Kokemuksia
www.dj-laden.com palvelusta.
Olen soitellut pubi/klubi keikkoja muutaman vuoden, ja innostuksen/osaamisen kartuttua olen pitkään miettinyt levareidein ostoa ja oman soittotaidon parantamista. Nyt sopivan duunipaikan myötä rupesin harkitsemaan levareiden ostamista, ja ankaran surffailun / foorumien lukemisien jälkeen päädyin siihen lopputulokseen että haluan Teknarit + mikserin josta on muilla ollut hyviä kokemuksia. Vertailin hintoja useissa kymmenissä nettikaupoissa, pääasiassa Englannista ja Saksasta, ja lopulta dj-laden.comista löytyi loistava paketti edulliseen hintaan.
Hankintaan päätyi sit lopulta seuraava satsi hintoineen:
Määrä Tuote Hinta Ale Yhteensä
2 kpl Technics SL-1200 MK5 404,31e -5% 768,19e
1 kpl Pioneer DJM-707 257,76e -5% 244,87e
1 pari Sicmats Star 16,38e -10% 14,74e
2 kpl Shure System M35-X 42,24e -5% 80,26e
1 kpl Jaytec 80er Record Case 33,62e -5% 31,94e
+Postikulut n. 35e
Hinnat ovat verottomia, eli niihin tuli päälle 16% Saksan alv, Yhteensä koko paketti jäi maksamaan 1358,86e
Aloitin kaupanteon kyselemällä e-maililla tarjousta levareista ja mikseristä. Seuraavana päivänä tarjous saapuikin mailiin, mutta kun vertasin tarjouksen hintoja sivujen pakettilaskuriin huomasin että tarjous oli itseasiassa korkeampi. Tästä sitten kyselemään että mistä moinen johtuu, ja sain uuden halvemman tarjouksen. Parin viikon miettimisen (ja budjetinlaskennan) jälkeen päätin sitten tilata kamat.
Kun laitoin mailia dj-ladenille että haluan tilata tarjouksessa mainitut levarit + mikserin, sekä neulat, slipmatit ja levylaukun, vastasivat he että tarjouksen tehnyt henkilö ei itseasiassa tiennyt mitä teki, vaan tarjous oli liian halpa. Kylmän viileästi he sitten lätkäsivät korkeamman hinnan ja erotus tarjoukseen oli n. 120e
Tästä suivaantuneena sitten kirjoitin mailia takaisin, että tarjous on tarjous ja sen mukaan heidän on elettävä. Vastaus tuli kylmänviileästi (vaikkakin pahoittelujen kera) että sorry nou kan duu.
Jatkoin surffaamista ja hintojen vertailua, ja päädyin siihen lopputulokseen että jopa korkeammalla hinnalla tavarat ovat silti muita liikkeitä halvemmat. Päätin lopulta hyväksyä uuden korkeamman hinnan, ja siirsin rahat heidän tilille. Vastauksena tuli että kunhan rahat ovat tilillä paketti pistetään UPS:llä postiin ja se on minulla 48 tunnin sisällä. Hieno juttu!
Mutta toisin kävi, n. 2.5 viikkoa odoteltuani rupesin huolestumaan, ja kirjoitin heille mailia kysyen ovatko he saaneet rahat ja missä paketti viipyy. Vastauksena tuli kylmänviileästi "We're still waiting for the technics".
Vastaus ei minua tyydyttänyt vaan kirjoitin mailia suoraan Sindylle (Ainut henkilö firmassa joka oli tähän mennessä vastannut minulle asiallisesti) kysyen tavaroiden tilannetta. Hän varmisti että rahat ovat saapuneet perille mutta Teknarin MK5:set ovat loppuneet varastosta ja he joutuvat odottamaan uutta erää.
Jälleen kerran suivaantuneena kirjoitin mailia heille ja "kehuin" erinomaista asiakaspalvelua, ja kysyin miksi minulle ei oltu informoitu että tavarat ovat loppu ja tilaus viivästyy? Tähän Sindy sentään vastasi asiallisesti ja pahoitteli tapahtunutta, ja lupasi lähettää kaikki muut tavarat postikuluitta samantien minulle.
3 päivää tämänjälkeen ensimmäinen erä saapui hienosti perille, mutta ilman teknareita. Vietin pari päivää leikkiessä Ipod-yhdistettynä-mikseriin-jonkakauttastereoihin viritelmällä, kunnes vihdoin sain vahvistuksen sähköpostiin että teknarit on lähetetty. Taas toimitus kesti 3 päivää jolloin teknaritkin vihdoin saapui perille ongelmitta.
Ostokseeni olen tyytyväinen, kaikki laitteet toimivat kuin unelma, ja pitkällisten manuaalien (ja Caro2:n viestien lukemisien) jälkeen soittimet ovat kalibroitu ja toimivat kuin unelma. Vinyylejäkin tuli hankittua pieni läjä ja tiukka treenaus tällä hetkellä menossa soittotekniikan kanssa.
Eli ohjeina muille; Paikka on halpa, ja luotettava, mutta kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin ja pieniin ongelmiin. Paras tapa tilata tavaraa heiltä on pistää mailia suoraan Sindylle,
[email protected] ja kysyä onko tavaraa varastossa ja pyytää tarjous. Hänestä minulle jäi erittäin hyvä kuva, mutta kahdesta muusta henkilöstä (Romy ja joku toinen) ei.
Mutta eikun takaisin treenaamaan... :heart: