Kenraali Adolf Ehrnrooth kuollut

57 posts, 3 pages, 7,275 views

#2 • • LindaGP Guest
*seisooasennossakyynelsilmäkulmassatervehtienpuolitangossaolevaasiniristilippua*
#3 • • GodOfMoves Guest

*seisooasennossakyynelsilmäkulmassatervehtienpuolitangossaolevaasiniristilippua*

Samoin!!!!!!
#4 • • Edited Juha Vilkamo Guest
Kaikilla on sama ihmisarvo. Ei siis että haluaisin mitenkään vähätellä A.E:ta mutta tiedostakaamme että yhtä tärkeitä henkilöitä ovat mm. naapurin Pentti ja afrikan Ngibli. Itseltäni ainakin tuppaa unohtumaan.

Toisaalta voisi pitää A.E:tä ja muita sotasankareita muistomerkkeinä siitä kuinka perverssi asia isänmaallisuus loppupeleissä on. Taas, ei niin että yhteisöllisyydessä olisi jotain vikaa mutta "me" vs. "muut" -vastakkainasettelussa kylläkin. Mitä kaikkea A.E ja ikätoverit rajojen molemmin puolin ovatkaan joutuneet kokemaan ja tekemään illusionääristen Suomen ja Venäjän kansojen puolesta.

edit: vähän jatkoa & kieli_oppi
#5 • • cajwirman Guest

Kaikilla on sama ihmisarvo

Ei kai?Mistä kuulit?
#6 • • Juha Vilkamo Guest

Ei kai?Mistä kuulit?

No oletpa näppärä!
#7 • • cajwirman Guest

Ei kai?Mistä kuulit?

No oletpa näppärä!

Yes I know thank You!
#8 • • Taedium Guest

Kaikilla on sama ihmisarvo.

Syntyessään kyllä, mutta minun silmissäni oman ihmisarvonsa saa kyllä laskettua ameeban alapuolelle, vaikkapa raiskaamalla lapsen tai sytyttämällä sodan.

Toisaalta voisi pitää A.E:tä ja muita sotasankareita muistomerkkeinä siitä kuinka perverssi asia isänmaallisuus loppupeleissä on.

Sodan jälkeen Aatu toimi kyllä täysin rauhan puolesta. Hänen tavoitteenaanhan oli tehdä Suomesta sellainen, että kukaan ei halua hyökätä sinne. Kyllä hän ihan hyvä kaiffari oli.
#9 • • Juha Vilkamo Guest

Yes I know thank You!

No olihan tuo kieltämättä aika naiivia sottaa, mutta ehkäpä on hyvä sillointällöin kerrata perusasiat.
#10 • • Juha Vilkamo Guest

Syntyessään kyllä, mutta minun silmissäni oman ihmisarvonsa saa kyllä laskettua ameeban alapuolelle, vaikkapa raiskaamalla lapsen tai sytyttämällä sodan.

Tuo onkin tarkalleen se miten käytännössä ajattelen, mistä yritän parhaimpani mukaan päästä eroon.

Sodan jälkeen Aatu toimi kyllä täysin rauhan puolesta. Hänen tavoitteenaanhan oli tehdä Suomesta sellainen, että kukaan ei halua hyökätä sinne. Kyllä hän ihan hyvä kaiffari oli.

Varmasti! Mutta nyt kun hän kuoli, ei pidä itkeä siniristilippua kohden kuten parissa ekassa replyssä vitsaillaan, koska se olisi lähinnä kansallismielistä masturbaatiota. Sen sijaan A.E:tä ylitse muiden kunnioittavat kunnioittakoon häntä ihmisenä muistamalla tuo hänen ajamansa rauhan ihanne jne.

Tosiaan, en ole tutustunut käytännössä ollenkaan A.E:n elinkaareen, enkä tuntenut henkilökohtaisesti, että ehkä mun on turha jauhaa paskaa täs topicis.
#11 • • cajwirman Guest
[quoteettä ehkä mun on turha jauhaa paskaa täs topicis.[/quote]

thats more like it.
#12 • • Juha Vilkamo Guest

thats more like it.

Jopa Jareakin saattaa joskus sanoa jotain fiksua, mikset siis sinäkin?
#13 • • :t:c: : : Guest
Kyl Ehrnroothin muutamat läpät viimesen X vuoden ajalta oli sellaisia että välistä oikein puistatti, mutta enpä sit tiedä miten toi ikä vaikutti asiaan. Nationalistisiä aatteita sillä oli ainakin nuorempana, mut tiedä sitten kun en kaveria tuntenut. Tokihan Suomen itsenäisyyden haltuunotto meni melkein yksin tämän kaverin harteille, siitä rispektit, mutta kummasti vaan tuntuu että 'ihan kaikkea ei ole kerrottu'.

Olipahan hän myös ensimmäisiä Suomalaisessa kirjallisuudessa noteerattuja 'piripäitä'.. Viite1 Jos en ihan väärin muista, Ehrnroothiin viitattiin myös vajaa puoli vuotta sitten erään skandaalihehkuisen jutun tiimoilta :scared: Noh jokatapauksessa, pointti siis vaan siinä että kaikilla meillä on ying ja yang puolensa. Pelkkää toista ei ole kukaan.

