Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,736 views

#201 • • vaavu Guest
Kertokaapas kaikki sängynomistajat, mikä firmat valmistavat yksilöllisesti muotoiltuja sänkyjä? Siis näitä, jotka mitataan jokaisen oman selän mukaan. Ainakin Bodyform valmistaa sellaisia, mutta onko muita?
#202 • • Daniel Braun Guest
perkelesaatanavittu... :mad:
Joo-o.
Noi olohuoneen tapetit on ärsyttävät repiä.
Kohta nykäisen uudet kipsilevyt vaan päälle :D
Yks seinä about kokonaan irroitettu.
Kyl tää tästä...
#203 • • ville Guest

perkelesaatanavittu... :mad:
Joo-o.
Noi olohuoneen tapetit on ärsyttävät repiä.
Kohta nykäisen uudet kipsilevyt vaan päälle :D
Yks seinä about kokonaan irroitettu.
Kyl tää tästä...

Hiljaa hyvä tulee ja sillä tavalla .... me puhdistettiin seiniä about viikko :)

Mut noin muuten meillä alkaa hommat oikeesti lähestyä suurta finaalia. Just eilen sain vikat ikkunat valmiiksi, joten tänään voisi laittaa kaikki ikkunat kiinni. Nyt edessä on enää pelkkiä pieniä yksittäisiä duuneja :)
#204 • • Keba Guest
Meilläkin tulossa tuo tapettien repimisurakka eteen, kunhan nyt ensin saadaan avaimet uuteen kotiin käteen. Kauhulla odotan, kuinka pitkään odotettu / hipoiltu loma muuttuu 24/7 remonttihommiksi.
#205 • • Daniel Braun Guest
Nyt tänään vietän ns välipäivän/illan.
Liian kova väsymys töiden jälkeen.
Mut huomen ois vapaata ja tarkoitus saada olohuoneen seinät lopullisesti irti tapetista ja mahdollisesti pakkeloitua pahimmat reijät jne.
Kuitenkin toi kevytrae maalina antaa paljon anteeksi epätasaisuudesta.
Ja tarkoitus on saada pinnasta "epätasainen".

Mut joo.
Kyllähän tää tästä.
Eteisestä tosiaankin löyty pari "yllätystä"
Prkl.
Katonrajassa pari ikävää sormenmentävää rakoa levyjen välissä...
Paljastui alta ku tapetit revin pois.
Ja ei oltu ede rakoja peitetty tms sillä verkkoteipillä.
Nooh.
Nyt on 10 litraa tasoitetta tossa muiden maalipurkkien jne vieressä.
Eiköhän se riitä :D
#206 • • ville Guest

Äläs oo vielä varma ... meillä meni about 55kg tasotetta seiniin :D

Toisaalta selvästi suurin määrä meni erilaisiin rakennemuutoksiin, pelkkä tasotus ei onneksi paljoa niele.

Mun pomo, joka on kohta rempannut jo toisen kämpän, antoi hyvän vinkin: Silloin kun tuntuu siltä, että enää ei jaksa, kannattaa vähentää valaistusta, laittaa kynttilät palamaan ja ottaa punkku esiin. Vähässä valossa on kiva katsella mitä kaikkea on saanut aikaan eikä puutteet näy pahasti :D

Tänään maalasin vessan katon rimat. Huomenna kiinni katto ja vessan kaappi, sen jälkeen on vessa valmis :)
#207 • • Daniel Braun Guest

Äläs oo vielä varma ... meillä meni about 55kg tasotetta seiniin :D

Noh.
Tuskinpa se riittää.
Mut alkuun sillä pääsen... :D

Kuis paljon teillä tota seinäpinta-alaa oikein on jos 55kg meni tasoitetta? :confused:
#208 • • Hempp@ Guest
Voi perkele...
Koko päivän olin auttamassa kaveriani ja hänen kultaansa muutossa.
Päättivät muuttaa yhteen ja silleen...

Ihan perseestä koko touhu, ei ollut muuta kuin Volvo johon koitettiin saada tungettua mahdollisimman paljon tavaraa.

