Ihmiset juoksee tanssilattialle

78 posts, 4 pages, 10,433 views

Avatar
#21 • • Jukka I Guest

toisaalta, caj:n kommentista 'hittibiisien' yleisöreaktioista olen tietyllä tavalla eri mieltä. jokaisella musaskenellä on omat hittinsä, jotka innostavat yleisöä, halusi sitä tai ei. jokainen 'aidoissa ug-bileissä(tm)' aikanaan käynyt varmasti allekirjoittaa tämän. kyllä joku 'i want to leave my body', 'high-tech jazz', 'space invaders are smoking crack', jumalauta, 'stakker humanoid' jne jne ovat varmasti saaneet aikaan (vielä) keskimääräistä innostuneempia reaktioita jengissä.



Joo, tottakai hyvästä musiikista on saatava innostua, olipa kyseessä sitten normaali klubi-ilta tai ug-kemut. Aivan sama miten sen ilmentää, kunhan ei törmäile ihmisiin tai aiheuta muuta häiriötä. Puristipäännyökytys max 10 asteen kulmassa ei saa olla se ainoa hyväksytty tapa.
Avatar
#22 • • OCS Guest
Mahtaakohan olla väärä alue, koska kyseessä on selkeästi trolli :) Tai huono vitsi tjms. Enemmänkin freestyle-ainesta.
Avatar
#23 • • hexasonik Guest

Huoh..
Ok, sun tyylitäju on paras !

:laugh:



:crybaby: urpo. :crybaby:

en mielestäni kehunut omaa mahtavaa tyylitajuani(tm) viestissäni millään lailla.
Avatar
#24 • • Edited J-P Guest


ps. kyl tuntuu paremmalta kun sain ton pois tunnoltani ;) heh



joku on tainnut kärsiä kalsarikännistä? ;)

mutta ennenkuin tämä(kin) topikki karkaa "vitunhomo mun musa on pop" -keskustelukski, olen aivan samaa mieltä cajwirmanin kanssa.

harmiksi hyvät vanhat ajat ovat ohitse ja jäljellä on mitä on. paitsi turun x-rustin bileissä. propsit sinne!
Avatar
#25 • • Tapi T Guest
Tästä lähtien suoritan pientä itsetutkiskelua ennen bileitä. Jos vaakakupissa painaa kavereiden tapaaminen itse musiikkia enemmän, jään suosiolla himaan.
:crybaby:
Avatar
#26 • • xybo Guest

Tästä lähtien suoritan pientä itsetutkiskelua ennen bileitä. Jos vaakakupissa painaa kavereiden tapaaminen itse musiikkia enemmän, jään suosiolla himaan.
:crybaby:



Näin se homma on menny jo pitkään. Bileitä joissa käy muusiikin
takia on max tusina vuodessa (usein ei sitäkään). Kavereita voi nähdä
muutenkin savuttomissa paikoissa tai muuten vaan paremman
musiikin parissa ;)

-- xybo
Avatar
#27 • • jUSSi Guest

Tästä lähtien suoritan pientä itsetutkiskelua ennen bileitä. Jos vaakakupissa painaa kavereiden tapaaminen itse musiikkia enemmän, jään suosiolla himaan. :crybaby:



hyvä! paskaa ei kannata tukea ja näin ollen todennäköisyys, että sellaiset bileet missä musiikki on pääasia, kasvaa! Kavereita voi nähdä muuallakin.
Avatar
#28 • • TommyT Guest
Hmm.

Mulla oli ainakin pirun hauskaa viimeisissä Hesperian Pilluissa tanhuta Hesperian viimeisenä biisinä tuollaista tyylitajuttoman dj:n yleisönkosiskelu-rokkiremixi -paskaa. No mut Orkideahan onkin teini-idoli joka soittaa vaan Boogie Pimpsin kaltaista kuraa.

Ja kyllä, joku saattoi jopa lauleskella mukana. Järkyttävää. Siis kuinka ne kaikki pystyi vajoamaan niin alas.

