JussiS - Trancemix 8

39 posts, 2 pages, 4,625 views

Avatar
#21 • • RadiaC Guest
tää on hyvää juustoo :) ja teknisesti bueno mix :) tosin toimis livenä varmasti paremmin ku olohuoneessa :) ja mun mielestä se täällä spekuloitu eka vaihto on kyllä hyvä ennemmin ku huono. :)
Avatar
#22 • • Dane Guest
Kiitän ja kumarran Jussille :)
Avatar
#23 • • shkuroff Guest
Avausbiisi on ollut PvD:n suosikkina muutaman vuoden ajan. :) Svenson, AvB ja Ozone ovat liian tuttuja ja turvallisia valintoja, vaikka itsekin tekisin samoja valintoja. :D Vaihdoissa en löytänyt mitään vikaa, ne paljon puhutut riitasoinnut ovat meitsinkin ikuinen ongelma, joten en niistä edes välittänyt tätä kuunnellessani. :)
Hyvä miksaus, Jussin trademarkia, mutta puuttuu se yllätyksellisyys, josta tykkäsin edellisissa. Muuten OK!
Avatar
#24 • • Juuso Guest
Tykkäsin. Tuli hyvä mieli kun kuunteli. Ei siis muuta kun peukut pystyyn!

:cool:
Avatar
#25 • • sauce Guest
~23min olevassa breikissä alkava melodia herätti huomioni. sinäänsä oli nippanappa etten stopannut ennenpää koko miksausta, mutta teen duunia ja meni niinku taustalla...

mikäli olisi ollut "piletilanne" olisin kyllä tylsistynyt ja mielenosoituksellisesti kävellyt pois aiemmin... todennut matkalla ehkä jotain, "aika lamee shittii"...

mutta meno jatkuu hyvänä, tää on vissiin arminin tää herkkurenkutus... liked very muchos.

sitten alkaa tää vocaalitransekipale... en oikein diggaile tälläisestä, mutta toi breikki oli ihan jees... mutta "but u left me in the rain" on vaan liikaa jopa mulle.... sinäänsä ihan laadukasta shittii. toivoi vaan että vaihtuisi nopeempaa pois...

ja vaihtuihan se ennenpitkää... mutta jotenkin palattiin taas alkuun... niinku että menoa saatiin jo kerran maistaa ja nyt taas alusta... eli olisin kuullut vaihdon mieluummin suoraan tosta melodiasta... josvaan suinkin mahdollista...

~48 alkavassa breakissä oleva melodia on taas ihan mahtava. taas keskeytyi työnteko, kun teki mieli ruveta laittaa askelta koreaksi!!! enemmän tälläistä laatukamaa olisi mahtunut tähän miksaukseen:)

~52min kohdalla tuleva vahto oli ensimmäinen joka pisti selkeästi korvaan. olisiko syy ollut vahvassa dynamiikan muutoksessa?!? mutta voimaa tuli mukavasti lisää. ~56 nostatus oli ihan HELMI!!!! aivan mieletön!

~62 minuutin kohdalla taoahtuvassa vaihdossa jokin mättää. menee hiukan sekoiluksi, mutta onneksi tilanne korjautuu nopeasti. ja sitten tää gregoriaaninen joilotus on kyllä musta ihan kamalaa. joskin se oli onneksi ihan lyhyt kohta. mutta sitä seuraava sahailu oli ihan nastaa. mutta kun mennään ofbeatilleen niin siitä voi sitten olla montaa mieltä... toimii kun mukaan tulee muitakin elementtejä, mutta yksin on aika kökköö. imo.

~67minsassa tapahtuva vaihto saa aikaan jonkin asteisen pelkotilan. ei toiminut ainakaan mulle. ja sitten tää vika biisi oli hiukan lussu. olsin säästänyt ehkä ton SUPERnostatuksen tosta Rockista(?) loppuun ja tiputtanut tän vikan pois vallan.

