Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,876 views

#121 • • Edited -Pirpeli- Guest
Mielenkiintoisia koteja teillä. Varsin tyylikästä. Mulla vain vuokralla pieni, mutta sitäkin viihtyisämpi yksiö Kalliossa. Sisustettu 50-60-lukujen vaihteen pop-tyyliä mukaillen. Kallein ostos n. 2m leveä ja 1,5m korkea Coca-Cola-kyltti vuodelta -58...

Yks juttu harmittaa..Serkkupoika sai isovanhempiemme jäämistöstä alkuperäisen Harry Bertoian Diamond-tuolin...Ärrrrgh :hah: No, mulle on tulossa Marimekon desing-lattialamppu(kirkkaan oranssia täysposliinia). Joskus jos ois varaa omaan kämppään..huokaus.

Voi caca, mä en osaakaan laittaa tänne kuvaa, mutta irc-galleriasta löytyy kodosta kuvaa, nimimerkillä Pirpeli.
#122 • • Quu Guest
Hei ihmiset voisivat postata myös kuvia kämpistään. Kuva selittää paremmin kuin tuhat sanaa.

Vai pitäisikö tehdä oma "Post your home" -threadi?
#123 • • ville Guest

Hei ihmiset voisivat postata myös kuvia kämpistään. Kuva selittää paremmin kuin tuhat sanaa.

Kai se riittää jos tänne postaa, voi sitten keskustella kämpän sisustuksesta samalla :)

Mä lupaan kuvia, mutta vasta sitten kun huoneet alkaa olla valmiita. Ilkeä näyttää kuvia, joissa kämppä on puolivalmis ...
#124 • • Samuli Guest
meillä kans täys remppa takana. syyskuussa 04 ostettu 60 neliöö kalliossa revittiin alkutekijöihin ja siitä vielä syvemmälle...

pari seinää poistettiin ja tehtiin tilalle uusia, kaikki lattiat hiottiin (ja keittiöön uusi lautalattia), seinät tasoitettu ja maalattu / tapetoitu, katot maalattu, keittiö täysin uusikiksi.. pientä säätöä vielä meneillään, mut lienee normaalia.

hullu urakka, mutta kyllä palkitsee nyt. itse tehtiin kaikki paitsi sähköt ja vedet. pari pöytää teetettiin, samoin massiivipuiset tasot keittiöön ja makuuhuoneeseen. aluksi oli hieman orpona, mut kyl se tekeminen opetti. puulattian ei oikeasti tarvitse kiiltää flyygelin kannen tavoin..
#125 • • Samuli Guest

Siis tarkoitus ei ollut dissailla Ikean keittiöitä.
Totesin vain että niissä laatu on mitä on jos ei tiedä mitä ostaa.
No, sitähän se kyllä kaikkialla on...
Hyvältähän toi sun mainitsema keittiökokonaisuus kuullostaa.
Tosin, aina se "oma" valinta on paras ;)

no, ikea käyttää esim blum-heloja, joita löytyy jokaisen keittiövalmistajan valikoimista. levytavara ikean keittiökalusteissa on yleensä samalta toimittajalta kuin muillakin, joten laatu on tismalleen samaa..
#126 • • ville Guest

hullu urakka, mutta kyllä palkitsee nyt. itse tehtiin kaikki paitsi sähköt ja vedet. pari pöytää teetettiin, samoin massiivipuiset tasot keittiöön ja makuuhuoneeseen. aluksi oli hieman orpona, mut kyl se tekeminen opetti. puulattian ei oikeasti tarvitse kiiltää flyygelin kannen tavoin..

Todellakin, uskomattoman palkitsevaa nähdä miten pelkistä betoniseinistä saa tosi upeeta jälkeä ja juuri sellaista kun haluaa :)

Oon ollut itse tosi yllättynyt kuinka helppoa remontointi lopulta on. Normaalisti ihmiset kysyy: "miten sä osaat tehdä", johon mä sit yleensä totean: "ei mulla ollut veistossa kun 8".

