Huonomuistisia?

45 posts, 3 pages, 7,082 views

Avatar
#21 • • Tres Guest
Mä muistan naamat ja levyjen keskiötarrat
mut en nimiä, ihmisten enkä biisien.

Esim. Kun mä soitan niin mä yleensä kelaan
et 'hmm tähän sopis se biisi joka on sillä
vasaralevyllä tekstipuolella kolmantena
raitana', mut jos joku kysyy multa et
mikä sen biisin nimi on niin mä oon et :scared:

Vastaavasti ihmisten nimet on mulla usein
hakusessa, vaikka muistaisin et missä tilanteessa
ja minkänäkösen henkilön toimesta meidät on
esitelty ja olisin jutellu useita kertoja ko.
tyypin kanssa niin silti en saa nimee mieleeni
millään. (Ainoo henkilö jonka kanssa
tää toimii just päinvastoin on Pakana - siinä
on mies joka on niin geneerisen näkönen
että kolme minuuttii sen jälkeen ku oon jutellu
sen kanssa niin unohdan miltä se näytti :D)

Ja sanomattakin selvää että esim. kaikissa
pääsykokeissa muistan kyllä tärkeimmät
teoriat ja käsitekokonaisuudet sekä niiden
yksityiskohdat, mutta en yhtäkään nimeä.
Teoriat on loogisina kokonaisuuksina yleensä
helppo muistaa, mut ihmisten nimet on mulle
täysin irrallisia tekijöitä, ja niiden yhdistäminen
oikeisiin asiakokonaisuuksiin vaatis käsittämättömän
määrän suoranaista pänttäämistä, joka ei koskaan
oo ollu mun erityisosaamisaluetta. :T
Avatar
#22 • • timppa^ Guest

No onnea sitten Tapi. :)

Mä en muista yleensä Turun reissuista mitään.



Taas yksi todiste Turun saatanallisesta pahuudesta! Ovatko vapaamuurarit tämän taustalla? Näkyykö chemtrailseja?

Sori oli pakko :(
Avatar
#23 • • JussiS Guest

Mä en muista yleensä Turun reissuista mitään.


Tota on muuten muutkin valitellu, veikkaan että vika on Turun vesijohtovedessä.
Avatar
#24 • • drS Guest

Vastaavasti ihmisten nimet on mulla usein
hakusessa, vaikka muistaisin et missä tilanteessa
ja minkänäkösen henkilön toimesta meidät on
esitelty ja olisin jutellu useita kertoja ko.
tyypin kanssa niin silti en saa nimee mieleeni
millään.



Eli onko niin että aina kun me jutellaan ni sulla ei oo mitään hajua kuka mä oon? :(
Avatar
#25 • • Quu Guest

Esim. Kun mä soitan niin mä yleensä kelaan
et 'hmm tähän sopis se biisi joka on sillä
vasaralevyllä tekstipuolella kolmantena
raitana', mut jos joku kysyy multa et
mikä sen biisin nimi on niin mä oon et :scared:



Itselläni tämä sama efekti johtuu aika pitkälti siitä, etten edes vaivaudu lukemaan biisin nimiä. Tuttu keskiötarra ja tiedän millä puolella mikäkin raita sijaitsee.

Joskus kun tulee ostettua uusia kokkareita tai albumeita, niin teippaan kansipahveihin pienen tarran jossa on pieni kuvailu mistäkin biisistä. Soittotilanteissa sen perusteella muistelen mikä raita oli mikä, jos en muista julkaisun raitoja ulkoa vielä.
Avatar
#26 • • Tres Guest

Eli onko niin että aina kun me jutellaan ni sulla ei oo mitään hajua kuka mä oon? :(



No kyllähän mä sut muistan,
Keijo-Annikki :scared:
Avatar
#27 • • Ana-- Guest


Joskus kun tulee ostettua uusia kokkareita tai albumeita, niin teippaan kansipahveihin pienen tarran jossa on pieni kuvailu mistäkin biisistä. Soittotilanteissa sen perusteella muistelen mikä raita oli mikä, jos en muista julkaisun raitoja ulkoa vielä.



Heh, hyvä idea. Löytyisköhän jostain pulju mikä vois painattaa mulle 300
kpl tarroja missä lukee "Rankkaa jyystöä, 150-180bpm, 45rpm"
Avatar
#28 • • sauce Guest

Mä en muista yleensä Turun reissuista mitään.


Tota on muuten muutkin valitellu, veikkaan että vika on Turun vesijohtovedessä.



hmmm... tossa voi olla perää. sillämäolen asunut nyt neljä vuotta Turussa ja muisti on huonontunut oleellisesti.

mun muistiongelmat:
1. en muista mitä piti muistaa.
2. en muista sanoja. voin kyllä muistaa sanan englanniksi tai ruotsiksi tai saksaksi. mutten suomeksi.

esim. kerran piti muistaa sana "silittää". enkä muistanut sitten millään. sitten kekkasin, että sehän on "ironing". ja saman tien "idioottileima" otsaan...

