen minsan breikkejä biisejen välissä ei vaan onnistuis.
Ja sitten vielä tosta näkymisestä niin esim mitä tamperetalossa liveä soittaessa huomas niin eipä sieltä valomeren keskeltä ja korkealta lavalta hirveän paljon esiintyjien touhuja nähnyt. Tanssitytötkin tosin heilu edessä( lääh :excellent: ).

Sit vielä pikku esimerkkinä Jarre... paljon rautaa lavalla mutta biisit tulee taustanauhalta ja maestro soittelee jotain lurituksia päälle. Vertaa sitä esim mr Kowalskin liveen(taitaa olla Abletonilla soitettu..). Menoa huomattavasti enemmän kun tyyppi yhdistelee osia mikserillä ja ohjaa efektejä tms synalla... no tietty musakin on parempaa, mut eipä siitä enempää :happyroll:
Kai se on aika paljon siitäkin kiinni mitä siellä läppärin/synan takana tekee.. jorailee musan tahdissa vai seisoo paikallaan ja yrmyilee.

Mut jos ei asiat selkene niin ottakaa skabaa kumpi teistä soittaa tyylikkäämmän liven :hah:


nii ja pari kuvaa omasta pc-livestä:
http://polkka.com/images/287/originals/Img_1698.jpg
http://polkka.com/images/329/originals/P1010050.jpg
(c)polkka.com
Avatar
#26 • • kilobitti Guest

Jos kerran sitä ei yleisö näe, niin mikset olis voinnu naputella sitä konetta himassa ja hoitaa sen "liven" siellä talteen cd-r:lle jonka vaikka postitat keikkapaikalle?



koska ainakin mun käsityksen mukaan liven (vs. cd-keikka) tärkeimpiä etuja on se, että artisti pystyy soittamaan tarkalleen vallitsevan fiiliksen mukaan ilman valmiiden cd:iden rajoitteita. Ja se soittofiilis on aika eri lavalla kuin jossain treenikämpän/makuuhuoneen nurkassa.

Siitähän kaikenlaisessa liveilyssä on kyse; vuorovaikutuksesta artistin/yleisön välillä, eikä välineillä egoilusta.
Avatar
#27 • • OSC8 Guest

Kaikki biisit mitä on tullut duunattua on vaatinut niin paljon säätöä että sen toteuttaminen livenä ilman kymmenen minsan breikkejä biisejen välissä ei vaan onnistuis.



Dodi nyt ollaan väittelyn syyn ytimessä.. ;)

Mun havainnoilla nää oltava-ehdottomasti-100%-live -tyylin tiukemmista kannattajista löytyy tuolta teknomman soundin puolelta, jossa tietyllä tapaa soundin/biisien "rajoittuneisuus ja/tai räkäisyys" on pikemminkin suotavaa eikä siten haittaa meininkiä ollenkaan -> 100% MIDI-live analogimiksereitten kanssa jne "hauskoine sattumineen" on ihan ok homma ja oikeastaan ihan järkeenkäypääkin.

Sit taas kun mennään musatyyleihin joissa sitä soundia on niin perkeleesti koko taajuuskaistan alueelta, sovituksissa yms noudatetaan muutenkin enempi perinteisiä poppikaavoja ( ;) ) ja biisejä on jo tekovaiheessa viilattu niinmaan hemmetisti, niin fiiliksen ja bilekokemuksen kannalta tietyillä asioilla rupeaa olemaan jo kovasti enemmän merkitystä..




Ja sitten vielä tosta näkymisestä niin esim mitä tamperetalossa liveä soittaessa huomas niin eipä sieltä valomeren keskeltä ja korkealta lavalta hirveän paljon esiintyjien touhuja nähnyt. Tanssitytötkin tosin heilu edessä( lääh :excellent: ).

Kai se on aika paljon siitäkin kiinni mitä siellä läppärin/synan takana tekee.. jorailee musan tahdissa vai seisoo paikallaan ja yrmyilee.