Nykyisen Internetin valtakaudella netistä löytyy käytännössä kaikki tarvittava tieto mihin tahansa remontointiin ja se mitä ei löydy saa kysyttyä osaavalta k-rautamyyjältä. Ainoa ongalma on, että pitää osata kysyä oikealta myyjältä :)

Sen jälkeen homma ei oikeestaan oo mitään muuta kuin työkalujen sekä materiaalien ostamista ja tämän jälkeen kasaamista. Meillä homma on mennyt onneksi suht kivuttomasti sillä heti remontin alussa pidettiin ns "kerää tavaraa" päivä, jolloin käytiin ostamassa hirveä kasa työkaluja ja tarvikkeita kerralla. Tämän jälkeen ollaan pystytty kuljettamaan pieni tavara (kuten lisäruuvit, teipit, tiivisteet, teipit jne) paria poikkeusta lukuunottamatta julkisilla. Asiaa auttaa myös se, että käytännössä kaikilla firmoilla on nykyisin kuljetuspalvelu, joskin toisilla uskomattoman kallis (k-raudan kuljetus taitaa olla joku 80e vaikka ostaa tavaraa kuinka paljon tahansa).

Mä melkein sanoisin, et eniten remontti vaatii ns aikaansaavaa persoonaa. Jos on sitä tyyppiä, joka tyykkää ainoasaan istua ja miettiä asioita, on aika todennäköistä, että pienikin remontti kestää vuosia. Jos taas on sitä tyyppiä, että jaksaa painaa joka päivä hommia todella monta tuntia, saattaa aika suurenkin remontin saada valmiiksi ihan kohtuuajassa. Me taidetaan saada toi oma 65 neliötä valmiiksi elokuuhun mennessä eli reilussa 6kk:ssa. Tänä aikana jokainen huone on rakennettu betonista asti uudestaan, seiniä kaadettu ja uusia rakennettu. Toisaalta joskus joku onkin sanonut, että mä taisin pudota pienenä piripataan :D

Mä henk koht kannustan kyllä tekemään remonttia mahdollisimman paljon itse. Tottakai sitä voi myös palkata ammattilaisen, mutta ainakin meille 50e/h ja satoja tunteja työtä on yhtälö, joka ei toimi kun ylimääräistä rahaa ei ole :(

Ja onhan se lopulta tosi jees asua asunnossa, joka sisältä täysin itse suunniteltu ja rakennettu <3
#127 • • ville Guest

no, ikea käyttää esim blum-heloja, joita löytyy jokaisen keittiövalmistajan valikoimista. levytavara ikean keittiökalusteissa on yleensä samalta toimittajalta kuin muillakin, joten laatu on tismalleen samaa..

Joo, ikeassa taitaa olla niin, että kaikki keittiöt, jotka käyttä faktum runkoja on oikeesti runkojen puolesta todella laadukkaita ja erittäin helppoja koota. Parasta näissä on kaappien kiinnitys seinään sillä ruuvin ei tarvii osua millilleen kohdalleen (kiinnitysmekanismi on sekä sivu- että korkeussuuntaan säädettävä) sekä kaapit saa kasattua ilman liimaa. Tossa kiinnitysmekanismissä on myös se etu, että seinän ei tarvii olla luotisuora, jotta kaapin saa seinään ... perinteissä mallissa, jossa kappi kiinnitetään yläreunassa olevasta rimasta on aika tuskaa kun seinät on vinot joka suuntaan. Tällaisia taitaa olla esim kettiöjätissä.

Kaappien ovilaaduissa on tietysti eroja ja se halvin on halpa mdf (joka tuskin kestää) kun taas kallein kokopuinen on aika kallis. Laatu kulkee täysin hinnan mukana ja siten noi täyspuukaapit pärjää oikeesti vertailussa erinomaisesti kenelle tahansa valmistajalle (pl ne uberkeittiöt jotka maksaa 50 000e).

