Valkovenäläinen appreciation thread

45 posts, 3 pages, 10,314 views

#21 • • Protesti Guest

Viski ja kalja. Siinä yhdistelmässä on elämän makua. :D

Sukellusvene:
4cl Viskiä snapsilasissa
Tuoppi olutta
täysi snapsilasi upotetaan tuopin pohjalle :hah:
#22 • • tumpsi Guest

Sukellusvene:
4cl Viskiä snapsilasissa
Tuoppi olutta

.. monta kertaa ollu mielessä tilaa tommonen mut ei o koskaan tullu testattua.
Ehkä vielä joskus saan aikaseks ;)
#23 • • Protesti Guest

Sukellusvene:
4cl Viskiä snapsilasissa
Tuoppi olutta

En ole itsekkään uskaltanut. Ei viitsi pilata hyvää oluen makua. Laattuwiskyt ovat sitten asia erikseen.
#24 • • drS Guest

Tequilasta sano mitään, en oo vielä oppinu
arvostaan sen litkun makua sellasenaan

äijä jaksaa yllättää. tekishän on ainoo kirkas mitä pystyy käsitteleen sellasenaan.. (sellasenaan tarkottaa tietysti suolan ja sitruunan kera)
#25 • • vaavu Guest

tekishän on ainoo kirkas mitä pystyy käsitteleen sellasenaan.. (sellasenaan tarkottaa tietysti suolan ja sitruunan kera)

Huh, tequila vasta naaman vetääkin solmuun! Konjakki on ainoo väkevä jota pystyy juomaan sellaisenaan. Ja siitäkin vaan parempia laatuja.
#26 • • ER Guest

Sukellusvene:
4cl Viskiä snapsilasissa
Tuoppi olutta

Mä olen juonut sellaisen mihin tuli Jägermeisteria snapsilasillinen väärinpäin tuoppiin. En voi suositella.
#27 • • Bio Guest
Noh.. B-52 on ihan kiva, saa laittaa palamaan ja leikkii kovista kun juoda pillillä juoma liekkien keskeltä..
mut kossukola on kunkku :king:
#28 • • valo Guest

Mielenkiintoinen uusi kokemus on tilata bisse ja Smirnoff ice.

Tai Radler: bisseä ja Spritea ::shocked:
Saa ainakin Helsingin Belgestä. Maku oli yllättävän ok.

Maitopohjaisiin drinksuihin en oo koskenu sitten loppukesän 2001... sattuneesta syystä ;)
#29 • • X-pertti Guest
Drinkkien drinkki eli Singapore Gin Sling (hieman muunneltu Singaporen Raffles hotellin ohje):

3-4 tippaa angosturaa
12cl ananasmehua
teelusikallinen punaista grenadinea
1cl sitruunamehua
1cl cherry heering (myös muu kirsikkalikööri käy)
1cl cointreau
3cl gin

Sheikataan runsaiden jäiden kanssa ja valutetaan lasiin. Lopuksi päälle pudotellaan 1cl DOM Beneictineä.

Näitä menee himassa viikonloppuna useampia.
#30 • • Taedium Guest

Sukellusvene:

Arvaa parvaa mihin toi viski pitää vaihtaa, että toi on Venäläinen Sukellusvene?

(sellasenaan tarkottaa tietysti suolan ja sitruunan kera)

Ei suolalle! No sitruunaa voi joskus imeskellä jos siltä tuntuu, mut ei kuitenkaan siten, että pilataan se tequilan maku.

Mä olen juonut sellaisen mihin tuli Jägermeisteria snapsilasillinen väärinpäin tuoppiin. En voi suositella.

Mä en oo vielä juonu pahaa juomaa jossa olis jekkua. Saako jekusta tehtyä pahaa juomaa? Se on sellasta naminamia, jotta kun on pullo kaapissa, niin sitä pitää sillee "ihan vähä vaa" maistaa - jatkuvasti. Siksi en pidäkkään jekkupulloa himassa, ku ei sitä olis muuten ikinä ajokunnossa.

