virallinen "mitä ostin tänään" topic

1,299 posts, 65 pages, 467,121 views

Avatar
#641 • • Juki54 Guest


Mä ostin tänää purkkaa :eek:


Kai siin on sit ksylitoolia?



On, ja paljon muutakin:

Sokeriton, sisältää makeutusaineita. Sisältää fenyylialaniinin lähteen. 100g sisältää keskimäärin: energiaa 740kJ (177 kcal); proteiinia <0,5 g; kuitua 1g; natriumia <0,1 g. Ainesosat: makeutusaineet (sorbitoli, isomalti, maltitoli, ksylitoli, mannitoli, aspartaami, asesulfaami K) purukumin perusmassa (sisältää happetumisenestoainetta E 320), aromi, sakeuttamisaine (arabikumi), kosteudensäilyttäjä (E 422), värit (E 171, E 104, E 131), pintakäsittelyaine (E903).

:eek:
Avatar
#642 • • sauce Guest
ihan vitun ison kinkku-katkarapu-aurajuusto-ananas -pitsan ja pullon light-sosa-solaa 5.5e.

ja melkein ostin 20gb Ipodin, mut sit tajusin että musta tulis rikollinen jos lataisin sinne ämpeekolmosia, esim. vaikka plattarilta imutettuja mixejä. vai tulisko musta? ni ja en tienny et milleen niissä riittää hönkä ja onks ne podin omat napit ihan paskat ja mikkä olis sit hyvät luurit siihen... liikaa kysymyksiä yksinkertaiselle miehelle. ja toisaalta, jos laittas enemmän sukanvarteen sais prossulankun puuceehen ja vois ehkä joskus saada jonku kappaleen valmiikski.

ps. luin kyl Ipod topikin läpi :cool:
Avatar
#643 • • akir0 Guest
4x Atrian hampurilainen á 0,33c.
Avatar
#644 • • ipe Guest
43 e meni ruokakauppaan. Lisäksi kävin tänään lunastamassa Gigantista 2 (kaksi) tällästä sähköskootteria ilmaisena liittymänavauslahjuksina:

ES-103.jpg

:D
Avatar
#645 • • Hexe Guest

Kävin tänään lunastamassa Gigantista 2 (kaksi) tällästä sähköskootteria ilmaisena liittymänavauslahjuksina:
:D



Haha! Nyt myytkin sit sun ja paremman puoliskos pyörät pois ja tollasil eteenpäin :D
Avatar
#646 • • ipe Guest

Kävin tänään lunastamassa Gigantista 2 (kaksi) tällästä sähköskootteria ilmaisena liittymänavauslahjuksina:
:D



Haha! Nyt myytkin sit sun ja paremman puoliskos pyörät pois ja tollasil eteenpäin :D



Joo tottakai, ja oikeestaan autonkin vois myydä pois... :happyroll:
Avatar
#647 • • Roz Guest
Faster, harder, Scooter!
Avatar
#648 • • ville Guest
Tänään panostettiin laatuun:

Mulle ja vaavulle vartalon mukaan teetetyt patjat. Tulevat parin viikon päästä :)
Avatar
#649 • • ville Guest
Tänään panostettiin laatuun:

Mulle ja vaavulle vartalon mukaan teetetyt patjat. Tulevat parin viikon päästä :)
Avatar
#650 • • eletrik Guest
Ostin tänään nakkikioskilta pihvipiirakan, myyjä laittoi siihen kaikki mausteet. Se oli hieno ele...
Avatar
#651 • • Funkatronik Guest

Tänään panostettiin laatuun:

Mulle ja vaavulle vartalon mukaan teetetyt patjat. Tulevat parin viikon päästä :)



Oho. Olivatko kalliit?
Avatar
#652 • • ville Guest

Tänään panostettiin laatuun:

Mulle ja vaavulle vartalon mukaan teetetyt patjat. Tulevat parin viikon päästä :)



Oho. Olivatko kalliit?