No, joka tapauksessa niillä kaikilla wannabe:lla näytti olevan itseni tavoin ihan kivaa, kun joka ikisen ihmisen suu oli messingillä. Tunsinpa itsekin jonkinlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta siinä, vaikka ketään en tainnut tanssilattialta varsinaisesti tunteakaan.

Mut eihän se mitään todellista ollut tietenkään, kaikkihan me siinä oltiin huolellisesti suunniteltu koko episodi vain ja ainoastaan pätemis- ja showoff-näkökulmat huomioonottaen.

No, eniveis väitän silti, että se oli ihan hienoa. Nuo Pinpibileet oli varmaan yhdet vuoden parhaista osittain juuri tuosta vallitsevasta ryhmähalifiiliksestä johtuen.

Ja mä en edelleenkään käsitä sitä, et olisiko kaikkien tekno- ja haussideejiiden ympäri maailman pitänyt viimevuonna jättää toi I Feel Loven Danny Howells remix sitten pois seteistään, ettei homma karkais vahingossakaan karaoken puolelle?

Mulla sisältyy tuohonkin raitaan yksi upea carpe diem -hetki Barcelonan auringonnousussa, ja taas sitä pädettiin porukalla kun hymyiltiin tuntemattomien kanssa toisillemme.

Sinänsä muuten hauskaa, että noiden molempien tässä viestissä mainittujen raitojen tekijät ja nimet tulivat vastaani vasta ko. bileiden jälkeen. Eli eivät ne sikäli mulle mitään hittejä olleet. Jälkimmäisen olin tosin kuullut kerran Juan Atkinsin setissä Kermassa aiemmin. Mutta ehkä ne oli just niitä kosiskeluraitoja sitten, kun muhunkin niin nappasivat?

Tai sitten dj oli vaan niin mainio, että osasi valita juuri hetkeen sopivan viisun?

Ihan samalla tavalla on monia upeita bilehetkiä jäänyt valokuvamaisesti mieleen, vaikka ei hittiraitaa olisikaan taustalla soinut. Niistä vain on vaikea määritellä sitä musiikkia, jos se on ollut random x teknokipale. Hittikipaleet sisältävät usein juuri niitä elementtejä, joihin on helpoin tarttua ja johon ihmiset kollektiivisesti voivat ladata fiiliksensä.

Tietysti väärille kujille aletaan mennä siinä vaiheessa, kun euroopan supermegakreizit starbaDiiTseit väkisin runnovat omia tai labelinsa roskatekeleitä hittibiisin asemaan. Paul Van Dyk ja kumppanit nolasivat tosissaan itseään viime vuonna, kun omasta lalbumista piti saada kaikkien yhteiskiljuttava hittilätty lähinnä Radio NRJ:ltä ja Kiss FM:ltä tutulla pakkotoistolla.

-TommyT-
Avatar
#29 • • tenor Guest
Mun mielestä on tosi tyhmää kun ihmisillä on kivaa. Tai ainakin kivaa sellasella tavalla josta mä en tajuu mitään. Oikeastaan en edes ymmärrä miten nykyään kenelläkään voi olla hauskaa, eihän minullakaan koskaan ole hauskaa, paitsi yksin. Silloin on kaikki täydellistä ikuisesti.

ps. hauska muuten että valitetaan UG:n puutteesta ja signaturessa sitten ihan vitun UG Cypress Hill..
Avatar
#30 • • serotonot Guest
kyl ku tarpeeks kauan tekee niinq cypress hillin pojat käskee ni mikään ei tunnu miltään. Sit onki hyvä, kun saa loppuelämänsä valittaa siitä et muilla on vielä kivaa. Sitä pääsee sillä tavalla suomalaiseen keski-ikäisyyteen ennen 25 ikävuotta.