Bonusta ikean keittiössä on myös muutamat innovatiiviset jutut kuten nyled lista. Samaan listaan saa kiinni välitilan lasin, koukut, kuivaustelineen, paperitelineen, veiset jne. Eli kaikki se tavara joka normaalisti vie pöytätilaa. Lisäksi ton kiskon avulla saa vaihettua välitilan lasin takaosaa vaikka kerran kuukaudessa, eli keittiön ilmettä on tosi helppo muuttaa. Meillä on nyt alussa tarkoitus laittaa lasin taakse vihreää tapettia, sit kun siihen kyllästyy ostaa vaan uuden tapetin :)

Mä melkein luulen, että suurin haitta ikean keittiössä on se, että siinä lukea ikea. Tämän jälkeen aika moni yhdistää keittiön heikkoon laatuun, vaikka oikeesti keittiö saattaa olla huomattavasti keskimääräistä keittiöitä laadukkaampi ja toimivampi.

Kyllä ainakin meillä on tarkoitus ostaa myös seuraavaan kämppään keittiö ikeasta jos vaan sieltä löytyy sopiva malli.

(tää kaikki ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ikean keittiö olisi ylivertainen, vaan sitä että samalla summalla ikeasta saa yleensä laadukkampaa tavaraa kun muualta)
#128 • • Edited OSC8 Guest

Tuttu tunne ... varattiin remonttiin ja pienen sisustamiseen 20% kämpän hinnasta eli uskottiin riittävän alkuun ihan hyvin ... sitten kävi niin, että remppabudjetti paisui (joo, pakko saada kaikkea kivaa) ja se paras sohva oli tietysti myös kallis sohva :(

Me tyrittiin toi rahoituspuoli oikein kunnolla asuntoa ostaessa, eli kuviteltiin tosissamme ettemme tarvitse sen kummosemmin ylimääräistä lainaa sisustamista varten. Luonnollisesti saatiin lattialle sit ne laminaattiparketit ja se kallis design-kulmasohva niin rahat olikin jo loppu. En vieläkään tajua että mitä päässä liikkui, ehkä sitä oli niin tottunut vuokrakaksioiden vuoraamiseen ikean lastulevyllä ettei asioiden mittasuhteet oikein auennut silloin :D

Onko tulossa millaiset tasot?

Asutteko muuten nyt remontin keskellä vai jossain muualla? Me ollaan asuttu koko ajan remontin keskellä, mutta homma on mennyt ihan jees, koska ollaan tehty aina huone kerrallaan ja ennenkuin muutettiin sisälle olohuone ja eteinen oli tehty valmiiksi.

Tasot on nyt tulossa sieltä kovasti parjatusta Ikeasta ( toivottavasti ne nyt ei oo sit niin paskat kuin edellä puhuit :D ), päädyttiin sauvakuvioituun tumman pähkinäpuun väriseen laminaattiin.

Massiivipyökki jäi pois sen vuoksi että meillä on ollut massiivipuinen pöytä joka vaati hoitoa aivan samoin kuin keittön tasotkin vaatisivat, joten tiesimme vanhoista kokemuksista että meillä ei riitä jaksaminen/mielenkiinto siihen. Mieluummin siis helppohoitoinen laminaatti, ainakin toistaiseksi. Kivipinta ei ehkä oo ihan meidän juttu, mutta toi massiivipuu voidaan pitää vielä optiona.

Tasoista kivana yksityiskohtana, tiskialtaan saa valmiiksi tehtaalla upotettuna tasoon jolloin minkäänlaisia reunoja/kohoumia ei synny. Tuo selvästi tyylikkäämmän otteen mukanaan, vaikka pieni juttu onkin :)

Ollaan asuttu koko remonttien ajan tässä, myös silloin kun lattiat + muu pintaremppa tehtiin. Hermot meinas mennä (menikin), mutta keittiön kanssa on eri homma: emme suinkaan pistäneet koko keittiötä palasiksi vaan vaihdatimme ainoastaan kaapistojen ovet ja uusimme tasot, hanat sekä lisäämme kaakeleiden päälle välitilalaminaattia. Syitä miksi teimme näin on muutama:

1) kerrostalo on melko uusi joten varsinaiset kaapistot olivat erittäin hyvässä kunnossa, työtilaa on riittävästi eikä tilaratkaisu tunnu muutenkaan millään tapaa hölmöltä.