Totta, onhan tässä sekin juttu että yleisöjä on erilaisia. Jengit saattaa odottaa teknoliveltä kuitenkin ehkä hiukka eri juttuja tampester-talolla kuin smökissä.. Kuten tanssityttöjä siihen eteen ;)


Oiskin hauskaa muuten kuulla jonkun rokkiheebopuristin mielipide vaikka jostain täysin 100%-studio-messissä-teknolivestä.. Se ois kuitenkin ihan salettiin jotain tyyliin "vittu soittaaks noi spedet ees mitään, painavaat vaan nappuloita, vittu mitä pellejä".. Miettikääs sitä ;)
Avatar
#28 • • the Atonalizer Guest

...rokkiheebopuristin mielipide vaikka jostain täysin 100%-studio-messissä-teknolivestä.. Se ois kuitenkin ihan salettiin jotain tyyliin "vittu soittaaks noi spedet ees mitään, painavaat vaan nappuloita, vittu mitä pellejä".. Miettikääs sitä ;)



Helvetin huvittavia juttuja olen itse kuullut kun olemme yhtyeeni the Republic of Desire:n [industrial metallia, reiluhkolla koneannoksella] kanssa käyneet keikoilla (live setupissa: kitara, basso, rumpupädit, läppäri ja pari synää sekä laulu tietystysti), kun hevarit on katselleet meidän setuppiamme. Paras ehkä Turussa, kun kasailtiin kamoja siellä oli pari kaveria jotkut Burzum paidat päällä ja läppää tuli tyylin "Mikä vitun tanssibändi, soittaaks nää jotain teknoo?". No, pojat ilmeisesti yllättyivät kun musiikki olikin sit aikas heviä. Toinen hyvä oli eräässä toisessa paikassa kun miksaaja huolestuneena keikan jälkeen kävi kyselemään, että "Ette kai te vaan aio alkaa ajamaan kitaroita tuosta koneesta, tai muuta älytöntä?". Näinköhän roudattaisiin kitarakamoja mukana jos ne tulis playbacknä. Meni kyllä suht offtopic, mut pakko oli päästä kertomaan kun itse olen noiden hevikuninkaiden tulilinjalla aina, johtuen tuosta musiikkityylivalinnasta.
Avatar
#29 • • aleksivirta Guest
okei, se ei näytä siistiltä että on yks jäbä läppärin ja jonku pikku kontrollerin kans lavalla ja kattelee näyttöä... parhaimmillaan eräällä astrobotnian keikalla pääs todistamaan sitä kun jäbä pisti ibookkinsa pöydän päälle keskelle lavaa, meni itse pöydän taakse piiloon istumaan ja väänteli sieltä jollain softalla biisejä peräjälkeen. ei siinä mitään, ihan jees keikka silti mutta eipä paljoakaan innostanut lavalle katsella.

mutta ensinkin: yhdyn tohon kilobitin kommenttiin - mun mielestäni liven tärkein anti on nimenomaan se että tehdään niitä juttuja vuorovaikutuksessa yleisöön - ei tarvii pistää sitä cdr:ää soimaan ja kelailla siinä läppärillä pasianssia pelatessaan et "tää mehustuskohta ois saanu olla vähän pidempi ku jengi näyttää tykkäävän" tai "tähä mestaa ois voinu hyvin alkaa rauhottaa biisiä välillä, vittu kun ei pysty. sen takia toi "miks läppärilive? voisit yhtä hyvin soittaa biisit cd:ltä"-pointti on vähän kummallinen. vaikka yleisö ei tietäis mitä lavalla tehdään niin hyvässä livessä kuulee kyllä.