Nerokasta, eikö totta?
Avatar
#31 • • a-man Guest

kyl ku tarpeeks kauan tekee niinq cypress hillin pojat käskee ni mikään ei tunnu miltään. Sit onki hyvä, kun saa loppuelämänsä valittaa siitä et muilla on vielä kivaa. Sitä pääsee sillä tavalla suomalaiseen keski-ikäisyyteen ennen 25 ikävuotta.

Nerokasta, eikö totta?



Werd!!
Avatar
#32 • • Kaino Guest


Enemmän teknoo, vähemmän hittejä, lisää tanssia, enemmän savua ja stroboa, vähemmän lasereita ja kiljuntaa.

Peace.
Rauhaa ja ruokaa.



Caj Wirman, I LOVE YOU!
Avatar
#33 • • cajwirman Guest

kyl ku tarpeeks kauan tekee niinq cypress hillin pojat käskee ni mikään ei tunnu miltään. Sit onki hyvä, kun saa loppuelämänsä valittaa siitä et muilla on vielä kivaa. Sitä pääsee sillä tavalla suomalaiseen keski-ikäisyyteen ennen 25 ikävuotta.

Nerokasta, eikö totta?



Mul on koko ajan kivaa, ettekö hyvä herra sitä vielä ole huomanneet?

Mulla on vaan tapana sanoa/kirjoittaa mitä ajattelen, se voi joskus jotain pelästyttää, mutta se menee kyllä ohi, älä huoli.

Cypressistä vielä että se on just sitä, vitun hyvä.
Avatar
#34 • • thomas Guest

harvinaisen hyvä keskustelun avaus. siinä tiivistyi iso kasa sitä paskaa mikä vaivaa suomen "klubi-kulttuuria". siitä huolimatta että nyt leimataan tyhmäksi jätkäksi ja puristiksi ja whatnot; vittuun neliväriflyerit, vittuun superstaramega-ulkolaisdj:t, vittuun se, että vaan uusimmat- ei vielä julkastut piisit ja ultramegarare-cdr-dubplate-kerrrostaloasunto-acetaatit on hyviä ja vanhat viisut paskoja ja so nineties, vittuun kaikki hype, vittuun kiljuminen, vittuun "suomen isoin pa ja megawatin laseri" ja kaikki muu paska. :mad: :mad: :mad: :mad:
j

ps. kyl tuntuu paremmalta kun sain ton pois tunnoltani ;) heh



my man :)
Avatar
#35 • • Timmo Guest
Haistakaa kaikki vittu ja järkätkää ne warehousebileet, missä on pelkkää savua ja stroboa ja joku deejii luukuttaa ihan vitun menevää technoa....tai happoa!!

Vittu! Ei sellasia bileitä enää ole....perkele!! Tai jos on, niin niistä todellakin vain tietää joku max 30 henkilöä.

Vitun reivipissikset..."hei, tieksä sen ihqn biisin, sen jossa laulet.."
"EN! kuuntele tätä!!" -> Venetian Snares - Im A Fucking Idiot :heart:

Mahtava topicci. :happyroll:
Avatar
#36 • • djsakke Guest

Tästä lähtien suoritan pientä itsetutkiskelua ennen bileitä. Jos vaakakupissa painaa kavereiden tapaaminen itse musiikkia enemmän, jään suosiolla himaan.


Ei taalla Tampereella ainakaa noin kandee tehda. Jos menee bileisiin musan takia, yleensa huomaa etta edustaa yksinaan koko yleisoa. Joten kannattaa menna moikkaan kavereita paikkaan Y ja toivoa etta paikassa Y soi jokin muu kuin jukeboksi.

Tai sit musta on vaan vanhemmiten tullut entista nirsompi kun suurin osa jutuista mista nuoriso tuntuu diggaavan ei saa aikaan minkaanlaistakaan varaysta mun mittareis, no, ehka sentaan alaspain.

Meinasin kirjottaa tahan viel muutakin mut koska taa ei oo freestyle nii olkoot kirjottamatta, enka ny haluu vakisin trollatakaan.
Avatar
#37 • • Quu Guest
Siis voi vittu mitä purismia.

