Parhaat elokuvien jatko-osat

31 posts, 2 pages, 5,903 views

Avatar
#21 • • Yallu Guest
Jos jatko-osista puhutaan niin Gigant-sarja vaan paranee..

:D
Avatar
#22 • • Bio Guest
T2 ainakin ja aliens..

ei tuu muuta mieleen, yleensä jos on hyvä jatko-osa niin eka leffakin on ollut hyvä.
Avatar
#23 • • vaavu Guest
Kill Bill vol 2 oli parempi kuin ykkönen. Mutta toisaalta, voiko sitä oikein laskea varsinaiseksi jatko-osaksi...
Avatar
#24 • • timppa^ Guest

Kill Bill vol 2 oli parempi kuin ykkönen. Mutta toisaalta, voiko sitä oikein laskea varsinaiseksi jatko-osaksi...



Mulla toisinpäin. Mä näin jostain syystä pienenpänä ihmisenä kovasti painajaisia elävältä haudatuksi tulemisesta joten vähän oli sikäli karmaiseva toi kakkonen. Muutenkin mun fobioita koetteleva, tjeu: KÄÄRME RAHASALKUSSA EEK. Toi ykkönen oli jotenkin mieltä keventävää roiskintaa.
Avatar
#25 • • DeaconX Guest

T2 ainakin ja aliens..



What's with you guys????
T2 on ISO, äänekäs, viihdyttävä ja nopea. Loistava leffa, jatko-osien aatelia.

Mutta eihän se nyt pärjää ykköselle, jossa Terminator on todellakin pysäyttämätön! Kakkosessa on jatkuvasti sellainen tunne, että kyllä tämä tästä. Alkuperäisessä Hamiltonilla ja Biehnillä ei tunnu olevan mitään saumoja oikeata tappokonetta vastaan. T-1000 on "siisti", muttei 'karismaltaan' mitään T-101:n verrattuna. Ykkönen on Arskan paras roolisuoritus ja yksi 1980-luvun merkittävimmistä leffoista, jota ilman ei olis kakkosta, kolmosta eikä paljon mitään muitakaan kyborgileffoja (paitsi Blade Runner :) ).

Aliensista olen samaa mieltä. Henkilöhahmot ovat ehkä hieman stereotyyppisiä, mutta Ripley/Newt - AlienQueen/AlienWarriors -suhteella leikittelevä kässäri, kekseliäs toteutus ja ennennäkemättömän hengästyttävä tempo saavat kliseet unohtumaan. Sitä paitsi v.1986 ne eivät välttämättä olleet yhtä kliseisen tuntuisia... loppumaton leffan kopioiminen on tehnyt useistakin Aliensin kohtauksista 'kliseitä.'
Avatar
#26 • • DeaconX Guest

Kill Bill vol 2 oli parempi kuin ykkönen. Mutta toisaalta, voiko sitä oikein laskea varsinaiseksi jatko-osaksi...



Mulla toisinpäin. Mä näin jostain syystä pienenpänä ihmisenä kovasti painajaisia elävältä haudatuksi tulemisesta joten vähän oli sikäli karmaiseva toi kakkonen. Muutenkin mun fobioita koetteleva, tjeu: KÄÄRME RAHASALKUSSA EEK. Toi ykkönen oli jotenkin mieltä keventävää roiskintaa.



'Mieltä keventävä roiskinta' riittääkin perusteluksi sille, miksi elokuva on PAREMPI kuin joku toinen... eli vaikka ykkönen olis ollu näyttelijätyöltään, musiikeiltaan, kuvaukseltaan, leikkaukseltaan ja kaikin puolin amatööritasoa, se on silti parempi kuin vol.2.... koska pelkäsit kakkosta?

Eikö se pitäisi olla toisin päin ; kakkonen oli vaikuttavampi?
Eihän elokuvan arvoa mitata sillä, miten hyvin sillä saa heitettyä aivot narikkaan. Itse en ota kantaa Kill Bill 1 vs. Kill Bill 2 -asiaan, kyseessähän on yksi elokuva.

Jos et pidä jostain käärmeestä, et vielä voi rankata toista leffaa paremmaksi. Jankutan, totta, mutta musta on turha tollaisten asioiden perusteella arvostella leffaa. En mäkään pidä saksan kielestä, mutta Das Boot on silti helvetin hyvä elokuva.