Suhteellista tietysti mut enemmän kun normipatja: kaks 80cm patjaa (ei runkopatjoja) 2580e

Käytiin viimeviikolla ensin unikulman liikkeessä espoossa. Myyjältä saatiin uskomattoman paskaa palvelua (ei varmaan näytetä siltä että tuhlataan paljon patjoihin) sekä tarjous: 3500e. Kun vielä erikseen kysyin: "no mitäs nää maksaa jos mä nyt ostan" niin myyjä jotain änkytti "no kai mä voisin 3300 antaa"

Sitten mentiin erottajan liikkeeseen. Vähän lipevä, mutta erittäin mukava naishenkilö palveli kunnolla. Patjan kangasverhoilun sai ilmaiseksi (arvo 300e/patja) ja antoi 10% käteisalennusta kun sanoin et voitaisiin tilata heti mut hinta vähän hirvittää. Ja kaupanpäälle vielä kaks pussilakanasettiä jotka maksaa norm 75e/kpl :)

Kun oon vielä ostanut ergonomisesti muotoillun tyynyn ja laadukkaan untuvapeitteen lähiviikkoina, melkein veikkaan et luksusunta tiedossa hyvin pitkään :)

Vielä sit jossain välissä se 42" plasma ja moottorit noihin patjoihin :)
Avatar
#653 • • Quu Guest

Tänään panostettiin laatuun:

Mulle ja vaavulle vartalon mukaan teetetyt patjat. Tulevat parin viikon päästä :)



Oho. Olivatko kalliit?



Suhteellista tietysti mut enemmän kun normipatja: kaks 80cm patjaa (ei runkopatjoja) 2580e




Ööö olisitteko kiinnostuneita lomaosakkeista? :D
Avatar
#654 • • ville Guest


Ööö olisitteko kiinnostuneita lomaosakkeista? :D



Jos hinnasta, paikasta ja ehdoista päästään sopuun =)

Kyllähän noin keskimäärin jengi pitää ihan pimeenä et ostaa noin kalliit patjat. Mut sit taas toisaalta mä näkisin et asiaa pitää lähestyä sitä kautta miten sisustaa koko kämppää.

Jos esim ajattelee kuinka paljon tulee laitettua remonttiin ja huonekaluihin ylipäätään niin eihän toi lopulta oo mikään ihan älytön summa. Esim sohvat maksaa helposti paljon enemmän ja niissä vietää aikaa paljon vähemmän. Siten on ihan perustelua miettiä et onko laadukkaat patjat sittenkin ihan järkevä sijoitus :)

Ja toisin kuin voisi ajatella, niin oikeesti noiden ominaisuuksista on todellista hyötyä. Jos esim ajattelee mua, jolla on notkoselkä, niin mä en pysty nukkumaan normaalilla patjalla selälteen, koska alaselkä ei kosketa patjaan. Tämä johtaa siihen, että selkä on aamulla pirun kipeä. Toinen juttu on vartalon painojakauma. Mulla hartiat on suhteessa aika leveät perseeseen verrattuna ja painoa on ylävartalossa huomattavasti enemmän. Normaalilla patjalla jos yritän kyljellään nukkua niin mulla on koko ylävartalo vinossa ja selkä on taas aamulla kipeä. Näistä asioista johtuen mä olen nukkunut käytännössä koko elämäni samassa asennossa joka on lähinnä puoliksi kyljellään, puoliksi mahallaan. Syynä yksinkertaisesti se, että tässä asennossa on vartalon muodot tasaisia ja painojakauma patjalle mahdollisimman tasainen. Jos toisessa asennossa nukkuu, sen kyllä huomaa aamulla ...

Ja onhan noi ihan teknisesti katsottuna ihan toista tasoa. Kaikki materiaalit on luonnontavaraa eli patja hengittää eikä hikoa. Jousia on neliöllä reilu 600 kun normaalisti liikkeet hehkuttaa jos jousia löytyy yli 150 neliölle. Materiaalit ja vaadittu työmäärä on siten ihan muuta kuin peruspatjalla, joten on aika ymmärrettävää, että hintaa tulee myös sitä kautta.

Meillä on kans muutamia tuttuja jotka on ottaneet tollaisia sänkyjä. Ja kuten arvata saattaa, kaikki ovat äärimmäisen tyytyväisiä ostokseen ja myös tulevaisuudessa patjat ovat tuollaisia muotoiltuja. Hyvästä on hankala palata taaksepäin ...

Ja oikeesti kun tuolla liikkeessä pääsi kokeilemaan millainen on hyvä patja niin sen jälkeen tommonen perusjysk (mikä on itsellä) tuntuu oikeesti tosi avuttomalta.