2) em. asioiden valossa tuntui järjettömältä pistää keittiötä uusiksi pelkästään siksi että oltaisiin saatu täsmälleen samanlainen keittiö kuin jonkun firman esitteessä. Lopputulos tulee nyt näyttämään siltä kuin keittiö olisi aivan uusi, mutta rahaa on mennyt murto-osa: keittiön hinnaksi tulee nyt yhteensä joku 2500e (tähän summaan sisältyy em. asioiden lisäksi seinän maalit, työt + keittiön ruokailupöytä), kun "pakettikeittiön" ostamalla hintaa olisi varmasti tullut se 10k-15ke :)

Okei muutamissa asioissa joutuu tinkimään; esim. kaapistojen varsinainen malli pysyy entisellään, laatikostot eivät aukea kokonaan ulos, niistä puuttuu hidastimet jne, juttuja jotka budjettiratkaisuissa näkyvät heti. Mutta jos tässä jotain ylitsepääsemmättömän nihkeää tulee vuosien mittaan eteen, voi keittiön rempata sitten ihan täysin uusiksi. Ei ole alunperinkään mitään hillittömiä summia siihen palanut.

Taas löytyi muuten lisää haaveiltavaa keittiöön, Nollanollan Raita4 -lamppu. Argh kun vaan rahat riittäisi kaikkeen!

Kannattaa siis ottaa pöydästä pari kuvaa ja etsiä hyvä puuseppä. Homma toimii ja pyötä maksaa alle puolet siitä mitä desingliikeessä :)

Joo tuo juttu on todellakin pyörinyt mielessä, esim. sängynpääty pitäisi saada teetettyä jossain vaiheessa joten osaava puuseppä tms olisi kyllä hakusessa :)
#129 • • OSC8 Guest

Kai se riittää jos tänne postaa, voi sitten keskustella kämpän sisustuksesta samalla :)

Mä lupaan kuvia, mutta vasta sitten kun huoneet alkaa olla valmiita. Ilkeä näyttää kuvia, joissa kämppä on puolivalmis ...

Word to that todellakin, muutoinkin tälläisen amatöörin kuvista harvemmin välittyy yhtään mitään joten puolivalmis kämppä näyttäis varmasti todella ankealta, vaikka totuus jotain muuta oliskin :excellent:
#130 • • Remotion Guest

noniin, nyt tulee sitten toinen valkoinen nahkasohva tänään...

Sulla taitaa olla suuri olohuone kun mahtuu kaksi nahkasohvaa :)

Me odotellaan vielä sitä ekaa ja ainutta. Pitäisi tulla joskus heinäkuussa

No ei oikeestaan, yksiö 38-39neliöä. mutta saa nyt nähdä miten mahtuu, jos ei mahdu niin sitten järjestellänä siten että mahtuu, jos ei sittenkään mahdu ni sitten ei. :)
#131 • • ville Guest

Me tyrittiin toi rahoituspuoli oikein kunnolla asuntoa ostaessa, eli kuviteltiin tosissamme ettemme tarvitse sen kummosemmin ylimääräistä lainaa sisustamista varten. Luonnollisesti saatiin lattialle sit ne laminaattiparketit ja se kallis design-kulmasohva niin rahat olikin jo loppu. En vieläkään tajua että mitä päässä liikkui, ehkä sitä oli niin tottunut vuokrakaksioiden vuoraamiseen ikean lastulevyllä ettei asioiden mittasuhteet oikein auennut silloin :D

Joo, no me tehtiin käytännössä sama ... ajateltiin laittaa remonttiin 14ke ja sisustukseen reilu 4ke. Tämä tuntui loogiselta kun meillä kuitenkin oli aika hyvin kaikki tarvittava, vaikkakin ikeaa aika paljon. Sitten koitui kylmä totuus, kun remonttibudjetti hiukan paisui ja ostettiin sohva :/

Kaikki olisi hyvin jos desing sohvat olisi halpoja :D

Tasot on nyt tulossa sieltä kovasti parjatusta Ikeasta ( toivottavasti ne nyt ei oo sit niin paskat kuin edellä puhuit :D ), päädyttiin sauvakuvioituun tumman pähkinäpuun väriseen laminaattiin.