Either way, RIP.

thc
#14 • • SnoXn Guest

Olipahan hän myös ensimmäisiä Suomalaisessa kirjallisuudessa noteerattuja 'piripäitä'.. Viite1

no tuo pervitiinin käyttö taistelu-tilanteessa (kun on tavallaan pakko..) on kuitenkin vähän eri asia kuin rauhan aikana. silloin kun tehdään paljon muutakin sellaista mikä ei ole rauhan aikana sallittua. esim. tapetaan ihmisiä.
#15 • • :t:c: : : Guest

Olipahan hän myös ensimmäisiä Suomalaisessa kirjallisuudessa noteerattuja 'piripäitä'.. Viite1

no tuo pervitiinin käyttö taistelu-tilanteessa (kun on tavallaan pakko..) on kuitenkin vähän eri asia kuin rauhan aikana. silloin kun tehdään paljon muutakin sellaista mikä ei ole rauhan aikana sallittua. esim. tapetaan ihmisiä.

joo tiedän, lähinnä tarkoitin yhteyttä yhteiskunnan kaksinaamaiseen suhtautumiseen päihteisiin..
#16 • • Quu Guest

Olipahan hän myös ensimmäisiä Suomalaisessa kirjallisuudessa noteerattuja 'piripäitä'..

Enpä nyt näe heti mitä tällä asialla on tekemistä aiheen kanssa.

Meidän tulisi kiittää Enroothia, koska oli yksi niistä jannuista jonka vuoksi me emme käytä ruplaa tällä hetkellä jokapäiväisessä elämässämme. Rauha hänen muistolleen.
#17 • • Bio Guest

Meidän tulisi kiittää Enroothia, koska oli yksi niistä jannuista jonka vuoksi me emme käytä ruplaa tällä hetkellä jokapäiväisessä elämässämme. Rauha hänen muistolleen.

Näin on! :right:
#18 • • :t:c: : : Guest
Joo no kandeis lukee toi mun teksti uusiks pfffFFFt

- rispektit heitettiin itsenäisyydestä
- viitattiin valtion kaksinaamaiseen suhtautumiseen päihteistä
#19 • • Taedium Guest

Tuo onkin tarkalleen se miten käytännössä ajattelen, mistä yritän parhaimpani mukaan päästä eroon.

Päästä eroon? Miksi? Selvennätkö? Jos tulee pitkä, niin onhan meillä filosofiatopic.

Mä katson, että jokaisella on oikeus elämään ja vapauteen ja vaikka mihin, mutta sä voit kyllä tiputtaa oman ihmisarvos jos vaan niin haluat. Voihan Intiassakin julistaa itsensä kuolleeksi. Se, että sitten joku toinen olisi oikeutettu esmes eväämään toiselta oikeus elämään on toinen juttu. Siihen en pidä kenenkään olevan oikeutettu, edes vaikka se toinen olisi sen lapsen raiskannut.

Mutta nyt kun hän kuoli, ei pidä itkeä siniristilippua kohden kuten parissa ekassa replyssä vitsaillaan, koska se olisi lähinnä kansallismielistä masturbaatiota.

En usko, että se ihan vitsailua on ollut. Joillain katsos tuollainen jo käsitteeksi noussut henkilö voi tuottaa voimakkaita tunteita - ainakin kuollessaan.

Itse pidän vähän erilaista muisteloa kuolemantapauksissa, kuten esmes en ole käynyt yhtäkään sukulaista (mummoa/vaaria/serkkua) kattomassa sairaalassa jos niillä on ollu sellasta vaivaa, että henki voi lähtee. En halua, että mun vika muisto ko. henkilöstä on letkuissa makaava kasvis. Osa sukulaisista ei mun valintaani ole hyväksynyt, mutta vimpelit siitä. Tää on mun elämä ja tärkeempää mulle on kattoo, että mulla on pääkoppa kondiksessa ku mä elän, ku se että mä oon käyny jotain kattoo joka ei ees tiedä että mä oon ollu siinä vierellä.

Ja mun sukulaiset tietää, että kasviksena mä en tuu elämään. Johdot irti heti ku lekuri kertoo, että paluu arkeen ei ole edessä.

Sen sijaan A.E:tä ylitse muiden kunnioittavat kunnioittakoon häntä ihmisenä muistamalla tuo hänen ajamansa rauhan ihanne jne.

Tähän, että mä en esmes käy niitä kasviksia kattelee sairaalassa kuuluu myös se, että mä annan jokaisen kunnioittaa kuolleita ihan miten ne itte tykkää niitä kunnioittaa. Jos joku kunnioittaa Aatua sytyttämällä kynttilän ja kirjoittamalla nimensä adressiin, tuen tätä valintaa. Itse en tule sytyttämään kynttilää, mutta minä olenkin kyyninen paskiainen.
#20 • • Ana-- Guest

joo tiedän, lähinnä tarkoitin yhteyttä yhteiskunnan kaksinaamaiseen suhtautumiseen päihteisiin..

Tilanneriippuvaisten päätöksien tekeminen ja sotalain aikaan normaalista
lainsäädännöstä poikkeaminen on nykyään siis kaksinaamaisuutta? Auh.