B-52 on ihan kiva, saa laittaa palamaan ja leikkii kovista kun juoda pillillä juoma liekkien keskeltä..

Tosi kova jätkä juo ilman pilliä palavana. (Tosi kovalla jätkällä pitää olla palaneet nenäkarvat ja rohtunu ylähuuli - ja nenänpää palanu kans. (Oliko pakko?)) Mut snifferi on hieno, sen voi juoda cointreausta tai sambucasta. Molemmat on ihan jees. Mielellään konjakkilasista, mutta grogilasikin käy.

Tai Radler: bisseä ja Spritea

Tota saa Saksasta joka raflasta. Ainaki kaikista missä mä kävin. Kesällä oikein oiva, ku ei viitti dokaa niin et on kännissä ja tosta lähtee jano, kuten kaljasta. Ne käyttää lemonadea, joka on sitruunajuoma muuteskii. Hiipivän Hulluuden keralla ainoa miten mä voin juoda mitään Spriten kaltaista. (Olin joskus 14 vee ja 1.5l 7UP & 0.5l Pöytäviina taskussa uutena vuotena. Eipä paljo oo sen jälkee spritettaisevenapit maistunu. Ja blandattua viinaa oon oppinu vasta viime vuosina maistelemaan, ennen oli pakko juoda raakana.)

Menee kyl selkeesti offtopiciks, mut yks loistojuoma, jonka ensikertaa join Faaraossa. (Jos joku tietää missä se Pohjois-Helsinkiläinen rafla on ollu, niin... no ei hyvin mee... Se vihree tsygä ku roikku siellä katolla oli mun...)

Tää on imo parempi bondimaisesti, eli shaken, not stirred. Oikeasti lienee kuitenkin sekoitettava, eikä ravistettava.*1

Manhattan

Noin 3cl Sour Mash Whiskyä, eli esmes John Daniels käy tähän*2
Reipas 1cl Dry Vermouth
Pari tippaa Angosturaa
Pari-Kolme jääpalaa

Eka dicktail lasi pakkaseen tai jäihin. Sit shakeriin jäät, viski, vermouthi ja angostura. Ravistus, ravistus. Kaadetaan dicktail lasiin ilman jäitä. Jäät on menny vähä murskaks, joten kandee olla tarkkana. Lopuks pohjalle kirsikka. Jos haluu, ni appelsiinin kuorella voi pyöräyttää lasin reunat, mut emmä ainakaa jaksa. Ei se kirsikkakaan niin pakollinen ole. Hörhellyksiä.

Angosturan kanssa kandee olla varovainen. Jos baarimikko ei tiedä tota juomaa, ei kande selittää. Ne laittaa sillo liikaa angosturaa, eikä sitä voi kukaan juoda sen jälkeen.

*1 Koska tähän tulee angosturaa, niin lienee sen takia että pitäisi sekoittaa eikä ravistella. Sen kai pitäisi tehdä juomasta sakeaa jos ravistelee. Ei kyl mulla ainakaan oo tehny.
*2 Ei mitään havaintoa miksi Sour Mash viskiä. Ainoo sellanen jonka tiedän on John Daniels tosin.

Donille en tota tarjois, vois tulla suudelma. Mut mun mielestä ihan jees makunen tollasena. En tiedä ihan oikeita Manhattanin kikkailuja, että miten se oikeesti, siis ihan oikeesti pitäis tehdä.
#31 • • Protesti Guest

Sukellusvene:

Arvaa parvaa mihin toi viski pitää vaihtaa, että toi on Venäläinen Sukellusvene?

Vodkaan? Kuulostaa paremalle :D
#32 • • dab Guest

Noh.. B-52 on ihan kiva, saa laittaa palamaan ja leikkii kovista kun juoda pillillä juoma liekkien keskeltä..

Ja sitä ei kannata yrittää sammuttaa puhaltamalla. :scared:

Nimim. kantapään kautta
#33 • • Tapi T Guest

Noh.. B-52 on ihan kiva

Ehdottomasti yksi parhaista shoteista.

Ja koska teillä taviksilla ei kuitenkaan ole hajuakaan mistään B-52:sta, niin tässä resepti:

2cl Kahlùa
2cl Baileys
2cl Cointreau

Rakennetaan lusikan avulla kerroksittain shottilasiin reseptin mukaisessa järjestyksessä. Cointreau sytytetään palamaan ja shotti imaistaan pillillä pohjia myöten.

Niin, ja on myös olemassa toinen B-52.
#34 • • Taedium Guest

Rakennetaan lusikan avulla kerroksittain shottilasiin reseptin mukaisessa järjestyksessä. Cointreau sytytetään palamaan ja shotti imaistaan pillillä pohjia myöten.

Cointreaun sijaan voi muuten käyttää Grand Marnieria, sitä liekittämiseen tarkotettua versiota, joka on 60%...

Kaippa se oikeasti Cointreaulla pitää tehdä. Ja Kahluaa siihen pitää käyttää, eikä mitään penteleen Tia Mariaa. Täällä ei saa Kahluaan tehtyä B52:ta.

Mut ku noita tekee yhen illan ja siitä muutamakin juo useamman kappaletta, niin on sitten kiva tahma sormissa. Ja lusikassa. Ja shottilaseissa. Ja pilleissä. Ja pöydässä. Ja tuoleissa. Ja keittiön pöydässä. Ja vessaan menevän käytävän seinässä. Ja vessanoven kahvassa. Ja vessanpöntön huuhtelukahvassa...

Ja aamulla magee darra. - Ja ei ku siivoomaan.
#35 • • ER Guest

Mä en oo vielä juonu pahaa juomaa jossa olis jekkua. Saako jekusta tehtyä pahaa juomaa?

Kokeile sekottaa sitä ja kaljaa.
#36 • • Bio Guest

2cl Kahlùa
2cl Baileys
2cl Cointreau

nonni, kaks ekaa mä tiesin, mut nyt tuli toi kolmaskin tiedettyä..
olin itseasias niin laiska etten jaksanu hakee tietoo netist. :rolleyes:
#37 • • miikkah Guest
Itse lisäisin edellä kuvattuun L.I.I.T. -reseptiin mielestäni siitä puuttuvan sokeriliemen. En tiedä "alkuperäisestä" ohjeesta, mutta aika monessa sokeri on mukana ja minun makuuni muutama sentti sitä kuuluu asiaan.

Ja Stolichnayako halpaa vodkaa...? No, riippuu kai mihin vertaa. Itse pidän pakkasessa puolen litran stoleja pikaista saunaryyppy/take-away -tarvetta varten. Omaan makuun parasta tuohon käyttöön.

Grey Goosea noin muuten, ihan maistamisen arvoinen vodu.
#38 • • da_chef Guest
valkovenäläinen on kyllä teh drink, lähinnä sen takia kun The Dude vetää sitä :)
#39 • • Moraani Guest

Ja koska teillä taviksilla ei kuitenkaan ole hajuakaan mistään B-52:sta

Joojoo, perinteinen shotti, sitten saa joka kerta jännittää että tuleeko se tuli suuhun saakka vai ei, :scared: hyvältä maistuu eniveis. Tuli-rituaali tuo kyllä ihan oman arvokkuutensa tän nauttimiseen.
#40 • • khatt Guest

valkovenäläinen on kyllä teh drink, lähinnä sen takia kun The Dude vetää sitä :)

Osaiskohan moni baarimikko tarjoilla kun kysyis Caucasian-nimistä drinksua... ;)

Big Lebowskin DVD-ekstroissa oli kans valkovenäläisen resepti.