No vaikka taso olisi sellaisenaan hieman venkura, niin eihän se vaadi kuin muutaman kulmaraudan ja ruuvit :) ja jos mitat on kohdallaan niin tuskin on valittamista

Massiivipyökki jäi pois sen vuoksi että meillä on ollut massiivipuinen pöytä joka vaati hoitoa aivan samoin kuin keittön tasotkin vaatisivat, joten tiesimme vanhoista kokemuksista että meillä ei riitä jaksaminen/mielenkiinto siihen. Mieluummin siis helppohoitoinen laminaatti, ainakin toistaiseksi. Kivipinta ei ehkä oo ihan meidän juttu, mutta toi massiivipuu voidaan pitää vielä optiona.

Mä oon täysin samalla kannalla: massiivipuu ei oikeesti oo vaihtoehto ellei jaksa hoitaa ja pyyhkiä jatkuvasti. Esim jossain tiskialtaan vieressä saisi olla koko ajan kuivaamassa ja vaikkapa tomaattipyreet pitäisi kans pyyhkiä heti, eikä sitten joskus.

Masiiivipuu on kyllä kivan näköistä, mut ei se oikeesti oo paljon kokkaavan juttu.

Ollaan asuttu koko remonttien ajan tässä, myös silloin kun lattiat + muu pintaremppa tehtiin. Hermot meinas mennä (menikin), mutta keittiön kanssa on eri homma: emme suinkaan pistäneet koko keittiötä palasiksi vaan vaihdatimme ainoastaan kaapistojen ovet ja uusimme tasot, hanat sekä lisäämme kaakeleiden päälle välitilalaminaattia. Syitä miksi teimme näin on muutama:

No toi on fiksua jos siihen on mahdollisuus. Meillä kaapit oli jostain 80-luvun alusta ja halvinta mahdollista. Ihan hirveät, ihan liian vähän ja kaikki minkä voi tehdä huonosti, oli tehty huonosti.

Keittiö on kuitenkin remotissa se kallein osa, joten jos noin voi tehdä niin tosi paljon säästää.

Taas löytyi muuten lisää haaveiltavaa keittiöön, Nollanollan Raita4 -lamppu. Argh kun vaan rahat riittäisi kaikkeen!

Toi ei tainnut olla mikään älyttömän hintanen. Olisko ollut 170e tai jotain ...

Me löydettiin skannosta härö moderni kattokruunu, joka olisi sopinut tosi hyvin (itseasiassa ainoa joka tähän mennessä on meitä tyydyttänyt). Hinta kans oli hieman härö: 1700e
#132 • • Daniel Braun Guest

Me löydettiin skannosta härö moderni kattokruunu, joka olisi sopinut tosi hyvin (itseasiassa ainoa joka tähän mennessä on meitä tyydyttänyt). Hinta kans oli hieman härö: 1700e

Hyvän hintainen :eek:
Itse ajattelin pysyä maltillisesen hintaisessa ja ostaa Aarnion "Douple Bubble" valaisimen...
Ja kokona medium.
Siinä mulle riittävästi desing lamppua...

Jännä juttu sinänsä että miten pari pientä "kalliinpaa desing" kalustetta voivat muuttaa koko asunnon arvokkaamman & tyylikkäämmän näköiseksi.
Vaikka osa kalusteista oliskin ikeasta/askosta/tms liikkeistä, niin pienet tyylikkäät kokonaisuuteen sopivat "oikeesti desing" kalusteet tekevät tilasta paljon mielenkiintoisemman näköisen.
#133 • • OSC8 Guest

Toi ei tainnut olla mikään älyttömän hintanen. Olisko ollut 170e tai jotain ...

