Nettilevykaupat, levykaupat, Internet, kokemuksia

251 posts, 13 pages, 97,057 views

Avatar
#141 • • aquakuutti Guest
Esim. tällaisen uuden kokoelman saa Saiko Soundsista omakseen hintaan e11,59


Chosen #3 by Hadshot records

01. State Of Chaos / Come On
02. Kid Alex / St.Tropez (Groove Rebels Remix)
03. Black Strobe / Sweet Chemical Girl (Dub)
04. Body & Soul / Girls & Boys (Girls Mix)
05. Martin H & Oliver Klein / End Of Club Game (DJ Nukem Remix)
06. Antichic & Popped! / White Lines
07. Michel De Hey Vs Secret Cinema / Another Sweater
08. X-Dream / The 1st (Club Mix)
09. Son Kite / Colours (Luke Chable Remix)
10. Herbert Berkley / Smight
11. Schatsi / Lo-Fo Experience

"Chosen#3 is a must-have tool for any dj looking to add a little fire to their cd case"

http://www.saikosounds.com/english/display_release.asp?id=4696
Avatar
#142 • • aquakuutti Guest

Ei voi olla hehkuttamatta http://www.audiojelly.com :ia..
...
Dj:t ei välttämättä ole ihan samaa mieltä (en tiedä riittääkö valikoima heille), mutta tälläinen ei-levyjäpyörittävä tavis musadiggari ei voi kuin kiittää. Tämä on tulevaisuutta!



Tämä DJ ainakin on mielissään, kun kuuli tuolla biisin York feat. Angelina - Iceflowers (Original)... Juuri tuollaista hetken huumaavaa, euforista klubisöpöilyä downtempo-henkeen on levylaukkuni kaivannutkin piristeeksi.
Ohjauduin tuolta sitten Beatportiin ja sieltä kyseisen biisin saa halvemmalla, hintaan $1,49 (n.e1,10), kun se Audiojellyssä olis maksanut £1,25 (e1,76). Kyseessä on kuitenkin sama tuote (biisi 320kbit mp3-tiedostona), joten....

MP3-ostokset ovat jo luonnollinen osa kaupunkilaisen elämää, suurimpana vaikuttajana tällä hetkellä Itunes.
Radarski

Posts: 182

#143 • • Radarski
Mitenkäs tuolta city16:sta asiakaspalvelusta saa jonkun kiinni s-postilla?
Ei ole ainakaan nyt muutamaan muutamaan päivään kuulunu mitään :(
Lähettivät vahingossa väärän lätyn :/, pitäs saada sovittua jotain
korvausta. En viitsis hirveesti lähteä soittelemaan, kun puhelu tulee
helposti yhtä kalliiksi, ku se yks levy.
Avatar
#144 • • aquakuutti Guest

Tämä DJ ainakin on mielissään, kun kuuli tuolla biisin York feat. Angelina - Iceflowers (Original)... Juuri tuollaista hetken huumaavaa, euforista klubisöpöilyä downtempo-henkeen on levylaukkuni kaivannutkin piristeeksi.
Ohjauduin tuolta sitten Beatportiin ja sieltä kyseisen biisin saa halvemmalla, hintaan $1,49 (n.e1,10), kun se Audiojellyssä olis maksanut £1,25 (e1,76). Kyseessä on kuitenkin sama tuote (biisi 320kbit mp3-tiedostona), joten....

MP3-ostokset ovat jo luonnollinen osa kaupunkilaisen elämää, suurimpana vaikuttajana tällä hetkellä Itunes.




Ei sitten tullutkaan tuota Iceflowersia ostettua... hetken huumaa vaan, toimii parhaiten ekan kerran kuultuna ja samplet tuntuivat riittävän siihen :)

Itunesia kokeilin juuri, mutta biisi jonka ostin - Karsh Kale: Letting Go (The Gaurav Raina Breaks mix) - oli tasoa 128kbit mp3, joten mitenkään laajaan saundikokemukseen ei tuolla äänenlaadulla ole mahdollista päästä. Tuntuu etteivät 192kbit biisitkään riitä, joten jatkossakin kyllä ostan biisini cd-levyillä kansitaiteen ja informaation kera.
Avatar
#145 • • Hasse G Guest

Mitenkäs tuolta city16:sta asiakaspalvelusta saa jonkun kiinni s-postilla?



Ilmeisesti avautumalla asialliseen sävyyn. Mulla on pari kertaa WMA-downloadit ollu linkitettyinä päin honkia, ja joskus viime vuoden puolella lähettelin sinne emailia pari kertaa. Jälkimmäisellä kerralla (kun aluksi odottelin melko kauan, eikä vastausta herunut) vihjasin huonon maineen leviämiseen jos ei asiakaspalvelu ala pelata, ja johan sieltä vastattiin, ja sain biisit.

Nyt sitten tämän vuoden puolella kävi sama homma ja lähetin taas postia, toivoen viestissä samalla että asiakaspalvelu pelaisi tällä kertaa paremmin kuin viimeksi. Vastaus tuli heti samalta 'christian' -nimiseltä heebolta ja sain filutskit. Ko. sällin viestit olivat muuten kyllä oikein asiallisia.
Avatar
#146 • • drS Guest

Mitenkäs tuolta city16:sta asiakaspalvelusta saa jonkun kiinni s-postilla?
Ei ole ainakaan nyt muutamaan muutamaan päivään kuulunu mitään :(
Lähettivät vahingossa väärän lätyn :/, pitäs saada sovittua jotain
korvausta. En viitsis hirveesti lähteä soittelemaan, kun puhelu tulee
helposti yhtä kalliiksi, ku se yks levy.



Mulle tuli sieltä joskus tilaamani levy vinyylimuodossa, vaikka piti olla cd. Lisäksi se oli vielä keskeltä halki :D Lähetin tosta mailia ja oikee levy saapu jo 2 vuorokauden sisällä kotiin :o

Edit: onks jollain muuten tarkempaa hajua niistä city16:en postitusmenetelmistä, että mitä ne eri vaihtoehdot käytännössä meinaa? Otin tällä kertaa sen toiseksi kalliimman vaihtoehdon ku aattelin et levyt tulis vähän nopeemmin, mut yhtä kauan on kyllä kestäny.. :)
Avatar
#147 • • De Souza Guest
Kävi sitten niin, kun Dancegroovesista oli paketti tulossa, että en sattunut olemaan kotona, kun lähetti/posteljooni? kävi oven takana. Mitään ilmoitusta asiasta ei jätetty eikä minulle ole yritetty soittaa, vaan paketti päätettiin lähettää takaisin Hollantiin :angry:

Dangroovesissa väitettiin, että nykyään paketit tulis postin kautta, mutta siinäkin tapauksessa pakettia olisi pitänyt säilyttää 14 vrk. Paketti lähti takaisin Hollantiin oltuaan 2 päivää Suomessa. Nyt pitää maksaa postikulut uudestaan, mutta perkele kuka ikinä mun oven taakse tuleekaan sen paketin kanssa, niin mä muilutan sitä niin, että tuntuu, jos en saa suosiolla postikulujani takaisin :mad:
Radarski

Posts: 182

#148 • • Radarski

Mitenkäs tuolta city16:sta asiakaspalvelusta saa jonkun kiinni s-postilla?
Ei ole ainakaan nyt muutamaan muutamaan päivään kuulunu mitään :(
Lähettivät vahingossa väärän lätyn :/, pitäs saada sovittua jotain
korvausta. En viitsis hirveesti lähteä soittelemaan, kun puhelu tulee
helposti yhtä kalliiksi, ku se yks levy.



Jepjep, no lähetin uudestaan mailia ja sain vastauksen. Lupasivat
lähettää oikee levyn. No katotaan mitä tapahtuu... eiköhän se tuu.

Edit: Joo no levyn kyllä nyt sain :)
Avatar
#150 • • Tapi T Guest

Kävi HTFR:n kanssa näin:
....
Suuri kysymys siis kuuluu, kuinka yleistä heidän taholtaan on lähetellä näitä muiden viikkoja sitten tekemän tilauksen levyjä muille / onko käynyt vastaavasti?


Useat levykaupat toimivat samalla tavalla noin isoja tilausmääriä käsitellessä varsinkin silloin, jos et ole ks. kaupasta ennen tilannut.

HTFR on kyllä surullisen kuuluisa juuri tuosta, että osa tilatuista levyistä jääkin tulematta. Mulla on pari kertaa käynyt noin, mutta olen kuitenkin saanut levyt itselleen todella kohtuullisessa ajassa parin kiukkuisen meilin jälkeen.
Avatar
#151 • • Xelfer Guest
Happy HC/UK hardcore/freeform-osastoa löytyy:

Choice Records, Manchester, UK. Suosittelen, nopea ja asiallinen palvelu! Tavarat olivat todella kaikki 'in stock', toisin kuin...

Catapult 100% vinyl, UK. En siis suosittele, vaikka piti olla 'in stock', levyjen tulo kesti pirun kauan, yksi on vieläkin tulematta (tilasin n. kuukausi sitten), lähettivät tiputellen. Lisäksi nettisivu on aika usein down.

Nu Energy, UK. Hyvät valikoimat hc-puolella, kohtuunopea lähetys, luotettava. Suosittelen siis lämpimästi.

Spin Inn, UK. En oikeastaan voi suositella (ainakaan vielä). Tilasin yhden levyn, joka oli 'in stock'. Kävi kuitenkin ilmi ettei heillä ollut ollut sitä vuoteen eikä sen olisi pitänyt olla nettisivulla. Jos jollain muuten on se (Dougal & Gammer - Stomp - Essential Platinum [EPP020]), niin olen kiinnostunut :) Tilasin kuitenkin myöhemmin toisen satsin levyjä, ei ole tullut vielä. Jollei tällä viikolla tule niin prkl...

Frankfurt Vinyl, Frankfurt, Saksa. Valtavat valikoimat, kuitenkin selaustoiminnot ovat kummallisia ja puutteellisia. Luottokortilla ei voinut maksaa (ISO MIINUS), eli piti EU-pankkisiirrolla. Saa nähdä mitä lisäkuluja mulle on mätkäisty siitä. Palvelu sujuu saksankielellä.
Avatar
#152 • • scribes Guest
Kokemuksia www.dj-laden.com palvelusta.

Olen soitellut pubi/klubi keikkoja muutaman vuoden, ja innostuksen/osaamisen kartuttua olen pitkään miettinyt levareidein ostoa ja oman soittotaidon parantamista. Nyt sopivan duunipaikan myötä rupesin harkitsemaan levareiden ostamista, ja ankaran surffailun / foorumien lukemisien jälkeen päädyin siihen lopputulokseen että haluan Teknarit + mikserin josta on muilla ollut hyviä kokemuksia. Vertailin hintoja useissa kymmenissä nettikaupoissa, pääasiassa Englannista ja Saksasta, ja lopulta dj-laden.comista löytyi loistava paketti edulliseen hintaan.

Hankintaan päätyi sit lopulta seuraava satsi hintoineen:


Määrä Tuote Hinta Ale Yhteensä
2 kpl Technics SL-1200 MK5 404,31e -5% 768,19e
1 kpl Pioneer DJM-707 257,76e -5% 244,87e
1 pari Sicmats Star 16,38e -10% 14,74e
2 kpl Shure System M35-X 42,24e -5% 80,26e
1 kpl Jaytec 80er Record Case 33,62e -5% 31,94e

+Postikulut n. 35e

Hinnat ovat verottomia, eli niihin tuli päälle 16% Saksan alv, Yhteensä koko paketti jäi maksamaan 1358,86e

Aloitin kaupanteon kyselemällä e-maililla tarjousta levareista ja mikseristä. Seuraavana päivänä tarjous saapuikin mailiin, mutta kun vertasin tarjouksen hintoja sivujen pakettilaskuriin huomasin että tarjous oli itseasiassa korkeampi. Tästä sitten kyselemään että mistä moinen johtuu, ja sain uuden halvemman tarjouksen. Parin viikon miettimisen (ja budjetinlaskennan) jälkeen päätin sitten tilata kamat.