= yli puolet hyvää, alle puolet ei niin hyvää. jos olisi vähentänyt jumittavaa osastoa ja vocaaleja niin olisi tullut hiukan kaivattua energiaa lisää. kokonaisuutena kuitenkin jää plussan puolelle. alun 5 minuuttiin vaatisi kyllä jotain, sillä monelle se on se ratkaiseva myös musiikissa.

7+/10
Avatar
#26 • • Kosmonaut Guest
No niin, tuli nyt tämäkin kuunneltua. Vähän ristiriitainen tunne jäi, toisaalta Jussin miksaukset ovat aina olleet ihan hyviä, mutta jotenkin harmittaa tämänkin miksauksen progressio. Alun kolme loistavaa progempaa biisiä sopivat vielä hyvin yhteen, mutta ilman yhtään "välibiisiä" rävähtää eetteriin jo Leinosen ultrakiksu tuotos. Jotenkin kaipaisin vähän rauhallisempaa progressiota, mutta jos tietyt biisit on pakko saada mahtumaan 74 minuuttiin niin silloin on pakko joustaa. Muuten rakenteesta ei ole pahaa sanottavaa, flashista alkaakin full-on trancemeininki ja väliin muutama hieman rauhallisempikin biisi tasoittelemaan tunnelmaa.

Miksaus on samaa tasoa mitä kaikissa kuulemissani jussin miksauksissa on, eli kertakaikkiaan loistavaa. Laukan laukkaa en ole ikinä spotannut ja ekutus on kivan kuuloista, vaihdot huomaa mutta järkyttävät riitasoinnut jäävät kiltisti vaihtoon. Olen kuitenkin Homegroven kanssa samaa mieltä siitä, että riitasointuinen vaihtokin voi kuulostaa hyvältä. Riippuu aivan biiseistä.

Lempibiisit ovat neljä ensimmäistä, Ozonen rock ja ikivihreä Chakra. Muista biiseistä en oikein välittänyt, järkyttävimmät olivat Arminin huonoin tuotos Burned with desire ja G&M Projectin Sunday afternoon. Ihmettelen kyllä miten G&M Project on niin arvostettu, en itse ainakaan muista kuulleeni ainoatakaan edes kohtalaista tuotosta miekkosilta. Tai ehkä vika on minussa :D

Kaiken kaikkiaan tuttu ja turvallinen miksaus, arvosanaksi antaisin 7 1/2.

Ai niin, yks juttu vielä..

Jussilta ois kiva kuulla miksaus missä on juustosektori jätetty kokonaan väliin. Levylaukussa on varmasti sen verran matzkua että kokoon saisi setin, jossa rakennettaisiin rauhallinen ja hyvin edistyvä kokonaisuus trancemaisesta progesta ja leijuvasta, kauniista trancesta.
Avatar
#27 • • JussiS Guest

Jussilta ois kiva kuulla miksaus missä on juustosektori jätetty kokonaan väliin. Levylaukussa on varmasti sen verran matzkua että kokoon saisi setin, jossa rakennettaisiin rauhallinen ja hyvin edistyvä kokonaisuus trancemaisesta progesta ja leijuvasta, kauniista trancesta.


Tuota, mun on pitäny jo hetken aikaa tehdä sellanen tribalprogtechtrance-miksaus, mutta on vielä jääny tekemättä. Tarvii kattoo tässä kuukauden sisällä jos sais vaikka jotain vastaavaa aikaseks. :)
Avatar
#28 • • Juki54 Guest
Vaihdot olivat jussimaiseen tapaan loistavia. Tää ei kuitenkaan sisältänyt montaakaan mulle kolahtavaa biisiä, vaikkakin ihan kuunneltavia ovat kaikki. Olisin kyllä Chakran vaihtanut johki toiseen kipaleeseen, ei oikeen sovi tohon loppuun.. Mut kaikenkaikkiaan laatutyötä Jussilta :heart:
Avatar
#29 • • Hallaaa Guest
ainakin allekirjoittaneen oikean käden etusormi nousee hanakasti kattoa kohti :excellent:
Avatar
#30 • • OCS Guest
Mmm, olipas maistuvat setit. Mä pidin tästä paljon enemmän kun edellisistä. Jamnesia ja Ozone <3 Ei mulla tekniikasta paljoa sanottavaa ole; loistavaa mun mielestä. Joku vaihto vähän särähti korvassa mutta ei se mua haitannut.