No mut toihan muuttaa tilanteen, jostain oon saanut meinaan päähäni et toi ois ollu nimenomaan jossain 1000e hujakoilla. Olisikin kovin mukavaa jos todellakin olen näin väärässä asian suhteen :D

Teillä ei taida ilmeisesti olla minkäänlaisia vaikeuksia tehdä niitä varsinaisia päätöksiä sisustuksen suhteen? Minusta kun on tuntunut että vaikeinta on nimenomaan saada hahmotettua itselleen mitä varsinaisesti kämppään haluaa ja tyyliin mikä väri sopii yhteen minkäkin värin kanssa. Nyt kun päälinjat väreissä yms tyylissä on selvillä (esim. sohva ja TV-taso löytyy) niin ostosten teko on helpottunut pikkuisen, mutta ihan tuosta vaan ei voi huonekaluja/sisustusmateriaaleja ostaa edelleenkään. Seinätkin on edelleen sitä beisikkivalkoista kun ei ole tullut varmuutta että millä sävyllä maalaisi. Vai maalaisiko yhden seinän tehostevärillä.. vai käyttäisikö pikkuisen verhoilukiveä.. vai.. argh

Jos olisi varaa niin käyttäisin kyllä 100% varmuudella sisustussuunnitelijan apua koko asuntoon, senverran tuskaista tämä pähkäily on ollut.
#134 • • ville Guest

No mut toihan muuttaa tilanteen, jostain oon saanut meinaan päähäni et toi ois ollu nimenomaan jossain 1000e hujakoilla. Olisikin kovin mukavaa jos todellakin olen näin väärässä asian suhteen :D

Joo, nollanollan tuotteet ei oo mitään älyttömän hintaisia vaan halvempia kuin esim skannon, emporiumin, wandan jne oman tuotteet. He tekevät myös tilauksesta tuotteita, paja on turussa.

Toi 170e tuli Skannon myyjältä, kun kysyin puhelimessa lampun hintaa, joten pitänee paikkaansa.

Teillä ei taida ilmeisesti olla minkäänlaisia vaikeuksia tehdä niitä varsinaisia päätöksiä sisustuksen suhteen? Minusta kun on tuntunut että vaikeinta on nimenomaan saada hahmotettua itselleen mitä varsinaisesti kämppään haluaa ja tyyliin mikä väri sopii yhteen minkäkin värin kanssa. Nyt kun päälinjat väreissä yms tyylissä on selvillä (esim. sohva ja TV-taso löytyy) niin ostosten teko on helpottunut pikkuisen, mutta ihan tuosta vaan ei voi huonekaluja/sisustusmateriaaleja ostaa edelleenkään. Seinätkin on edelleen sitä beisikkivalkoista kun ei ole tullut varmuutta että millä sävyllä maalaisi. Vai maalaisiko yhden seinän tehostevärillä.. vai käyttäisikö pikkuisen verhoilukiveä.. vai.. argh

Ehdottomasti suurin ongelma on löytää sellainen huonekalu johon olisi tyytyväinen. Lähinnä homma on sitä, että meillä on jokin visio millainen halutaan ja sen jälkeen homma on vain sopivan huonekalun etsimistä.

Käytännössä meillä oli oikeestaan 90% valmis visio tosta meidän kämpästä ennenkuin alettiin edes remontoimaan. Sitä en oikeen osaa sanoa, mistä tämä visio on tullut, mutta kai se johtuu siitä, että me ollaan molemmat oltu tosi monta vuotta kiinnostuneita siitä miltä ympäristö näyttää ja sisustuslehtia on tullut luettua aika paljon.

Tottakai sitä on aina jotain pientä epäselvyyttä yksityiskohdista mutta kyllä nekin lopulta selviää kun käy katselemassa sopivia värejä ja esineitä :)

Toisaalta meidän tyyli on myös kokonaisuudessaan aika pelkistetty eli aika helppo. Seinät on täysvalkoiset mattaseinät, lattia tumma parketti ja efektinä just noi kokonaiset tehosteseinät. Huonekaluissa suuret ja pelkistetyt linjat on jees, sekä suurien esineiden värit helppoja kuten valkoista, ruskeaa, mustaa jne. Väriä tulee pienistä esineistä kuten tuolin verhoiluista, tyynyistä, verhoista ja koriste-esineistä. Ja yhteen huoneeseen ei kovin montaa väriä laiteta.

