Kotikuntoilu

15 posts, 1 page, 2,645 views

Avatar
#1 • • Peter Skogberg Guest
Ei tälläistä topikkia varmaan pahemmin ole, joten mitä erilaisia tapoja teillä on harrastaa esim. lihasharjoituksia "kotivälineillä", kuten käsipainoilla ja esim. kuntopenkeillä, minkälaisia liikkeitä/liikesarjoja teette, ja mitkä koette hyviksi/huonoiksi, mihin vaikuttavat etc?
Avatar
#2 • • Quu Guest
Jos kertoisin, joutuisin moderoimaan itseäni :scared:
Avatar
#3 • • Juha Vilkamo Guest
Aika harva on vissiin kykenevä oikeasti treenaamaan kotona kunnolla. :) Mutta kavereista ainakin eräs astangajoogaa harrastava vääntelee aina parin tunnin settejä olohuoneessa, ollen samalla ainoa tietämäni henkilö joka urheilee kotona.

Eli tuo laji taitaa olla pätevä kotitreeniin, mutta vaatii jonkun verran ohjattua harjoittelua ensin.

Itse en siis kykene urheilemaan himassa. Toisaalta tällä hetkellä tulee käytyä se 3-6 kertaa viikos sporttailemassa muutenkin et en tiiä onko tarvettakaan.
Avatar
#4 • • ella Guest
mulla on niin kiire kouluhommien kanssa, että tanssitreenien lisäksi ei paljoa ehdi treenailemaan muuta kuin kotona. en kyllä kuitenkaan laskisi sitä varsinaiseksi treeniksi vaan jonkinnäköiseksi lihashuolloksi.. siinä kun se ihana aerobinen puoli jää niin paljon vähemmälle eikä ole siis niin tehokasta. ennen omistin vatsapenkin, mutta lahjotin sen naapurille kun se tuntui surkealta...
Avatar
#5 • • Edited Vesa Guest
...
Avatar
#6 • • willer Guest

Aika harva on vissiin kykenevä oikeasti treenaamaan kotona kunnolla. :) Mutta kavereista ainakin eräs astangajoogaa harrastava vääntelee aina parin tunnin settejä olohuoneessa, ollen samalla ainoa tietämäni henkilö joka urheilee kotona.


Mun tyttöystävä ainakin harrastaa tuota joogaa kotona... ja toisinaan ihan treeneissäkin. Itsekkin olen sitä hieman kokeillut. Ainakin seuraavana päivänä oli paikat kipeenä, tosin aloittaminen vaatii kyllä asiantuntijan ohjausta.
Avatar
#7 • • Funkatronik Guest
Minulle ei ainakaan tuota mitään vaikeutta kuntoilla kotona. Enemmänkin vierastan kuntosaleja, jostain jäänyt semmoiset traumat päälle että kuvittelen niiden olevan vain täynnä jotain kiiluvasilmäisiä piripäitä jotka pullistelevat ja huutavat "ooh" kun jollain on iso pakaralihas. Kotona on rauhallista ja voi miten haluaa, ei tarvitse välittää ihmisten tuijoittelusta. Ei minua kiinnostakaan ylimääräinen voima, en hirveästi perusta harjoitteista joissa käytetään muuta kuin kehon omaa vastusta, jotain peruskäsipainomeininkiä lukuunottamatta. Perusliikkeet kuten yksi- ja kaksikäsipunnerrukset, sormipunnerrukset, vatsalihasliikkeet, varjonyrkkeily, Pilates-maiset liikkeet ja tehokas venyttely riittävät minulle. Silloin kun käy ulkona käy lähinnä lenkillä ja kesällä olisi tarkoitus aloittaa metsäjuoksu johon yhdistetään puissa kiipeilyä ja sellaista. Sissimeinkiä, siis.
Avatar
#8 • • varolevy Guest
Itselleni ei tuo kotikuntoilu ole oikein natsannut vaan saan aina paremman ja motivoituneemman olon kun vartavasten lähden salille, lenkille tms. harjoittelemaan.
Tosin kotikuntoilua aloittavalle suosittelen ryntäämään kirjastoon ja haalimaan siellä käsiinsä bodaus nimistä lehteä jonka numerot ovat nyt sisältäneet "soturitreeni" nimistä ohjelmaa aina pätkittäin. Treenin idea on juuri sen toteutettavuus kotiolosuhteissa kehon omalla painolla ja tähtää tätä kautta sen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja tasapainoon kehon eri osien kesken.
Avatar
#9 • • iris Guest
Parasta vatsalihaksille on Simpsonit. Pitää vaan varoa, ettei sixpacki tule selkään niinku Moella :D
Avatar
#10 • • Ezzy Guest
availen auton ovia, käännän avainta ja rattia sekä vaihdan vaihteita. Illalla avaan jääkaappia ja nostan muutaman kerran teekuppia ja voikkaria. that's about it.

(tarttis varmaan tehdä jotain, kun parin tunnin joraaminen pitkästä aikaa aiheuttaa kolmen päivän penikkataudin reisiin) :hah:
Avatar
#11 • • Hugo Guest
Kävelen joskus kotiin mentäessä portaat ylös viidenteen kerrokseen ja vähän useammin alas... Katellaan kun kevät alkaa oikeesti hc niin vois lähteä taas lenkkipolullekin. Kuntopiiriä voi harrastaa kotona, mutta useimmiten on "parempaakin" tekemistä :happyroll:
Avatar
#13 • • miikkaL Guest
Haluisiko joku ostaa Gym-Tech kuntopyörän? Täysin toimiva, noin kuukauden vanha. Myydään - yllätys - ei tarpeettomana vaan laiskuuden vuoksi :D

Ovh jotain 200€, nyt VAIN 130€.
Avatar
#14 • • Funkatronik Guest
Oletan että jatkat tuota myynti-ilmoitusta kohta sanoilla "Eikä siinä vielä kaikki!".
Avatar
#15 • • JussiS Guest

Oletan että jatkat tuota myynti-ilmoitusta kohta sanoilla "Eikä siinä vielä kaikki!".


Joo, meikäkin osallistuu mr. Olympia-kilpailuihin tänä vuonna, ja pelkällä AbTronicilla treenanneena :eek:

Miettikääpä sitä.