Kehtaako joku tunnustaa että olisiko joskus sortunut haukkumaan tai dissaamaan jotain kadehtimaansa kohdetta, muusikkoa tai mitä hyvänsä nimenomaan siksi että olisi kateellinen? Itse väitän etten olisi moiseen koskaan sortunut.
Mä taas väitän että, kyllä. Monia julkisuuden henkilöitä/musiikkoja dissataan juuri sen takia, koska heille ollaan kateellisia rahan ja menestyksen takia. Itse tykkään dissata poika bändejä ja muuta pop kulttuurin paksa artisteja, mutta en pelkästään niiden huonon "musiikin" takia vaan myös siksi että olen kateellinen heille rahan ja maineen takia.
Sehän on aivan päivän selvä asia, että juuri kateellisuus ajaa meitä ihmisä eteenpäin tavoittelemaan jotain parempaa nykypäivän kapitalistisessa yhteiskunnassa. Jos naapurilla on uusi auto, niin tottakai sinäkin haluat uuden auton.
Tarkoitinkin oikeita muusikoita enkä mediahuoria :) No ei vaan, kyllähän suurin osa noista megapoppareista osaa ihan oikeasti laulaa ja se esiintymistaito ei ole missään nimessä itsestäänselvyys joka löytyy jokaiselta kaduntallaajalta...
Minä olen ilmeisesti ymmärtänyt asiat väärin kun minä yleensä dissaan musiikkia vain jos se on huonoa. Viime vuosina olen tullut ilmeisesti suvaitsevammaksi tms kun joku Justin Timberlake ei aiheuta yökköreaktiota tai "kateutta" hänen menestyksestään. Tyypillä on hyviä biisejä ja se on hyvä se. Tietysti on niitä pojkkebändejä joilla on oikeasti paskaa musaa ja juuri sen takia minä dissaan heitä. En suinkaan siksi että olisin kateellinen heidän menestyksestään.
Ja juuri tässä tilanteessa törmätään siihen ilmiöön johon viittasin tuossa edellisessä viestissäni, eli kun tyyppejä dissataan paskan musan takia niin he eivät ymmärrä että musa voi olla jonkun mielestä paskaa vaikka biisi olisi listaykkösenä, kaikki dissaajat ovat muka vain kateellisia. Osittain ehkä tottakin, mutta ei ainakaan minun kohdallani.
Ai että kun olen hyvä ihminen ;)