Itse ainakin tuppaan väliin jotain yleisöön uppoavaa kamaa (setin antamissa puitteissa) jos en näe tarpeeksi hymynaamoja, ja palautteen näkee useimmiten melko nopeasti. Toisaalta soitankin nykyään melko genrettömästi. Pitkät setit kouluttaa. Gilles Peterson kouluttaa.

Kutsukaa mua tyylitajuttomaksi runkkariksi, mutta mä kestän sen, sillä aika usein on alkanut ihmisiä tulemaan setin jälkeen taputtelemaan olkapäille. Se palkitsee.

Muistelen kaihoisasti niitä aikoja, kun deejii soitti kaksi ja puoli tuntia tasan saman kuuloisia biisejä ja sitten istuttiin ringissä spekuloimassa setinrakennustaitoja (NOT). Nykyaikana bileissä tarvitsen kuoharia, discopalloja, tissejä, kirkkaita valoja, ja kaikkea muuta kuin tylsää musiikkia. Viimeksi Abraham hoiti Kermassa homman himaan sillä tyylillä että vieläkin muistan kaiken mitä tanssilattialla tapahtui. Abraham on eläin.

Vielä tuosta anthem-jutusta, olin viime kesänä kuuntelemassa eräällä välimeren saarella Lenny Fontanaa, joka noin puolen tunnin perkussiivisen jenkkihousen jälkeen kaivoi vanhat, rutisevat discot esiin. Vaihto tuli pystynä ja ihmiset oli ilmiliekeissä. Parikymmentä minuuttia discoa ja sitten pakista löytyi Bangaltherin (?) "So Much Love To Give". Sitä se mulkku sitten huudatti siinä ainakin viisi (5!!) minuuttia! Ehkä elämäni hirvein hetki kun 400-500 ihmistä laulaa kertosäettä kädet ilmassa Lennyn equttaessa vokaaleita pois häiritsemästä. Kaadoin bisset sen mikserille ja lähdin himaan. Mulkku. :heart:

Niin valittakaa te vaan siinä kulmassa, mä ainakin elän vielä kun olen siihen kykeneväinen.
Avatar
#38 • • Kalle Karvanen Guest
Kaikissa genreissähän noita huudatus/juoksu/taputus biisejä löytyy. Mielestäni siinä ei ole mitään väärää jos johonkin kohtaan settiä tiputtaa tällaisen. Siinä taas on jotain väärää jos se biisi on se illan/setin ainoa juttu mikä aiheuttaa liikehdintää. Onko vika silloin dj:ssä, valoissa vai yleisössä?

Koko homma on tosiaan mennyt jo ajat sitten tuohon päännyökyttelyyn, näyttäytymiseen ja siihen että mennään bileisiin paikan/kavereiden/dekojen/laumasieluisuuden/nipsujen/lasereiden yms ulkomusikaalisten juttujen takia. Välillä tuntuu siltä että sillä ei ole mitään vitun väliä mikä musa soi kunhan oma naama on näkyvissä.

Tämä kaikki johtuu osittain siitä että bileitä järjestetään yhä useammin normaaleissa baareissa, eikä siellä hiukan syrjemmällä missä haisee kusi, hiki ja paska ja missä kaikki ei ole kiiltoa ja pintaa tai haise kukkasille.

Juurikin johtuen siitä että bileet siirtyivät "kantakapakkoihin" vähensin itsekin bileissä käymistä hyvin suuressa määrin tuossa joitain vuosia sitten. Koko homma tuntui riistäytyvän käsistä. Pakko sanoa että Xybo on täysin oikeassa.

Tämä on kuitenkin vain oma mielipiteeni. Jollain toisella se on toinen. Itselleni tärkeintä bileissä on aina ollut itse musiikki ja se tulee varmasti myös jatkossa olemaan. Jollekin muulle se voi olla joku muu juttu. Toivottavasti ihmiset kuitenkin miettivät edes hetken miksi menevät joihinkin bileisiin eivätkä käytä sitä verukkeena että "muutkin/kaikki kaverit menevät". Mitä sitten? Antaa niiden mennä. Tehkää te omaa juttuanne. Lopulta se on paljon palkitsevampaa. Vanha kunnon kysynnän ja tarjonnan laki rullaa tässäkin.

