Ainakin redcross.fi ja merikarvia.fi osoitteista tullut.
Älkää availko .exe tiedostoja.
39 posts, 2 pages, 10,036 views
Virallinen datanörttitopiikki! :D
Virallinen datanörttitopiikki! :D
Valveutuneiden ja itsesuojeluvaistoisten ihmisten topic :)
Suosittelenkin kaikkia avaamaan jokaisen sähköpostiliitteen. Varsinkin jos:on kyllä todella mukavaa puuhaa siivoilla välillä hieman vähemmän valveutuneiden kavereiden koneita viruksista. "Ömm... joo... format c:"-meininkiä aina välillä, kun suurin piirtein puolet windows-hakemistosta on tartutettu. :rolleyes:
1. Et tunne lähettäjää.
2. Liitetiedosto on .exe -tiedosto.
3. Lähettäjä suomalainen, kuitenkin viestin teksti täysin englanniksi.
4. Otsikkorivillä on RE: ja otsikko on jotain, jota et tunne / ole keskustellut ko. henkilön kanssa.
5. Sähköpostin tekstissä lukee lyhyt mukapersoonallinen viesti (joka ei oikeasti liity sinuun) ja kehoitus avaamaan liitetiedosto.
1. Et tunne lähettäjää.
2. Liitetiedosto on .exe -tiedosto.
3. Lähettäjä suomalainen, kuitenkin viestin teksti täysin englanniksi.
4. Otsikkorivillä on RE: ja otsikko on jotain, jota et tunne / ole keskustellut ko. henkilön kanssa.
5. Sähköpostin tekstissä lukee lyhyt mukapersoonallinen viesti (joka ei oikeasti liity sinuun) ja kehoitus avaamaan liitetiedosto.
6. Viestiä ei ole osoitettu sinulle tai kenellekään
7. Liitetiedoston pääte on .pif
Hyvä huomio. .jpg.vbs - Eli yritetään hämätä toinen luulemaan .jpg kuvaksi, vaikka pääte onkin oikeasti .vbs..jpg.vbs
Onko muuten kellään muistissa sitä artikkelia BMP -tietoturva-aukosta? Olivat löytäneet nimittäin myös BMP kuvamuodosta sellaisen. :eek: Tietenkään en itse bookmarkannut sitä, enkä löydä nyt.
Aika kummallista kyllä. (Siksi se "eek" -hymiö.) Pitää ettiä lisäinfoo.aika omituista että kuvaformaatissa ois jotain uhkaa aiheuttavia tietoturva-aukkoja
Nuo virukset eivät toimi minun koneissani. Se niistä. Itse asiassa yksi on työpöydälläni tällä hetkellä elottomana. Eikö niiden hallussapito ollut rikos? Täytyykin tästä tuhota se.
Nim. OS X ja Red Hat 9
Olen kuullut selaisesta homo nimisestä viruksesta joka sano Jag tyker om lengnart ja sit se hypää ihmisiin ja muuttaa ne homoiksi.