Lisäksi me haluttaisiin jossain välissä jotain vanhaa ja tyylikästä ton kaiken uuden ja modernin keskelle, jotta ei tuu liian tylsää. Haittana vaan on, että vanhan ja kivan etsiminen on hirveä vaiva ....

Jos olisi varaa niin käyttäisin kyllä 100% varmuudella sisustussuunnitelijan apua koko asuntoon, senverran tuskaista tämä pähkäily on ollut.

Mutta toisaalta itse valittu on aina itse valittu. Tai ainakin mä tyykkään tosi paljon siitä, että kämpän on suunnittelut itse, jolloin ainakin mulla tulee kotiin tullessa sellainen olo, että kämppä on juuri omannäköinen :)

Mut onhan se kyllä kätevää, jos ei oo 100% varma mitä haluaa :)
#135 • • Remotion Guest
eilen sitten tuli sohva sain palmun siirrettyä uuteen ruukkun ja lännitettyä akustointilevyjen päälle kulmaan sen kaivo kankaan. nyt vois sanoo että oon tosi ilonen ja mun kämppä on tosi siisti ja ei tuu salettiin vassaan missää ikinä. :) :excellent: oisko jollakin lainata konicaminoltaan sopivaa laajakulmaa? :happyroll:
#136 • • ville Guest

eilen sitten tuli sohva sain palmun siirrettyä uuteen ruukkun ja lännitettyä akustointilevyjen päälle kulmaan sen kaivo kankaan. nyt vois sanoo että oon tosi ilonen ja mun kämppä on tosi siisti ja ei tuu salettiin vassaan missää ikinä. :) :excellent: oisko jollakin lainata konicaminoltaan sopivaa laajakulmaa? :happyroll:

Ota kaks kuvaa ja yhdistä photarilla :)

CS:ä eteenpäin tohon on valmis toiminto taisi olla file -> options -> photomerge :)

Hyvällä tuurilla tollanen panoraamasofta tuli myös digikameran mukana.

Edit: niin jos kuvia yhdistää niin kannattaa huomioida, että kamera pitää pyöriä akselinsa ympäri, eli kamera kiinni naamaan ja sitten kääntää vartaloa. Ei niin, että kamera suorilla käsillä edessä ja sitten kääntää käsiä, silloin ei tuu hommasta mitään.
#137 • • hexasonik Guest

Edit: niin jos kuvia yhdistää niin kannattaa huomioida, että kamera pitää pyöriä akselinsa ympäri, eli kamera kiinni naamaan ja sitten kääntää vartaloa. Ei niin, että kamera suorilla käsillä edessä ja sitten kääntää käsiä, silloin ei tuu hommasta mitään.

eiks jalustan käyttäminen olis kans kätevää? :) (jos siis semmoinen on)

nollanollasta, mielestäni putiikin tuotteet eivät ole kalliita, kun ottaa huomioon, että kaikki siellä valmistettu on 100% käsityötä. hyvä ystäöväni on nollanollalla hommissa, ja tarkempaa ja säntillisempää kaveria saa hakea.
#138 • • ville Guest
Kohta ostamaan verhot olohuoneeseen:

https://www.finnishdesignshop.com/images/ho_hoi_s_tk.jpg

tulee kyllä tyylikäs kun noita ostaa kolme mittaa ja takana aukeaa kaunis puusto, jossa paljon mäntyjä. Lisäksi vihreä sopii hyvin akustiikkalevyjen ja keittiön välitilan tapettiväriin ja sininen efektiseinän väriin.
#139 • • Daniel Braun Guest

Kohta ostamaan verhot olohuoneeseen:

https://www.finnishdesignshop.com/images/ho_hoi_s_tk.jpg

tulee kyllä tyylikäs kun noita ostaa kolme mittaa ja takana aukeaa kaunis puusto, jossa paljon mäntyjä. Lisäksi vihreä sopii hyvin akustiikkalevyjen ja keittiön välitilan tapettiväriin ja sininen efektiseinän väriin.