Joku Einstein keksi teipata roudarinteipillä kaverin CD-kaapin ovet kiinni.
Piru vie miten se kaappi painoi, eipä voinut minulle informoida että se kaappi on täysi ennenkuin otin tehtäväkseni raahata se rappuja alas.
PRKL! :angry: :mad:

Tulin vasta kotiin, haisen hieltä, vereltä ja kyyneleiltä.
Saispa kaljan, tekisi mieli käydä baarissa yhdellä mutten jaksa...
#209 • • Daniel Braun Guest

Voi perkele... [avautumista]......[/avautumista]

:D
Olisit ollu muuttamassa mun kamoja... ;)
Pelkästään kellarin tyhjentäminen kesti pari tuntia.
Ja se kaman määrä mitä sieltä lähti kaatopaikan suuntaan + tietyst tänne mukaan!
Ja sit tietyst toi varsinainen kaikki mitä löytyy...

Muutossa mun mielestä tärkeintä on säädyllinen kulkupeli millä kamat muuttaa (ei helvetissä henkilöauto+peräkärry-yhdistelmää johon ei edes 120cm levee patja mahdu) ja hyvät muuttolaatikot & fiksusti pakatut kamat.
Öö.
Mulla noista toteutu ensimmäinen ja tonen.
Fiksusti en mitään pakannu.
Ja sen nyt huomaa...
Pari ekaa aamua oli hirveetä pyörimistä ku yritti löytää työpaitoja/housuja/rannekelloa/käyntikorttinippua jne jne :(

Mut kyl tää tästä.
Nyt taas on iltapuhteina lähten vähän tota prkleen inhottavan tiukassa olevaa tapettia irti tosta seinästä.
Jos vaik sit huomen pääsis projektissa pidemmälle.
Jätin tänää ostamatta sen hiomakoneen.
Mut tuntuu vähän nyt siltä et kyl se sittenkin on pakko-ostos...
#210 • • ville Guest

Kuis paljon teillä tota seinäpinta-alaa oikein on jos 55kg meni tasoitetta? :confused:

En oo laskenut, 3h+keittiö eli on siinä jonkun verran mut ei mitenkään poikkeuksellisesti.

Tasotetta menee eniten rakennemuutoksiin. Esim kaadettiin kaksi seinää, joista toinen rakennettiin 50% uudestaan ja toinen kokonaan. Sen lisäksi jatkettiin yhtä seinää pikkusen. Paljon söi myös keittiön kaappien takaseinä, joka oli 1cm perunapeltoa, kun piikkasin siitä irti vanhat laatat. Näiden lisäksi tasotetta meni paljon itse duunattuihin verhokiskokoteloihin, sillä tein niistä "integroidut" eli kotelot on koko huoneen leveydeltä ja tilkitty kattoon & seiniin kiinni. Näyttää paljon paremmalta kun ei oo rumia irtonaisia tankoja tai roikkuvia vanerisuojalevyjä :)

Näiden hommien lisäksi muutettiin kettiön jääkaappisyvennystä radikaalisti (tehtiin koko homma uudestaan) ja eteisen vaatesyvennys koki aika suuren muodonmuutoksen. Ja päälle vielä satoja, satoja, satoja pieniä koloja & monttuja & saumoja & ruuvinkantoja & naulankantoja, joita oli seinät täynnä.

Itseasiassa kun aloin miettimään, niin meillä on mennyt 3kpl 20kg ja 3kpl 5kg säkkejä eli tasotetta kokonaisuudessaan about 75kg.

Kaikki tasote ei oo ollut samaa. Osa on ollut enemmän sellaista betonimaista, jolla voi laittaa monta senttiä kerralla ja osa hienotasotetta, joka tarkoitettu loppusilaukseen.

Tasotteessa kannattaa suosia jauhetta, josta sekottaa itse massaa. Tällainen massa on imo parempaa käsitellä & käyttää kuin valmiiksi sekoitettu töhnä. Meillä on kyllä tota valmistakin ainetta about hillopurkin kokonen boksi, mutta käytännössä oon sekottanut aina itse.

Hiomakone on tasotushommissa pakollinen ostos, saa tosi nopeesti tosi hyvää jälkeä. Haittana tosin on uskomaton pölymäärä: hiontasession jälkeen joutuu oikeesti pesemään kaiken lattiasta kattoon :(

btw eilen laitoin kiinni ovenkahvat. Ikkunahelojen ruuvit ei prk käyneet, kun alkuperäisissä ikkunoissa on harvakierteiset helaruuvit. Saas nähdä mistä löytyy valkokantaisia ikkunahelaruuveja harvalla kierteellä ... Tänään olisi myös ohjelmassa parin kynnyksen teko ja vessan katonlistan ostaminen & maalaaminen.