9 ja puolikas :)
Avatar
#31 • • poet Guest
Heheyy! :hah: Vaihdot oli tosi smootheja. Viimeinen vaihto oli ehkä hiukan puuroinen, ku oli niin paljon tavaraa päällekkäin. Kohtuullisen hyviä biisejä olit kans valinnu. Ozonen ja Svensonin olen kyl jo itse luukuttanu kyllästymiseen asti himas. Itsekin vähän mietin,et lopetusbiisi ois voinu olla joku energisempi ralli, vaik kyl muuten Chakrasta diggaankin. Mutta näin kokonaisuutena Suuri kiitos!!!
Avatar
#32 • • onnela Guest

Käydääs biisi biisiltä miksaus läpi :)
1. Jamnesia - My Memory is Back
Täähä on aika hirveä biisi. Iha ihmeellisen väkisin väännettyjä riffejäki havaittavissa. Sen sijaan miksauksessa seuraavaan ei oo mitään vikaa, vaikka joku täällä semmosta väittikin.



Mun mielestä ihan kiva biisi, mut aika plagioidun kuuloinen. En nyt
tiedä ketä tuon Jamnesia-nimen takana on, mut biis kuulostaa siltä,
että olis yhdistetty Plastic Boy - Twixt ja Sasha - Xpander...
Aika paljon on molemmista vaikutteita.
Biisinä kyllä tykkään. (okei, muutama outo juttu kyllä...)

Vaihto toiseen biisin toimii ihan ok.

MiikkaL:n Flash toimii myös ihan kivasti seassa, mutta on jotenkin
melodioiltaan kyllä aika paljon juustoisempi edelliset biisit. Toi
Nocturnal Delight onkin sitten kyllä IMHO ihan karmee biisi ja
soundillisesti sattuu suoraan sanoen korvaan.

Sen jälkeen palataankin sitten parempaan meininkiin.
Kivan pehmeätä leijailua.

Loppuosa kyllä toimii mulle tota keskiväliä paremmin.
Viimeisten kahden biisin osalta menee vaihto kyllä väkisin
kakofoniaksi.

Toi Love Shines through:n (taitaa olla Space Brothers versio on
mun mielestä just se paras versio. :)

Kokonaisuutena tykkäsin loppujen lopuksi kyllä, mutta oot mun
mielestä ehyempiäkin miksauksia tehnyt. Toi Matt Dareyn biisi kyllä
pilas hetkeksi fiilikset ihan totaalisesti.

Peukkua ylös kuitenkin jonkin verran. :)
Avatar
#33 • • miikkaL Guest
Eilen sain kuunneltua tän himassa, mutta en osaa oikein mitään ihmeellistä sanoa.. Biiseistä pari särähti pahasti korvaan, joista toinen oli valitettavasti toi mun oma biisi :D Tai ehkä se vaan jotenkin iski pahasti heti tuon Fallenin jälkeen.. No aina ei voi voittaa! Toi Ozone remix Sunlight theorystä ei ole myöskään mun mieleen

Mut loistavia biisejä oli monta, Miikan remix Emoticonista, Ozonen Rock rokkaa kyllä, ja lopetushan oli uber-hieno. Plussaa muuten siitä, että nyt toi Burned With Desire kuulosti ensimmäistä kertaa tosi hyvältä mun korvaan, se tuli jotenkin vain niin sopivasti tuossa setissä - just siihen väliin kuin pitikin - vaikka en muuten biisistä välitä.

Teknisesti mun mielestä moitteeton, vaihdot oli hyviä. Noita riitasointuisia vaihtojakaan ei huomaa, jos ei niitä ala erikseen kuunteleen!