Kun laitoin mailia dj-ladenille että haluan tilata tarjouksessa mainitut levarit + mikserin, sekä neulat, slipmatit ja levylaukun, vastasivat he että tarjouksen tehnyt henkilö ei itseasiassa tiennyt mitä teki, vaan tarjous oli liian halpa. Kylmän viileästi he sitten lätkäsivät korkeamman hinnan ja erotus tarjoukseen oli n. 120e

Tästä suivaantuneena sitten kirjoitin mailia takaisin, että tarjous on tarjous ja sen mukaan heidän on elettävä. Vastaus tuli kylmänviileästi (vaikkakin pahoittelujen kera) että sorry nou kan duu.

Jatkoin surffaamista ja hintojen vertailua, ja päädyin siihen lopputulokseen että jopa korkeammalla hinnalla tavarat ovat silti muita liikkeitä halvemmat. Päätin lopulta hyväksyä uuden korkeamman hinnan, ja siirsin rahat heidän tilille. Vastauksena tuli että kunhan rahat ovat tilillä paketti pistetään UPS:llä postiin ja se on minulla 48 tunnin sisällä. Hieno juttu!

Mutta toisin kävi, n. 2.5 viikkoa odoteltuani rupesin huolestumaan, ja kirjoitin heille mailia kysyen ovatko he saaneet rahat ja missä paketti viipyy. Vastauksena tuli kylmänviileästi "We're still waiting for the technics".

Vastaus ei minua tyydyttänyt vaan kirjoitin mailia suoraan Sindylle (Ainut henkilö firmassa joka oli tähän mennessä vastannut minulle asiallisesti) kysyen tavaroiden tilannetta. Hän varmisti että rahat ovat saapuneet perille mutta Teknarin MK5:set ovat loppuneet varastosta ja he joutuvat odottamaan uutta erää.

Jälleen kerran suivaantuneena kirjoitin mailia heille ja "kehuin" erinomaista asiakaspalvelua, ja kysyin miksi minulle ei oltu informoitu että tavarat ovat loppu ja tilaus viivästyy? Tähän Sindy sentään vastasi asiallisesti ja pahoitteli tapahtunutta, ja lupasi lähettää kaikki muut tavarat postikuluitta samantien minulle.

3 päivää tämänjälkeen ensimmäinen erä saapui hienosti perille, mutta ilman teknareita. Vietin pari päivää leikkiessä Ipod-yhdistettynä-mikseriin-jonkakauttastereoihin viritelmällä, kunnes vihdoin sain vahvistuksen sähköpostiin että teknarit on lähetetty. Taas toimitus kesti 3 päivää jolloin teknaritkin vihdoin saapui perille ongelmitta.

Ostokseeni olen tyytyväinen, kaikki laitteet toimivat kuin unelma, ja pitkällisten manuaalien (ja Caro2:n viestien lukemisien) jälkeen soittimet ovat kalibroitu ja toimivat kuin unelma. Vinyylejäkin tuli hankittua pieni läjä ja tiukka treenaus tällä hetkellä menossa soittotekniikan kanssa.

Eli ohjeina muille; Paikka on halpa, ja luotettava, mutta kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin ja pieniin ongelmiin. Paras tapa tilata tavaraa heiltä on pistää mailia suoraan Sindylle, [email protected] ja kysyä onko tavaraa varastossa ja pyytää tarjous. Hänestä minulle jäi erittäin hyvä kuva, mutta kahdesta muusta henkilöstä (Romy ja joku toinen) ei.

Mutta eikun takaisin treenaamaan... :heart:
Avatar
#153 • • Funkatronik Guest
Technicsillä on ollut pahoja toimitusvaikeuksia jo jotain puoli vuotta, ainakin perus-1200:t ovat monesta paikasta loppu, eli ei ole luultavasti sen nettikaupan vika...
Avatar
#154 • • i L E Guest


http://www.electroalliance.net
on ameriikassa. Exzakt ja kumppanit pyörittää levyliikettä josta saa kyllä vaikka kuinka saatanan hyviä levyjä. Monet klassikot on tuolta löydetty. Valikoima ei ole suurensuuri, mutta laatu korvaa määrän. Hinnasta en sano mittään. Toimitus on ainakin nyt hieman venähtänyt. Reilu pari viikkoa odoteltu tässä.



onkos näitten kauppatoiminta loppunut tai jotain...? vai pitääkö ostokset tehdä foorumin puolelta?
Avatar
#156 • • De Souza Guest

Kokemuksia www.dj-laden.com palvelusta.