toiseks: miks ihmeessä tässä nyt puhutaan ylipäätään siitä tietokone vs hardis -vastakkainasettelusta? hardistahan se konekin on ja mikä estää vaikka yhtä jäbää vääntämästä midipöydällä leveleitä ja efektejä softassa, toista heilumasta lavan edessä kitarastrapilla kiinnitetyn kiipparin tai langattoman näppiksen kanssa triggaillen luuppeja sekä hyppien villisti ympäriinsä ja kolmatta heppua soittamasta jotain tosi eksoottista i-cubex:llä tms. systeemillä toteutettua "soitinta" joka lähettää midikontrollidataa toiselle läppärille? ei sen "tietokoneliven" tarvii olla kannettavan takana istumista ja valmiiden raitojen traktorilla peräkkäin soittamista jos ei niin halua. mielikuvitushan tossa visuaalisessa puolessa on kaikkein tärkeintä, ei se onko lavalla yks kannettava vai 20 erilaista synaa ja muutama kymmenen räkkiunittia efektejä.

ps. jos nyt siitä gearfriikkailusta ja visuaalisuudesta puhutaan niin musta on ainakin siistimpää kattoa ihmisiä vääntämässä hyvää stygeä oikeesti livenä jollain omaperäsellä setillä kuin muutamaa jäbää naputtelemassa niistä iänikuisista jp8000:sista ja grooveboxeista "hyvä meininki" päällä musaa joka todellisuudessa tulee taustanauhalta.
Avatar
#30 • • Remotion Guest
Aika ihme et danille merkkaa noin paljon se miltä se näyttää. IMO musiikki määrää, image is nothing muzag is everything.

Eli varmasti toimii parhaiten siten että on mahdollisimman paljon ohjailtavii biisin palikoita ja tahtoo sanoo myös sen että ne pitää olla vaivattomasti säädettävissä vaikka 20 kerrallaan. Imo tuollainen läppäri+ohjaustoosa ois oikeen kiva, aika kun on lavalla kovin rajallista.

Ainoo vaan että jos se kone tilttaa niin aiaiai... mut se pitää sit olla läppäri joka ei vaan tilttaa vaikka mikä tulis.

teknoilijoiden pitäis olla edelläkävijöitä teknologiassakin ja elektroninen musa voidaan varmasti nykyaikana kontrolloida livenä hyvän ilman "puupäätyjäkin". avainasemassa on bollet proof laitteisto, suunnittelu ja koesoittookin varmaan kannattaa tehdä useemmin ennen varsinaista liveä.
Avatar
#31 • • Daniel Braun Guest

Aika ihme et danille merkkaa noin paljon se miltä se näyttää. IMO musiikki määrää, image is nothing muzag is everything.


Ja aika ihme sinänsä että sinä päätit sitten kääntää tuon jutun tuollaiseksi... ;)

Musiikki toki on siinä pääasiassa, mut kylhän se hiton tylsän näköistä on, varsinkin jos odottaa näkevänsä "live esityksen" ja se koko juttu onkin joku heebo istumassa läppärin takana eleettömästi jotakin kontrolleria hetkellisesti naputtaen.

Ei siinä mitään jos se Puucee/mac hoitaa osan siitä jutusta, mut edes jotakin pientä kivaa siihen liveen vois keksiä.
Kyllähän sitä porukka mieluummin näkee dj:nkin soittavan levyjä hyvä fiilis päällä kuin sellaisen soittajan joka nojailee tylsistyneen näköisenä sielä dekkien takana...
Avatar
#32 • • whuf. Guest

Totta, onhan tässä sekin juttu että yleisöjä on erilaisia. Jengit saattaa odottaa teknoliveltä kuitenkin ehkä hiukka eri juttuja tampester-talolla kuin smökissä.. Kuten tanssityttöjä siihen eteen ;)



Juup, näin on. Mutta tämäpä olikin vain ääriesimerkki :)
Paikka vaikuttaa siis paljonkin..
Tähän vielä lisänä että jos joku joskus sattuu näkemään Tampereen(ja koko Suomen) kiistattoman teknokuninkaan Tuomas Rantasen livejä, jotka hän soittaa raahattavalla pc:llä ja yleensä aika pienissä intiimeissä ja up-close'n'personal bilemestoissa, niin huomaa että sitä menoa, mäiskettä, vuorovaikutusta ja lavaesiintymistä riittää kuin pienessä pitäjässä :D
Ei tarvita mitään "legendaarisia rumpumasiinoita" tai "aitoja analogipöristimiä" lavalle. Se on vaan sitä raakaa todellista, täydellistä ja ehdotonta SETTIÄ :happyroll:
(huhuh hehkutusta)