Roger Ebert taisi sanoa jotenkin näin :
"A movie should not be rated on what it's about,
but how it is about it."
Avatar
#27 • • rewind Guest

Roger Ebert taisi sanoa jotenkin näin :
"A movie should not be rated on what it's about,
but how it is about it."



[OT]
Tämä on myös hyvä sääntö arvosteltaessa musiikkia.
[/OT]
Avatar
#28 • • timppa^ Guest



Mulla toisinpäin. Mä näin jostain syystä pienenpänä ihmisenä kovasti painajaisia elävältä haudatuksi tulemisesta joten vähän oli sikäli karmaiseva toi kakkonen. Muutenkin mun fobioita koetteleva, tjeu: KÄÄRME RAHASALKUSSA EEK. Toi ykkönen oli jotenkin mieltä keventävää roiskintaa.



'Mieltä keventävä roiskinta' riittääkin perusteluksi sille, miksi elokuva on PAREMPI kuin joku toinen... eli vaikka ykkönen olis ollu näyttelijätyöltään, musiikeiltaan, kuvaukseltaan, leikkaukseltaan ja kaikin puolin amatööritasoa, se on silti parempi kuin vol.2.... koska pelkäsit kakkosta?

Eikö se pitäisi olla toisin päin ; kakkonen oli vaikuttavampi?
Eihän elokuvan arvoa mitata sillä, miten hyvin sillä saa heitettyä aivot narikkaan. Itse en ota kantaa Kill Bill 1 vs. Kill Bill 2 -asiaan, kyseessähän on yksi elokuva.

Jos et pidä jostain käärmeestä, et vielä voi rankata toista leffaa paremmaksi. Jankutan, totta, mutta musta on turha tollaisten asioiden perusteella arvostella leffaa. En mäkään pidä saksan kielestä, mutta Das Boot on silti helvetin hyvä elokuva.

Roger Ebert taisi sanoa jotenkin näin :
"A movie should not be rated on what it's about,
but how it is about it."



Kyse on kai aika pitkälti ennakko-odotuksista: odotin kakkoseltakin kepeää viihdettä enkä mitään mikä hiipii mun painajaisiin, ja toisaalta siitä, mitä elokuvassa arvostaa. Toisin kuin kriitikot yleensä, mä osaan arvostaa elokuvissa myös sitä viihteellistä arvoa. Nykyisin vielä lähinnä juuri sitä, koska joku tapa pitää olla heittää aivot narikkaan kun ei tule enää bileissäkään käytyä. Ts: joku tykkää mutsista, joku sen tyttärestä, mä tykkään hyvistä viihde-elokuvista, sä niistä vaikuttavammista ja taiteellisemmista ilmeisesti sitten.

Summa summarum: Kill Bill 2 oli mun mielestä huonompi kuin edeltäjänsä siitä yksinkertaisesta syystä, etten pidä elokuvista, jotka aiheuttavat ahdistusta. Olkoonkin se sitten vaikuttavaa tahi ei. Tietenkin, jos Kill Bill 1 ois ollut jotenkin merkittävästi huonompi juuri noilla mainitsemillasi osa-alueilla, olisi se luonnosti pudonnut myös mun skaalassa alle kakkosen.

Plur.

edit: täsmennystä.
Avatar
#29 • • DeaconX Guest


mä tykkään hyvistä viihde-elokuvista, sä niistä vaikuttavammista ja taiteellisemmista ilmeisesti sitten.



Kyllä mulle kelpaa popcorn ihan hyvin, ei siinä mitään.
Viimeks leffassa nähty Starsky & Hutch, Kill Bill vol.2 ja Van Helsing.

Itse asiassa mua pännii sellaiset tyypit, jotka katsoo vain 'merkittäviä' leffoja ja arvostelee jotain kreisikomediaa samoin perustein kuin Darren Aronofskyn Pi'ta. Tyhmää.
Avatar
#30 • • P.Korhonen Guest
Niinno paras jatko-osahan on tietenkin Terminator 2 (ja paras toimintaleffa).
Ghostbusters 2 on parempi kuin eka. :D

Paskin jatko-osa mikä nyt tulee mieleen on varmaan Speed 2.
Avatar
#31 • • pakana Guest

Sellaiset tyypit, jotka katsoo vain 'merkittäviä' leffoja ja arvostelee jotain kreisikomediaa samoin perustein kuin Darren Aronofskyn Pi'ta. Tyhmää.



En tiä jatko-osista mitään, mut sul on asenne kohdallaan.