Täytyy kyllä sanoa, että tällainen loppuvaiheen remppaaminen on aika leppoisaa touhua. Yhden päivän aikana tekee montaa eri duunia joten mielenkiinto säilyy ja asiat alkaa vihdoin ja viimein olla 100% valmiita :)
#211 • • ville Guest
Alkaa projekti olla siinä vaiheessa, että nyt voi jo näyttää muutamia kuvia. Remontti alkaa olla aika pitkälle valmis, joka huoneessa jotain pientä säätöä ja siistimistä, jotka oikeestaan antaa sit sen vikan silauksen. Nyt muutamat viimeistelemättömät yksityiskohdat häirtisee aika rankasti.

Mun personal suosikkeja on ehdottomasti ikkunakuvat, joista käy ilmi mikä duuni niissä on ollut. Ja tietysti noi erilaiset pölykuvat. Kuvasta kuusi alkaen ollaan asuttu kotona, joten varmaan jokainen voi arvata millaisessa pölyssä ja paskassa täällä on eletty.

Kuten kuvista näkee niin sisustus on tosi pahasti kesken. Olohuoneessa esimerkiksi uutta pöytää odotetaan puusepältä, tuolit menee vaihtoon ja toi pienempi sohva myydään pois parin viikon päästä. Makuuhuoneeseen tulossa joskus uusi sänky ja työhuoneessa pitäisi vaihtaa toi pöytä & tuoli ja hankkia uus kone ja littunäyttö. Lisäksi kaikkiin huoneisiin pitäisi saada verhot kiinnitettyä ja lamput hommattua. Tosin olohuoneen lokki ja toi makuuhuoneen nollanolla tullaa pitämään. Ja tietysti ne seinämaalaukset, jotka on kaikissa huoneissa vaiheessa.

Mutta tässä 36 kuvaa siitä mitä ville & vaavu on tehneet vikat 6kk kaiken vapaa-ajan:

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/

enjoy!
#212 • • OSC8 Guest

Mutta tässä 36 kuvaa siitä mitä ville & vaavu on tehneet vikat 6kk kaiken vapaa-ajan

<3 kivaltahan tuo jo alkaa näyttämään :happyroll:

Keittiössä pisti heti silmään se, etten nähnyt liesituuletinta missään. Coolii, onks se sellanen ulosvedettävä vai mikä? Ja se kaapiston päällinen valaistus (piilotetu lamput) on aivan ubercool, juurikin sellaista olen itsekkin suunnitellut keittiöömme. Meillä on kuitenkin sokkelia siellä katonrajassa joten en ole uskaltanut mitään repiä vielä auki, voi olla että sieltä paljastuu jotain putkea tms jolloin em. kaltainen valaistus jää haaveeksi..

Mut toi teidän keittiö kyllä toimii :cool:
#213 • • ville Guest

<3 kivaltahan tuo jo alkaa näyttämään :happyroll:

no vähitellen :)

pisti heti silmään se, etten nähnyt liesituuletinta missään. Coolii, onks se sellanen ulosvedettävä vai mikä?

Ulosvedettävä. On suoraan liesitason päällä ja etulevy on vaihdettu samaksi valolistaksi mitä on kaikkiallaa muualla. Me ei missään nimessä haluttu sellasta trendikästä rosterista kupua, sillä se olisi rikkonut kaappien rivistön täydellisen tehokkaasti ja muutenkin ollut todellinen huomion keskipiste. Nyt kun on tollanen ulosvedettävä liesituuletin sekä kaikissa yläkaapeissa pomppusalvat, näkyy keittiön yläkaapit olohuoneeseen yhtenäisenä valkoisena pintana. Tää oli idea silloin kun päätettiin et tehdään avokeittiö.

Ja se kaapiston päällinen valaistus (piilotetu lamput) on aivan ubercool, juurikin sellaista olen itsekkin suunnitellut keittiöömme. Meillä on kuitenkin sokkelia siellä katonrajassa joten en ole uskaltanut mitään repiä vielä auki, voi olla että sieltä paljastuu jotain putkea tms jolloin em. kaltainen valaistus jää haaveeksi..