Mut makuasioita tietysti. Joku diggaa kovasta futonista, toinen haluaa jotain muuta :)
Avatar
#655 • • Daniel Braun Guest
Noi "henkilökohtaisesti muotoillut" patjat ovat hieman kakspiippuinen juttu.
Ok, ovathan ne hyviä.
Mutta ovatko ne niin hyviä etta siitä kannattaa maksaa noin paljon...?
Patjaosasto vastuulla tiedän että nukkumiseen kannattaa sijoittaa ja unen laatu on suoraan verrannollinen patjaan.
Jokaisen patjan (olkoot joustinpatja, runkopatja, jonkinmoinen vaahtotms rakenteinen tai mikä tahansa) on oltava nukkujan selän alla mukava.
Hinta ei kerro sitä mikä on paras kenellekkään.
Jokaisen selkä on yksilöllinen, joten tieytyllätapaa noi "mittatilauksena tehdyt patjat" ovat teoriassa laadukkaita ratkaisuja mutta monesti on tullut vastaan se että ihminen joka on tuollaiseen patjaan sijoittanut ei loppujenlopuksi kuitenkaan ole ollut riittävän tyytyväinen...

Jousitusratkaisuja on monia, ja useasti noi "yksilölliset" patjat ovat enemmän tai vähämmän perus jousistoon tehtyjä pieniä muutoksia.
Eivät kokonaan jollekkin tehtyjä.
Jousistot kun yleensä tulevat tietyn vahvuisina alihankkijoilta ja niistä sitten kootaan vyöhykkeittäin jokaiselle "ns. mittatilauspatja"...
Mutta esim toisen tyyppisellä jousituksella (esim erään valmistajan multipocket jousitus) saadaan yhdestä ja samasta jousituksesta täysi maksimaalinen hyöty eri painosille ja pituisille ihmisille.

Noh.
Turhaa sitä tässä on lässyttää.
Jokainen valitsee sen mihin haluaa rahaa sijoittaa.
Patjat ovat tärkeä juttu ja niihin pitää panostaa, mutta milloin rahallinen panostus on enemmänkin turhaa juppeilua kuin sitä hyödyn tavoittelua on taas sit toinen juttu.
Makuasioita ja ihan siitä kiinne millaiset maksuvalmiudet ihmisillä on.
Oman talouden mukaanhan ne kaikki kodin kalusteet täytyy ostaa...

nimimerkki: sisustusmyyjä/patjaosaston vastuumyyjä
Avatar
#656 • • ville Guest

Mutta ovatko ne niin hyviä etta siitä kannattaa maksaa noin paljon...?



No se riippuu henkilöstä, joku kokee, että 100e stereot riittää, joku ostaa 10ke hifilaitteet.

Hinta ei kerro sitä mikä on paras kenellekkään.



Osittain ei ja osittain joo.

50e joustinpatja ei taatusti ole hyvä kenellekään. Joku saattaa pitää 200e futonia maailman parhaana ja joku ei saa kyseisellä patjalla edes unta.


Jokaisen selkä on yksilöllinen, joten tieytyllätapaa noi "mittatilauksena tehdyt patjat" ovat teoriassa laadukkaita ratkaisuja mutta monesti on tullut vastaan se että ihminen joka on tuollaiseen patjaan sijoittanut ei loppujenlopuksi kuitenkaan ole ollut riittävän tyytyväinen...



Mitkä asiat on tökkineet? Mä melkein veikkaisin, et vikavalinnat on tehty siinä kun kysytään millaista kovuusastetta haluaa tai sitten mitoitus ei ole onnistunut.

Jos homma on mitoituksesta kiinni niin sitä voi muttaa jälkikäteen. Esim nyt kun vaavulla on jalat vähän "epänormaalit" sen onnettomuuden takia, niin unikulman myyjä sanoi, että jos myöhemmin haluaa muutoksia niin niitä voi tehdä ilman kuluja. Siten olisi aika hassua jos joku menee ostamaan uuden patjan jos muotoiltu ei toimi ....


Jousitusratkaisuja on monia, ja useasti noi "yksilölliset" patjat ovat enemmän tai vähämmän perus jousistoon tehtyjä pieniä muutoksia.
Eivät kokonaan jollekkin tehtyjä.



Toi riippuu valmistajasta ja tuotelinjoista. Esim unikulmalla on viittä eri tasoa, joista kakkonen on sellainen että käytössä on muutamia vyöhykkeitä joista sitten valitaan se lähimmäksi sopiva. Viemeröllä on sama juttu, eli he mittaavat "vartalon", mutta vyöhykkeitä ei ole kovin paljon ja jousiryhmät ovat aika suuria.

Unikulmalla on myös tasot 3 ja 4, jossa jousirivit säädetään jokainen erikseen. Yksi jousirivi on koko sängyn levyinen ja pituussuunnassa muutama sentti. Säätötarkkuus on siten muutamia senttejä eli aika tarkasti pystyy säätelemään paljon patja antaa periksi miltäkin kohdalta.

Toki jousia on olemassa vain määrätyn vahvuisina eli ei ne sentään käy metallia valamaan sen perustella millainen sun vartalo on. Toisaalta tämä tuskin on tarpeen, sillä oleellista on nimenomaan patjan sisällä tapahtuvat jousitusmuutokset. Itsellä noita muutoksia on pirun paljon ylävartalon alueella (kurvit kohdallaan ;) )

Patjat ovat tärkeä juttu ja niihin pitää panostaa, mutta milloin rahallinen panostus on enemmänkin turhaa juppeilua kuin sitä hyödyn tavoittelua on taas sit toinen juttu.



Kaksi kertaa maksava ei käytännössä koskaan ole kaksi kertaa parempi, oli tuote sitten viini tai sänky.

Lisäksi mun on hyvin vaikea uskoa, että kukaan ostaa patjaa juppeilun takia. Jos juppeilla haluaa, ton rahan laittaisi varmaan johonkin ulospäin näkyvämpään huonekaluun, eikä tuotteeseen joka uppoaa sängyn runkoon ja peittoon. Lisäksi mulla on sellainen tuntuma, että aika moni tollasen patjan ostaja ostaa patjansa nimenomaan tiettyyn ongelmaan, kuten itsellä selkävaivat.

Lopulta olisi tietysti kiva tietää mikä tollasissa tuotteissa on kate. Tuskin me nytkään noita tappiolla ostettiin, vaikka ovh:sta lähti 30% pois. Siten oikeesti veikkaan, että nyt noiden kateprosentti on pienempi kuin siinä jyskissä jota myy vuodevarasto.

Jos olisin normaalipatjaa ostamassa, kääntyisin varmasti ikean puoleen. Niillä voluumi tuntuu olevan jotain ihan uskomatonta ja siten sieltä saa just esim sänkyjä ja siihen liittyviä oheistuotteita paljon halvemmalla kun normaalista huonekaluliikkeestä.
Avatar
#657 • • Wayne G Guest
Kirppikseltä teknarin SB-X500A vintage skobet.
Avatar
#658 • • Daniel Braun Guest



50e joustinpatja ei taatusti ole hyvä kenellekään. Joku saattaa pitää 200e futonia maailman parhaana ja joku ei saa kyseisellä patjalla edes unta.


Ööö.
Minen kyllä puhunut ihan noista 50,- joustinpatjoista.
Pitäähän sitä jonkinmoinen järki olla tommosissakin jutuissa.
Eihän sitä kukaan oleta saavansa 50,- patjaa joka oikeesti olis kestävä ja hyvä.



Kaksi kertaa maksava ei käytännössä koskaan ole kaksi kertaa parempi, oli tuote sitten viini tai sänky.


Näinhän se menee.
Tokihan hinta jotain kertoo, mutta joissakin on enemmän sitä "merkki" lisää siinä hinnassa.
Niin katteissa kuin valmistajankin myyntihinnoissa jälleenmyyjille...


Lisäksi mun on hyvin vaikea uskoa, että kukaan ostaa patjaa juppeilun takia. Jos juppeilla haluaa, ton rahan laittaisi varmaan johonkin ulospäin näkyvämpään huonekaluun, eikä tuotteeseen joka uppoaa sängyn runkoon ja peittoon. Lisäksi mulla on sellainen tuntuma, että aika moni tollasen patjan ostaja ostaa patjansa nimenomaan tiettyyn ongelmaan, kuten itsellä selkävaivat.


Kyllä itseasiassa sijoitetaan.
Näitä on tullu vastaan jotka haluaa ostaa sitä kallista koska "siihen on varaa" että pääsee kertomaan ystävättärille et "kuinka meidän matti osti 3000,- patjat"
Ulkonäöllistä juppeilua on vähän...
Kuitenkin ne patjat on aikalailla piilossa katseilta...


Lopulta olisi tietysti kiva tietää mikä tollasissa tuotteissa on kate. Tuskin me nytkään noita tappiolla ostettiin, vaikka ovh:sta lähti 30% pois.


Sä et halua tietää ;)
Ja vaikka en kys puljussa työskentele niin voisin silti veikkailla et niihin kyl jäi katetta vieläkin melkoisesti ;)


Jos olisin normaalipatjaa ostamassa, kääntyisin varmasti ikean puoleen. Niillä voluumi tuntuu olevan jotain ihan uskomatonta ja siten sieltä saa just esim sänkyjä ja siihen liittyviä oheistuotteita paljon halvemmalla kun normaalista huonekaluliikkeestä.