Ei kuitenkaan paras JussiS miksaus, joku vanhempi on joskus iskenyt enemmänkin.. Mutta me likes!! 8,5/10! :heart:
Avatar
#34 • • Remotion Guest
Sisältää Chacran Love Shines Trough, sä oot nyt asian ytimessä. Ei voi olla huono mixaus...->imailuun! :)
Avatar
#35 • • ReQ Guest
Itse miksaus on vasta imussa mut oikeestaan kaikki biisit on ennestään tuttuja joten suunnilleen tietää jo mistä puhutaan... täytyy kyllä antaa anjunalle pojot kotiin tosta reviewistä ! Helvetisti mielenkiintosempaa luettavaa kuin nää "ihqplur tuli hyvä fiilis kun kuuntelin tän!"-kommentit :)
Biisien tyylin arvostelu nyt on lähinnä makuasiaa ellei kyse ole siitä miten ne sopii muitten biisien kanssa yhteen, mut pakko myöntää et oon kyllä erittäin samoilla linjoilla muutamista kommenteista tyylin suhteen, vaikken progemiäs (kuin korkeintaan osittain) olekaan ;) Erityisesti toi "väkisin duunattua nykytrancea" on kyl niin helvetin hyvin sanottu esim ryan g:n emoticonista et huh. Ton tyylistä huttua tulee nykyään buureneitten sun muitten johdattamana ihan liikaa kyseisen tyylin kiinnostavuuteen verrattuna. Ei oo juustoa eikä progea mut toi "väkisinduunattu" on kyl erittäin osuvasti sanottu... burned with desire hmm jos ei tykkää fiilistelyvoksujuustotrancesta niin sitten ei. Omassa genressään kuitenkin ihan keskimääräistä parempi biisi. Nocturnal Delight menee kanssa ton "väkisinväännetty"-osaston puolelle reilusti eikä kyllä oikeen vakuuta Dareyn uudesta tulemisesta.

Tekniikasta ym. täällä on jo useat mua paljon kokeneemmat tyypit varmasti kommentoinu kaiken tarvittavan joten pysyn siitä asiasta hiljaa. Piti vaan noista muutamista biiseistä hiukan pistää omaa näkemystä :)
Avatar
#36 • • OSC8 Guest
Ihan hyvää settiä JussiS:ltä, no ekat kolme biisiä meni kyllä suoraan sanottuna kärvistellessä melko hapan ilme kasvoilla (mulle ei vaan yksinkertasesti ikinä oo pudonnu sellaset liian kermapersebiisit) mut sit alkoikin ilotulitus :)

Mua on ahdistanut tosi pitkään yks biisi jonka esittäjää/nimeä en oo tienny, ja nyt sekin selvisi, G&M Project: Sunday Afternoon.. Lähti kyllä heti 12" streetistä tilaukseen, TUNE!! :hearts:

Arvio setille siis 7,5 / 10.. Ois noussu tosta jos ne alun biisit olis korvattu jollain menevämmillä raidoilla tietty :)
Avatar
#37 • • Cype Guest
Ekan kerran kuuneltuani ei kuulostanut kauheen ihmeelliseltä, mut muutaman autokuuntelun jälkeen huomasin et tää on itseasiassa aika vitun hyvä miksaus.
Loistavia biisejä monta, alotus oli hyvä ja ainakin toi Matt Darey kuulosti erittäin lähtevältä :happyroll:
Miksauksesta ei valitettavaa.
Kaiken kaikkiaan tosi hyvää tavaraa.
Avatar
#38 • • Remotion Guest
Eilen kuuntelin yöllä osittain useita miksauksia ja tämä ei aluksi kuulostanut hirvittävän mielenkiintoiselta mutta ei huonoltakaan. Menee kuitenkin lähempään tarkkailuun biisilistan takia ja harkinnan mukaan menee tai ei mee CD:lle ja autoon pyöritykseen. :)
Avatar
#39 • • JussiS Guest

Eilen kuuntelin yöllä osittain useita miksauksia ja tämä ei aluksi kuulostanut hirvittävän mielenkiintoiselta mutta ei huonoltakaan. Menee kuitenkin lähempään tarkkailuun biisilistan takia ja harkinnan mukaan menee tai ei mee CD:lle ja autoon pyöritykseen. :)


Kerro sit mihin tulokseen lopulta tulit ;)