Siellä on itseasissa nyt jouluvalot, joka jää pahasti vajaaksi pituudessa. Meidän pitäisi ostaa sinne sellasta valoletkua, jonka pituus riittää kaappien päästä päähän. Tollasesta letkusta saa tasasemman valon kun nykyisestä mallista. Ensin pitäisi vaan löytää mesta josta tota letkua saa.

Ton idea on tosiaan antaa ns. tunnelmavaloa silloin kun ei halua pitää katon tai tasojen halogeenejä päällä. Työvaloa siitä ei juuri saa.

Mut toi teidän keittiö kyllä toimii :cool:

Se pomppaa nyt kaikista kuvista ehkä eniten esille, koska on ainoa joka on sisustuksellisesti lähellä valmista. Muut huoneet on sisustuksen suhteen ehkä maksimissaan 50% valmiita, joten näyttää vielä aika keskeneräiseltä :)

Suunnittelussa meillä oli lähtökohtana keittiössä toimivuus ja sitten vasta ulkonäkö. Esim kaapit ei oo nykytrendin mukaisesti vaakalinjaa ja matalaa, vaan tosi korkeeta. Keittiön toimivuuden parantamiseksi me myös siirrettiin vesipistettä ja lieden paikkaa. Lisäksi kaappeja on aika hervoton määrä 65 neliöiseen asuntoon. Käytännön juttuja on mm. indukiotaso, kylmävesi/jääpala-automaatti, kivitasot, 3cm normaalia korkeammat pöytätasot (suosittelen!), välitilassa lasi, jonka takana vaihdettava tapetti ja neljä erilaista valaisintyyppiä. Ollaan siten pyritty tekemään koko ajan toimivaa, mutta tyylikästä ja lopulta homma onnistui varsin hyvin. Ulkonäöllisesti tolla budjetilla olisi kuitenkin saanut vieläkin tyylikkäämmän ratkaisun :)
#214 • • Keba Guest
Hyvältä näyttää! Discolandilta muistaakseni saa sitä letkua, miljoonana eri värinä yms.

Eilen käytiin detapetoimassa seinät, ja alta löytyi lasikuitutapetti. Tänään sitten sumplimaan, tasotetaanko se, vai maalataanko suoraan päälle. Kerrankin oli sentäs onni myötä..
#215 • • Karo Guest
Upeaa jälkeä olette saaneet aikaan, Ville ja Vaavu! Tosin sisustusmakumme on sen verran erilainen, että itse en tuollaisessa kodissa haluaisi asua.

Keittiön kaappien vetimet ovat kivat. Mitä materiaalia mahtaa olla tuo työtaso? :)

p.s. Itse ostin pari viikkoa sitten huuto.netistä Yrjö Kukkapuron suunnitteleman työtuolin kymmenellä eurolla. :scared:
#216 • • ville Guest

Upeaa jälkeä olette saaneet aikaan, Ville ja Vaavu! Tosin sisustusmakumme on sen verran erilainen, että itse en tuollaisessa kodissa haluaisi asua.

Joo, meidän maku on aika "kliininen" ja tuo kämppä ei vielä ole kovin lähellä lopullista "kliinisyyttä" :D

Lopulta omasta kämpästä varmaan tulee monen mielestä "trendisisustuslehtikämppä", jossa ei voisi edes kuvitella asuvansa. Mut me viihdytään <3

Keittiön kaappien vetimet ovat kivat. Mitä materiaalia mahtaa olla tuo työtaso? :)

Työtaso on mustaa graniittia, tässä siitä lähikuva:

http://luda.co.uk/italy/granite/images/nero_zimbabwe_zw_500.jpg

Olihan se aika kallis, vaikka virosta halvalla saikin. Toisaalta ei kyllä missään nimessä siitä luovuttaisi. Materiaalina aivan ehdoton eikä ime itseensä yhtään mitään. Tämä tuli todettua eilen, kun olin sunnuntaina tehnyt mansikkamargaritoja tuoreista mansikoista. Olin unohtanut laittaa blenderiin tiivisteen -> mansikkamehu valui pitkin pöytää. Unohdin pyyhkiä koneen alta ja huomasin tämän vasta keskiviikkona. Rätti käteen, kostutin tahran ja raapaisin veitsellä pois. Taso oli sen jälkeen kuin uusi <3 ... ei voi kyllä ymmärtää niitä jotka ostavat puutasoja keittiöön ....

p.s. Itse ostin pari viikkoa sitten huuto.netistä Yrjö Kukkapuron suunnitteleman työtuolin kymmenellä eurolla. :scared:

Aika loistava löytö :)

Meillä valmistui eilen ikkunan eteen tulevat merbaupuutasot. Käytiin aikanaan ostamassa puukeskuksesta 3500*600*40mm levy, joka maksoi 350e. Tohon hintaan puukeskus sahaa levyn haluttuihin paloihin. Varsin kätevää, kun tiedettiin valmiiksi kaikki palat mitä tarvitaan. Sitten vietiin levyt puusepälle, joka sahasi päät 45 asteen kulmaan sekä liimasi jalat ja päällitason yhteen. Työlle tuli kahdella tasolla 92e. Eilen sitten sain tasot ekan kerran hiottua ja vetäisin vahan päälle.

Kahdelle 1500*300*300 (40mm paksu) tasolle tulee hintaa yhteensä 300e. Tämä on oikeesti lähes naurettava hinta ton kokoisista masiivimerbautasoista, joista liikkeessä pyydettäisiin varmaan 500e/kpl. Nää on lisäksi tosi monikäyttöisiä: nyt on ikkunalautana, mutta tarvittaessa toimii matala penkkinä tai 600*1500 matala pöytänä kun istuu kavereiden kanssa iltaa sohvalla ja tarvii paljon laskutilaa safkoille :)

Voisin tänään yrittää ottaa kuvan ja laittaa tänne.
#217 • • Remotion Guest
36EteisenMerbauKenkaTelineet.jpg

Ville tai Vaavu mistä ootte hommanneet noi levyt mun pitäis tehdä ihan samanlaiset just tollasesta isosta levystä. tosin voi olla että käyn ikeasta ostaa haperoa jos tuota ei löydy mut siellä kun ei oo lackhyllyjä kirsikan värisinä...
#218 • • Edited ville Guest

Ville tai Vaavu mistä ootte hommanneet noi levyt mun pitäis tehdä ihan samanlaiset just tollasesta isosta levystä. tosin voi olla että käyn ikeasta ostaa haperoa jos tuota ei löydy mut siellä kun ei oo lackhyllyjä kirsikan värisinä...

Samaa sarjaa kun ne ikkunatasot mitä kirjotin eli puukeskuksesta ostettu 3.5m pitkä, 60cm leveä ja 40mm paksu merbauliimapuulevy. Levy leikattu sopivaan mitaan, hiottu kokonaan, vahattu pähinäsävyllä ja laitettu tohon. Vielä pitää hioa toisen kerran ja laittaa toinen väritön vahakerros. Sitten saisi kitattua nuo välit, jotka on rumat tossa kuvassa.

Harmittavasti puukeskus ei myy tota paloina eli pitää ostaa koko 3.5m joka maksaa sen 350e :(

Bauhaus myy merbauta vähän pienempinä paloina, mut tason paksuudet on muistaakseni 22mm eli aika ohutta. Saattaa olla myös paksumpaa mut en mee takuuseen.
#219 • • A-E Guest
32OlohuoneLahesValmis.jpg

Juuri näin sen olohuoneen tuleekin olla himassa.Minkä valmistajan tykki toi on?Näyttää hieman Panasonicin mallilta?
#220 • • ville Guest

Juuri näin sen olohuoneen tuleekin olla himassa.Minkä valmistajan tykki toi on?Näyttää hieman Panasonicin mallilta?

Sehän se, kohta parin vuoden ikäinen PT-AE500.

Tosi tyytyväisiä ollaan oltu, eka lamppu menossa, takana päälle 1000h. Tosin välkkyminen on pahentunut, joten 2000h ei varmasti pääse.

Silloin kun ostin ajattelin et parin vuoden sisällä vaihtaa parempaan, mut ei oo ainakaan vielä tullut tarvetta. Veikkaan, et seuraavan kerran vaihdan parempaan kun 720 DPL (6x) kun niiden hinnat on alle 1500e ja kontrasti luokkaa 5000:1 tai sitten 1080 paneelin LCD jossa joku tulpaiiristekniikka jolla saadaan saman luokan kontrasti eli 5000:1 ja vastaavasti hinta sen 1500e.

Tohon olisi ehkä tarvetta LCD:lle, joka kelpaisi satunnaiseen/lyhyeen selailuun sekä MP3:n valintaan. Rikkoisi vaan pahasti ton setupin, kun nyt kaikki on mukavan parillista ...