Oiskin hauskaa muuten kuulla jonkun rokkiheebopuristin mielipide vaikka jostain täysin 100%-studio-messissä-teknolivestä.. Se ois kuitenkin ihan salettiin jotain tyyliin "vittu soittaaks noi spedet ees mitään, painavaat vaan nappuloita, vittu mitä pellejä".. Miettikääs sitä ;)



Toi on ihan totta :excellent:
Tosin monikos rokkityyppi tekee itse soittimensa? Tai miksaa biisinsä? ;)
Mut niinhän se menee et konemusa on niille jotka ei osaa soittaa :D
Livet on sitten sen mukasia. Mut tämäpä on se meidän juttu.
Hatun nosto silti kunnon livebändeille. Niitä on aina ilo kuunnella.
Avatar
#33 • • gerry Guest

Aika ihme et danille merkkaa noin paljon se miltä se näyttää. IMO musiikki määrää, image is nothing muzag is everything.


Ja aika ihme sinänsä että sinä päätit sitten kääntää tuon jutun tuollaiseksi... ;)

Musiikki toki on siinä pääasiassa, mut kylhän se hiton tylsän näköistä on, varsinkin jos odottaa näkevänsä "live esityksen" ja se koko juttu onkin joku heebo istumassa läppärin takana eleettömästi jotakin kontrolleria hetkellisesti naputtaen.

Ei siinä mitään jos se Puucee/mac hoitaa osan siitä jutusta, mut edes jotakin pientä kivaa siihen liveen vois keksiä.
Kyllähän sitä porukka mieluummin näkee dj:nkin soittavan levyjä hyvä fiilis päällä kuin sellaisen soittajan joka nojailee tylsistyneen näköisenä sielä dekkien takana...



Pojjat pojjat, ei kiistellä;) No kuten edellä mainitsin olen joissakin asioissa Dannun kans samaa mieltä. Live show ON oltava näyttävä jossakin areenatapahtumassa joka välitetään 5,000,000 katsojalle ympäri suomea. Silloin hommataan kaikki Jiiipeet ja naapuritytöt tanssimaan;)

Toki liven on oltava myös näyttävä jossakin Diva/Discko kaltaisessa tapahtumassa.... Sinnekkin ne tytöt sopisivat kyu nakki pyllyyn.

Mutta tavalliset DJ/Clupitapahtumat (joissa jengi yleensä soittaa levareil) oman materjaalin esitäminen läppräin takana ei suinkaan olisi paha idea (vai?) juuri sen LIVESTÄ sekä helposta roudattavuudesta johtuen. Ja täs nyt livel tarkoitan juuri yleisön sekä artisin vuorovaikutteisuudesta.... Jonkun fillin kestäminen kauemmin, nostatuksen pitentäminen/lyhentäminen etc. Ja se ei perinteisellä CD:onnistuu;)

Niin ja kuka käskee sen läppärin takan istua ja näyttäytyä tylsimystä? Voit pomppia läppärinkin takana ja olla hengessä mukana :)
Avatar
#34 • • Dabster Guest
Läppäris on sitten vielä sellainen hyvä puoli, että jos arvon artisti on sattunut sammumaan yrjö sylissä backstagelle, niin roudariroope voi käydä painamassa play:tä ja bileet voi alkaa :D
Avatar
#35 • • gerry Guest
Muutes... Kannattaako live pohjat kompuroita jotenkin? Tai jos se tulee koneelta livenä niin kannattaako se ajaa jonkun kompuran läpi ennen PA laitteisin menemistä vai voiko sen vetää ihan ilman mitään kompurointia PA kamoihin?
Avatar
#36 • • R Guest

Muutes... Kannattaako live pohjat kompuroita jotenkin? Tai jos se tulee koneelta livenä niin kannattaako se ajaa jonkun kompuran läpi ennen PA laitteisin menemistä vai voiko sen vetää ihan ilman mitään kompurointia PA kamoihin?



..limitteri vois olla ihan hyvä!
mut jos kaikki raidat on koneella kuosissa, ei varmaan isompia piikejä pitäs tulla:)
Avatar
#37 • • aleksivirta Guest
joo kandee imo kattoa aika tarkkaan ne raitojen suhteelliset tasot kohdalleen, jos yrittää seivata kompura/limitterillä sen ettei oo viilannut leveleitä lähimainkaan kohdalleen etukäteen niin ei siitä tuu ku itkua ja porua, nimim. kokemusta on. toki voi olla paikallaan jotain pientä limitointia vääntää ihan varmuuden vuoks mutta rajansa kaikella.

niin, ja tohon kaatuiluongelmaan on yks ihan hyvä ratkaisu olemassa - kaks konetta esim midisynkillä, ottaa vaikka kaverin messiin soittamaan. oon edellisellä epävakaammalla setupilla saanut ainakin yhdellä keikalla koneen jäämään jumiin, mutta onneksi biisi jäi vaan jumittamaan jotain puolen tahdin luuppia josta pystyi swiftisti feidailemaan biisin ulos ja antamaan kaverin ottaa ohjat käsiinsä siks aikaa kun sai ite boottailtua ja latailtua softat uusiks.

lisäksi neljä kättä pystyy muuten tekemään paljon enemmän juttuja kuin kaks ja showtakin on helpompi vääntää johonkin kuosiin jos haluaa kun pystyy kehittelee jonkinlaista interaktiota kahen soittajan välille sen sijaan että yks jäbä istuu tuolilla koneensa takana ja kurkkii välillä ujona yleisöön päin että onkohan siellä ketään enää kuuntelemassa :roll:
Avatar
#38 • • gerry Guest


lisäksi neljä kättä pystyy muuten tekemään paljon enemmän juttuja kuin kaks ja showtakin on helpompi vääntää johonkin kuosiin jos haluaa kun pystyy kehittelee jonkinlaista interaktiota kahen soittajan välille sen sijaan että yks jäbä istuu tuolilla koneensa takana ja kurkkii välillä ujona yleisöön päin että onkohan siellä ketään enää kuuntelemassa :roll:



ARgh!! *kilahtus*


Miksi luullaan et jäbä joka vetää settinsä läppärin takan ISTUU ja näyttää jotenkin UJOLTA.... Ihan ku joku rupinen finninaama nörtti joka on tullut nyt esittelemään biisejään jollekkin tyttöystävälleen.

Voithan sä *ittu istua JP takanakin ja näyttää säälittävältä sekä ujolta :D
Avatar
#39 • • whuf. Guest


ARgh!! *kilahtus*


Miksi luullaan et jäbä joka vetää settinsä läppärin takan ISTUU ja näyttää jotenkin UJOLTA.... Ihan ku joku rupinen finninaama nörtti joka on tullut nyt esittelemään biisejään jollekkin tyttöystävälleen.

Voithan sä *ittu istua JP takanakin ja näyttää säälittävältä sekä ujolta :D



Jos porukka on nähny vaan Miika Kuisman ja Slusnik Lunan läppärilivejä :excellent:
Avatar
#40 • • gerry Guest


ARgh!! *kilahtus*


Miksi luullaan et jäbä joka vetää settinsä läppärin takan ISTUU ja näyttää jotenkin UJOLTA.... Ihan ku joku rupinen finninaama nörtti joka on tullut nyt esittelemään biisejään jollekkin tyttöystävälleen.

Voithan sä *ittu istua JP takanakin ja näyttää säälittävältä sekä ujolta :D



Jos porukka on nähny vaan Miika Kuisman ja Slusnik Lunan läppärilivejä :excellent:



No eh... Eivä nekään miltään ujoilta näytä, eivätkä istu.... Kummatkin ovat helvetin kovia artisteja.