Eli ohjeina muille; Paikka on halpa, ja luotettava, mutta kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin ja pieniin ongelmiin. Paras tapa tilata tavaraa heiltä on pistää mailia suoraan Sindylle, [email protected] ja kysyä onko tavaraa varastossa ja pyytää tarjous. Hänestä minulle jäi erittäin hyvä kuva, mutta kahdesta muusta henkilöstä (Romy ja joku toinen) ei.



Kaveri, joka tosin asuu saksassa, on myös kehunut kyseistä puljua. Hän sai tavarat ilman viivästelyjä ja edullisen hinnan lisäksi tuli vielä kaupan päälisinä pari ylimääräistä ortofonin concorde neulaa ja slipmat. (tilasi levarin ja 2 rasiaa). Itseasiassa putiikki taitaa luvata sivuillaan alittaa kaikki hinnat mitä löydät muiden liikkeiden sivuilta.
Avatar
#157 • • Ath Guest

Kokemuksia www.dj-laden.com palvelusta.
**CLIP **

Eli ohjeina muille; Paikka on halpa, ja luotettava, mutta kannattaa varautua pitkiin toimitusaikoihin ja pieniin ongelmiin. Paras tapa tilata tavaraa heiltä on pistää mailia suoraan Sindylle, [email protected] ja kysyä onko tavaraa varastossa ja pyytää tarjous. Hänestä minulle jäi erittäin hyvä kuva, mutta kahdesta muusta henkilöstä (Romy ja joku toinen) ei.

Mutta eikun takaisin treenaamaan... :heart:



Kertomasi tarina on itselleni täysin tuttua juttua, sillä kyseessä on maailmankuulua saksalaista asiakaspalvelua(tm) - samaa "palvelua" voi varautua saamaan mistä tahansa muustakin saksalaisesta firmasta toimialasta riippumatta.

Yleensä homma toimii saksalaisten firmojen kanssa asioidessa kuin rasvattu kun mitään poikkeavaa ei tapahdu, mutta poikkeustilanteet (esim. tavara loppunut varastosta) ovat niitä milloin homma menee todella nihkeäksi (myyjä haluaa vaieta asian kuoliaaksi, asiakasta saatetaan alkaa syyllistää jne.). Mitään hyvityksiä on täysin turha odottaa saavansa, jollei sellaisista etukäteen ole suoraan sovittu.

Thomannilla palvelu on hyvää, sillä heillä on töissä ihan suomalaisia asiakaspalvelijoita, jotka antavat myös sen tasoista palvelua johon suomalaiset kuluttajat ovat tottuneet.

Yleisenä vinkkinä kaikille, jotka aikovat jotain Saksasta tilata, voisin sanoa että kannattaa etukäteen varmistaa että tavaraa on varastossa ennenkuin tilaa mitään, olettaen siis että varastotilanne ei käy web-sivuilta ilmi. Jos tavaraa ei ole varastossa, niin ei IKINÄ pidä mennä maksamaan mistään etukäteen (saksalainen käsitys kaupanteosta on se, että homma on hoidettu siinä vaiheessa kun rahat on saatu) vaan kannattaa tylysti pyytää myyjää palaamaan asiaan sitten kun tavaraa löytyy.
Avatar
#159 • • vinyl.groover Guest
http://www.decks.de

Decks-Records on ainakin mua palvellu hyvin. Levyjen saapuminen kesti 5 tai 6 päivää
Avatar
#160 • • mauno Guest



Tai täältä:

http://www.laconic-records.com



Noh...eipä ole tiedolla enää niin isoa väliä tai kiirettä. Teknarit, mikseri, luurit ja neulat+rasiat tuli jo tilattua tuosta putiikista. Kerron sitten miten kauppa pelitti jos pelitti. Decksiä voin minäkin levynostajille suositella.