Ikean patjat ovat ihan "ok" mutten silti niistä maksaisi sitä mitä ne maksaa.
Esim tää pahamainen Sotka patjanvaihtoineen, kuitenkin kys puljun patjoista 95% tulee kotimaisilta toimittajilta
Ja niissä on mm 10 vuoden jousitustakuu joka oikeesti toimii (kys puljussa töissä olleena tiedän että toi takuu pelaa paremmin kuin hyvin)

esim tossa ikean kalleinmassa jp mallissa "sultan hasselbäck" kyllä kovasti kerrotaan kaikesta "100% puuvillaa jne jne" mutta esim mun silmään heti pistää toi vaahtomuovi ja jousitustiheys...
100,- lisää hintaan niin saat paremman patjan multa
Ja 500,- jos haluat oikein yksilöllistä mutta silti ilman mittailua ;)
Avatar
#659 • • ville Guest


Lopulta olisi tietysti kiva tietää mikä tollasissa tuotteissa on kate. Tuskin me nytkään noita tappiolla ostettiin, vaikka ovh:sta lähti 30% pois.


Sä et halua tietää ;)
Ja vaikka en kys puljussa työskentele niin voisin silti veikkailla et niihin kyl jäi katetta vieläkin melkoisesti ;)



Rahallisesti mitattuna katetta on taatusti enemmän kun peruspatjassa, prosenteissa mitattuna taas vähän veikkaan että ei ole. Harva tuote on kuitenkaan sellanen, että hinnasta voidaan ottaa 30% pois ja silti kääriä voittoa suhteessa saman verran kuin normaalista tuotteesta.


Ikean patjat ovat ihan "ok" mutten silti niistä maksaisi sitä mitä ne maksaa.
Esim tää pahamainen Sotka patjanvaihtoineen, kuitenkin kys puljun patjoista 95% tulee kotimaisilta toimittajilta
Ja niissä on mm 10 vuoden jousitustakuu joka oikeesti toimii (kys puljussa töissä olleena tiedän että toi takuu pelaa paremmin kuin hyvin)



En välttis käyttäisi takuun pituutta laadun mittarina, sillä juuri tuolta ikeasta saa 25 takuun kaikille patjoille. Takuun toimivuus on tietysti kans hyvin tärkeä juttu, mutta takuu korvaa vain materiaaliavian, ei kulumista. Jos materiaalivikaa on, sänky kuitenkin taitaa pettää nopeesti, eikä 24 vuoden päästä. Sit kun se sänky pettää, mä melkein veikkaan, et ikea on noissa asioissa kans aika vahvoilla. Niillä on kuitenkin vaihtoprosessi tehty todella helpoksi eikä esim itsellä kertaakaan ole tivattu "miksi tää nyt pitää vaihtaa", vaikka esim. keittiön yhteydessä tuli erilaisia tuotepalautuksia/vaihtoja todella paljon.


esim tossa ikean kalleinmassa jp mallissa "sultan hasselbäck" kyllä kovasti kerrotaan kaikesta "100% puuvillaa jne jne" mutta esim mun silmään heti pistää toi vaahtomuovi ja jousitustiheys...
100,- lisää hintaan niin saat paremman patjan multa
Ja 500,- jos haluat oikein yksilöllistä mutta silti ilman mittailua ;)



No varmasti saan paremman patjan, mut se maksaa jo 30% enemmän. Ikean vahvuus imo on, että hyvin monet tuotteet on ikeassa samalla hinnalla laadukkaampia ja usein paremmin muotoiltuja. En tietystikään sano, että tämä pätisi kaikkeen, mutta suurimpaan osaan kuitenkin. Ikean suurin ongelma imo on, että jengi ostaa sieltä halvempaa kuin mitä ostaisi jostain muusta huonekaluliikkeestä, ja sitten heti dissataan "ihan paskaa tavaraa" ...

Jos saisin itse valita, niin ikean pitäisi laajentaa malliston yläpäätä. Nyt joutuu kuitenkin valitettavan usein toteamaan, että ikean paraskaan tuote ei vastaa omia vaatimuksia ja siten ainoa vaihtoehto ostospaikaksi on jokin kalliimpi designliike :(
Avatar
#660 • • Taedium Guest

Mutta ovatko ne niin hyviä etta siitä kannattaa maksaa noin paljon...?



No se riippuu henkilöstä, joku kokee, että 100e stereot riittää, joku ostaa 10ke hifilaitteet.

Niin, silloin kun itse rupeen joskus rakentamaan vankilaa itselleni, niin sinne tulee tärkeimpinä ne, että nukun, syön ja ulostan mukavasti. Lisäksi peseytyminen ja musiikin kuuntelu tulee olla hyvällä tasolla. Loput on mulle ekstraa, joihin en jaksa ainakaan tässä elämäntilanteessa panostaa.