3. en muista mistä puhuin. tää aiheuttaa varsinkin töissä joskus ongelmia.

4.muistan kuitenkin sanatarkalleen 90% tekstistä jonka luen ajatuksella. (tai ainakin uskon muistavani.se mitä en muista, mielikuvitukseni paikkaa). suurin osa kuitenkin ajatuksellalukemastani materiaalista on ns. "nice to know" tietoa, millä ei ole mitään käyttöä.

5. en muista mihin jätän puhelimen/kaukosäätimen/lukulasit. mutta muistan esim. minkä näköinen oli yksi sulaketaulu vuonna 97 porijatseilla.

ei ole ihmisen elämähelppoa.
Avatar
#29 • • Taedium Guest

3. en muista mistä puhuin. tää aiheuttaa varsinkin töissä joskus ongelmia.

Ikavaa kun selittaa jotain, sitten unohtaa selittamansa asian pointin, rupee miettimaan sita omissa paissaan ja samalla jatkaa jonkun geneerisen puutaheinaan puhelun. Sitten muistaa mika olikaan pointti, rupeaa kuuntelemaan itseaan mita puhuu, jotta voi luontevasti ohjata takaisin pointtiin, mutta puheenaihe onkin silla aikaa vaihtunut johonkin aivan muuhun. Siita on hankala palata... Mita ma sanoinkaan?
:D

Posts: 3,707

#30 • • :D
Mä en muista juurikaan mitään. Koskaan mistään ketään.
Se harmittaa kyl. Hajamielisyys kyl ei niin kovin hyvä juttu.
Ei ees kiinnosta alkaa opettelee biisien nimiä. Ne mitkä jää,
jäävät muistiin. Ihmisten kasvot muistan kyllä, nimet ei.
Usean kerran jälkeen osaan jo ulkoa naaman + nimen. Ja
oon pahoillani kaikille, jotka tulee repimään mua bileissa hihasta
ja mä en tiedä kuka sä oot. :/

Paikkoihin osaan melkein ekan kerran jälkeen jo melkoisen hyvin
yksinkin.

:scared:
Avatar
#31 • • Roz Guest
Kaikinpuolin huonomuistinen olen minäkin. 3 vuoden aikana en ole vieläkään oppinut 4 km reittiä sukulaisten luo vaikka olen siellä käynyt vähintään kerran parissa viikossa :)

Ilman muistilappua on aivan turha mennä kauppaan, vielä kun muistaisi ottaa sen muistilapun mukaankin...

Kenenkään syntymäpäiviä en muista, enkä muitakaan merkkipäiviä.

Epäolennaisia asioita vuosien takaa kyllä muistaa, mutta siinäpä se.

Nimim. Tuleva dementikko?
Avatar
#32 • • ricebowl Guest
Mulla on näiden nimi-, henkilöhistoria- ja biisihäröjen
lisäksi tämmöttisiä hetkellisiä "duh"-kohtauksia.
Esim. mietin keittiössä että pitäis laittaa sukat jalkaan.
Kävelen omaan huoneeseen, pysähdyn. Seison siinä
pari minuuttia ja mietin miksi tulin tänne... ja matkaahan
on keittiöstä huoneeseeni huimat viisi metriä.

Pitäisiköhän tässä huolestua.. :panic: :scared:
Avatar
#33 • • LindaGP Guest

...mietin keittiössä että pitäis laittaa sukat jalkaan. Kävelen omaan huoneeseen, pysähdyn. Seison siinä pari minuuttia ja mietin miksi tulin tänne... ja matkaahan on keittiöstä huoneeseeni huimat viisi metriä.



Klassikko! Ja eikun takaisin keittiön ja miettimään, että mitäköhän pitikään tehdä.

Jossain vaiheessa muuten huomasin, etten muistanut omaa puhelinnumeroani, vaikka sama numero on ollut käytössä vuodesta -97. En millään muistanut, niin piti antaa kysyjälle työnumero. Pikkasen noloa.
Avatar
#34 • • Tapi T Guest

Esim. mietin keittiössä että pitäis laittaa sukat jalkaan. Kävelen omaan huoneeseen, pysähdyn. Seison siinä pari minuuttia ja mietin miksi tulin tänne... ja matkaahan on keittiöstä huoneeseeni huimat viisi metriä.