Caj:lla on yleensä hyviä pointteja näissä jutuissa, kunhan sen olennaisen jaksaa kaivaa esiin. Tiedät mihin tulla lauantaina, siellä on savua ja stroboa ;)
Avatar
#39 • • Hempp@ Guest
Olkaa edes iloisia että käytte edes jonkinlaisella klubilla.
Täällä savon sydämessä (ei helvetti),eihän täällä minunkaan asuinpaikkakunnalla ole minkäänlaista paikkaa missä minä kehtaisin musiikin vuoksi käydä.

Baareissa kuuluu vain sitä helvetin rokkia ja metallia.
Ja kokoajan saa pelätä:
a.)Joku oksentaa päälle
b.)Joku käy päälle
c.)Joku oksentaa ja käy sitten päälle
d.)Joku vähintään 50-vuotias mummo käy päälle

Lisäksi se ainoa "kunnollinen" disko,jossa tuli 2 vuotta sitten käytyä kahden viikon välein on muuttunut oikeaksi helvetiksi.Är än Beetä!
Hip Hoppia!Räppiä!
Ei siellä kauaa kestä ainakaan selvin päin.
Ja sitten kun joku Pikku Gee fanaatikko tulee uhoamaan tyyliin: "Jou fägis! Mä haastan sut bättleen! Jou!" niin koitapa olla siinä sitten huomaamattomasti ja kadota taustalle alkoholin vaikutuksen voimalla.

Kesällä olin viimeksi lähikylässä jutskassa nimeltä Reaktio.
Siellä soitettiin kunnon kamaa,tiskijukkina häärivät ainakin NoStatus...Olikohan siellä myös Diffas-nimellä häröilevä henkilö myös...
Vahinko vaan että aika paljon porukkaa jäi ulos kännäämään,kuulemma paskaa musiikkia eikä sen mukana voi tanssia.
Eipä tuo haitannut ainakaan minua.

Pitäisi lähteä vaikka Kuopioon joskus käymään :D
Avatar
#40 • • hexasonik Guest
no joo, siis kallehan vastasi aikalailla siihen tyyliin mitä itse epäonnistuneesti yritin. alla oleva kallen tekstin poiminto on aika lailla se mitä yritin sanoa, ilmeisesti siinä onnistumtta:

Kaikissa genreissähän noita huudatus/juoksu/taputus biisejä löytyy. Mielestäni siinä ei ole mitään väärää jos johonkin kohtaan settiä tiputtaa tällaisen. Siinä taas on jotain väärää jos se biisi on se illan/setin ainoa juttu mikä aiheuttaa liikehdintää. Onko vika silloin dj:ssä, valoissa vai yleisössä?



aiemmasta mailistani saattaa saada puristisen käsityksen. näin ei ole seuraan monia musatyylejä, ja pidän monista. arvostan erityisesti gilles petersonin tyylisiä soittajia, jotka sekoittavt eri tyylejä saamatta aikaan kaameaa sillisalaattisekamelskaa. tietysti on makuasia, mikä on sillisalaattisekamelskaa ja mikä ei. jos nyt en satu erityisesti pitämään joitain pop/rock-biisien trance-remixejä erityisen onnnistuneina musiikkiesityksinä, niin minulla on oikeus sanoa se ääneen. sitä paitsi, varmasti kaikista genreistä löytyy hitti/anthem-soundeja muutenkin. tai jotain. en ole erityisen taitava ilmaisemaan ajatuksiani kirjallisesti, ja tietysti myös ärsyttääkseni kärjistän tahallani. tosielämän keskustyelussa osaisin varmasti ilmaista kantani täsmällisemmin.