Mukavan näköinen verhokangas.
Ja erittäin mukava putiikki mistä linkitit ton kuvan... :)

Noi Marimekon "spesiaalimmat" kankaat on kyllä sitten kivoja.
Harmi ettei niistä oikein mikään istu tulevaan värimaailmaan... :(
#140 • • root Guest
Tullipuomin kaksiossani (30,5m^2) on ollut pian vuoden kestävä remontti. Tässä pieni work-log:

Lokakuu: Purin vanhat koko seinän myötäiset kaapistot isommasta (12m^2) huoneesta. Niiden takaa paljastui putkiremontin yhteydessä (-98) rapistunut seinä, ja se missä kaappi oli seissyt 1,5m^2 käsittelemätöntä lautalattiaa. Seinä paikattiin (ei kuulema ole asentajien vastuulla) laastilla ja tasoitettiin.

Lisäksi kaapin takaa löytyi seinään upotettu edellinen kaappi joka oli helvetin fiksusti jätetty kylmästi 30-luvulla uusien (nyt edesmenneiden) taakse. Nykyinen kirjahyllyni.

Marraskuu: Seinät valkoisiksi sinisen tilalle (kaappien takana oli myrkynvihreä maali) ja laminaatit. Olisin muuten hionut, mutta resurssit eivät antaneet periksi millään. Yksi punainen tehosteseinä.

Joulukuu: Laminoin ensin olohuoneen jonka jälkeen laminoin pienemmän huoneen. Tavarat siirtyivät pois tieltä back and forth. Vanhan kaapiston tilalle Ikean halvin 220cm korkea vaatekaappi. (Se on itse asiassa aika perhanan hyvä)

Tammikuu-maaliskuu: Laminoin ja listoitin viimein myös eteisen. Hyvää jälkeä mielestäni.

Huhtikuu: Heitin paljon vanhoja Ikean huonekaluja ystäville ja kierrätykseen. Vanhasta sohvasta luovuin jo lokakuussa.

Toukokuu: Ideointia

Kesäkuu: Uusi sisustus. Ja remontti.

Olohuone: Muuramen valkoinen työpöytä ja valkoinen Panton-chair (4th edition), punainen Aarnion Tomaatti (Adeltan), lastulevystä kyhätty DJ-koppi (väliaikainen, maalattu valkoiseksi), Palaset-hyllyjä 2kpl(valkoisia), Stockmannilta '89 ostettu saniaiskuosinen valkoinen selkeälinjainen vuodesohva, Balvin punainen tuuletin ja 70-luvun noname kupoli-jalkalamppu (vihreä)

Makuuhuone: Futon (120cm), 100cm Lundia-hylly joka erottaa makuuhuoneen keittiökomerosta, SE Ikean vaatekaappi ja pari Aallon jakkaraa+rahi. Lisäksi Planet-valaisin.

Eteinen: Ikean hattuhylly+naulakko, Aallon 50-luvun hattuhylly koukuilla ja Ikean lipasto. 70-luvun pallovalaisin josta on maalit kuorittu veke.

WC:n oven päältä kattoa on laskettu metri joskus rakennusvaiheessa. Olinkin epäillyt että siellä olisi tyhjää tilaa mutta kukaan ei osannut varmuudella sanoa. No, nyt sinne syntyy ylimääräistä säilytystilaa 60x70x60cm. Reunat pitä vielä tasoittaa. Vasaralla tutkin mitä sieltä löytyi.

Voisikin kirjoittaa kirjan "Minne katosivat Aleksin kuutiot?" Onko joskus 30-luvulla mietitty, että ylimääräinen säilytystila on jotenkin porvarillista?!!!111? Ahdas asuminen kasvattaa luontoa tjsp..

Se on omistusasunto. Jos joku mietti sitä vasaralla tutkiskelua..