Tämä on pientä. Itse olen pari kertaa himasta lähtiessäni ottanut roskapussin mukaan tarkoituksenani viedä se roskikseen. Vähän ajan päästä olenkin sitten huomannut seisovani bussipysäkillä roskapussin kanssa...
:scared:
Avatar
#35 • • Funkatronik Guest
Minulla oli tässä juuri sellainen "kiva" putki, kolme viikkoa ilman että yhtenäkään yönä nukkui yli viittä tuntia, 14-16 tuntisia työpäiviä sekä viikonloppuja. Viime viikon lopulla tunsin jo kuinka aivot alkoivat pätkimään oikeasti. Jossain yhteydessä piti puhua huvipuistoista enkä oikeasti tajunnut mitä eroa on Linnanmäellä, Korkeasaarella ja Särkänniemellä. Ei vain pystynyt kaivamaan sitä tietoa muistista vaikka tiesin sen siellä olevan. Vähän pelotti että katkesiko verisuoni aivoista.
Avatar
#36 • • sauce Guest


Nimim. Tuleva dementikko?



jostain "nice to know" lähteestä luin, että meillä on pian neljäkumppisten dementikkojen sukupolvi.

tällä muistin pätkimisellä, on ilmeisesti jotain yhteyksia "lapsena" (murrosikä tai alle) aloitettuun päihteiden käyttöön.

siispä nyt Galluppi. koska SINÄ aloit käyttää alkoholia säännöllisesti tai muuten vaan?!?

mä aloitin sinä päivänä kun täytin kolmetoista. olin seiskaluokalla ja vanhemmat kaverit pyysi mukanaan paikalliseen discoon.

join muistaakseni 3 tölkkiä lintuolutta, III, ja olin ihan änkyräkännissä.
siitä sitten kiihtyvällä vauhdilla aina 25 ikävuoteen.

pahinta mulle taisi olla se, että olin töissä missä palkka maksettiin viinana 14-vuotiaalle! kori kaljaa viikossa ja vielä viinejä... huhhuh. ei ihme että jossain vaiheessa sitten keuli yli...
Avatar
#37 • • ---[-]--- Guest

...mietin keittiössä että pitäis laittaa sukat jalkaan. Kävelen omaan huoneeseen, pysähdyn. Seison siinä pari minuuttia ja mietin miksi tulin tänne... ja matkaahan on keittiöstä huoneeseeni huimat viisi metriä.



Klassikko! Ja eikun takaisin keittiön ja miettimään, että mitäköhän pitikään tehdä.

Jossain vaiheessa muuten huomasin, etten muistanut omaa puhelinnumeroani, vaikka sama numero on ollut käytössä vuodesta -97. En millään muistanut, niin piti antaa kysyjälle työnumero. Pikkasen noloa.



...ja joku vielä väittää, että ihmisen käyttäytyminen ei olisi mekaanista. Kone käy, mut kukaan ei oo ohjaamos. Noita tilanteita on tullut itellekin vastaan "muutamaan" otteeseen. :D
Avatar
#38 • • Edited I-ce Guest

Mulla on näiden nimi-, henkilöhistoria- ja biisihäröjen
lisäksi tämmöttisiä hetkellisiä "duh"-kohtauksia.
Esim. mietin keittiössä että pitäis laittaa sukat jalkaan.
Kävelen omaan huoneeseen, pysähdyn. Seison siinä
pari minuuttia ja mietin miksi tulin tänne... ja matkaahan
on keittiöstä huoneeseeni huimat viisi metriä.

Pitäisiköhän tässä huolestua.. :panic: :scared:



Itellä melkee aina tollanen samajuttu :excellent: eikä ole harvoin. Unohtuu välil asiat ihan paris sekunnis jne. :)
Avatar
#39 • • SamZa Guest

Löytyykö muita huonomuistisia kuin minä?

En muista ihmisten nimiä, en paikannimiä, en biisejä, artisteja, levylafkoja..
Ellei ko. nimiä ole tolkutettu niin paljon, että ne on väkisinkin tuttuja..

Toisaalta jos esm ajan johonkin paikkaan autolla kerran, löydän sinne noin 100% tod.näk. myös toisen kerran, ja 99% tod.näk. suoraan sinne ajamalla (ilman kiertelyä).



Mitä tein viikko sitten tähän aikaa?? :confused: ........ :confused: ............ Todellakin löytyy! :) Kaikki matemaattiset jutut on niin sumuisia, kuten syntymäpäivät... Biisit tunnistaa About kuullessa, mutta muuten saa skannata hetken jos toisenkin. Maantieteelliset asiat on mullakin jotenkin alitajunnassa tiedossa. Kuten sanoit jos ajaa jonnekkin kerran, se jää kuin karttana mieleen! :happyroll: Fosfoser muistikapselit ovat vekkulia http://www.itsehoito.net/fosfoser.htm Näillä kirkastuu mieli aika hyvin! Omasta kokemuksesta voin sanoa et toimii! Piti joskus tesmailla ku eksyi purkki käteen! :happyroll:
Avatar
#40 • • Tres Guest


siispä nyt Galluppi. koska SINÄ aloit käyttää alkoholia säännöllisesti tai muuten vaan?!?



No mulla on ollu tää ongelma niin kauan
kuin muistan (;)) ja alkoholinkäyttö
alkoi vasta 18-vuotiaana, silloin vielä varsin
hillitysti.